Last news in Fakti

15 Април, 2019 12:36, обновена 18 Юни, 2022 10:58 20 632 70

Колите, които тази година чукват 30

  • годишнина-
  • юбилей-
  • йънгтаймер

Според международната класификация за йънгтаймер се смята автомобил на възраст над 30 години. Това дава право на всеки собственик на някой от 12-те модела по-долу да подминава пренебрежително въпроса "Кога ще се отървеш от този дърт кош?". Може да не е за вярване колко бързо лети времето, но тези коли вече са на по три десетилетия.

Peugeot 605

През 90-те години на миналия век този комфортен седан от бизнес клас се караше доста в България. Отличаваше се с модерната си електроника и изчистения дизайн, но така и не успя да се опълчи на Mercedes-Benz E-Klasse и BMW 5er. Най-голямото Peugeot се оборудва с богата гама от двигатели, включително 3.0-литров V6 с 200 коня. За съжаление сложната електроника често създава проблеми, което важи и за друг французин на същата база.

Citroen XM

През 1989 г. XM сменя футуристичния CX и въпреки че запазва хидро-пневматичното окачване, феновете на Citroen не го посрещат особено радушно. Дизайнът на Bertone им се струва прекалено скучен, салонът изглежда прекалено "немски", а общата платформа с Peugeot 605 го прави "нечистокръвен". Техническите проблеми, характерни за "брата", не подминават и XM.

Subaru Legacy

1989-а е рождена и за оригиналното Legacy. Надеждният, непретенциозен и проходим японец става хит в родината си и Австралия, но не се продава особено добре в останалата част от света. Европейците нямат доверие на непознатата марка, а американците не разбират как автомобил от този клас може да не се предлага с V8 или поне V6. Отношението към Legacy започва да се променя, след като през 1993 г. печели ралито в Нова Зеландия. Зад волана е дебютантът Колин МакРей.

Lexus LS

Американците посрещат доста по-радушно флагманският модел на една съвсем млада марка. Lexus LS е създаден като конкурент на Mercedes-Benz S-Klasse и определено прилича на него, като дори го надминава в някои отношения (W126 има коефициент на въздушно съпротивление 0.36, а LS - 0.29). Първият голям Lexus се оборудва със знаменития V-образен осмак 1UZ.

BMW 8er

Първата осмица на BMW наследява изключително красивото, но вече доста старо 6er E24, което се произвежда от октомври 1975 г. Новото купе моментално се превръща в класика с каросерията хардтоп без централна колонка, прибиращите се фарове и разкошния салон. За съжаление високата цена и липсата на шестцилиндрова модификация редуцират сериозно броя на хората, които могат да си го позволят.

Mercedes-Benz SL (R129)

С теглото си от 1 800 кг R129 окончателно престава да отговаря на името SL, което е съкращение от Sport Leicht ("Спортен" и "Лек"). Първоначално се предлагат само модификациите 300 SL и 500 SL, но малко по-късно към тях се присъединява 600 SL с 12-цилиндровия двигател M120. Производството продължава до 2001 г.

Opel Calibra

Макар и скрити под ефектна каросерия, скучното шаси с предно предаване и флегматичните мотори не позволяват на Calibra да стане хит като Manta. Въпреки това спортното купе на Opel се радва на сериозна популярност в страни като България, където голяма част от внесените автомобили падат жертва на корозията или в ръцете на храбри улични състезатели.

Mitsubishi Eclipse

Подобно на Calibra спортното купе на Mitsubishi е построено на платформа с предно предаване. Предлага се и версия с четири задвижващи колела, оборудвана с прочутия четирицилиндров турбомотор 4G63. Eclipse се утвърждава като надежден и ярък автомобил с фенове по цял свят и особено в Щатите.

Nissan Silvia/180SX/200SX/240SX

Лека каросерия, задно предаване, проста конструкция и изобилие от резервни части - изобщо не е изненадващо, че S13 става колосален хит сред феновете на дрифта. В зависимост от пазара моделът се оборудва с различни двигатели, чиято кубатура е отразена в цифровия индекс пред SX.

Mazda MX-5

Този японски автомобил е най-популярният спортен модел и роудстър в света. Класическата конструкция е вдъхновена от британските MG, Austin и Sunbeam от 60-те години на миналия век и вече три десетилетия радва почитателите си по цял свят с отличната управляемост, отзивчивите атмосферни мотори и симпатичния дизайн.

Alfa Romeo SZ

Тази Alfa става класика далеч преди да навърши 30 години. Купето, създадено от Zagato на базата на седана 75, дебютира на автосалона в Женева през 1989-а с напълно адекватно въоръжение в лицето на 3.0-литров V6 с мощност 210 к.с. Произведени са само 1 035 бройки, а появилият се малко по-късно кабриолет RZ е още по-рядък с тиража си от 278 екземпляра.

Land Rover Discovery

За 9 години на конвейера т.нар. "Range Rover за бедни" успява да се докаже и като издръжлив всъдеход, и като комфортен семеен автомобил за всеки ден. Първото Discovery така се харесва на купувачите, че от Land Rover не се осмеляват да променят капитално нито дизайна, нито архитектурата чак до петото поколение на модела, а когато все пак се престрашиха, се сблъскаха с вълна от критики.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фенът

    38 116 Отговор
    Единственият сериозен автомобил е БМВ 8-ма серия!

    Коментиран от #2, #30, #57

  • 2 Зайко Байко многознайко

    68 60 Отговор

    До коментар #1 от "Фенът":

    Мерцедес Бенц , The best or nothing!
  • 3 jap

    36 73 Отговор
    Само Японските важат!
  • 4 лекси

    42 60 Отговор
    Lexus LS - най-добрия сред изброените, уникален автомобил, почти без недостатъци
  • 5 YEE

    135 6 Отговор
    Усещате ли каква индивидуалност и какви души са имали тези машини преди 30 години.Сега няма братче всичко еднакво и направено да изкара няколко години и после в кофата.
  • 6 Име като гост

    101 2 Отговор
    Адмираций за труда на всички инж. и дизайнери!Някой от гореспоменатите автомобили са страхотни машини!

    Коментиран от #36

  • 7 Иувъх

    30 14 Отговор
    Повечето да наистина класики и много добро и доказани и автомобили, но има и няколко кошници е класацията.
    Не вярвам да има някой, който да не иска месеца или бмв-то в гаража за втора кола :)
  • 8 smeh

    32 36 Отговор
    Хората са казали - Хвали старо, карай ново. В случая има 2-3 екзотики, които са наистина класика, но всичко останало е евтина ширпотреба и не заслужава престижната титла - "йънгтаймер". Сега се пригответе да ме оплюете. Новите модели на премиум марките СА ВИНАГИ ПО-ДОБРИ от предходните. Ще питате кое им е по-доброто? - Ами всичко, като почнеш от платформата, та стигнеш до инфотеймънта. Това, че у нас, на повечето ни изнася да си ремонтираме колата пред блока и нещо по-високотехнологично не е ремонтопригодно, нито за механиците ни, нито за джоба на собственика, не го прави ЛОШО. Та това го казвам за да не се оставяте да ви заблуждават търгаши, които искат да ви приберат заделените пари, убеждавайки ви, че морга на колела е много по-изгодна сделка от нещо по-ново. Годините са си години, както за хората, така и за колите. Няма колекционери, които да карат ежедневно това което ще продават след време, освен ако не са имена и това да е фактор в ценообразуването - щото колата е била собственост на еди-си кой си.

    Коментиран от #11, #28, #54

  • 9 Tangens

    20 10 Отговор
    Защо не се споменава чичото на i40-ката, Hyundai Pony? Третата му генерация дебютира точно 1989г.
  • 10 Луд

    25 14 Отговор
    Мерца кърти.
  • 11 Ганьо

    58 8 Отговор

    До коментар #8 от "smeh":

    Като гледам по паркингите хората много повече се заглеждат по запазените класически купета отколкото по новите буци. Разбира се не говорим за стари Опел Астра и ФауВе Гоуф а за по-стойностни коли.... А дали да седиш сред пластмаси и изкустееняци и да караш лаптоп на колела е по-добре, всекиму според вкуса

    Коментиран от #12

  • 12 smeh

    13 19 Отговор

    До коментар #11 от "Ганьо":

    Добре. Вие колите да се заглеждат по тях ли ги купувате, или да ги карате и да ви харесват на вас? Явно наистина са ни различни приоритетите. А относно материалите в интериора, ако сравняваме едни и същи премиум модели от различни години, пак всичко е в полза на по-новото. За ширпотребата е ясно, че всеки производител гледа да мине възможно най-тънко и се пести предимно от интериор.

