Last news in Fakti

31 Март, 2007 19:26 2 550 0

Градски скитник

  • nissan-
  • qashqai-
  • nissan qashqai-
  • nissan qashqai 2.0 ultimate

Растящата популярност на всевъзможни хибриди накара японците от Nissan да последват примера на сънародниците си от Subaru и да извадят на бял свят четириколесно, представляващо смесица между компактен автомобил и “паркетен” всъдеход. От една страна иновацията успешно съчетава в себе си ходовите качества на спортно ориентиран хечбек от “голфов” клас и от друга - визията и възможностите на всъдеход от ниския клас. Този интересен автомобил вече се предлага у нас, оборудва се с два агрегата - бензинов и дизелов, като и двата са с обем от два литра. Името Qashqai е заимствано от древно иранско номадско племе и всъщност идеята на създателите е то да подскаже за намеренията на автомобила - да се движи еднакво добре и в градски и в извънградски условия. Тестът, който направихме, засяга бензиновата модификация с най-високо ниво на екипировка Ultimate. Впечатленията ни са основно положителни, но забележки естествено не липсват. Ето и нашето субективно мнение по въпроса.

Екстериор

Qashqai е създаден на базата на едноименния концепткар, показан за първи път на автоизложението в Женева през 2004 година. Дизайнът е почти напълно разработен от дизайнерския център на фирмата в Европа, а самата продукция вече слиза от конвейерите в Англия. Външността на Qashqai е насочена предимно към европейския вкус, като цялостната концепция е в стил unisex.

Приликата му с малките всъдеходи личи най-вече от извивките на предния капак и калниците и донякъде от фаровете. Последните изглеждат доста модерни. Пътепоказателите са ефектно вградени в горната им част, а под прозрачното стъкло ясно се открояват и основните два сектора на предните светлини. Радиаторната решетка не е голяма, но необходимата за подобен род возила агресия е постигната чрез масивна емблема и ефектен въздухозаборник. Като се прибавят към това и големите подкалникови арки, високият клиренс и черната матирана защитна част на предната и задна брони, се получава леко видоизменено и доста умалено копие на Murano.

Интериор

Ако трябва с две думи да опишем салона на Qashqai, то те ще са функционалност и комфорт. Ние обаче ще сме малко по-обстойни. Настаните ли се на седалката, ще усетите, че тя е значително по-удобна от типичните немски кресла. Още един плюс, с който Qashqai превъзхожда, е изключително добре изчислената лумбална изпъкналост на облегалките. Трябва да сте сигурни, че при по-дълги пътувания няма да почувствате никаква умора. Мястото за краката на водача и пасажера до него е предостатъчно. Уредите на арматурното табло са компилация от аналогови циферблати и дисплей. Основните са съсредоточени пред погледа на водача, което според нас е доста по-удачно решение, с цел минимално отвличане на вниманието на шофьора от пътната обстановка. Багажното отделение е функционално и приемливо голямо, а при нужда асиметрично делимата задна седалка може доста да го увеличи. Качеството на материалите и самата сглобка са на познатото ни за марката много високо ниво, а прозрачният таван завършва комфортното и луксозно усещане.

Недостатъците по отношение на интериор се свеждат до намалена видимост в централното огледало. Причината е малкото и доста полегато стъкло на петата врата. Монохромните дисплеи на арматурното табло, които при силна слънчева светлина не са достатъчно информативни, както и недотам добрата звукова изолация между моторния и пасажерския отсек. Всичко останало що се касае до салона е без забележка.

Двигател и ходови характеристики

Както вече стана ясно, тестът, който направи екипът ни, бе на двулитрова, бензинова версия. Този агрегат се отличава с много прилична динамика, добър въртящ момент и изключително прилични норми на икономичност. Агрегатът не се характеризира с кой знае какви новости, като основното за него е, че е изключително надежден и сравнително непретенциозен за обслужване. Така че ще обърнем повече внимание на ходовите качества на Qashqai. Автомобилът с висока проходимост използва all-mode 4x4 система, позната ни от модела X-Trail. Скоростната кутия в нашия случай бе автоматична, шестстепенна, като в обикновена ситуация задвижващи са предните колела. WD-системата и автоматичната трансмисия използват електронни сензори за контрол на въртенето на колелата, като по този начин разпределят въртящия момент автоматично между предния и задния мост до 50:50. В комбинация с ESP е възможен контрол на всяка гума поотделно, което несъмнено върши работа в пресечена местност и оправдава до голяма степен определението всъдеход. Още един плюс за Qashqai е възможността за изключване на 4х4 и предаване на момента само към предните колела, което става само със завъртането на един бутон.

Цена

Каквато колата такава и цената. Тази максима важи с пълна сила за Qashqai. Той се позиционира по средата между коли от “голфовия” клас и всъдеходи от долния клас. Всъщност Nissan Qashqai е точно това - качествена смесица между компактен автомобил и “паркетен” всъдеход.

Nissan Qashqai 2.0 Ultimate
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 997 куб. см.
Максимална мощност
103 Kw/140 к.с. при 6 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
196 Нм при 4 800 об/мин.
Скоростна кутия
шестстепенна
Степен на сгъстяване
17.0:1
Маса на единица мощност
10.4 кг/к.с. (14.1 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 315
1 780
1 615
Междуосие
2 630
Маса, кг

1 454

Допустимо натоварване, кг
506
Обем на багажника,л.
352 - 1 510
Вместимост на резервоара, л
65

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

10.8 л/100км
6.9 л/100км
8.3 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
11.3
Максимална скорост
178 км/ч.
Гуми
215/60R17
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 53 394

 

Базово оборудване
ABS, EBD, BA, ESP, TCS, предни и странични въздушни възглавници, странични завеси, активни подглавници, електромеханично усилване на волана, двузонов климатроник, централно заключване с дистанционно отваряне, безключово палене, ел. стъкла, ел. отопляеми и сгъваеми странични огледала, круиз контрол, борд компютър, мултифункционален волан, сензор за дъжд, автоматични фарове, ахроматично централно огледало, шест високоговорителя, CD-чейнджър с радио и RDS, парктроник, bluetooth хендс фрии, кожен салон, подгряване на предните седалки, регулиране на шофьорската седалка и по височина, асиметрично сгъваема задна седалка, ксенонови предни светлини, стъклен покрив с ел. щора, фарове за мъгла, лети джанти, тонирани стъкла, метална защитна кора под двигателя, предпазни колани с пиротехнически механизъм, имобилайзер, ISOFIX система, трета стоп светлина, оборотомер и др.
Гаранция

3 години или 100 000 километра пробега

Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Volvo C30 D5
АЛТЕРНАТИВАТА
SUBARU FORESTER
Работен обем
1 994 см3
Мощност

116 кВт/158 к.с.
при об/мин 6 400

Максимален въртящ момент
186 Нм
при об/мин 3 200
Габарити, мм
4485/1735/1590
Ускорение
11.9 сек
Максимална скорост
178 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

12.3 л/100 км
6.7 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
55 131 лв.
Цени на някои екстри:


ESP
няма

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА