Според международната класификация за йънгтаймер се смята автомобил на възраст над 30 години. Това дава право на всеки собственик на някой от 12-те модела по-долу да подминава пренебрежително въпроса "Кога ще се отървеш от този дърт кош?". Може да не е за вярване колко бързо лети времето, но тези коли вече са на по три десетилетия.
Peugeot 605
През 90-те години на миналия век този комфортен седан от бизнес клас се караше доста в България. Отличаваше се с модерната си електроника и изчистения дизайн, но така и не успя да се опълчи на Mercedes-Benz E-Klasse и BMW 5er. Най-голямото Peugeot се оборудва с богата гама от двигатели, включително 3.0-литров V6 с 200 коня. За съжаление сложната електроника често създава проблеми, което важи и за друг французин на същата база.
Citroen XM
През 1989 г. XM сменя футуристичния CX и въпреки че запазва хидро-пневматичното окачване, феновете на Citroen не го посрещат особено радушно. Дизайнът на Bertone им се струва прекалено скучен, салонът изглежда прекалено "немски", а общата платформа с Peugeot 605 го прави "нечистокръвен". Техническите проблеми, характерни за "брата", не подминават и XM.
Subaru Legacy
1989-а е рождена и за оригиналното Legacy. Надеждният, непретенциозен и проходим японец става хит в родината си и Австралия, но не се продава особено добре в останалата част от света. Европейците нямат доверие на непознатата марка, а американците не разбират как автомобил от този клас може да не се предлага с V8 или поне V6. Отношението към Legacy започва да се променя, след като през 1993 г. печели ралито в Нова Зеландия. Зад волана е дебютантът Колин МакРей.
Lexus LS
Американците посрещат доста по-радушно флагманският модел на една съвсем млада марка. Lexus LS е създаден като конкурент на Mercedes-Benz S-Klasse и определено прилича на него, като дори го надминава в някои отношения (W126 има коефициент на въздушно съпротивление 0.36, а LS - 0.29). Първият голям Lexus се оборудва със знаменития V-образен осмак 1UZ.
BMW 8er
Първата осмица на BMW наследява изключително красивото, но вече доста старо 6er E24, което се произвежда от октомври 1975 г. Новото купе моментално се превръща в класика с каросерията хардтоп без централна колонка, прибиращите се фарове и разкошния салон. За съжаление високата цена и липсата на шестцилиндрова модификация редуцират сериозно броя на хората, които могат да си го позволят.
Mercedes-Benz SL (R129)
С теглото си от 1 800 кг R129 окончателно престава да отговаря на името SL, което е съкращение от Sport Leicht ("Спортен" и "Лек"). Първоначално се предлагат само модификациите 300 SL и 500 SL, но малко по-късно към тях се присъединява 600 SL с 12-цилиндровия двигател M120. Производството продължава до 2001 г.
Opel Calibra
Макар и скрити под ефектна каросерия, скучното шаси с предно предаване и флегматичните мотори не позволяват на Calibra да стане хит като Manta. Въпреки това спортното купе на Opel се радва на сериозна популярност в страни като България, където голяма част от внесените автомобили падат жертва на корозията или в ръцете на храбри улични състезатели.
Mitsubishi Eclipse
Подобно на Calibra спортното купе на Mitsubishi е построено на платформа с предно предаване. Предлага се и версия с четири задвижващи колела, оборудвана с прочутия четирицилиндров турбомотор 4G63. Eclipse се утвърждава като надежден и ярък автомобил с фенове по цял свят и особено в Щатите.
Nissan Silvia/180SX/200SX/240SX
Лека каросерия, задно предаване, проста конструкция и изобилие от резервни части - изобщо не е изненадващо, че S13 става колосален хит сред феновете на дрифта. В зависимост от пазара моделът се оборудва с различни двигатели, чиято кубатура е отразена в цифровия индекс пред SX.
Mazda MX-5
Този японски автомобил е най-популярният спортен модел и роудстър в света. Класическата конструкция е вдъхновена от британските MG, Austin и Sunbeam от 60-те години на миналия век и вече три десетилетия радва почитателите си по цял свят с отличната управляемост, отзивчивите атмосферни мотори и симпатичния дизайн.
Alfa Romeo SZ
Тази Alfa става класика далеч преди да навърши 30 години. Купето, създадено от Zagato на базата на седана 75, дебютира на автосалона в Женева през 1989-а с напълно адекватно въоръжение в лицето на 3.0-литров V6 с мощност 210 к.с. Произведени са само 1 035 бройки, а появилият се малко по-късно кабриолет RZ е още по-рядък с тиража си от 278 екземпляра.
Land Rover Discovery
За 9 години на конвейера т.нар. "Range Rover за бедни" успява да се докаже и като издръжлив всъдеход, и като комфортен семеен автомобил за всеки ден. Първото Discovery така се харесва на купувачите, че от Land Rover не се осмеляват да променят капитално нито дизайна, нито архитектурата чак до петото поколение на модела, а когато все пак се престрашиха, се сблъскаха с вълна от критики.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Фенът
Коментиран от #2, #30, #57
12:43 15.04.2019
2 Зайко Байко многознайко
До коментар #1 от "Фенът":
Мерцедес Бенц , The best or nothing!12:51 15.04.2019
3 jap
13:02 15.04.2019
4 лекси
13:30 15.04.2019
5 YEE
13:31 15.04.2019
6 Име като гост
Коментиран от #36
13:36 15.04.2019
7 Иувъх
Не вярвам да има някой, който да не иска месеца или бмв-то в гаража за втора кола :)
13:41 15.04.2019
8 smeh
Коментиран от #11, #28, #54
13:47 15.04.2019
9 Tangens
14:01 15.04.2019
10 Луд
14:15 15.04.2019
11 Ганьо
До коментар #8 от "smeh":
Като гледам по паркингите хората много повече се заглеждат по запазените класически купета отколкото по новите буци. Разбира се не говорим за стари Опел Астра и ФауВе Гоуф а за по-стойностни коли.... А дали да седиш сред пластмаси и изкустееняци и да караш лаптоп на колела е по-добре, всекиму според вкусаКоментиран от #12
14:21 15.04.2019
12 smeh
До коментар #11 от "Ганьо":
Добре. Вие колите да се заглеждат по тях ли ги купувате, или да ги карате и да ви харесват на вас? Явно наистина са ни различни приоритетите. А относно материалите в интериора, ако сравняваме едни и същи премиум модели от различни години, пак всичко е в полза на по-новото. За ширпотребата е ясно, че всеки производител гледа да мине възможно най-тънко и се пести предимно от интериор.Коментиран от #15, #21
14:39 15.04.2019
13 jambazina
15:00 15.04.2019
14 коментатор
15:17 15.04.2019
15 Петър Илиев
До коментар #12 от "smeh":
S класа от 94-та има по-добри материали в купето от S класа 2008-ма. Като кабели на инсталацията също е по-добре. Така, че новото може да е по-добро от старото, докато е ново или в първите 5 години, но новото като качество и най-вече като издръжливост не може да стъпи на старите модели. Особено от 90-те. Казвам го като собственик на премиум модел на премиум марка, който е имал модели от 1994, 2001, 2008 и 2014Коментиран от #17
16:05 15.04.2019
16 djambazin
16:37 15.04.2019
17 Plameni
До коментар #15 от "Петър Илиев":
Заменям W 123 за W 213,не му трябват кабели , дори ток не му трябва да работи.Няма да имаш никакви проблеми .Просто няма екстри.Не се разваля това което го няма.Също съм собственик на премиум модели на премиум марка от 1980 до 2010г.Всеки следващ модел или фейслифт е по-добър от предходния.Коментиран от #20, #38
16:54 15.04.2019
18 ЕЕЕ
17:21 15.04.2019
19 колекционер
17:37 15.04.2019
20 никси
До коментар #17 от "Plameni":
до 2000 година нямаще феислифт ,защото се правеха здраво,и единствено в дьржавите си ,мерцедеса и бемвето у германия ситоена в франция хонда и тоиота в Япония и т.н. , не си слагаи тараеш в гащите с това ако си замениш 123ката с някои нов кенеф ,тоя мерджан след време ще струва много повечеи от твоя автомобил 2010 година , но само да не е батисан и да има оргинален вид , хората в момента се избиват да си купят такива екземпляри ,и ги кьтат в някои топли гаражи ,и после гледаи кво става ,стока лежи пара дьржи.Коментиран от #22
17:47 15.04.2019
21 Ганьо
До коментар #12 от "smeh":
Специално за теб ето сравнение между 1999 г БМВ 7 серия и съвременния модел:https://i.pinimg.com/736x/6d/2b/2c/6d2b2c2eece37987f9625ca61ef96dd5--bmw-i-interiors.jp
https://crls.io/s/evox/stills_1280_png/MY2019/12894/12894_st1280_163.png/feature/n/2019-bmw-7-series-740i-interior-hero-drivers-side.png
За външността не ще и дума
Коментиран от #26
17:49 15.04.2019
22 Plameni
До коментар #20 от "никси":
И при W124 ,и при W210 имаше фейслифт до 2000г. От W123 ще направя барбекю.Сменил съм ги над двайсет ,винаги новия модел е бил по-добър от стария.Това е целта и на всеки производител,а ти чакай след петдесет години да спечелиш от 200д W123 .Аз предпочитам да карам възможно най - нов.Коментиран от #25
18:09 15.04.2019
23 щщщщщ
Коментиран от #24
18:34 15.04.2019
24 Ганьо
До коментар #23 от "щщщщщ":
Едно такова Пежо 605 гледах преди време на паркинга, то ми дожаля за него, стопчето счупено, боята захабена... А беше толкова красиво! Собственика излезе и ми обяснява че и самите платове на тапицерията са по-дебели и по-луксозни. Но човечецът просто няма достатъчно пари да го поддържа.... Нисан Силвия и Иклайпсът също са страхотни, а Иклайпс даже има тапицерия от кадифе!18:41 15.04.2019
25 никси
До коментар #22 от "Plameni":
ти си караи новия но този си го пази за ретро ,нети казвам да го караш системно ,намери някои тьрговец от чужбина които колекционира такива коли или го продаи на някои ретро музеи, а не готови пари да си ги хвьрляш на вятьра еи така , и незабравяи това от мен ,стока лежи пара дьржи ,когато има стоиност,са казали старите хора.18:46 15.04.2019
26 smeh
До коментар #21 от "Ганьо":
Не може да се отрече, че старата седмица за времето си е била страхотна, но спрямо последната...сложени една до друга, никой няма да предпочете старата, дори и в перфектно състояние. Давам пример с моята а4-ка /2012г/, и последния модел от 2017г. Просто разликата между 2-те особено вечер е космическа. И колкото и да си харесвам колата /дори с модификациите :)/ Като седнеш в новата, все едно си в машина на времето...и това го казва човек, който не обича дигитални табла, тъчскрийнове и др. технозарибявки в автоинтериора. И това е средния клас...за А8/7серия/S-клас усещането е за толкова технологични коли, че сигурно ако ме качат след това на совалката на Илон Мъск, няма да се впечатля. Та затова съм съгласен и с Plameni.Коментиран от #27, #35
18:51 15.04.2019
27 Ганьо
До коментар #26 от "smeh":
Не ги предпочитат немците защото за тях колата е работно добиче. Но попитай някой англичанин или американец и ще получиш друг отговор. А новите коли имат и друг проблем: широчината. СТРАШНО е да караш нова седма серия в тесните градски улички. Старата няма този проблем.19:00 15.04.2019
28 Ганьо
До коментар #8 от "smeh":
А как ще направиш инфотейнмънта да ти поддържа примерно формат FLAC? След като не можеш да смениш радиото? И ако не си поръчал примиум аудиосистема за 5000 ЕУР нищо вече не можеш да направиш. Или освен ако модела не е от последните 2-3 години дори USB няма да има. Но дори и най-нов модел с примиум система пак няма да може да свири FLAC, който е студиен формат с най високо качество. Преебавка си е.19:31 15.04.2019
29 228
Коментиран от #31
20:33 15.04.2019
30 Племенника
До коментар #1 от "Фенът":
То ващо не е просто, да си фен, за ващо трябва амбулаторен лист, че то си е диагноза.20:35 15.04.2019
31 никси
До коментар #29 от "228":
и наи старото 190 -модел 1970 година .малко е като немска каска и по гьрбаво отзаде .20:41 15.04.2019
32 гост
20:52 15.04.2019
33 666
20:59 15.04.2019
34 Souksusan
21:07 15.04.2019
35 Антонн
До коментар #26 от "smeh":
Защото сравняваш леген с по- нов леген.Качи се в истинско и запазено Audi Qattro B2 или S1.
Това са истински машини ,легендарни дори е обидно да се сравняват с ширпотребата.
Коментиран от #39
21:15 15.04.2019
36 Карл Бенц
До коментар #6 от "Име като гост":
Абсолютно вярно изказване. Недоумявам само едно нещо. Кой идиот може да сложи минус под това мнение. Извинявам се, може да е инвалид човека, с телк от психото.21:26 15.04.2019
37 дявола
21:27 15.04.2019
38 Антон 1
До коментар #17 от "Plameni":
Абе S klas от 2001 е голям ужас ! Говоря за нов 320 Цди !22:24 15.04.2019
39 Plameni
До коментар #35 от "Антонн":
Само да спомена ,че Audi Sport Quattro навремето е струвало 195 000 марки два пъти повече от Porsche 911 Бил е най-скъпият сериен автомобил в Германия22:30 15.04.2019
40 АLFA Q 4
И НЕ СА ПЛАСТМАСОВИ
22:42 15.04.2019
41 PlimP
Коментиран от #55
23:23 15.04.2019
42 АМG
23:27 15.04.2019
43 BMWPower
Шофери на тойоти, ЦРВ-та и други ПВЦ-та, да не коментират!
00:42 16.04.2019
44 0000
00:46 16.04.2019
45 Авторазбирач
В днешно време това което можем да караме са същите тези коли,20 или 30 годишни на които им миехме стъклата ,защото след евро 3 сериозно се къса джоба ,2005г. 2010г.ерата след турбото ни чакат алуминиеви блокове без възможност за ремонт харчешти по литър масло на 1000 км. от 17 лв.
Коментиран от #52, #53
01:12 16.04.2019
46 user
01:25 16.04.2019
47 Па4о70
08:51 16.04.2019
48 Туполев
09:36 16.04.2019
49 Алфа Ромео
14:18 16.04.2019
50 Алфа Ромео
14:43 16.04.2019
51 Хайл
15:33 16.04.2019
52 Ганьо
До коментар #45 от "Авторазбирач":
Да си беше купил моята Хонда Акорд. Тя не гори и капка масло. Но обича синтетики от 25 лв литъра и нагоре ....17:38 16.04.2019
53 германеца
До коментар #45 от "Авторазбирач":
бабати с футболните гащи харчи повече пари за памперси ,от колкото тия коли да харчйьт масло за 17 лв. на 1000 км.18:14 16.04.2019
54 Kirumo
До коментар #8 от "smeh":
Старите коли имат по-добър дизайн, те са много по-директни, имат душа и теглото им е много по-ниско което води до много по-голям усет в завоите и много повече удоволствие при шофиране, в крайна сметка аз ще карам ли или ще гледам инфотеймънт? Защото ако искам инфотеймънт, мога за под 1000лв. да си купя един смарт телевизор. Автомобилите са за шофиране, а автомобил който няма усет при шофиране и душа, за мен (и за всеки истински обичащ автомобилите) е непотребен. С радост бих взел Mazda MX-5 от статията пред всеки нов автомобил.Коментиран от #60
18:59 16.04.2019
55 Kirumo
До коментар #41 от "PlimP":
Calibra започват производство Октомври 1988г. Но моделната година е 89-та. 99 процента от Калибрите са на предно. Всички Калибри са бавни, може да погледнеш техническите характеристики и да се убедиш. Българите си мислят, че всичко което ускорява от 0 до 100 за под 13 секунди е бързо, реалността е, че дори ускорение от 7 секунди е бавно в днешно време.Коментиран от #56, #59
19:08 16.04.2019
56 МАК
До коментар #55 от "Kirumo":
Глупости пишеш!!!не си си возил в калибра турбо или 150 коньовия вариант с 4х4 да видим дали не върви!!!Коментиран от #62
23:01 16.04.2019
57 ох леле
До коментар #1 от "Фенът":
точно бмв-то не става за нищо10:07 17.04.2019
58 Бай Шиле
12:52 17.04.2019
59 Ганьо
До коментар #55 от "Kirumo":
Ускорявай.... Отпред я ТИР те чака, я трамвай.... Заради такива като теб шофирането вече не е удоволствие!Коментиран от #65
12:53 17.04.2019
60 smeh
До коментар #54 от "Kirumo":
С извинение, ама каква душа имат повечето 20-30 годишни барутници у нас, като тя им е взета още, я в Италия, я в Германия. За дизайна вече е въпрос на вкус, но у нас се самозалъгваме с него, просто защото не можем да си позволим последните модели. Та дизайна го ползваме като параван за самоутеха. За инфотейнмънта - важен е, защото не караме през цялото време. Да не кажа, че в София повече стоим :-) и трябва да има нещо да ни развлича през това време. Затова и хубава аудиосистема с всичките и глезотийки + възможност за сърфинг в нета, да си пускаш това което ти се слуша на момента си е голяма благинка. И остана теглото - да, старите са по-леки, но не отговарят на 50% от съвременните изисквания за безопастност. Някои дори нямат климатици и серво. За всичките стабилизиращи програми, асистенти, 4х4 и т.н да не говорим. Сега и да кажеш, че на тебе не ти трябват, щото можеш да караш - повярвай ми 1 от 10 на пътя реално знае какво прави и как да го направи. Така, че погледнато от такъв ъгъл повишеното тегло е абсолютно резонно и необходимо. Съгласен?Коментиран от #61
14:16 17.04.2019
61 Ганьо
До коментар #60 от "smeh":
Тоьи инфотейнмънт който толкова рекламираш ти обясних защо не струва. Защото плащаш една огромна сума за премиум аудио а получаваш система която е 5 години назад по отношение на сегашните разработки. Демек на система за 5000 ЕУР ще слушаш гъгнави некачествени mp3-ки. Докато на един автомобил преди 2002 получаваш премиум система bose, сменяш само хед юнита с някакъв качествен на Alpine или Sony и можеш да си пуснеш студиен формат FLAC. А ти, в "модерната" си кола ще бъдеш завинаги вързан към това което са ти сложили в завода защото е интегрирано заедно с навигация, климатик и още 1000 неща и не можеш да бутнеш или смениш нищо!17:51 17.04.2019
62 Kirumo
До коментар #56 от "МАК":
Калибрите са бързи спрямо Лада 2105 и Дачия Логан, казах ви да погледнете техническите характеристики. Явно никога не си се качвал на Subaru Impreza WRX или STi и общо взето почти всеки обикновен 6 цилиндров дизел е по-бърз от най-бързата калибра.19:23 17.04.2019
63 МАК
Да подчертая двата опела за които говоря са от Варна!!
Коментиран от #64
20:30 17.04.2019
64 Kirumo
До коментар #63 от "МАК":
Използвай факти! Повтарям! Всеки модерен дизел с 6 цилиндъра е по-бърз от Калибрата. Ето ти малко факти да се ограмотиш Калибра 4х4 турбо ускорява от 0 до 100км/ч. за 6.8с. до 160км/ч. за 16.7с. и има максимална скорост от 245км/ч. Примерно - Audi A5 3.0 TDi 2007 ускорява до 100км/ч. за 5.9с. и до 160 за 15.0с. и има максимална скорост от 250км/ч. Относно Субару мога да ти кажа, че дори най-бавната и стара Импреза Турбо е по-бърза от Калибрата. Калибрата ускорява от 0 до 200км/ч. за 32,2с. а Субару Impreza GT 1998 прави същото упражнение за 29.3с. Фактите са си факти.Коментиран от #66
23:56 17.04.2019
65 Kirumo
До коментар #59 от "Ганьо":
Какво лошо има в това да притежавам бързо ускоряващ автомобил? Всъщност е дори по-безопасно. Мога да ти го обясня като на първолаче : Имам по-бърз автомобил, което означава, че по-бързо изпреварвам, което означава, че на двупосочен път съм за по-малко време в насрещното, което означава, че има по-малка вероятност от челен удар. По-бърз автомобил също означава, че спирачните ми дискове са колкото джантите на твоята малолитражка, което означава, че спирам за значително по-малка дистанция отколкото ти и по-мощен автомобил в повечето случаи означава по-добро шаси и окачване, което го прави по-безопасен в завои. Не съди за мен по тебе си, това, че ти караш на късмет, защото си нямаш понятие от техника на шофиране, не означава, че и аз съм така.Коментиран от #67, #69
00:03 18.04.2019
66 МАК
До коментар #64 от "Kirumo":
Много си зле !! Явно не ме разбра за какво говоря.не ми говори за стокови параметри.никой собственик на Калибра турбо или Вектра турбо няма да остави стоковите параметри.калибрата на братовчед ми е пипната в Италия от доста реномирана компания и е 280 коня и е със 6 .бил съм свидетел на гонки и мога да ти кажа че разни японски асматици бяха наказани вкл. Любимите ти субару кошници дето два пъти като дават газ и боксера му събират карантийте по пътя.единствената кола която се опълчи беше мицубиши лансер ево 7 или 8 не помня точно.така че си адски заблуден и спри да пишеш глупости за коли които не си наясно и правиш заключения на база базови параметри.никой не оставя подобен клас коли със стоковите параметри.Коментиран от #68
16:57 18.04.2019
67 никси
До коментар #65 от "Kirumo":
що тебе гони ли те някои ,или си си загубил прасето от кочината ,или като си возиш семейството за морето го взимаш на акорд за 3 или 4 часа ,понеже си се хванал на бас с комшията щото да му докажеш че твоито оди повече от неговата ,аиде кротни се малко ,много сте нервни неколцина с десния крак ,нямаме пьтища като назапад за тия коли ,а все по важно е семейството или гаджето до тебе защото и за него отговаряш ,ако нещо се случи не даи си боже ,само виж колко никролози има по пьтищата ,това трябва да ти наветря на акьла , защото стават пакости непоправими за цял живот.19:28 18.04.2019
68 Ганьо
До коментар #66 от "МАК":
Не съм казвал че карам бавна или малолитражна кола. Съгласен съм че по-мощната кола е по-сигурна. Но когато някой ми заприказва надъхано за ускорения все се сещам за тоя и оня дето карат като луди в градовете или изпреварват само за да спрат на червения светофар 30 м по нататъкКоментиран от #70
15:42 19.04.2019
69 Ганьо
До коментар #65 от "Kirumo":
Бтв, ти ме подсещаш и как производителите мамят с днешните малолитражки с турбо които докарват добра мощност и ускорение 0-100, което не е от всекидневна полза никому. Но ако се дадат данните от доускоряването (които разбира се, винаги се крият): 60-100, 80-120, т. е. изпреварване, ще видиш че всъщност един добър стар атмосферен двигател, макар и не толкова мощен или бърз на 0-100 ще се окаже по-бърз. Защото едно е да отвориш дроселчето на 1 литрово турбо, съвсем друго на 3 литров мотор. И горивото, много ясно, също е от значение, ест. в полза на бензина. Но за тези лъжи принос имат и "много честните и неподкупни" журналя от Шпорт Ауто.16:24 19.04.2019
70 МАК
До коментар #68 от "Ганьо":
обърка коментара!!онзи Кирумо то го каза това не аз!17:58 19.04.2019