Отидете към основна версия

24 026 58

Тествахме най-евтиното AMG на Mercedes

  • mercedes-benz-
  • amg-
  • a-klasse-
  • a35-
  • тест

Палма де Майорка, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Baby Benz-ът, който започна своя живот с появата на 190-ката и впоследствие се прероди в A-Klasse, винаги е имал наточени версии. И те са силно ценени от почитателите на марката, особено докато бяха със задно предаване. A-Klasse мина на предно, но пък версията, която имахме възможност да тестваме в Испания, разполага с 4х4 система и е специално доработена от подразделението AMG. Става дума за новия Mercedes AMG A35 4Matic - един подчертано спортен автомобил, който е идеален и за ежедневна употреба. Още нещо любопитно е, че това е и най-евтиното AMG в моделната гама на Mercedes-Benz.

Екстериор и интериор
От първата A-Klasse моделът претърпя доста изменения и от скучен еднообемен автомобил се превърна в спортно изглеждащ хечбек. При AMG A35 4Matic това усещане е още по-добре подчертано. Външно колата впечатлява с ефектен заден спойлер, с различни брони и с по-големи спирачни апарати. В предната броня са налице големи въздухозаборници и сплитер, а отзад, освен двата ауспухни накрайника, на очи се набива и масивен дифузьор.

Стилни джанти и снижена стойка са останалите отличителни черти на най-евтиното AMG. Най-важното, което касае екстериора, е уникалният (за хечбек) коефициент на въздушно съпротивление, който при новата A-Klasse е 0.25. Освен това, четвъртата генерация е по-дълга (+120 мм), по-широка (+16 мм) и по-висока (+6 мм)от предшественика си, но е и по-лека.

Що се отнася до интериора, то вътре спортното усещане също е налице. Нов волан, алуминиеви вложки на педалите, карбонова декорация и алкантара са нещата, които явно подсказват, че човек се настанява с расов автомобил. Седалките са спортни, но в същото време са удобни и не са прекалено твърди. Материалите в купето са станали по-качествени, а сглобката е на познатото ни свръхпрецизно немско ниво.

Уредите са изцяло дигитални и също са много информативни. Системата MBUX може да бъде персонализирана и адаптирана към нуждите на потребителя. Най-любопитното за нас обаче е, че тази система е изцяло разработена в България. Задача от подобен мащаб бе успешно реализирана от експертните екипи на Visteon България и то само в едно устройство. Системата интегрира в себе си управлението на няколко традиционно отделни продукта – инструментално табло, дисплей, хедъп дисплей, аудио система и модул за свързване с мобилни устройства.

Двигател и ходови характеристики


Новият наточен хечбек е оборудван с двулитров четирицилиндров бензинов мотор, който е снабден с турбокомпресор и има мощност от 306 конски сили. Максималният въртящ момент също е впечатляващ - 400 Нм, които се предават на четирите колела през седемстепенна автоматична скоростна кутия с два съединителя.

Окачването на колата е твърдо, като инженерите ни обясниха, че при AMG-версията мостовете се захващат към купето директно, без антивибрационна гума между металните компоненти. Всичко това води до уникално ускорение от място (4.7 секунди до 100 км/ч), както и до почти всякаква липса на крен в завоите. Автомобилът разполага и с окачване, което има няколко режима.

Естествено за нас най-голям интерес представляваха режимите Sport и Sport+, при които освен настройките на волана, педала на газта, скоростите и возията, се променя и звукът от ауспухните тръби. Именно при спортните режими се усеща истинското удоволствие от шофирането. Воланът е силно информативен, а директното твърдо окачване прави управляемостта още по-добра. Когато обаче се превключи на режим Normal, AMG A35 4Matic се превръща в спокоен градски хечбек. Харчи малко (около 7/100 комбинирано), тих е, а смяната на предавките е неусетна.

Цена
С други думи адаптивното AMG Ride Control окачване, "напомпаният" двигател и спортната екстериорна и интериорна визия са основните неща, отличаващи най-евтиното AMG от конвенционалната A-Klasse. Германците с гордост заявяват, че никога не са предлагали AMG модел на цена под 50 000 евро. У нас AMG A35 4Matic е още по-евтино. Вносителят на марката в България предлага наточеният Mercedes за 70 214 лева без ДДС. Цената не е ниска, но за кола от въпросната премиум марка, с такова богато базово оборудване и с подобни технически характеристики, си е направо атрактивна.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини