Обновеното Renault Kadjar е също толкова приятно на външен вид, колкото и досегашния модел - даже е дори по-хубаво. Цената му обаче е по-висока, но това не е заради екстериорните и интериорни промени, а е заради новите двигатели, които вече отговарят на протокола WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test). Къде е тайната и какво добави и какво загуби Kadjar след обновяването си? Отговорите на тези въпроси се опитахме да разберем след обстоен тест на модела, впечатленията от който ви представяме сега.
Екстериор
Французите са направили сериозно допитване сред клиентите си и на база на тази информация са нанесли корекциите при рестайлинг версията. Точно поради тази причина външността не е променена кардинално. Линиите на новия Kadjar обаче са станали по-елегантни и по-плавни. Радиаторната решетка е с нови хромирани вложки, по-широка е, а броните също са променени, като основната им разлика е, че са по-широки.
Като цяло кросоувърът практически е съхранил досегашните си габарити, като е станал съвсем малко по-дълъг (Д х Ш х В - 4449 х 1836 х 1607 мм). Междуосие - 2646 мм. Сега, след обновяването, Kadjar прилича повече на, наричаните от французите премиум модели, Koleos и Talisman. Още от видимите екстериорни промени са свързани с това, че автомобилът има ефектна псевдо защита, интегрирана в задната броня, а мястото за регистрационната табела е качено по-високо.
Интериор
Вътре е практично и същевременно авангардно както преди, но на очи се набиват новите кресла. Те са с нова структура и разполагат с по-силно изразена странична поддръжка. По-удобни са и предлагат оптимална ергономия. Подлакътникът, предназначен за водача вече се регулира и по дължина, което беше един от интериорните недостатъци на досегашния Kadjar. Мултимедийният комплекс също е обновен. На 7-инчовият дисплей се проектират данните от системата R-LINK 2.
Недостатък обаче продължава да е навигационната система, която реагира малко мудно и невинаги знае търсените от вас улици. Другият такъв е свързан с А-колонките, които са доста дебели и затрудняват отчасти видимостта на водача в завои. Що се отнася до комфорт в купето обаче Kadjar може да се причисли към лидерите в този сегмент. Ефектна подсветка, оптимално разстояние за краката на пасажерите и отпред, и отзад и голям багажник (577 л. по VDA) са все предпоставки за отличен комфорт. Материалите в купето са станали по-качествени, но само отпред. Отзад подлакътниците си остават все така твърди.
Двигател и ходови характеристики
Агрегатът Energy dCi 150, който единствен се предлага с 4х4 задвижването на модела има отлична динамика и е доста икономичен. Това, според нас, е препоръчителният агрегат сред дизелите. Наличен е и дизел със 115 коня, както и нов бензинов мотор, който се предлага в две мощностни характеристики - 140 и 160 конски сили. Именно бензиновият двигател, който е съвместна разработка на Mercedes и Renault обаче е оптималният вариант за този автомобил.
Въпреки обема от 1.3 литра, усещането е за далеч по-динамична езда, тягата е достатъчна за уверено изпреварване, а самият мотор е изключително безшумен. Последното се дължи и на значително подобрената звукоизолация в салона. Разходът му не надвишава 8 литра на 100 километра. Оборудван е и с филтър за твърди частици (GPF), използващ се все по-често при новите бензинови двигатели с директно впръскване.
Обновеният Kadjar се управлява много приятно. Воланът е информативен, кренът в завоите - неголям, а паркирането в градски условия - безпроблемно. Единственият минус тук е свързан с камерата за задно виждане, която е разположена така, че много бързо се зацапва и замъглява при лоши метеорологични условия. По магистрала Kadjar безпроблемно се движи със скорост от 170 км/ч и това съвсем не е пределът му. Окачването на кросоувъра е типичното за Renault, в добрия смисъл на думата, или с други думи возията е оптимално съотношение между стабилна и мека.
4х4
Както всички знаят този вид автомобили са далече от понятието офроудъри, но в случая Kadjar е идеален за хлъзгави пътища покрити със сняг, като по тях се движи безопасно и уверено. 4х4 версията има три режима на работа - 2WD, Auto и Lock, като при последния централния диференциал е блокиран постоянно и съотношението на предаването на въртящия момент към предната и задна оси е 50:50. Този режим е предназначен за по-труднопроходими местности и работи до скорост от 40 км/ч. Режимите се превключват ръчно от водача от стилна шайба контролер. Благодарение на тази система, а и на клиренса от 200 мм, Kadjar се справя много добре с леки терени в пресечена местност.
Цена
Цената на обновения Kadjar започва от 38 490 лв с ДДС за версията 4х2 с новия бензинов мотор Tce 140. За малко повече пари получавате кросоувър, разполагащ с оптимална 4х4 система и с доказан и в същото време модернизиран дизелов мотор, продажбите на който обаче ще стартират от пролетта на тази година. Бензиновите версии са налични още сега и те са за онези, на които не им трябва 4х4 предаване, а просто модерен кросоувър. В заключение ще кажем, че ако сравнявате Kadjar (Фаза II) с Qashqai, защото двата кросоувъра са правени на една платформа, то трябва да знаете, че и по външност и по характер, Kadjar е съвсем различен автомобил. Нашето мнение е, че е по-добрият от двата.