    Коментиран от #15, #21

  • 13 jambazina

    48 1 Отговор
    Уникални коли, а не безлични като сегашните.
  • 14 коментатор

    35 2 Отговор
    Автомобилите от онова време си имат своя чар излъчване и красота!Даже някой са по красиви от новите модели! Днес при тази глобализация вече правят едно купе и го окичват с по десет марки ;имена;
  • 15 Петър Илиев

    35 4 Отговор

    До коментар #12 от "smeh":

    S класа от 94-та има по-добри материали в купето от S класа 2008-ма. Като кабели на инсталацията също е по-добре. Така, че новото може да е по-добро от старото, докато е ново или в първите 5 години, но новото като качество и най-вече като издръжливост не може да стъпи на старите модели. Особено от 90-те. Казвам го като собственик на премиум модел на премиум марка, който е имал модели от 1994, 2001, 2008 и 2014

    Коментиран от #17

  • 16 djambazin

    4 1 Отговор
    автопарка на БГтоооо
  • 17 Plameni

    9 10 Отговор

    До коментар #15 от "Петър Илиев":

    Заменям W 123 за W 213,не му трябват кабели , дори ток не му трябва да работи.Няма да имаш никакви проблеми .Просто няма екстри.Не се разваля това което го няма.Също съм собственик на премиум модели на премиум марка от 1980 до 2010г.Всеки следващ модел или фейслифт е по-добър от предходния.

    Коментиран от #20, #38

  • 18 ЕЕЕ

    15 1 Отговор
    Не може да се отрече,че всяка от колите има индивидуалност, за разлика от наследниците им.
  • 19 колекционер

    12 2 Отговор
    за мен всите коли са убави ,кои завижда тои не вижда ,и неразбира от рето колекция , класика , стил и качество за времето си.
  • 20 никси

    13 2 Отговор

    До коментар #17 от "Plameni":

    до 2000 година нямаще феислифт ,защото се правеха здраво,и единствено в дьржавите си ,мерцедеса и бемвето у германия ситоена в франция хонда и тоиота в Япония и т.н. , не си слагаи тараеш в гащите с това ако си замениш 123ката с някои нов кенеф ,тоя мерджан след време ще струва много повечеи от твоя автомобил 2010 година , но само да не е батисан и да има оргинален вид , хората в момента се избиват да си купят такива екземпляри ,и ги кьтат в някои топли гаражи ,и после гледаи кво става ,стока лежи пара дьржи.

    Коментиран от #22

  • 21 Ганьо

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "smeh":

    Специално за теб ето сравнение между 1999 г БМВ 7 серия и съвременния модел:

    https://i.pinimg.com/736x/6d/2b/2c/6d2b2c2eece37987f9625ca61ef96dd5--bmw-i-interiors.jp

    https://crls.io/s/evox/stills_1280_png/MY2019/12894/12894_st1280_163.png/feature/n/2019-bmw-7-series-740i-interior-hero-drivers-side.png
    За външността не ще и дума

    Коментиран от #26

  • 22 Plameni

    8 17 Отговор

    До коментар #20 от "никси":

    И при W124 ,и при W210 имаше фейслифт до 2000г. От W123 ще направя барбекю.Сменил съм ги над двайсет ,винаги новия модел е бил по-добър от стария.Това е целта и на всеки производител,а ти чакай след петдесет години да спечелиш от 200д W123 .Аз предпочитам да карам възможно най - нов.

    Коментиран от #25

  • 23 щщщщщ

    4 15 Отговор
    Само МХ-5 си е класика отвсякъде.Другото си е скука и забрава....

