Спортист в костюм
Модернизираната версия е още по-агресивна и спортна, като в същото време запазва познатите качества функционаблност и комфорт
Статистиката сочи, че повечето собственици на Mazda6 купуват автомобила заради симбиозата от качество и функционалност. Предишното поколение на Mazda6, както и предшественикът 626 отдавна са извоювали статут на автомобили с качествена сглобка и респективно висока надеждност. Доскоро те не впечатляваха с дизайн. Това обаче се промени с появата на новата шестица. Въпреки, че дизайнът й е много добър, японците решиха да направят рестайлинг. Обновената “шестица” е вече на нашия пазар, характеризира се с много, но недотам забележими промени, и най-основното - още по-агресивна и спортна визия. Тестът, който направихме, беше на най-мощната дизелова модификация - Mazda6 2.2 CD 180.
Екстериор
Най-основните промени по външния вид са в предната част на автомобила и по-конкретно в бронята. Тя е нова, характеризира се с изключително интересни въздухозаборници, а формата и е още-по-спортна. Емблемата на радиаторната решетка е по-голяма, а ефектните раздути калници в стил RX-8 са запазени. Тези промени, освен визуална, имат и още една функция. Чрез тях японците са успели да подобрят коефициента на въздушно съпротивление с една стотна.
Отзад нови, или по-скоро стилизирани, са светлините. Те са допълнени с хромирани елементи, придаващи им по-голяма изразителност. Като цяло “шестицата” е станала още по-спортна и същевременно стилна.
Интериор
Японците твърдят, че промените по автомобила са над 200. Всички те обаче представляват малки корекции, но на точното място. Подобен е случаят в купето. То впечатлява с качествени материали и отлична сглобка. Особено впечатление правят някои от опциите. Една от тях е комбинацията от кожа и текстил, с която са тапицирани седалките. С кожа са облечени страничните “бузи” на седалките, а основната част на креслата е покрита със специална 3D материя, която многократно увеличава вентилацията на гърба на водача и пасажерите. С тези седалки е немислимо да се изпотите, дори и в горещите летни дни. В това имахме възможност да се убедим след близо 1 000-километров пробег.
Иначе уредите са основно аналогови, но са допълнени и от електронни дисплеи. Тези пред водача са силно информативни и много ефектно осветени. В горната част на средната конзола е разположен допълнителен тесен и дълъг дисплей, който отчита работата на борд компютъра, климатичната инсталация и аудио уредбата. Единственият му минус е, че част от информацията е с по-дребен шрифт и може да отвлече до известна степен вниманието на водача.
Просторът в купето е осезаем, мястото за всички пътници и за водача е повече от достатъчно, а багажникът е удобен и функционален. В обобщение можем да кажем, че интериорът е модернизиран, вкарани са ефектни хромирани елементи и такива с модерния черен пиано лак, които заедно с качествените основни детайли придават усещане за стил и спорт.
Двигател и ходови характеристики
При рестайлинга японците са обърнали внимание и на агрегатите. Най-мощният дизел, с който беше оборудвана тестваната от нас кола, се е лишил от пет конски сили заради екологичните норми, но това въобще не се усеща. В комбинация с шестстепенната механична трансмисия той е в състояние да вдигне доста адреналина както на водача, така и на пътниците. Динамиката му е много добра, като по-важното е, че тя не е за сметка на повишена лакомия. Каталожните данни сочат 5.4 литра на 100 километра пробег, а след теста, който направихме (с включен климатик и по-тежък десен крак на водача), системата отчете среден разход 6.9 на 100.
Що се отнася до окачването, и там не се е разминало без корекции. Незнайно как, но японците са успели да го направят по-меко, като това не се отразява на стабилността на автомобила в завои. С други думи, возията е прецизно рафинирана, като са запазени спортните настройки на волана и окачването като цяло.
Цена
Тук също се забелязва още едно от предимствата на модела. Предвид гореизброените качества, както и базовото оборудване на модела, цената е изключително атрактивна. Тя стартира от 34 158 лв и достига до 57 075 лв. Опционното оборудване също впечатлява с приемливи цени. С други думи, доработената Mazda6 си остава типичен расов спортист, само че този път той е облечен в по-елегантен и модерен костюм. Така единствената пряка алтернатива на спортно ориентирания седан остава Alfa-Romeo 159. Останалите предложения на нашия пазар са по-консервативно настроени и насочени към по-улегнали водачи.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател |
редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър |
|
Работен обем | 2 184 куб. см | |
Максимална мощност | 132 Kw/ 180 к.с. при 3 500 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 400 Нм при 1 800 9 3 000 об/мин. | |
Скоростна кутия | шестстепенна механична | |
Степен на сгъстяване | 16.3:1 | |
Маса на единица мощност | 8.4 кг/к.с. (11.4 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 755 мм | |
широчина | 1 795 мм | |
височина | 1 440 мм | |
Междуосие | 2 725 мм | |
Маса |
1 510 кг. | |
Допустимо натоварване | н.д. | |
Обем на товарния отсек |
519 л | |
Вместимост на резервоара | 64 л |
|
Разход на гориво: | ||
градско | 6.9 л/100км | |
извънградско | 4.5 л/100км | |
комбинирано | 5.4 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 8.5 | |
Максимална скорост км/ч. | 218 | |
Гуми отпред/отзад | 225/45 R18 | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани / дискови |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 51 242 лв.
Базово оборудване
ABS/EBD/EBA - Антиблокираща спирачна система с разпределение на спирачното усилие и спирачен асистент за екстремно спиране, DSC/TCS Системи за динамичен контрол на траекторията сцеплението и срещу прибуксуване, Въздушни възглавници: предни странични и завеси за всички места, Автоматични триточкови колани за всички места, SIPS - система с предпазни греди във вратите
срещу страничен удар, Активни предни подглавници предпазващи от травми при камшичен удар, ISOFIX Система за монтиране на детско столче, Климатроник със система за рециркулация на въздуха, Автоматично вдигане на стъклата при заключване, Мултифункционален волан регулируем по височина и дълбочина със сервоусилвател, Дневни светлини с ниворегулиране, Регулиране седалката на водача по височина и регулируема лумбална опора, Сгъваема и делима задна седалка 60:40, Централно заключване с дистанционно управление, Вграден имобилайзер, Ел. регулируеми външни огледала, ESS - автоматично включване на аварийните светлини при рязко спиране, Датчик за външна температура, Подлакътник между предните седалки, Отопляеми и ел. сгъваеми странични огледала, Електрохроматично огледало за обратно виждане, Фарове за мъгла, Сензор за дъжд, Сензор за фаровете, Кожен волан и кожена ръкохватка на скоростния лост, Дистанционно управление на аудио системата и фунциите на бордкомпютъра от волана, HHA - система за подпомагане тръгване при наклон, Cruise Control, Борд компютър, Подгряване на предните седалки, Bi-XENON - ксенонови къси и дълги светлини с автоматично ниворегулиране, AFS - завиващи, адаптивни предни светлини следящи кривата на завоя, HiFi Аудио система BOSE® със Subwoofer и централен говорител Center Point с 8 високоговорителя, Bluetooth система с възможност за свързване до 7 телефона, TPMS Система за следене налягането в гумите, Парктроник, Тапицерия Кожа и “3D” дишащ текстил, Безконтактно отключване и заключване, Лети джанти Nagare дизайн 18”, LED задни светлини, Свръх тонирани задни стъкла 70%, Алуминиеви педали и др.
Гаранция - 6 години или 150 000 километра пробег
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС