Отидете към основна версия

23 049 50

Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили

  • автомобили-
  • германия

Автомобилните пристрастия, особено по отношение на германските автомобили, винаги са били и ще бъдат на двата полюса. Германските машини обаче имат огромна маса от почитатели, но естествено има и такива, които ги отричат изцяло. Сега ще се опитаме да обсъдим аргументите и контрааргументите, направили германския автопром такъв, какъвто е в момента

V12


Ако в САЩ са поклонници на моторите V8, то Германските премиум производители отдавна са на мнение, че V12 е съвършенството. Естествено и други компании (Ferrari, Lamborghini, Jaguar…) правят V-образни дванайсетцилиндрови мотори, но немските шедьоври на Mercedes и BMW си остават един от най-спокойните и ненадминати двигатели в света.

Дизелови двигатели


Продължавайки темата за V12 моторите, то още преди десет години Audi предлагаше такъв дизелов агрегат. Германците са любители на нафтата и до ден-днешен купуват много коли с дизелови мотори. Французите ги догонват в много от по-малките класове, като вадят изключително икономични дизели, но флагманските агрегати на Audi с две турбини и компресор и на BMW с четири турбокомпресора нямат равни.

Инженерно превъзходство


Немските автомобили имат особена репутация. От мнозина те се смятат за абсолютно съвършени, както по надеждност, така и по технологични иновации. Основна заслуга за това има седана Mercedes-Benz S-Klasse. По-конкретно става дума за модификациите W126 (1979-1991) и W140 (1992-1998). Дори и днес, когато човек седне зад волана на един 300 SE от 80-те, например, ще изпита огромно удоволствие от шофирането.

Придворни тунинг ателиета


Студията за заводска доработка, познати с индексите AMG, M и RS и до ден-днешен са символ за превъзходство над всички останали. Автомобилите, пипнати от тези студия още приживе се превръщат в легенди, а днес е трудно да си представим Mercedes без AMG или BMW без M. Не трябва да се пренебрегва и работата на останалите германски тунинг ателиета, която не без основание е считана също за съвършена. Сред тях най-известни са Brabus, RUF и Alpina.

Интересно е обаче, че и четирите аргумента, с които мнозина прославят германското автомобилостроене, могат да бъдат оборени.

Да притежаваш S-Klasse или баварската седма серия с V12 двигател под капака е наистина престижно, но в днешно време - абсолютно безполезно.

Дизелите са икономични, но към днешна дата са подложени на непрестанни атаки и колкото и да се опитват германците да ги правят по-екологични, светът лека-полека е тръгнал към пълната им забрана.

Що се отнася до инженерното превъзходство, то компании, като Ferrari, Lotus или Lexus, например с радост съпоставят своите достижения с тези на BMW и Mercedes и, както се оказва, в много аспекти вече ги изпреварват.

А що се отнася до тунинг компаниите, то в последните години американски и японски компании дишат във врата на именитите немски ателиета за доработки и не са малко случаите, в които техни коли поставят рекорди.

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 6 гласа.

Свързани новини

  • Защо новите коли са еднодневки?

    Отговорът на този въпрос е ясен, без да е упоменат някъде изрично. Автомобилните производители правят коли, които да не издържат много повече от гаран ...
    11.06.2019
    62 563
    111
  • Кой как продава коли в Европа

    Продажбите на автомобили в Европейския съюз спаднаха през април 2019-а с 0,4% до 1,3 милиона превозни средства. Данните са на Европейската асоциация н ...
    20.05.2019
    13 720
    5