Отидете към основна версия

24 711 22

Дефектни ли са употребяваните корейски коли?

  • сащ-
  • автомобили-
  • kia-
  • hyundai-
  • самозапалване

След като вчера ви информирахме за това, че Комисията за ценни книжа на САЩ (SEC) обвини Volkswagen и бившият генерален директор Мартин Винтеркорн в мошеничество, сега прокурорите на няколко щата започват разследване, което е свързано с масовите отзовавания на корейски коли и случаите на самозапалване на тези автомобили.

Става дума за мащабната сервизна акция, която датира от 2015 година и при която Hyundai и Kia отзова в сервизите над 2.3 милиона автомобила за установяване на различни дефекти по двигателите. В края на миналата година федералните власти започнаха разследване, което има за цел да установи дали тези прегледи са проведени правилно.

Сега, Reuters разпространи изявление на главния прокурор на щата Кънектикът, от което става ясно, че вече са събрани достатъчно данни за самозапалили се корейски коли от марките Hyundai и Kia, включително и такива, които са преминали през въпросната сервизна акция от 2015-а. От информацията на агенцията става ясно, че аналогични разследвания започват и в още няколко щата.

Ще припомним, че през януари тази година, Американският институт по пътна безопасност (IIHS) излезе с доклад в който имаше подробни резултати от разследването на причините за пожарите на южнокорейските автомобили. Според IIHS основният причинител на самозапалванията са двигателите от семейство Theta II.

С такива агрегати се оборудват моделите Kia Sorento, Kia Optima, Hyundai Santa Fe и Hyundai Sonata, произведени през периода 2011 - 2014 година. Въпреки подробния си доклад обаче, специалистите от IIHS не успяха да посочат точна и окончателна причина за пожарите в автомобилите. Те заявиха единствено, че най-опасни са двулитровите двигатели, рискът при които се увеличава с напредването на възрастта и пробега им.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини