Палма де Майорка, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Baby Benz-ът, който започна своя живот с появата на 190-ката и впоследствие се прероди в A-Klasse, винаги е имал наточени версии. И те са силно ценени от почитателите на марката, особено докато бяха със задно предаване. A-Klasse мина на предно, но пък версията, която имахме възможност да тестваме в Испания, разполага с 4х4 система и е специално доработена от подразделението AMG. Става дума за новия Mercedes AMG A35 4Matic - един подчертано спортен автомобил, който е идеален и за ежедневна употреба. Още нещо любопитно е, че това е и най-евтиното AMG в моделната гама на Mercedes-Benz.
Екстериор и интериор
От първата A-Klasse моделът претърпя доста изменения и от скучен еднообемен автомобил се превърна в спортно изглеждащ хечбек. При AMG A35 4Matic това усещане е още по-добре подчертано. Външно колата впечатлява с ефектен заден спойлер, с различни брони и с по-големи спирачни апарати. В предната броня са налице големи въздухозаборници и сплитер, а отзад, освен двата ауспухни накрайника, на очи се набива и масивен дифузьор.
Стилни джанти и снижена стойка са останалите отличителни черти на най-евтиното AMG. Най-важното, което касае екстериора, е уникалният (за хечбек) коефициент на въздушно съпротивление, който при новата A-Klasse е 0.25. Освен това, четвъртата генерация е по-дълга (+120 мм), по-широка (+16 мм) и по-висока (+6 мм)от предшественика си, но е и по-лека.
Що се отнася до интериора, то вътре спортното усещане също е налице. Нов волан, алуминиеви вложки на педалите, карбонова декорация и алкантара са нещата, които явно подсказват, че човек се настанява с расов автомобил. Седалките са спортни, но в същото време са удобни и не са прекалено твърди. Материалите в купето са станали по-качествени, а сглобката е на познатото ни свръхпрецизно немско ниво.
Уредите са изцяло дигитални и също са много информативни. Системата MBUX може да бъде персонализирана и адаптирана към нуждите на потребителя. Най-любопитното за нас обаче е, че тази система е изцяло разработена в България. Задача от подобен мащаб бе успешно реализирана от експертните екипи на Visteon България и то само в едно устройство. Системата интегрира в себе си управлението на няколко традиционно отделни продукта – инструментално табло, дисплей, хедъп дисплей, аудио система и модул за свързване с мобилни устройства.
Двигател и ходови характеристики
Новият наточен хечбек е оборудван с двулитров четирицилиндров бензинов мотор, който е снабден с турбокомпресор и има мощност от 306 конски сили. Максималният въртящ момент също е впечатляващ - 400 Нм, които се предават на четирите колела през седемстепенна автоматична скоростна кутия с два съединителя.
Окачването на колата е твърдо, като инженерите ни обясниха, че при AMG-версията мостовете се захващат към купето директно, без антивибрационна гума между металните компоненти. Всичко това води до уникално ускорение от място (4.7 секунди до 100 км/ч), както и до почти всякаква липса на крен в завоите. Автомобилът разполага и с окачване, което има няколко режима.
Естествено за нас най-голям интерес представляваха режимите Sport и Sport+, при които освен настройките на волана, педала на газта, скоростите и возията, се променя и звукът от ауспухните тръби. Именно при спортните режими се усеща истинското удоволствие от шофирането. Воланът е силно информативен, а директното твърдо окачване прави управляемостта още по-добра. Когато обаче се превключи на режим Normal, AMG A35 4Matic се превръща в спокоен градски хечбек. Харчи малко (около 7/100 комбинирано), тих е, а смяната на предавките е неусетна.
