20 Април, 2019 13:00 51 389 66

Тествахме новата Skoda Scala

  • skoda-
  • scala-
  • тест
Тествахме новата Skoda Scala - 1

Сплит, Хърватия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Новото попълнение в гамата на Skoda се явява идеологичен наследник на Rapid Spaceback. Името на иновацията е Scala, чехите я показаха статично в Женева, а сега проведоха и първите динамични тестове. Те се състояха в Хърватия, а наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления от чешкия Golf.

Тествахме новата Skoda Scala - 2

Ярка и доволно привлекателна, новата Scala е дълга от броня до броня 4.36 м. Сравнена със седмото поколение на Golf, Scala е по-дълга с цели 11 сантиметра и има по-голямо с 12 мм (2 649 мм) междуосие. Широчината обаче е с 6 мм по-малка. Всичко това води до простор в салона и внушително пространство за краката на пасажерите отзад.

Интериор

Един от основните минуси в салона е, че водачът и пасажерът до него седят прекалено близо един до друг, а незнайно защо е оставено по-голямо разстояние от страната на вратите. Иначе седалките са сравнително удобни, изглеждат спортни, но предлагат комфорта на обикновени кресла. Багажният отсек е голям. Минималният му обем е 467 литра, а при свалени задни седалки може да бъде увеличен до 1 410 литра.

Тествахме новата Skoda Scala - 3

За разлика от своя предшественик, Scala е построена не на старата платформа, а на новата MQB-A0 от Volkswagen Group. Куриозът тук е, че това е автомобил от горния сегмент на "голфовия клас", а на същата платформа са правени субкомпактните Audi A1, Seat Ibiza и VW T-Cross. Безумно раздутата на габарити Scala обаче е един съвсем нелош автомобил.

Тествахме новата Skoda Scala - 4

Освен с простор в салона, Scala ни впечатли и с иновации от сорта на дигитални уреди и разни дребни хитринки от поредицата Simply Clever - стъргалка за лед в капачката на резервоара, чадър във вратата на водача и изобретение, което помага на водача да налее безпроблемно течност за чистачки, без тя да се разлива в моторния отсек.

Тествахме новата Skoda Scala - 5

Що се отнася до материалите в салона, то чехите са използвали доста твърда пластмаса, но детайлите не изглеждат евтини. В топ версиите се забелязва изобилие от хром в оформлението, но независимо от старанието, салонът (съвсем умишлено) отстъпва по качество на съплатформеника си от Audi, например.

Тествахме новата Skoda Scala - 6

Всичко в Scala е просто и разбираемо. Опционната Amundsen мултимедия е много добра, но и по-евтината Bolero инфо развлекателна система е прилична алтернатива. Отсъствието на навигация в нея се компенсира от възможността и да се свързва със смартфон.

Уредите пред водача са изцяло дигитални. Това е така наречената екстра Virtual Cockpit, която изглежда много добре, но не е информативна колкото аналоговите прибори. Така че тази опция е излишна и според нас не е от препоръчителните. Още един от малкото недостатъци в салона е по-лошата шумоизолация на колата спрямо пътната настилка.

Екстериор

Тествахме новата Skoda Scala - 7

Макар да е по-сдържан, екстериорният дизайн на хечбека повтаря до голяма степен чертите на концептуалния Vision RS. Scala е първият реализиран проект на новия шеф дизайнер на Skoda Оливер Щефани. Външността на хечбека следва характерния за марката стил. Необичайно агресивни са само фаровете и големите стопове.

Тествахме новата Skoda Scala - 8

Интерес представлява и решението на т.нар. светлинен подпис на дневните LED светлини. Той е ефектен, но чрез него колата не е фирмено разпознаваема. Отзад се забелязват сходства с модели на Volvo, а вместо традиционната емблема, на петата врата е изписано името на марката.

Двигатели

Що се отнася до двигателите, то те са няколко варианта. Базов е трицилиндровият 1.0 TSI, който е с мощност от 95 конски сили. Този мотор определено ни се стори слаб за Scala. Освен това понятието "базов" трябва да се приема буквално, защото в най-ниското ниво на оборудване няма дори климатик.

Вторият трицилиндров вариант е 1.0 TSI с мощност 115 конски сили, който също не предлага отлична динамика, но пък е икономичен и подходящ за хора с неголеми очаквания откъм динамика. Най-добър е 1.5-литровия бензинов двигател, който към момента се предлага само със седемстепенна DSG трансмисия.

Тествахме новата Skoda Scala - 9

Дизелът 1.6 TDI не е лош - икономичен, малко по-шумен и с приличен въртящ момент, но ако искате наистина добър дизел, то трябва да обърнете внимание на по-горе позиционираната Octavia, която разполага с 2.0 TDI и мощ от 150 коня. Така оптимален към момента е 1.5-литровия бензин.

Моторът 1.5 TSI е динамичен, разполага със система за отключване на цилиндрите и с оптимален въртящ момент от 250 Нм. Всичко това и 150-те конски сили водят до равномерно и интензивно ускорение, а що се отнася до разхода на гориво, то по време на теста, при умерена езда, бордкомпютърът отчете 6.1 литра на 100 километра пробег.

Ходови характеристики

Тествахме новата Skoda Scala - 10

Возията на Scala може да се определи по-скоро като мека. Окачването се справя с поставените му задачи, дори и при по-динамично каране, като единствените недостатъци са, че колата има по-голям крен в завои и воланът не е толкова отзивчив. Все пак това не е кола за хора от групата на т.нар. "улични състезатели".

Цена

Продажбите на Scala стартират от май тази година, но колата вече може да бъде поръчана у нас. Прави впечатление, че цената в България е по-ниска от тази в Германия, но въпреки това ни се струва малко надута. В германия най-евтината Scala излиза €21 450, а у нас бюджетното предложение е под 30 000 лв.

Тествахме новата Skoda Scala - 11

Въпреки някоите недостатъци, моделът е добър, предлага всичко необходимо за един съвременен автомобил, а предварителните ни впечатления са за прилични продажби, както в Европа, така и у нас. Ето и цените на Scala, с които моделът ще стартира в България.

Тествахме новата Skoda Scala - 12


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рамбо

    48 146 Отговор
    VAG са N:1 !!!!!!!!! ----- НЕНАДМИНАТИ !!!

    Коментиран от #9, #13

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Емил

    101 18 Отговор
    41000 лв. за единствената нормалната кола?! Акъл нямат!

    Коментиран от #60

  • 4 Opel са # 1....

    77 29 Отговор
    ....колкото и да джавкате против марката.....има астри от 93-94 г. ......които още вървят доволно....и хечбеци...и седани.....и комбита.....особено комбитата-та...... продължават масово да се ползват за товарни катъри.....а има МПС-та от всички останали марки след 2000 г. който са вече на скраб....или по-ръждиви......от GM...... ;)

    Коментиран от #64

  • 5 РЕНОМИНАТОР

    31 93 Отговор
    Само РЕНО е Номер 1
  • 6 Иван

    126 5 Отговор
    Преди много години се говореше, че Шкода и Дачия ще станат народни коли. Поне според мен и то в България, това не се получи. Въобще, коя кола за българина е народна?

    Коментиран от #10, #30

  • 7 Формата на

    20 62 Отговор
    Колата са се изложили. Фаровете са ужас. Особенно отзад. Може да има добър двигател но някой хора не ценят ноща а колко хубава е колата им външния вид.
  • 8 Факт!

    41 72 Отговор
    Грозно и недодялано Поло със сменена емблема.Недлучайно и продажбите им са на минус!
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Най яката кола

    57 25 Отговор

    До коментар #6 от "Иван":

    Трабант 100лв. Най подходящата кола за българина. А най луксозните са за шефа ти. Храни го. Работиш му той ти дава 500лв и ти го правиш богат и той си взима паричките и си ходи на екскурзия има много свободно време. Лежи на плажа със сок в ръка с черни очила и с калбойска шапка и се кефи а ти през това време се бъхтиш за 500лв и се тормозиш и свободата ти е запечатана да се бъхтиш за 500лв. Виждам защо никой вече не му се работи и всеки иска да краде. В крими много крадене много такива статии има все за пари , изневяра , крадене на вещи , прикриване на данъци и куб други престъпления. Бе не ми харесва. Но да си отвориш собствена фирма е много трудно. И не само това ако всеки бг искаше да си е собственик на фирма щеше ли да се бъхти на някой друг за 500лв?

    Коментиран от #12

  • 11 с2н5он

    86 26 Отговор

    До коментар #2 от "Ицо":

    Не знам дали са боклук, но познавам много хора които имат и по-нови и по-стари шкоди и не съм ги чул да се оплакват че били боклуци! Баща ми кара чисто нов супърб от 2012 и няма никакви ядове до сега.
    Браво на Шкода, продължавайте все така!
  • 12 Димитър

    56 28 Отговор

    До коментар #10 от "Най яката кола":

    Като ти чета коментара и ми става ясно колко си неук и неграмотен. В този ред на мисли и 500 лв са ти много.
  • 13 420

    11 31 Отговор

    До коментар #1 от "Рамбо":

    За MERCEDES не си ли чувал ве джигит

    Коментиран от #27

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Порно

    42 7 Отговор
    За първи път чувам , че било проблем да налееш течност за чистачки , без да разлееш.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 бмв

    20 51 Отговор
    Супер грозотия.Само дачията е може би по-гадно от това.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Много са остри и сечени линиите

    37 14 Отговор
    Има детайли които приличат на други марки. НЕ е добър дизайна.
  • 21 Toko

    47 9 Отговор
    Сравнено с преките конкуренти Golf, Focus , Cee'd и хюндай i 30 - туй нящо ми се вижда доста не обещаващо ! И като се има в предвид, че за круиз контрол и разни други асистанси ще се доплаща.... Нещо са у гршка чехите! При корейците е без доплащане ! Да не говорим ,че при Хюндай и Киа пластмаси и твърди материали по таблото на практика НЯМА! Еура-тек (дилъра ) да не го коментираме . Сервиза им винаги е претоварен , не смогват със обслужването , чака се много и т.н. А и за бял цвят искат 300 лева доплащане което ми се вида малко прекалено !
  • 22 Ха ха ха

    11 20 Отговор
    Най-мощният и бърз вариант на Opel Astra се появи на сцената на автомобилното изложение в Женева. Моделът се нарича OPC EXTREME, напълно готов е за серийно производство и разполага с мощност от 300 к.с.

    Opel Astra OPC EXTREME е разработен и настроен на Северната дъга на пистата Нюрбургринг, което означава, че ще има задача да постигне най-добро време на култовото германско трасе. Рекордът за най-бърз автомобил с предно предаване на пистата бе току що счупен от Seat Leon Cupra, който детронира от лидерското място Renault Megane 265 Trophy. В Женева бе представена и новата Honda Civic Type R, която също има амбиции за рекорден резултат на трасето.

    Astra OPC EXTREME е базиран на състезателната Astra Cup, като се задвижва от 2.0-литровия агрегат с четири цилиндъра, който се поставя на версията OPC. В случая обаче двигателят е модифициран да генерира мощност от 300 к.с., които се предават към предния мост, посредством ръчна скоростна кутия и диференциал с ограничено приплъзване.

    Освен това Astra OPC EXTREME има по-ниско с около 100 кг. тегло в сравнение с обикновената Astra OPC, което е постигнато чрез използването на карбон за определени елементи от каросерията и купето - задните крила, дифузьора, предния спойлер, предния капак, напречната греда за усилване на окачването, колелата, вентилацията на задните колела, покрива, волана и др. Също с цел намаляване на масата предните калници са изработени от алуминий, а задните седалки в купето са премахнати.

    Коментиран от #36

  • 23 Хо хо хо

    11 13 Отговор
    В резултат на мащабната доработка моделът е способен на ускорение от място до 100 км/час в рамките на 5 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/час.

    Opel Astra OPC EXTREME разполага също така с 6-бутални спирачни апарати Brembo с диаметър на предните дискове 370 милиметра. Гумите са с размер 245/35 и диаметър 19 цола, като са специално разработени за OPC EXTREME. Окачването също е спортно, оборудвано с койловъри.

    Най-бързият Opel Astra е напълно готов за серийно производство, което трябва да стартира до края на тази година. Моделът ще бъде наличен в ограничена серия.

    Коментиран от #28

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Българин

    36 6 Отговор
    1.5 TSI и за тези пари си вземете октавия.
  • 26 Чеверме

    29 17 Отговор
    Единственото интересно произведено до момента от Шкода е Суперб трета генерация. Всичко друго е от рода на Дачия.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 309

    14 16 Отговор

    До коментар #23 от "Хо хо хо":

    Какво си написал човек за тези 5 секунди на опел знаеш ли че има пежо 309 gti от далечната 1988 година и с мотор от 122 коня прави до 100 за 8 секунди.Айде чао.
  • 29 Васил

    33 6 Отговор
    От кога Шкода е Чешка като принадлежи на Швабите те само я сглобяват нито произвеждат двигатели или трансмисии. Ако не бях Германците до сега завода да им хлопнал кепенците

