Отидете към основна версия

49 505 66

Тествахме новата Skoda Scala

  • skoda-
  • scala-
  • тест

Сплит, Хърватия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Новото попълнение в гамата на Skoda се явява идеологичен наследник на Rapid Spaceback. Името на иновацията е Scala, чехите я показаха статично в Женева, а сега проведоха и първите динамични тестове. Те се състояха в Хърватия, а наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления от чешкия Golf.

Ярка и доволно привлекателна, новата Scala е дълга от броня до броня 4.36 м. Сравнена със седмото поколение на Golf, Scala е по-дълга с цели 11 сантиметра и има по-голямо с 12 мм (2 649 мм) междуосие. Широчината обаче е с 6 мм по-малка. Всичко това води до простор в салона и внушително пространство за краката на пасажерите отзад.

Интериор

Един от основните минуси в салона е, че водачът и пасажерът до него седят прекалено близо един до друг, а незнайно защо е оставено по-голямо разстояние от страната на вратите. Иначе седалките са сравнително удобни, изглеждат спортни, но предлагат комфорта на обикновени кресла. Багажният отсек е голям. Минималният му обем е 467 литра, а при свалени задни седалки може да бъде увеличен до 1 410 литра.

За разлика от своя предшественик, Scala е построена не на старата платформа, а на новата MQB-A0 от Volkswagen Group. Куриозът тук е, че това е автомобил от горния сегмент на "голфовия клас", а на същата платформа са правени субкомпактните Audi A1, Seat Ibiza и VW T-Cross. Безумно раздутата на габарити Scala обаче е един съвсем нелош автомобил.

Освен с простор в салона, Scala ни впечатли и с иновации от сорта на дигитални уреди и разни дребни хитринки от поредицата Simply Clever - стъргалка за лед в капачката на резервоара, чадър във вратата на водача и изобретение, което помага на водача да налее безпроблемно течност за чистачки, без тя да се разлива в моторния отсек.

Що се отнася до материалите в салона, то чехите са използвали доста твърда пластмаса, но детайлите не изглеждат евтини. В топ версиите се забелязва изобилие от хром в оформлението, но независимо от старанието, салонът (съвсем умишлено) отстъпва по качество на съплатформеника си от Audi, например.

Всичко в Scala е просто и разбираемо. Опционната Amundsen мултимедия е много добра, но и по-евтината Bolero инфо развлекателна система е прилична алтернатива. Отсъствието на навигация в нея се компенсира от възможността и да се свързва със смартфон.

Уредите пред водача са изцяло дигитални. Това е така наречената екстра Virtual Cockpit, която изглежда много добре, но не е информативна колкото аналоговите прибори. Така че тази опция е излишна и според нас не е от препоръчителните. Още един от малкото недостатъци в салона е по-лошата шумоизолация на колата спрямо пътната настилка.

Екстериор

Макар да е по-сдържан, екстериорният дизайн на хечбека повтаря до голяма степен чертите на концептуалния Vision RS. Scala е първият реализиран проект на новия шеф дизайнер на Skoda Оливер Щефани. Външността на хечбека следва характерния за марката стил. Необичайно агресивни са само фаровете и големите стопове.

Интерес представлява и решението на т.нар. светлинен подпис на дневните LED светлини. Той е ефектен, но чрез него колата не е фирмено разпознаваема. Отзад се забелязват сходства с модели на Volvo, а вместо традиционната емблема, на петата врата е изписано името на марката.

Двигатели

Що се отнася до двигателите, то те са няколко варианта. Базов е трицилиндровият 1.0 TSI, който е с мощност от 95 конски сили. Този мотор определено ни се стори слаб за Scala. Освен това понятието "базов" трябва да се приема буквално, защото в най-ниското ниво на оборудване няма дори климатик.

Вторият трицилиндров вариант е 1.0 TSI с мощност 115 конски сили, който също не предлага отлична динамика, но пък е икономичен и подходящ за хора с неголеми очаквания откъм динамика. Най-добър е 1.5-литровия бензинов двигател, който към момента се предлага само със седемстепенна DSG трансмисия.

Дизелът 1.6 TDI не е лош - икономичен, малко по-шумен и с приличен въртящ момент, но ако искате наистина добър дизел, то трябва да обърнете внимание на по-горе позиционираната Octavia, която разполага с 2.0 TDI и мощ от 150 коня. Така оптимален към момента е 1.5-литровия бензин.

Моторът 1.5 TSI е динамичен, разполага със система за отключване на цилиндрите и с оптимален въртящ момент от 250 Нм. Всичко това и 150-те конски сили водят до равномерно и интензивно ускорение, а що се отнася до разхода на гориво, то по време на теста, при умерена езда, бордкомпютърът отчете 6.1 литра на 100 километра пробег.

Ходови характеристики

Возията на Scala може да се определи по-скоро като мека. Окачването се справя с поставените му задачи, дори и при по-динамично каране, като единствените недостатъци са, че колата има по-голям крен в завои и воланът не е толкова отзивчив. Все пак това не е кола за хора от групата на т.нар. "улични състезатели".

Цена

Продажбите на Scala стартират от май тази година, но колата вече може да бъде поръчана у нас. Прави впечатление, че цената в България е по-ниска от тази в Германия, но въпреки това ни се струва малко надута. В германия най-евтината Scala излиза €21 450, а у нас бюджетното предложение е под 30 000 лв.

Въпреки някоите недостатъци, моделът е добър, предлага всичко необходимо за един съвременен автомобил, а предварителните ни впечатления са за прилични продажби, както в Европа, така и у нас. Ето и цените на Scala, с които моделът ще стартира в България.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 9 гласа.

Свързани новини

  • Така ще изглежда Skoda Superb

    Чехите от Skoda публикуваха първото изображение на обновения си флагман Superb. Става дума за европейската версия, която съвсем скоро ще бъде представ ...
    07.05.2019
    21 271
    19