Растящата популярност на всевъзможни хибриди накара японците от Nissan да последват примера на сънародниците си от Subaru и да извадят на бял свят четириколесно, представляващо смесица между компактен автомобил и “паркетен” всъдеход. От една страна иновацията успешно съчетава в себе си ходовите качества на спортно ориентиран хечбек от “голфов” клас и от друга - визията и възможностите на всъдеход от ниския клас. Този интересен автомобил вече се предлага у нас, оборудва се с два агрегата - бензинов и дизелов, като и двата са с обем от два литра. Името Qashqai е заимствано от древно иранско номадско племе и всъщност идеята на създателите е то да подскаже за намеренията на автомобила - да се движи еднакво добре и в градски и в извънградски условия. Тестът, който направихме, засяга бензиновата модификация с най-високо ниво на екипировка Ultimate. Впечатленията ни са основно положителни, но забележки естествено не липсват. Ето и нашето субективно мнение по въпроса.
Екстериор
Qashqai е създаден на базата на едноименния концепткар, показан за първи път на автоизложението в Женева през 2004 година. Дизайнът е почти напълно разработен от дизайнерския център на фирмата в Европа, а самата продукция вече слиза от конвейерите в Англия. Външността на Qashqai е насочена предимно към европейския вкус, като цялостната концепция е в стил unisex.
Приликата му с малките всъдеходи личи най-вече от извивките на предния капак и калниците и донякъде от фаровете. Последните изглеждат доста модерни. Пътепоказателите са ефектно вградени в горната им част, а под прозрачното стъкло ясно се открояват и основните два сектора на предните светлини. Радиаторната решетка не е голяма, но необходимата за подобен род возила агресия е постигната чрез масивна емблема и ефектен въздухозаборник. Като се прибавят към това и големите подкалникови арки, високият клиренс и черната матирана защитна част на предната и задна брони, се получава леко видоизменено и доста умалено копие на Murano.
Интериор
Ако трябва с две думи да опишем салона на Qashqai, то те ще са функционалност и комфорт. Ние обаче ще сме малко по-обстойни. Настаните ли се на седалката, ще усетите, че тя е значително по-удобна от типичните немски кресла. Още един плюс, с който Qashqai превъзхожда, е изключително добре изчислената лумбална изпъкналост на облегалките. Трябва да сте сигурни, че при по-дълги пътувания няма да почувствате никаква умора. Мястото за краката на водача и пасажера до него е предостатъчно. Уредите на арматурното табло са компилация от аналогови циферблати и дисплей. Основните са съсредоточени пред погледа на водача, което според нас е доста по-удачно решение, с цел минимално отвличане на вниманието на шофьора от пътната обстановка. Багажното отделение е функционално и приемливо голямо, а при нужда асиметрично делимата задна седалка може доста да го увеличи. Качеството на материалите и самата сглобка са на познатото ни за марката много високо ниво, а прозрачният таван завършва комфортното и луксозно усещане.
Недостатъците по отношение на интериор се свеждат до намалена видимост в централното огледало. Причината е малкото и доста полегато стъкло на петата врата. Монохромните дисплеи на арматурното табло, които при силна слънчева светлина не са достатъчно информативни, както и недотам добрата звукова изолация между моторния и пасажерския отсек. Всичко останало що се касае до салона е без забележка.
Двигател и ходови характеристики
Както вече стана ясно, тестът, който направи екипът ни, бе на двулитрова, бензинова версия. Този агрегат се отличава с много прилична динамика, добър въртящ момент и изключително прилични норми на икономичност. Агрегатът не се характеризира с кой знае какви новости, като основното за него е, че е изключително надежден и сравнително непретенциозен за обслужване. Така че ще обърнем повече внимание на ходовите качества на Qashqai. Автомобилът с висока проходимост използва all-mode 4x4 система, позната ни от модела X-Trail. Скоростната кутия в нашия случай бе автоматична, шестстепенна, като в обикновена ситуация задвижващи са предните колела. WD-системата и автоматичната трансмисия използват електронни сензори за контрол на въртенето на колелата, като по този начин разпределят въртящия момент автоматично между предния и задния мост до 50:50. В комбинация с ESP е възможен контрол на всяка гума поотделно, което несъмнено върши работа в пресечена местност и оправдава до голяма степен определението всъдеход. Още един плюс за Qashqai е възможността за изключване на 4х4 и предаване на момента само към предните колела, което става само със завъртането на един бутон.
Цена
Каквато колата такава и цената. Тази максима важи с пълна сила за Qashqai. Той се позиционира по средата между коли от “голфовия” клас и всъдеходи от долния клас. Всъщност Nissan Qashqai е точно това - качествена смесица между компактен автомобил и “паркетен” всъдеход.
Nissan Qashqai 2.0 Ultimate
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 997 куб. см.
|
Максимална мощност
|
103 Kw/140 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
196 Нм при 4 800 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.0:1
|
Маса на единица мощност
|
10.4 кг/к.с. (14.1 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 315 1 780 1 615 |
Междуосие
|
2 630
|
Маса, кг
|
1 454 |
Допустимо натоварване, кг
|
506
|
Обем на багажника,л.
|
352 - 1 510
|
Вместимост на резервоара, л
|
65
|
Разход на гориво: |
10.8 л/100км
6.9 л/100км 8.3 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
11.3
|
Максимална скорост
|
178 км/ч.
|
Гуми
|
215/60R17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 53 394 |
Базово оборудване
|
ABS, EBD, BA, ESP, TCS, предни и странични въздушни възглавници, странични завеси, активни подглавници, електромеханично усилване на волана, двузонов климатроник, централно заключване с дистанционно отваряне, безключово палене, ел. стъкла, ел. отопляеми и сгъваеми странични огледала, круиз контрол, борд компютър, мултифункционален волан, сензор за дъжд, автоматични фарове, ахроматично централно огледало, шест високоговорителя, CD-чейнджър с радио и RDS, парктроник, bluetooth хендс фрии, кожен салон, подгряване на предните седалки, регулиране на шофьорската седалка и по височина, асиметрично сгъваема задна седалка, ксенонови предни светлини, стъклен покрив с ел. щора, фарове за мъгла, лети джанти, тонирани стъкла, метална защитна кора под двигателя, предпазни колани с пиротехнически механизъм, имобилайзер, ISOFIX система, трета стоп светлина, оборотомер и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробега |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Volvo C30 D5
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
SUBARU FORESTER
|
|
Работен обем
|
1 994 см3
|
Мощност
|
116 кВт/158 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
186 Нм
при об/мин 3 200 |
Габарити, мм
|
4485/1735/1590
|
Ускорение
|
11.9 сек
|
Максимална скорост
|
178 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.3 л/100 км 6.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
55 131 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
няма
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА