Щутгарт, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Макар и с малко закъснение, Mercedes-Benz се включва в повсеместната електрификация на автомобилите. В началото на месеца, на автомобилното изложение в Париж, марката представи първият си изцяло електрически кросоувър с индекс EQC. И веднага след това, хората от Mercedes-Benz, проведоха първите тестове на електрифицираните си автомобили. Наш екип беше в Щутгарт, където имахме възможността да изпробваме новите електрифицирани Mercedes-и.
Те са разделени в три направления - т.нар. "меки хибриди", които работят с 48-волтова електрическа система, Plug-in хибриди, разполагащи с двигател с вътрешно горене плюс електромотор и имащи възможност за зареждане от стандартната електрическа мрежа и изцяло електрическият модел EQC, който беше показан в Щутгарт, но все още не беше наличен за тест.
От Mercedes развиват и водородното направление с GLC F-CELL, но тази кола за сега няма да се предлага на нашия пазар. Предвид факта, че в България първо ще започне внос на Plug-in хибридите, ние направихме обстоен тест на новата хибридна S-Klasse, обозначена с индекс S 560e.
Екстериор и интериор
Външно разлики практически няма. В задната странична част е предвидено място за включване на автомобила към зарядна станция, налични са и EQ Power лога на предните калници, а допълнението "е" към индекса на колата още веднъж подсказва какво се крие под обвивката.
Иначе промените по екстериора на модернизираната S-Klasse включват още изцяло нов аеродинамичен обвес с изобилие от хромирани елементи. Нови са и фаровете, които впечатляват с тройни LED дневни светлини. Що се отнася до салона, то комфортът там е на лице. Всички "глезотии" с които разполага марката са интегрирани и в хибридната S-Klasse. Уредите са изцяло цифрови, а въпреки наличието на акумулаторен блок багажното отделение не е никак малко - 410 литра.
Двигател и ходови характеристики
Тежката почти 2.5 тона хибридна S-Klasse разполага с V-образен шестцилиндров бензинов двигател и с електромотор. ДВГ е с мощност 367 к.с., а електрическият мотор е с мощ от 121 коня. Системната мощност на хибридния силов тракт е 489 конски сили.
Той работи съвместно с деветстепенната фирмена 9G-TRONIC PLUS автоматична трансмисия и предава момента само на задните колела. Това, което прави впечатление при управлението на хибридната S-Klasse, е, че то е изключително прецизно и точно. Информативен волан, уникално мека и същевременно стабилна возия и изключителна обезшуменост.
Последното важи особено, когато колата се движи на ток. В режим само на ток S 560e може да измине 50 километра благодарение на иновационната литиевойонна манганова батерия, която има и елементи от никел и кобалт. Тя е с капацитет 13.5 kWh, а развитието на клетъчната химия от литиево железен фосфат (LiFePo) до литиево-никел-манган-кобалт (Li-NMC) позволява увеличаването на капацитета на клетките от 22 до 37 Ah.
Иновативният хибриден блок е изключително компактен, което е постигнато чрез интегриране и свързване на сепарационния съединител, амортизатора на вибрациите с усукване и блокиращия съединител на въртящия конвертор в ротора на електрическия мотор. Преобразувателят на въртящия момент с високоефективна хидравлична верига предлага обичайната гладкост при превключване на агрегатите в хибриден режим.
Хибридният силов тракт е разработен съвместно с Bosch, а батерията е дело на дъщерната компания Daimler Deutsche ACCUMOTIVE. С това, трето поколение хибридна технология, германците постигат по-голям автономен пробег и по-малки габарити. В хибриден режим, който ни препоръчаха за тестовото шофиране, средният разход на гориво беше 1.8 литра на 100 км.
Цени и перспективи в България
Към момента, предвид наличните зарядни станции в нашата страна, както и спрямо възможностите на новите технологии при електрифицираните автомобили, можем да кажем, че именно подобен хибриден тракт е оптимален вариант за движение на ток в града и за безпроблемни дълги извънградски пътувания.