Цена
С други думи адаптивното AMG Ride Control окачване, "напомпаният" двигател и спортната екстериорна и интериорна визия са основните неща, отличаващи най-евтиното AMG от конвенционалната A-Klasse. Германците с гордост заявяват, че никога не са предлагали AMG модел на цена под 50 000 евро. У нас AMG A35 4Matic е още по-евтино. Вносителят на марката в България предлага наточеният Mercedes за 70 214 лева без ДДС. Цената не е ниска, но за кола от въпросната премиум марка, с такова богато базово оборудване и с подобни технически характеристики, си е направо атрактивна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #2, #3, #7
10:50 27.12.2018
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Хохо
До коментар #1 от "Марто":
Като сложиш 20% ДДС нещата не изглеждат по същия начин!Коментиран от #11
11:04 27.12.2018
4 якия
Коментиран от #38
11:07 27.12.2018
5 Кери
Коментиран от #21
11:08 27.12.2018
6 Гошо
Коментиран от #10
11:09 27.12.2018
7 гост
До коментар #1 от "Марто":
Не съм карал такава кола, но имам опит с Рено и Форд, които са отлично моторизирани със сходни мощности и малко по-слабо ускорение, което се дължи основно на предното предаване. Обаче Меган РС е с цена от 57х.лв с ДДС и без каквито и да е отстъпки от дилър. От друга страна Форд Мустанг с 290кс е 80х.лв с ДДС, а топ версията с Ве8 и 450кс е 90х.лв с ДДС. Има предлагане и който иска нека да си ги дава за малък и тесен хечбек, но за мен на същата цена ве8 култово купе е много по-смислен избор.Коментиран от #12
11:33 27.12.2018
8 Разбирача
11:33 27.12.2018
9 Pause
11:34 27.12.2018
10 Тико Тико чуй ме ти
До коментар #6 от "Гошо":
Всички почитатели на хечовете са свикнали на лукс от най-високо ниво,като във Форд РС,Меган РС,дори и Голф Р,така,че в тази А класа,пластмасова,китайска,лъхаща на ефтиния,дори не биха се и качили.Ееех.... ,абе това Факти.de ли е?!Аре паля си голф четворката и излизам,да погледам малко РС-и,АМГ-та и Р-ки,че то друго не се кара в България.11:41 27.12.2018
11 Някой
До коментар #3 от "Хохо":
Цените са с ДДС приятелюКоментиран от #17
11:45 27.12.2018
12 Тва не е къщата на село
До коментар #7 от "гост":
Има места по света,наречени мега градове,където хората търсят малък автомобил,не защото е по-ефтин,а заради практичността.Отиди го паркирай този мустанг след 19ч в някой голям град.Тези коли макар и сравнително достъпни в чужбина,се виждат много рядко именно заради непрактичността си.Коментиран от #34, #35, #36, #40
11:47 27.12.2018
13 Кума Лиса
11:49 27.12.2018
14 AUDI
12:10 27.12.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 гост
До коментар #15 от "???":
Кое не е сериозно? Това че хората казват, че Меган РС, доказан хот-хеч както спортист така и ежедневна кола, им харесва повече и е почти на полвината цена на този мъник ли? Ти А класа на живо виждал ли си да влезеш в нея и да видиш колко е малка всъщност? А клас е по-тесен вътрешно от клио, таблото му е евтин таблет, другото си му е хубаво, спор няма, но дори в чужбина им е скъпо, а какво остава за нас, прошляците на ЕС. Изкарай едно такова и един Ве8 Мустанг и нека минувачите да кажат кое е по-добре да се притежава, легендарна кола с феноменален звук или напомпан хечбек.Коментиран от #20, #56
12:23 27.12.2018
17 Дали
До коментар #11 от "Някой":
Я чети пак приятелю12:27 27.12.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Маниак
Коментиран от #29
13:15 27.12.2018
20 Msux
До коментар #16 от "гост":
Стига с тоя Мустанг, карам Фордове имам 3 форда в къщата. Ама тоя американски туч как може на някой да му харесва. Мъсълкарите умряха преди много време и е крайно време да ги спират. Ако случайно искам мъсълкар ще си взема Камаро което след Фейслифта е много , много красива кола , но си остава мъсълкар което не е + :)13:26 27.12.2018
21 Гошо селяка
До коментар #5 от "Кери":
Е ти па.. За тези пари ще се вземеш 100 каруци и 20 коня да ги дърпат като вклакче. Така май ще е най-евтино?13:35 27.12.2018
22 Jack Bauer
Коментиран от #24
13:51 27.12.2018
23 Реалист
Бааааа-хти некомпетентния коментар?! Кво задно, кви 5 лева ве, бастуни?! Задното е за камиони и автобуси, както и за Ф1! Нормалният потребител бяга от задното предаване, щото е по-скъпо и по-непрактично, ФАКТ!
