Щутгарт, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Макар и с малко закъснение, Mercedes-Benz се включва в повсеместната електрификация на автомобилите. В началото на месеца, на автомобилното изложение в Париж, марката представи първият си изцяло електрически кросоувър с индекс EQC. И веднага след това, хората от Mercedes-Benz, проведоха първите тестове на електрифицираните си автомобили. Наш екип беше в Щутгарт, където имахме възможността да изпробваме новите електрифицирани Mercedes-и.
Те са разделени в три направления - т.нар. "меки хибриди", които работят с 48-волтова електрическа система, Plug-in хибриди, разполагащи с двигател с вътрешно горене плюс електромотор и имащи възможност за зареждане от стандартната електрическа мрежа и изцяло електрическият модел EQC, който беше показан в Щутгарт, но все още не беше наличен за тест.
От Mercedes развиват и водородното направление с GLC F-CELL, но тази кола за сега няма да се предлага на нашия пазар. Предвид факта, че в България първо ще започне внос на Plug-in хибридите, ние направихме обстоен тест на новата хибридна S-Klasse, обозначена с индекс S 560e.
Екстериор и интериор
Външно разлики практически няма. В задната странична част е предвидено място за включване на автомобила към зарядна станция, налични са и EQ Power лога на предните калници, а допълнението "е" към индекса на колата още веднъж подсказва какво се крие под обвивката.
Иначе промените по екстериора на модернизираната S-Klasse включват още изцяло нов аеродинамичен обвес с изобилие от хромирани елементи. Нови са и фаровете, които впечатляват с тройни LED дневни светлини. Що се отнася до салона, то комфортът там е на лице. Всички "глезотии" с които разполага марката са интегрирани и в хибридната S-Klasse. Уредите са изцяло цифрови, а въпреки наличието на акумулаторен блок багажното отделение не е никак малко - 410 литра.
Двигател и ходови характеристики
Тежката почти 2.5 тона хибридна S-Klasse разполага с V-образен шестцилиндров бензинов двигател и с електромотор. ДВГ е с мощност 367 к.с., а електрическият мотор е с мощ от 121 коня. Системната мощност на хибридния силов тракт е 489 конски сили.
Той работи съвместно с деветстепенната фирмена 9G-TRONIC PLUS автоматична трансмисия и предава момента само на задните колела. Това, което прави впечатление при управлението на хибридната S-Klasse, е, че то е изключително прецизно и точно. Информативен волан, уникално мека и същевременно стабилна возия и изключителна обезшуменост.
Последното важи особено, когато колата се движи на ток. В режим само на ток S 560e може да измине 50 километра благодарение на иновационната литиевойонна манганова батерия, която има и елементи от никел и кобалт. Тя е с капацитет 13.5 kWh, а развитието на клетъчната химия от литиево железен фосфат (LiFePo) до литиево-никел-манган-кобалт (Li-NMC) позволява увеличаването на капацитета на клетките от 22 до 37 Ah.
Иновативният хибриден блок е изключително компактен, което е постигнато чрез интегриране и свързване на сепарационния съединител, амортизатора на вибрациите с усукване и блокиращия съединител на въртящия конвертор в ротора на електрическия мотор. Преобразувателят на въртящия момент с високоефективна хидравлична верига предлага обичайната гладкост при превключване на агрегатите в хибриден режим.
Хибридният силов тракт е разработен съвместно с Bosch, а батерията е дело на дъщерната компания Daimler Deutsche ACCUMOTIVE. С това, трето поколение хибридна технология, германците постигат по-голям автономен пробег и по-малки габарити. В хибриден режим, който ни препоръчаха за тестовото шофиране, средният разход на гориво беше 1.8 литра на 100 км.
Цени и перспективи в България
Към момента, предвид наличните зарядни станции в нашата страна, както и спрямо възможностите на новите технологии при електрифицираните автомобили, можем да кажем, че именно подобен хибриден тракт е оптимален вариант за движение на ток в града и за безпроблемни дълги извънградски пътувания.
Новата хибридна S-Klasse ще е налична на нашия пазар от следващия месец, като официалния представител на марката Silver Star все още не е обявил цените. През средата на следващата година у нас ще се появят и дизел-електрически хибриди, които ще са на базата на C- и Е-Klasse. Изцяло електрическото EQC и водородното GLC F-CELL към момента няма да се предлагат за нашата страна.