    Коментиран от #24

  • 24 Ганьо

    9 0 Отговор

    До коментар #23 от "щщщщщ":

    Едно такова Пежо 605 гледах преди време на паркинга, то ми дожаля за него, стопчето счупено, боята захабена... А беше толкова красиво! Собственика излезе и ми обяснява че и самите платове на тапицерията са по-дебели и по-луксозни. Но човечецът просто няма достатъчно пари да го поддържа.... Нисан Силвия и Иклайпсът също са страхотни, а Иклайпс даже има тапицерия от кадифе!
  • 25 никси

    7 1 Отговор

    До коментар #22 от "Plameni":

    ти си караи новия но този си го пази за ретро ,нети казвам да го караш системно ,намери някои тьрговец от чужбина които колекционира такива коли или го продаи на някои ретро музеи, а не готови пари да си ги хвьрляш на вятьра еи така , и незабравяи това от мен ,стока лежи пара дьржи ,когато има стоиност,са казали старите хора.
  • 26 smeh

    10 4 Отговор

    До коментар #21 от "Ганьо":

    Не може да се отрече, че старата седмица за времето си е била страхотна, но спрямо последната...сложени една до друга, никой няма да предпочете старата, дори и в перфектно състояние. Давам пример с моята а4-ка /2012г/, и последния модел от 2017г. Просто разликата между 2-те особено вечер е космическа. И колкото и да си харесвам колата /дори с модификациите :)/ Като седнеш в новата, все едно си в машина на времето...и това го казва човек, който не обича дигитални табла, тъчскрийнове и др. технозарибявки в автоинтериора. И това е средния клас...за А8/7серия/S-клас усещането е за толкова технологични коли, че сигурно ако ме качат след това на совалката на Илон Мъск, няма да се впечатля. Та затова съм съгласен и с Plameni.

    Коментиран от #27, #35

  • 27 Ганьо

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "smeh":

    Не ги предпочитат немците защото за тях колата е работно добиче. Но попитай някой англичанин или американец и ще получиш друг отговор. А новите коли имат и друг проблем: широчината. СТРАШНО е да караш нова седма серия в тесните градски улички. Старата няма този проблем.
  • 28 Ганьо

    6 4 Отговор

    До коментар #8 от "smeh":

    А как ще направиш инфотейнмънта да ти поддържа примерно формат FLAC? След като не можеш да смениш радиото? И ако не си поръчал примиум аудиосистема за 5000 ЕУР нищо вече не можеш да направиш. Или освен ако модела не е от последните 2-3 години дори USB няма да има. Но дори и най-нов модел с примиум система пак няма да може да свири FLAC, който е студиен формат с най високо качество. Преебавка си е.
  • 29 228

    5 1 Отговор
    Можело е и 124-ката да сложат вместо или със SL-a

    Коментиран от #31

  • 30 Племенника

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "Фенът":

    То ващо не е просто, да си фен, за ващо трябва амбулаторен лист, че то си е диагноза.
  • 31 никси

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "228":

    и наи старото 190 -модел 1970 година .малко е като немска каска и по гьрбаво отзаде .
  • 32 гост

    18 1 Отговор
    Липсва ми това време.За тези коли си мечтаехме.
  • 33 666

    16 1 Отговор
    8- та,наистина е яка,класика в жанра,а не тия нови джендъри,всички изглеждат вече еднакво,добре че имат още емблеми ,та да ги различаваме.
  • 34 Souksusan

    9 2 Отговор
    Имам 4 модела на Бенц до 1992 и 3 след това.след 1996 нищо не струва
  • 35 Антонн

    5 4 Отговор

    До коментар #26 от "smeh":

    Защото сравняваш леген с по- нов леген.
    Качи се в истинско и запазено Audi Qattro B2 или S1.
    Това са истински машини ,легендарни дори е обидно да се сравняват с ширпотребата.

    Коментиран от #39

  • 36 Карл Бенц

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Име като гост":

    Абсолютно вярно изказване. Недоумявам само едно нещо. Кой идиот може да сложи минус под това мнение. Извинявам се, може да е инвалид човека, с телк от психото.
  • 37 дявола

    19 1 Отговор
    30 годишни ама вечни новите сега умират млади немогат да остареят
  • 38 Антон 1

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "Plameni":

    Абе S klas от 2001 е голям ужас ! Говоря за нов 320 Цди !
  • 39 Plameni

    4 2 Отговор

    До коментар #35 от "Антонн":

    Само да спомена ,че Audi Sport Quattro навремето е струвало 195 000 марки два пъти повече от Porsche 911 Бил е най-скъпият сериен автомобил в Германия
  • 40 АLFA Q 4