14:19 27.12.2018
24 даааа
До коментар #22 от "Jack Bauer":
Точно така си е14:29 27.12.2018
25 Той
14:46 27.12.2018
26 гост
15:02 27.12.2018
27 Иво
15:50 27.12.2018
28 Georgi
Изглежда страхотно понеже е Мерцедес хеч, но за 78 хиляди лева в този клас има Сивик Type R и за 20-35 има Субару като моето, но пак това си е AMG Mercedes отзад и затова ще струва толкова дебело...
17:51 27.12.2018
29 бегачка
До коментар #19 от "Маниак":
Брат каква хонда ,какво предно предаване .... тук става дума за МЕРЦЕДЕС със система 4Х4 а не за скапаното предно ! Тоя мерцедес съм го виждал наживо много пъти едно дупе от квартала с богат тати има такъв и ще ти кажа ,че кърти мифки - уникалел звук ,ускорение и визия !Коментиран от #30
17:57 27.12.2018
30 Винету
До коментар #29 от "бегачка":
Кога и къде пък го видя :)))Хората сега го тестват, ама нашият го е виждал!
Коментиран от #57
18:10 27.12.2018
31 Иван там
18:28 27.12.2018
32 незнайко
Коментиран от #33
19:38 27.12.2018
33 Гадател
До коментар #32 от "незнайко":
Ако трябва да гадаеш каква е цената при 20% ДДС, значи трябва да се върнеш в първи клас.20:20 27.12.2018
34 Емил
До коментар #12 от "Тва не е къщата на село":
На крив шофер, габаритите му пречат! Малка кола се кара по-трудно и мъчително от голяма. Само леваците търсят малки коли и след това се състезават с големите - комплексари!20:25 27.12.2018
35 Мега тъп
До коментар #12 от "Тва не е къщата на село":
Ти да си видял "мега град" тука? Бай ти Ганя чул, че има голям град и веднага да изкаже мнение.20:26 27.12.2018
36 асддса
До коментар #12 от "Тва не е къщата на село":
Първо Мустанга не е голяма кола. Второ аз досега не съм видял паркомясто, направено специално за хечбек, в което да не влиза друга кола. Аз карам 5 метров седан и нямам проблем да паркирам никъде. Хората са направили паркоместа, в тях влиза всяка нормална кола.Това че вие сте некадърни не е мой проблем. Единствените хора, които купуват хечбеци са тези, които икономисват и тези, които са некадърни защото не могат да карат по-голяма кола. Те също така са и опасни, защото се притесняват от каране и нямат реакции.
Аз слагам моята безопастност и тази на хората които возя на първо място, следователно няма да карам неудобна пластмасова малка барака само защото съм щял да спестя 4.53 и да паркирам с 10 секунди по-бързо.
Коментиран от #42, #44
21:56 27.12.2018
37 Лимонад
Статията е за бенз. Всички коментари за хонди, рена и т.н не са съвсем на място. Има хора харесват само Мерцедес, дори аз не съм от тях, беше ми интересно да разбера какво ново са направили и как са подобрили старото, не успях да разбера.
Коментиран от #39
23:38 27.12.2018
38 АLFA Q 4
До коментар #4 от "якия":
НЕ БЕ. ТАБЛОТО Е ФИАТ РЕГАТА 1986 АМА ТУНИНГОВАНО В ПЕРНИКГРОЗНО КОРМИЛО И СЕДАЛКИ
ЗАДНИЦА НА АЛФА
ОТПРЕД ЯПОНСКИ ДИЗАИН
ИЗОБЩО ПЪЛНА ГРОЗОТИЯ
А ХАРАКТЕРИСТИКИТЕ СА СМЕШНИ
И ТОЗИ МОДЕЛ Е НА МИЛИОН ГОДИНИ
НИЩО ЛИ НОВО НЯМА ДА ФАКТИ НИ ЗАРИХА С ДОПОТОПНИ НЕМСКИ БОКЛУЦИ
00:09 28.12.2018
39 асддса
До коментар #37 от "Лимонад":
Това е нова кола, идва и ново A45 AMG.00:49 28.12.2018
40 гост
До коментар #12 от "Тва не е къщата на село":
Тази Акласа е с размерите на средноразмерен СУВ, кое му е малкото? 4.5м не са малко и ако си мислиш, че тази кола се паркира по-лесно отколкото 4.7м, но със задно предаване?08:22 28.12.2018
41 Пияница
09:41 28.12.2018
42 Гъзара с Мустанга 2 литра бензин
До коментар #36 от "асддса":
Излез малко поживей навънка,пък токава ми обяснявай за паркоместата,щото вечер минимум 10мин обикалям за място,понякога на 1-2км разтояние.Има дни в които съм обикалял и по 30-40мин докато паркирам.И най-гадното е,че виждаш доста места от които са излязли малки коли,само,че няма как да вкараш там пълноразмерен седан.По въпроса с мустанга,че не бил толкова голяма кола,че голямата кола се карала по-лесно.....чудя се хората които пишат тези работи имат ли си понятие от ежедневно пълноценно използване на автомобил в големите градове?!Само ще вметна че шефа ми с доходи над 10000€ месечно идва на работа не с мустанг,а8,С класа,а със скутер Ямаха Аерокс.Щото на запад правилото за лъскавата кола не важи,спираш неправилно-глоба,правиш нарушение-глоба,ако ще и с Майбах да си.И няма на кой да се обадиш,да се оплачеш,та да попречиш на хората да си свършат работа и да те сложат на място.Тук ни е много сбъркана работата,ние сме сбъркани.Онзи депутат с изцепката за лошия материал беше всъщност много прав.Затова и имаше толкова силен отзвук в обществото.Коментиран от #45
11:14 28.12.2018
43 12345
Едно ходене от Софието до Какао Бийч и сменяш цялото окачване!
11:38 28.12.2018
44 жоро уудстока
До коментар #36 от "асддса":
щях да падна от коня от смях-шофьор съм от 1972г.и се появява някой,когото може би съм учил/инструктор съм от1979/да ми каже кой си купува хеч-бек и може ли да кара.имам а-класа,нова от2014г-казано е:хубава кола е новата и"мерцедес" и останалите.безспорно германците ненапразно ги редят а,б,с,е и т.н.говорете от опит,момченца,защото повечето сте на такава възраст,че ако на времето бях срещнал майките ви преди бащите ви,сега можеше да ми казвате татко.........Коментиран от #47
11:56 28.12.2018
45 12345
До коментар #42 от "Гъзара с Мустанга 2 литра бензин":
Dude, тоя мерцедес е 4,42. За сравнение - Октавия 2010 е 4,56 а предлага в пъти повече място. Мерцедес никога не са правили компактни коли / освен двете бусчета А клас - първа и втора генерация /.11:59 28.12.2018
46 Kirumo
13:31 28.12.2018
47 О татко
До коментар #44 от "жоро уудстока":
Инструкторът,ние по-младите обаче имаме и дядовци...Да не излезе да си чичо на някой тук.Коментиран от #48
14:19 28.12.2018
48 жоро уудстока
До коментар #47 от "О татко":
знаеш ли,че имаш страшни очи..........скъпаКоментиран от #49
15:05 28.12.2018
49 О дядо
До коментар #48 от "жоро уудстока":
Типично прост за инструктор.18:12 28.12.2018
50 Plameni
Коментиран от #51
20:13 28.12.2018
51 Kirumo
До коментар #50 от "Plameni":
Какво му е високотехнологичното? Всички технологии на тази А-класа ги има в почти всеки 20-годишен японски спортен автомобил, без кутията с два съединителя.Коментиран от #52
23:38 28.12.2018
52 Plameni
До коментар #51 от "Kirumo":
Избери японски автомобил от тоя клас за сравнение.10:27 29.12.2018
53 Emilpeeviliev
11:52 29.12.2018
54 Екотек
15:34 29.12.2018
55 a m g
21:04 29.12.2018
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 германеца
До коментар #30 от "Винету":
винету, погледни в автокьща имари ауто град враца там има сьщото само чее тьмно сив металик ,в мобиле .бг или базар бг само че предния модел18:15 04.01.2019
58 Hristo Asenov
01:14 30.01.2019