След премиерата на версията за САЩ, германците от Volkswagen представиха и европейския вариант на обновения Passat. Интересното е, че двете модификации имат различия, а има и трета. През миналата година VW представи изцяло нов Passat за Китай, след това обнови щатското изпълнение и чак сега дойде ред за модернизиране на европейската версия. Обновяването засяга версиите седан, комби и тази с повишена проходимост Alltrack. На представянето беше показана само комби версията, тъй като над 90% от продажбите в Западна Европа са именно комбита.
Традиционно външните отличия съвсем не са много. Нова е радиаторната решетка, има промяна в светлините, както и в предната и задна брони. Матричната оптика на фаровете е заимствана от новия Volkswagen Touareg. Разлика се открива още и в задната част, където надписът Passat е в средата - стил, заимстван от Arteon. Новостите в салона са основно по арматурното табло, където са налични екрани с диагонал 6.5-, 8- и 9.2-инча.
Ключово нововъведение е разширяването на системите за активна безопасност. В частност, моделът може да се движи на полуавтоматичен режим на скорости до 210 км/ч. Интелигентен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата и функция за автоматично паркиране са само част от технологичното обновяване на Passat. За подобряване на спирането пък е наличен нов електроусилител на спирачките, който преди това се монтираше само на версията GTE.
Що се отнася до двигателите, то всички са снабдени с новите FAP филтри на марката. Бензиновите мотори TSI са във варианти със 150, 180 и 272 к.с., а дизелите TDI се предлагат във версии със 120, 190 и 240 конски сили. Хибридната модификация може да се движи само на ток в продължение на 55 километра по цикъла WLTP. Трябва да се отбележи и факта, че от 2023 година производството на Passat ще бъде пренесено от Германия в Чехия. На пазара обновената версия ще се появи през август.