    11 1 Отговор
    ТОВА СА КОЛИТЕ,,, НЯМА КОНФЕКЦИЯ
    И НЕ СА ПЛАСТМАСОВИ
  • 41 PlimP

    6 1 Отговор
    салибрата батко, не е 89-и набор и не е само на предно и не е флегматична, никак даже

    Коментиран от #55

  • 42 АМG

    12 1 Отговор
    сите коли са убави ,и недеите да плювате за тях ,защото по онова време когато бащите ни са карали руските коли и част от източна германия и чехия ,тия на запад ,говоря на запад зад берлинската стена тогава в време оно в ФРГ сьс столица бон са се возили в тези коли,които на нас са били сьн и мечта, а не като тия сега нови кафези накичени като коледна елха за много пари ,но не стоиностни пари ,а за сервизи ,само които неразбира от стил динамика и здравина и качество ,по добре да не се изказва неподготвен .
  • 43 BMWPower

    10 4 Отговор
    Уникални машини, всичките до една.

    Шофери на тойоти, ЦРВ-та и други ПВЦ-та, да не коментират!
  • 44 0000

    7 0 Отговор
    Само не знам що дискавърито е тук.комфортно и здраво чак е титуловано.явно авторът(преписвача всъщност) не е карал и не е робувал на такъв нужник.все едно карам на дядо ми ЮМЗ-то в кооперацията на село
  • 45 Авторазбирач

    8 2 Отговор
    Това са времена когато касетофоните бяха в апогея си и тези супер коли можеха да ги карат само определени батки, или така наречените мутри, освен ако баща ти не е бил един от тях единственото което можехме да им измием стъклата да изпросим2лв. за да видим колко пише на километража и после да се похвалим в целия квартал
    В днешно време това което можем да караме са същите тези коли,20 или 30 годишни на които им миехме стъклата ,защото след евро 3 сериозно се къса джоба ,2005г. 2010г.ерата след турбото ни чакат алуминиеви блокове без възможност за ремонт харчешти по литър масло на 1000 км. от 17 лв.

    Коментиран от #52, #53

  • 46 user

    6 2 Отговор
    забравят и пежо 405 комби с хидропневматика и 1.9 атмосферен мотор неубиваема кола.Още ме е яд че я продадох за 700 лева миналата година
  • 47 Па4о70

    5 0 Отговор
    Истински автомобили!Днес каруци на батерии с комп!ДВГ. боклук,дизаин - ужас.
  • 48 Туполев

    2 1 Отговор
    Ладата откога мина 30!Наближава 40:)
  • 49 Алфа Ромео

    4 1 Отговор
    Всички коли са готини имат си свой характер и са лесно разпознаваеми даже и в тъмното, за разлика от днешната конфекция. Ако Опел има тромави бензинови мотори и скучен дизайн не знам кво трябва да се каже за ФВ по онова време...
  • 50 Алфа Ромео

    4 0 Отговор
    Бих търкалял един такъв Лексус със газова и в днешно време за ежедневна кола, много комфортна и корава машина!
  • 51 Хайл

    5 0 Отговор
    Коли с душа,истински...след тази епоха е епохата на боклуците
  • 52 Ганьо

    0 2 Отговор

    До коментар #45 от "Авторазбирач":

    Да си беше купил моята Хонда Акорд. Тя не гори и капка масло. Но обича синтетики от 25 лв литъра и нагоре ....
  • 53 германеца

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "Авторазбирач":

    бабати с футболните гащи харчи повече пари за памперси ,от колкото тия коли да харчйьт масло за 17 лв. на 1000 км.
  • 54 Kirumo

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "smeh":

    Старите коли имат по-добър дизайн, те са много по-директни, имат душа и теглото им е много по-ниско което води до много по-голям усет в завоите и много повече удоволствие при шофиране, в крайна сметка аз ще карам ли или ще гледам инфотеймънт? Защото ако искам инфотеймънт, мога за под 1000лв. да си купя един смарт телевизор. Автомобилите са за шофиране, а автомобил който няма усет при шофиране и душа, за мен (и за всеки истински обичащ автомобилите) е непотребен. С радост бих взел Mazda MX-5 от статията пред всеки нов автомобил.

    Коментиран от #60

  • 55 Kirumo

    0 8 Отговор

    До коментар #41 от "PlimP":

    Calibra започват производство Октомври 1988г. Но моделната година е 89-та. 99 процента от Калибрите са на предно. Всички Калибри са бавни, може да погледнеш техническите характеристики и да се убедиш. Българите си мислят, че всичко което ускорява от 0 до 100 за под 13 секунди е бързо, реалността е, че дори ускорение от 7 секунди е бавно в днешно време.

    Коментиран от #56, #59

  • 56 МАК

    7 0 Отговор

    До коментар #55 от "Kirumo":

    Глупости пишеш!!!не си си возил в калибра турбо или 150 коньовия вариант с 4х4 да видим дали не върви!!!

    Коментиран от #62

  • 57 ох леле

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Фенът":

    точно бмв-то не става за нищо
  • 58 Бай Шиле

    2 0 Отговор
    Сегашните коли ги правят счетоводителите,а не инженери и дизайнери.
  • 59 Ганьо

    4 0 Отговор

    До коментар #55 от "Kirumo":

    Ускорявай.... Отпред я ТИР те чака, я трамвай.... Заради такива като теб шофирането вече не е удоволствие!

    Коментиран от #65

  • 60 smeh

    4 2 Отговор

    До коментар #54 от "Kirumo":

    С извинение, ама каква душа имат повечето 20-30 годишни барутници у нас, като тя им е взета още, я в Италия, я в Германия. За дизайна вече е въпрос на вкус, но у нас се самозалъгваме с него, просто защото не можем да си позволим последните модели. Та дизайна го ползваме като параван за самоутеха. За инфотейнмънта - важен е, защото не караме през цялото време. Да не кажа, че в София повече стоим :-) и трябва да има нещо да ни развлича през това време. Затова и хубава аудиосистема с всичките и глезотийки + възможност за сърфинг в нета, да си пускаш това което ти се слуша на момента си е голяма благинка. И остана теглото - да, старите са по-леки, но не отговарят на 50% от съвременните изисквания за безопастност. Някои дори нямат климатици и серво. За всичките стабилизиращи програми, асистенти, 4х4 и т.н да не говорим. Сега и да кажеш, че на тебе не ти трябват, щото можеш да караш - повярвай ми 1 от 10 на пътя реално знае какво прави и как да го направи. Така, че погледнато от такъв ъгъл повишеното тегло е абсолютно резонно и необходимо. Съгласен?

    Коментиран от #61

  • 61 Ганьо

    3 0 Отговор

    До коментар #60 от "smeh":

    Тоьи инфотейнмънт който толкова рекламираш ти обясних защо не струва. Защото плащаш една огромна сума за премиум аудио а получаваш система която е 5 години назад по отношение на сегашните разработки. Демек на система за 5000 ЕУР ще слушаш гъгнави некачествени mp3-ки. Докато на един автомобил преди 2002 получаваш премиум система bose, сменяш само хед юнита с някакъв качествен на Alpine или Sony и можеш да си пуснеш студиен формат FLAC. А ти, в "модерната" си кола ще бъдеш завинаги вързан към това което са ти сложили в завода защото е интегрирано заедно с навигация, климатик и още 1000 неща и не можеш да бутнеш или смениш нищо!
  • 62 Kirumo

    0 5 Отговор

    До коментар #56 от "МАК":

    Калибрите са бързи спрямо Лада 2105 и Дачия Логан, казах ви да погледнете техническите характеристики. Явно никога не си се качвал на Subaru Impreza WRX или STi и общо взето почти всеки обикновен 6 цилиндров дизел е по-бърз от най-бързата калибра.
  • 63 МАК

    5 0 Отговор
    Ти чуваш ли се какво говориш!!! Много си зле информиран!!Отворко!!за лади и дачия ше ми говори!!!калибрата за която говоря единствения конкурент сериозен беше Мицубиши Ево 8 .да не говоря за Вектра А турбо.изобще не ми говори за тая грозна талига субару.да не съм се качвал и няма да се кача на японско изчадие заради скапаните им части .ако ше си търся бегачка това ше е само една марка -Порше.
    Да подчертая двата опела за които говоря са от Варна!!