Новата хибридна S-Klasse ще е налична на нашия пазар от следващия месец, като официалния представител на марката Silver Star все още не е обявил цените. През средата на следващата година у нас ще се появят и дизел-електрически хибриди, които ще са на базата на C- и Е-Klasse. Изцяло електрическото EQC и водородното GLC F-CELL към момента няма да се предлагат за нашата страна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 BRABUS
10:37 21.10.2018
2 Немска рая
Коментиран от #8
10:42 21.10.2018
3 Японеца
Коментиран от #12
10:47 21.10.2018
4 Plameni
Коментиран от #31
10:47 21.10.2018
5 госта
10:52 21.10.2018
6 Хирейшо
Коментиран от #39
10:53 21.10.2018
7 незнайко
10:56 21.10.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Да да
Коментиран от #17
11:56 21.10.2018
10 Обективен
12:15 21.10.2018
11 KoKi4a
12:15 21.10.2018
12 CL500
До коментар #3 от "Японеца":
5 пъти по добра кола на само 2 пъти по голяма цена.Коментиран от #13, #15
12:42 21.10.2018
13 гост
До коментар #12 от "CL500":
Голяяяяма грешка !!! Два пъти само по първоначалната цена , а накрая поне 5 (пет) !!!! ПЪТИ по-висока !!!! Само от горивото поне още два пъти , ако ще и да гори тия 1,8 , които са си чиста лъжа , от най-опашатите !!! От другото отделно !!!! И по какво реши , че е по-добра от Тесла ?? По ускорение , по раход или по запазване на стойността ?? Щото е доказано , че по добрата ти кола губи над 75% от цената си след 5-тата година , а тая разваляща се сложнотия почти не подлежи на ремонт !!! Може и 90% да загуби след пет години !! А за Тесла можеш да провериш колко струват пет годишните и то с поне 10 години безпроблемна оставаща експлоатация , БЕЗ "консумативи" за по 2-3 000 на всеки 20 000 км !!!Коментиран от #18
13:14 21.10.2018
14 Непознат
Коментиран от #16
13:15 21.10.2018
15 гост
До коментар #12 от "CL500":
Освен това явно цяла Америка и Европа не са на твоето мнение , щото Тесла от две години продава повече от Мерседес и на двете места , хахах !!!13:19 21.10.2018
16 гост
До коментар #14 от "Непознат":
И то с батерия 13,5 квч , от които поне 11-12 би трябвало да са използваеми !!! С толкова Тесла минава 100 км при скорост 90-100 км/ч !!!Коментиран от #23
13:20 21.10.2018
17 Язе
До коментар #9 от "Да да":
Виж къде е Тесла и къде МБ.И прочети статията-в града 50км и извън града-БЕЗПРОБЛЕМНО.А кажи същото за на Теслата дръжката.Да,ще е скъпа.Виж интериора на миксера и виж този на МБ.Само кожата на едната седалка е повече отколкото има във всички произведени Тесли.Това е класа а не пластмаса.13:21 21.10.2018
18 Язе
До коментар #13 от "гост":
МБ винаги е била по-добра от Тесла.Винаги,колкото и да не ти се вярва.Пак опираме до това-кремвиршите се продават повече от луканка а тук даже е филе Елена.Открии разликата.Коментиран от #19, #30
13:26 21.10.2018
19 гост
До коментар #18 от "Язе":
Ами като гледам май много скоро ще стане ясно кои са кренвиршите и кои филето !! Ама да не останеш изненадан нещо и то неприятно , хахахха !!!Коментиран от #21
13:30 21.10.2018
20 гост
13:36 21.10.2018
21 Язе
До коментар #19 от "гост":
Кристалната топка ли ти казва това или хвърляш боб?Я обясни на тестващите как са карали,че те не знаят.Бегай да разплиташ кабелите в Норвегия за електричките,докато не се е обесил някой.хихихиххахахахКоментиран от #22
13:43 21.10.2018
22 Маке
До коментар #21 от "Язе":
Бате в Норвегия е пайжина от кабеляци.Коментиран от #24
13:57 21.10.2018
23 Язе
До коментар #16 от "гост":
Хижихиххахахаха.Тилкова си заблуден,че чак вече си смешен.При тази скорост Тесла със 100kWh батерия изминава не повече от 300-350км.Как го сметна,че с 11-12кwh ще мине 100км?Пробега вече е 1000км със скорост 100км//час?????!!!!!Браво надскочи Гурото.Даже повече,сложи го в малкия си джоб.Хухухухахахаха14:01 21.10.2018
24 Язе
До коментар #22 от "Маке":
Според Госта това са кабели за интернет😂😂😂😂Коментиран от #25
14:02 21.10.2018
25 Маке
До коментар #24 от "Язе":
Ааа значи имали кабелен интернет в колите.Ти да видиш....14:09 21.10.2018
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 бмв
14:12 21.10.2018
28 тойота
Коментиран от #52
14:17 21.10.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Мезе
До коментар #18 от "Язе":
"Пак опираме до това-кремвиршите се продават повече от луканка а тук даже е филе Елена.Открии разликата."Ако кренвирша е на по-висока цена от филе Елена, но се продава повече както в случая, това какво значи според тебе? Филето май не струва, а?