    Коментиран от #39

  • 30 Гост

    24 10 Отговор

    До коментар #6 от "Иван":

    Коя кола е добра за българина-БЕЗПЛАТНАТА. Иначе ще е кенеф,невървяща,чупеща се скъпа и още 100причини ще измисли. Малко по-нагоре има коментар на момченце което хвали кола93-94г. Смятай колко ниско сме паднали щом въобще говорим за коли на по 25-30години.
  • 31 Мартин

    52 4 Отговор
    Ако на 30 000 лв му казват бюджетна кола, явно живеят в друг свят. Ало вижте средните заплати не са Софията,а за страната и тогава говорете за бюджетна кола..
  • 32 Франкофон

    8 25 Отговор
    РЕНО или Умри!

    Коментиран от #45

  • 33 Kiril

    44 6 Отговор
    Цените на шкода вече въобще не са народни. 2007 г. когато си купувах нова кола помня че Октавията стартираше от около 26000лв. Тая количка с платформа като на Ибиза стартира от 28500лв. ХА ХА ХА ХА.
    Има разумни предложения от Корея и Франция за тея пари.
  • 34 Hui

    17 1 Отговор

    До коментар #2 от "Ицо":

    Poredniq smeshen beemvist kade kara e36 ili nqkva druga
    baraka ot na baba mu vremeto i heitva novi koli koito nqma pari da si pozvoli. Haha aman ot smeshnici

    Коментиран от #44

  • 35 Супърб

    19 6 Отговор

    До коментар #2 от "Ицо":

    Явно нямаш пари дори да се снимаш с шкода та за това така коментираш

    Коментиран от #37

  • 36 Toko

    18 5 Отговор

    До коментар #22 от "Ха ха ха":

    Колега ха ха ха , всъщност можеш да се наречеш Тра ла ла! Тук не говорим за карбонови автомобили със спортен характер ! Думаме си за серийни автомобилчета ориентирани към народа! И второ ! Фирмата Опел вече не е същата , няма я вече .... Стана ПЕЖОПЕЛ ... Ха Ха Ха !!! Демек ФалирАха и отидЕ карбона та се не видЕ . Това не е случайно ... за фалита става въпрос . Айде пий си млякото и си лягай ...
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Е60

    7 18 Отговор
    За тея пари е60
  • 39 гост

    11 2 Отговор

    До коментар #29 от "Васил":

    Добре,че не ги правеха в България,иначе и ВАГ вече нямаше да ги има
  • 40 Ачко

    18 9 Отговор
    Жалко за хубавите седалки.Сложени са в неправилната кола!Иначе още малко и ще заприлича на Астра от 2010 година :)
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 123

    28 8 Отговор
    Хора изкарващи 1000 лева, каращи коли за 5000 лева, с накладки за 30 лева, ' мноу яки бате',
    коментират чисто нов автомобил с последни технологии! Безценно! Някои неща не може да си купиш с пари, трябва да ги прочетеш във Факти!
  • 44 Терапевт

    10 1 Отговор

    До коментар #34 от "Hui":

    Пиши на български юнак. Ако ли не влезни в някой румънски сайт па пиши.
  • 45 Германофил

    6 1 Отговор

    До коментар #32 от "Франкофон":

    На фасадата на една сграда беше написано 'ЦСКА или умри'. От там ли взе идеята о велики.
  • 46 Човека

    9 5 Отговор
    Нема такива коментари заеби. Пишат за Опел, Пежо и т.н. Бе вие четете ли за какво е статията. Хората са се потрудили да дадат информация за една нелоша нова кола вие....
    Сега само остава оня психопат сектанта да се изкаже, за Дъстъра, че е божествен амтомобил и....

    Коментиран от #51

  • 47 Факт!

    10 10 Отговор
    Е къде сравни Пежо със 100 години история и това чехко ла.но!Чехия е единствено дестинация за азиатци където чу.ат евтини руси момичета!

    Коментиран от #53

  • 48 911

    4 4 Отговор
    Скала (отвесна) или Скала(небесна) е това?Какво от двете е?
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Не е ли....OPEL....

    11 5 Отговор
    ...,не ми ги хвали.....евтина поддръжка и сигурна машина .....всичко друго е празни приказки......а богатите да го духате .... идиоти които наливат грешни пари за нищо.......и евтината кола ще те закара от точка А до Б............прости шматки.....

    Коментиран от #55, #62

  • 51 БАРС

    9 3 Отговор

    До коментар #46 от "Човека":

    Ок.Но Дачия се продава много повече от шкода
  • 52 дявола

    13 4 Отговор
    Шкода надминаха фолксваген във всичко нека казват че не струват не случайно са най-продаваните коли 2 години във Европа
  • 53 гост

    16 1 Отговор

    До коментар #47 от "Факт!":

    Шкода е хубава,кола.А Чехия е доста пред България,та да се изказваш така.Прага е един от най-красивите градове в Европа.А за момичетата,може би и България е такава дестинация.Не става с хейтърство,Бг на никъде не върви с такива хора.Стигнете Чехия, а след това и други Европейски държави.
  • 54 1944

    3 6 Отговор
    и автоваз скоро пускат такава. през през 2030г.
  • 55 Госта

    5 3 Отговор

    До коментар #50 от "Не е ли....OPEL....":

    Цървул,ходи с каруца тогава
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Отец Прецакий

    5 5 Отговор
    Тествайте това дърво,после се прехвърлете на I 30 И ПОСЛЕ АКО ИМАТЕ ЖЕЛАНИЕ ПАК СЕ КАЧЕТЕ НА ТОВА НЕЩО! Няма да го сторите,сигурен съм
  • 58 Кубакунилингус

    13 4 Отговор
    Преди две години, когато купувах нов автомобил от магазина, обиколих повечето марки. Пробвах Хюндай, Киа, Пежо, Рено, Фауве, Шкода. Спокойно мога да кажа, че Шкода рапид е най-голямото недоразумение: твърди седалки, шумно купе, гадна сива пластмаса,на магистралата задницата се мята все едно теглиш ремарке. Продавача се обади от задната седалка: -Не карате ли малко бързо? Не, отговарям му аз, шофирам със 130, но и на мен не ми харесва, как стои тази кола на пътя. При което той ми отговаря, че за класа и парите си, това е най доброто предложение. Казах му: -Моля? Точно преди два часа минах от тук с Пежо 301, с 4000 хиляди лв. по-евтино от вашата Шкода и 4000 хиляди пъти по комфортно на усещане. Той ми каза, че в такъв случай тест драйФа приключи. Казах му: - Да, ще приключи пред автосалона на Пежо, там ще сляза от тази каручка и ще си купя ново Пежо. Слязох от тъпата Шкода и си купих 308.

    Коментиран от #59, #63

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 123

    12 1 Отговор

    До коментар #3 от "Емил":

    Ето това е типичния българин - не чете, ама пише. Цената колата в България ще е от 30 000. Даже в ценовата се вижда една за 28 500 лева. И да - това е среден ценови клас - даже нисък. Вече почти няма нормална кола, с нормално оборудване под 30 000 лева. Като се има предвид, че в София, където е половината от населението средната заплата е над 1500 лева - това са 20 заплати - година и половина. И леле, що неграмотен народ още е писал коментари. Някакъв написал, че фаровете отзад били грозни. Мистър комплексар - фарове има само отпред. Друг пък писал, че спадали продажбите - ало, от няколко години Шкода влезе топ марките по продажби и е все нагоре. Трепи пък сравнява с Дачия. Кой точно модел може да сравниш освен Фабия и Рапид. Октавия ли, или Супърб, или Кодиак, или Карок? Не казвам, че Дачия е лош автомобил, ама няма база за сравнения за сега с други марки освен Лада.
  • 61 5.ко.😎.

    7 1 Отговор
    Имам,Шкода-Фелиция,20г,я карам и още толкова ще върви.Защото,лоша кола няма,има неподдържана кола.
  • 62 Госта

    4 1 Отговор

    До коментар #50 от "Не е ли....OPEL....":

    Цървул като теб с какво да се самозалъже ако не с тези приказки нали
  • 63 123

    4 1 Отговор

    До коментар #58 от "Кубакунилингус":

    Не знам, защо са ми изтрили поста, ама бях написал, че това 308, което си купил е в сегмента на Октавия, не на Рапид. И ценово и като возия. Да ти кажа, Е класата е още по-добра от Рапид.
  • 64 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Opel са # 1....":

    Пич ти явно живееш в друга галактика . Даваш за сравнение най раждивата кола от опелите проблема при опел се решава сред 2002 година .
  • 65 Един

    2 3 Отговор
    Те колите вече станаха като бялото вино : каквото искаш - само етикети да има! (Ако 6 милиметра са разлика или цвета на интериора, или междуосието с 12 милиметра ... )
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.