    Коментиран от #64

  • 64 Kirumo

    0 3 Отговор

    До коментар #63 от "МАК":

    Използвай факти! Повтарям! Всеки модерен дизел с 6 цилиндъра е по-бърз от Калибрата. Ето ти малко факти да се ограмотиш Калибра 4х4 турбо ускорява от 0 до 100км/ч. за 6.8с. до 160км/ч. за 16.7с. и има максимална скорост от 245км/ч. Примерно - Audi A5 3.0 TDi 2007 ускорява до 100км/ч. за 5.9с. и до 160 за 15.0с. и има максимална скорост от 250км/ч. Относно Субару мога да ти кажа, че дори най-бавната и стара Импреза Турбо е по-бърза от Калибрата. Калибрата ускорява от 0 до 200км/ч. за 32,2с. а Субару Impreza GT 1998 прави същото упражнение за 29.3с. Фактите са си факти.

    Коментиран от #66

  • 65 Kirumo

    0 3 Отговор

    До коментар #59 от "Ганьо":

    Какво лошо има в това да притежавам бързо ускоряващ автомобил? Всъщност е дори по-безопасно. Мога да ти го обясня като на първолаче : Имам по-бърз автомобил, което означава, че по-бързо изпреварвам, което означава, че на двупосочен път съм за по-малко време в насрещното, което означава, че има по-малка вероятност от челен удар. По-бърз автомобил също означава, че спирачните ми дискове са колкото джантите на твоята малолитражка, което означава, че спирам за значително по-малка дистанция отколкото ти и по-мощен автомобил в повечето случаи означава по-добро шаси и окачване, което го прави по-безопасен в завои. Не съди за мен по тебе си, това, че ти караш на късмет, защото си нямаш понятие от техника на шофиране, не означава, че и аз съм така.

    Коментиран от #67, #69

  • 66 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #64 от "Kirumo":

    Много си зле !! Явно не ме разбра за какво говоря.не ми говори за стокови параметри.никой собственик на Калибра турбо или Вектра турбо няма да остави стоковите параметри.калибрата на братовчед ми е пипната в Италия от доста реномирана компания и е 280 коня и е със 6 .бил съм свидетел на гонки и мога да ти кажа че разни японски асматици бяха наказани вкл. Любимите ти субару кошници дето два пъти като дават газ и боксера му събират карантийте по пътя.единствената кола която се опълчи беше мицубиши лансер ево 7 или 8 не помня точно.така че си адски заблуден и спри да пишеш глупости за коли които не си наясно и правиш заключения на база базови параметри.никой не оставя подобен клас коли със стоковите параметри.

    Коментиран от #68

  • 67 никси

    3 0 Отговор

    До коментар #65 от "Kirumo":

    що тебе гони ли те някои ,или си си загубил прасето от кочината ,или като си возиш семейството за морето го взимаш на акорд за 3 или 4 часа ,понеже си се хванал на бас с комшията щото да му докажеш че твоито оди повече от неговата ,аиде кротни се малко ,много сте нервни неколцина с десния крак ,нямаме пьтища като назапад за тия коли ,а все по важно е семейството или гаджето до тебе защото и за него отговаряш ,ако нещо се случи не даи си боже ,само виж колко никролози има по пьтищата ,това трябва да ти наветря на акьла , защото стават пакости непоправими за цял живот.
  • 68 Ганьо

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "МАК":

    Не съм казвал че карам бавна или малолитражна кола. Съгласен съм че по-мощната кола е по-сигурна. Но когато някой ми заприказва надъхано за ускорения все се сещам за тоя и оня дето карат като луди в градовете или изпреварват само за да спрат на червения светофар 30 м по нататък

    Коментиран от #70

  • 69 Ганьо

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "Kirumo":

    Бтв, ти ме подсещаш и как производителите мамят с днешните малолитражки с турбо които докарват добра мощност и ускорение 0-100, което не е от всекидневна полза никому. Но ако се дадат данните от доускоряването (които разбира се, винаги се крият): 60-100, 80-120, т. е. изпреварване, ще видиш че всъщност един добър стар атмосферен двигател, макар и не толкова мощен или бърз на 0-100 ще се окаже по-бърз. Защото едно е да отвориш дроселчето на 1 литрово турбо, съвсем друго на 3 литров мотор. И горивото, много ясно, също е от значение, ест. в полза на бензина. Но за тези лъжи принос имат и "много честните и неподкупни" журналя от Шпорт Ауто.
  • 70 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "Ганьо":

    обърка коментара!!онзи Кирумо то го каза това не аз!