Златната кокошка
Обновеният японски бестселър впечатлява с модернизиран екстериорен дизайн и с козметични технически подобрения
Когато през 2007 година на пазара се появи кросоувърът Qashqai, едва ли някой му е предричал такъв успех. С днешна дата японският компактен автомобил се продава навсякъде по света като топъл хляб. Това е и моделът, който вдигна Nissan на крака и се превърна в кокошка, снасяща златни яйца.
Идва време обаче, когато и подобен хит трябва да бъде модернизиран. Сега ще ви запознаем с достойнствата и недостатъците на обновения Qashqai, който вече се предлага на нашия пазар с прилична гама от двигатели и изпълнение само с предно и с 4х4 задвижване. Тестът, който направихме, засяга пълноприводната версия, оборудвана с двулитров дизелов двигател, автоматична скоростна кутия и ниво на екипировка Classic. Това, според нас, е оптималният вариант, като се има предвид съотношението цена/технически показатели/оборудване. Ето и становището ни по темата.
Екстериор
Към обновяването на Qashqai японците от Nissan подходиха крайно внимателно, за да не навредят на имиджа му. Въпреки това промените по външния вид не са малко. Основната разлика е в предната част. Фаровете са нови, като са доработени и радиаторната решетка, и въздухозаборникът в бронята. Отзад стоповете са с идентична на старите форми, но в тях е интегрирана една “бяла” лента, а задните светлини вече са диодни. Всичко това може да се нарече козметична пластична операция, но промените са направени точно на място и много прецизно. В резултат на това Qashqai е значително осъвременен, по-динамично изглеждащ, като същевременно моделната идентичност е запазена.
Различното при Nissan е, че за моделите не е присъща тази фирмена разпознаваемост, както е например при новите VW-та. Японците залагат на различна визия и тази на новия Qashqai не прави изключение. В заключение можем да кажем, че доработката на външността определено работи в полза на компактния кросоувър.
Интериор
Като цяло кокпитът около водача е оформен просто и рационално. Разликите спрямо арматурното табло на предшественика са малко, но са от полза за по-добрата информативност на приборите. Основните са аналогови цифербати, обрамчени с ефектни хромирани пръстени, като между тях е разположен стилен монохромен дисплей, отчитащ данните от бордкомпютъра.
Салонът на кросоувъра изглежда просторен, но той определено е предназначен за водач, четири пътника и техния багаж. Отзад мястото за краката на пасажерите не е голямо, но не е причина за дискомфорт. Седалките могат да се охарактеризират като твърди, но са удобни и ергономични. Багажното пространство не е голямо, но е в рамките на нормалното за автомобил от този клас, като подобно на конкуренцията може да бъде увеличено чрез асиметрично делимата задна седалка. Един от недостатъците е свързан с петата врата. Профилът й е такъв, че при отворено положение може да изиграе лоша шега на ръстов водач или пасажер.
Общото впечатление от интериора е, че материалите са висококачествени, а сглобката им е значително подобрена. Освен това по шумоизолацията на купето също е работено и като цяло салонът се характеризира с комфорт и функционалност.
Двигател и ходови характеристики
Новият Qashqai се предлага с гама от два бензинови и два дизелови агрегата. Тези с по-малкия обем са предназначени само за версията с предно предаване, а вариантът 4х4 се предлага с двулитровите дизел и бензин. Най-мощният от всички мотори в гамата на обновения Qashqai е нафтовият мотор. Тестваният от нас автомобил беше оборудван именно с такъв двигател, който работеше с шестстепенна автоматична трансмисия. Това, което наистина впечатлява, е спокойният и икономичен агрегат. От скоростната кутия има какво още да се желае, но като цяло тя добре пасва на дизеловия мотор. Недостатъците и са свързани с по-бавен кикдаун в автоматичен режим, но този минус се оправя като превключите на ръчен режим. Возията е комфортна - нито мека, нито твърда, като по този начин автомобилът се държи отлично както в неравна пресечена местност, така и в завои с висока скорост. При последните крен неминуемо се усеща, но това е нещо нормално за подобни автомобили с по-висок център на тежестта. Добро впечатление прави и доработената кормилна уредба, следствие от която са по-отчетливата обратна връзка на волана и прецизната работа при завиване с по-висока скорост.
Цена
Има и по-евтини кросоувъри, но този определено впечатлява с твърдата носеща структура, акуратното прогонване на всички сглобки, както и качеството на самите материали. Като се прибавят към това и приличната динамика, съчетана с отлична икономичнст, цената определено се оправдава. Иначе в базовото си изпълнение Qashqai стартира от малко под 30 000 с ДДС, като в зависимост от двигатели и оборудване достига до 54 000. Оптималният вариант обаче си остава 2.0 dCi classic aut - динамичен и икономичен автомобил, предвиден за дълга и вярна служба и предназначен за доста разнообразни пътни настилки и терени.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател |
Редови четирицилиндров |
|
Работен обем | 1 995 куб. см | |
Максимална мощност | 110 Kw/ 150 к.с. при 4 000 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 320 Нм при 2 000 об/мин. | |
Скоростна кутия | шестстепенна автоматична | |
Степен на сгъстяване | 15.6:1 | |
Маса на единица мощност | 11.2 кг/к.с. (15.3 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 330 мм | |
широчина | 1 780 мм | |
височина | 1 615 мм | |
Междуосие | 2 630 мм | |
Маса | 1 679 кг. | |
Допустимо натоварване | н.д. | |
Обем на товарния отсек |
400 - 1 513 л | |
Вместимост на резервоара | 65 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 9.4 л/100км | |
извънградско | 6.0 л/100км | |
комбинирано | 7.2 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 11.0 | |
Максимална скорост км/ч. | 188 | |
Гуми отпред/отзад | 215/65 R16 | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани / дискови |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 45 363 лв.
Базово оборудване
ESP - система срещу поднасяне, TCS - система срещу пробуксуване, ABS - антиблокираща спирачна система, EBD - електронно разпределение на спирачното усилие, NBAS - спирачен асистент на Nissan, 8 броя въздушни възглавници (предни, странични, завеси отпред и отзад), Устойчиво на деформация купе, Усилвания във вратите, Защитна кора под двигателя, Енерго-абсорбиращи брони, Триточкови колани (пиротехнически отпред) с регулиране по височина, Индикатор за несложени колани, Имобилайзер, ISOFIX за закрепване на детско столче, Блокировка на задните врати за деца, Подглавници за всички места - регулируеми по височина, Активни подглавници на предните две седалки, Централно заключване с дистанционно управление, Електромеханично усилване на волана, Регулиращ се волан по височина и в дълбочина, Климатик, Предни и задни електрически стъкла с импулсна ф-ция за шофьора, Ел. регулируеми и отопляеми странични огледала, Круиз контрол и ограничител на скоростта, Борд компютър, Мултифункционален волан, Автоматична задна чистачка (при вкл. на задна предавка), Аудио пакет - 4 броя високоговорители CD-plаyer MP3 player, радио с RDS с управление от волана, AUX вход за прослушване на MP3 player или iPOD, Bluetooth връзка с мобилен телефон с управление от волана, Регулиране на шофьорската седалка по височина, Плъзгащ се подлакътник между предните седалки, Подлакътник в средата на задната седалка, LED задни стоп светлини, Асиметрично сгъваема задна седалка в съотношение 60/40, Лети джанти и др.
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС