Според международната класификация за йънгтаймер се смята автомобил на възраст над 30 години. Това дава право на всеки собственик на някой от 12-те модела по-долу да подминава пренебрежително въпроса "Кога ще се отървеш от този дърт кош?". Може да не е за вярване колко бързо лети времето, но тези коли вече са на по три десетилетия.
През 90-те години на миналия век този комфортен седан от бизнес клас се караше доста в България. Отличаваше се с модерната си електроника и изчистения дизайн, но така и не успя да се опълчи на Mercedes-Benz E-Klasse и BMW 5er. Най-голямото Peugeot се оборудва с богата гама от двигатели, включително 3.0-литров V6 с 200 коня. За съжаление сложната електроника често създава проблеми, което важи и за друг французин на същата база.
През 1989 г. XM сменя футуристичния CX и въпреки че запазва хидро-пневматичното окачване, феновете на Citroen не го посрещат особено радушно. Дизайнът на Bertone им се струва прекалено скучен, салонът изглежда прекалено "немски", а общата платформа с Peugeot 605 го прави "нечистокръвен". Техническите проблеми, характерни за "брата", не подминават и XM.
1989-а е рождена и за оригиналното Legacy. Надеждният, непретенциозен и проходим японец става хит в родината си и Австралия, но не се продава особено добре в останалата част от света. Европейците нямат доверие на непознатата марка, а американците не разбират как автомобил от този клас може да не се предлага с V8 или поне V6. Отношението към Legacy започва да се променя, след като през 1993 г. печели ралито в Нова Зеландия. Зад волана е дебютантът Колин МакРей.
Американците посрещат доста по-радушно флагманският модел на една съвсем млада марка. Lexus LS е създаден като конкурент на Mercedes-Benz S-Klasse и определено прилича на него, като дори го надминава в някои отношения (W126 има коефициент на въздушно съпротивление 0.36, а LS - 0.29). Първият голям Lexus се оборудва със знаменития V-образен осмак 1UZ.
Първата осмица на BMW наследява изключително красивото, но вече доста старо 6er E24, което се произвежда от октомври 1975 г. Новото купе моментално се превръща в класика с каросерията хардтоп без централна колонка, прибиращите се фарове и разкошния салон. За съжаление високата цена и липсата на шестцилиндрова модификация редуцират сериозно броя на хората, които могат да си го позволят.
С теглото си от 1 800 кг R129 окончателно престава да отговаря на името SL, което е съкращение от Sport Leicht ("Спортен" и "Лек"). Първоначално се предлагат само модификациите 300 SL и 500 SL, но малко по-късно към тях се присъединява 600 SL с 12-цилиндровия двигател M120. Производството продължава до 2001 г.
Макар и скрити под ефектна каросерия, скучното шаси с предно предаване и флегматичните мотори не позволяват на Calibra да стане хит като Manta. Въпреки това спортното купе на Opel се радва на сериозна популярност в страни като България, където голяма част от внесените автомобили падат жертва на корозията или в ръцете на храбри улични състезатели.
Подобно на Calibra спортното купе на Mitsubishi е построено на платформа с предно предаване. Предлага се и версия с четири задвижващи колела, оборудвана с прочутия четирицилиндров турбомотор 4G63. Eclipse се утвърждава като надежден и ярък автомобил с фенове по цял свят и особено в Щатите.
Лека каросерия, задно предаване, проста конструкция и изобилие от резервни части - изобщо не е изненадващо, че S13 става колосален хит сред феновете на дрифта. В зависимост от пазара моделът се оборудва с различни двигатели, чиято кубатура е отразена в цифровия индекс пред SX.
Този японски автомобил е най-популярният спортен модел и роудстър в света. Класическата конструкция е вдъхновена от британските MG, Austin и Sunbeam от 60-те години на миналия век и вече три десетилетия радва почитателите си по цял свят с отличната управляемост, отзивчивите атмосферни мотори и симпатичния дизайн.
Тази Alfa става класика далеч преди да навърши 30 години. Купето, създадено от Zagato на базата на седана 75, дебютира на автосалона в Женева през 1989-а с напълно адекватно въоръжение в лицето на 3.0-литров V6 с мощност 210 к.с. Произведени са само 1 035 бройки, а появилият се малко по-късно кабриолет RZ е още по-рядък с тиража си от 278 екземпляра.
За 9 години на конвейера т.нар. "Range Rover за бедни" успява да се докаже и като издръжлив всъдеход, и като комфортен семеен автомобил за всеки ден. Първото Discovery така се харесва на купувачите, че от Land Rover не се осмеляват да променят капитално нито дизайна, нито архитектурата чак до петото поколение на модела, а когато все пак се престрашиха, се сблъскаха с вълна от критики.