Коментиран от #33
17:47 21.10.2018
31 ГОСТ
До коментар #4 от "Plameni":
даже скоро очквай мерджан с 1000 коня и разход 3.6 както вярваш на всичко харчи си парите че на стари години да няма какво да хвърляш през терасата18:10 21.10.2018
32 honda
19:20 21.10.2018
33 Язе
До коментар #30 от "Мезе":
В грешка си.Кремвирши винаги ще се продават повече от филе,но не защото са по качествени.Ако някой ги купува на по-висока цена е готино...за производителя.Аз не бих направил такава "сделка".19:45 21.10.2018
34 Гост
Коментиран от #48
20:23 21.10.2018
35 Баш тъй
Коментиран от #37
20:26 21.10.2018
36 Порно
20:49 21.10.2018
37 Караиванов
До коментар #35 от "Баш тъй":
Това е системна, а не сумарна мощност. има загуби или повече коне в зависимост от структората на тракта и се изчислява по съвсем различна формула. Не се събират двете мощности.20:49 21.10.2018
38 Онзи
22:04 21.10.2018
39 пак аз
До коментар #6 от "Хирейшо":
може и преди гаранцията да я хвърлят-ще им писне от висене по сервизиКоментиран от #44
00:25 22.10.2018
40 Млад мъж
Няма 2 мнения по въпроса, колата е уникална.
08:10 22.10.2018
41 Бисер
09:07 22.10.2018
42 гоашго
Коментиран от #43
09:11 22.10.2018
43 Шогоашко
До коментар #42 от "гоашго":
Ти кога го тества ,че и коментари даваш?Коментиран от #45
09:55 22.10.2018
44 Ти пак
До коментар #39 от "пак аз":
Като толкова много се чупят ,затова ли са номер 1 по продажби ?Коментиран от #49
10:13 22.10.2018
45 гоашго
До коментар #43 от "Шогоашко":
Не. Просто припомням на заблудените , че с тези габарити е неудобен за градско кормуване , а тогава е икономичен. Удобен е за извънградско но като плъгин хибрид не е икономичен. Ама хич.10:28 22.10.2018
46 Гошо
Коментиран от #47, #51
12:38 22.10.2018
47 Plameni
До коментар #46 от "Гошо":
Коя е тя бе Гошо.?13:51 22.10.2018
48 пак аз
До коментар #34 от "Гост":
имаШЕ две марки-сега са боклук20:27 22.10.2018
49 пак аз
До коментар #44 от "Ти пак":
ако ти имаш 10 твои в махалата значи са на първо място...във махалата тиКоментиран от #50
20:30 22.10.2018
50 Тоз пък
До коментар #49 от "пак аз":
Номер 1 по продажби на премиум автомобили в световен мащаб.И в махалата също са номер 1.Винаги са били номер 1 МЕРЦЕДЕС И ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ нали знаеш.20:50 22.10.2018
51 Plameni
До коментар #46 от "Гошо":
Гошо коя е тя .Заспали.20:52 22.10.2018
52 балък
До коментар #28 от "тойота":
Колко километра изминава на ток Тойота Приус? Коя марка от премиум автомобилите произвежда повече или по-добри автомобили от Мерцедес ?Кое е съвършенното на Тойота Приус? Аз си избирам да ми купиш еднин GLS.22:58 22.10.2018