Автомобилните пристрастия, особено по отношение на германските автомобили, винаги са били и ще бъдат на двата полюса. Германските машини обаче имат огромна маса от почитатели, но естествено има и такива, които ги отричат изцяло. Сега ще се опитаме да обсъдим аргументите и контрааргументите, направили германския автопром такъв, какъвто е в момента
V12
Ако в САЩ са поклонници на моторите V8, то Германските премиум производители отдавна са на мнение, че V12 е съвършенството. Естествено и други компании (Ferrari, Lamborghini, Jaguar…) правят V-образни дванайсетцилиндрови мотори, но немските шедьоври на Mercedes и BMW си остават един от най-спокойните и ненадминати двигатели в света.
Дизелови двигатели
Продължавайки темата за V12 моторите, то още преди десет години Audi предлагаше такъв дизелов агрегат. Германците са любители на нафтата и до ден-днешен купуват много коли с дизелови мотори. Французите ги догонват в много от по-малките класове, като вадят изключително икономични дизели, но флагманските агрегати на Audi с две турбини и компресор и на BMW с четири турбокомпресора нямат равни.
Инженерно превъзходство
Немските автомобили имат особена репутация. От мнозина те се смятат за абсолютно съвършени, както по надеждност, така и по технологични иновации. Основна заслуга за това има седана Mercedes-Benz S-Klasse. По-конкретно става дума за модификациите W126 (1979-1991) и W140 (1992-1998). Дори и днес, когато човек седне зад волана на един 300 SE от 80-те, например, ще изпита огромно удоволствие от шофирането.
Придворни тунинг ателиета
Студията за заводска доработка, познати с индексите AMG, M и RS и до ден-днешен са символ за превъзходство над всички останали. Автомобилите, пипнати от тези студия още приживе се превръщат в легенди, а днес е трудно да си представим Mercedes без AMG или BMW без M. Не трябва да се пренебрегва и работата на останалите германски тунинг ателиета, която не без основание е считана също за съвършена. Сред тях най-известни са Brabus, RUF и Alpina.
Интересно е обаче, че и четирите аргумента, с които мнозина прославят германското автомобилостроене, могат да бъдат оборени.
Да притежаваш S-Klasse или баварската седма серия с V12 двигател под капака е наистина престижно, но в днешно време - абсолютно безполезно.
Дизелите са икономични, но към днешна дата са подложени на непрестанни атаки и колкото и да се опитват германците да ги правят по-екологични, светът лека-полека е тръгнал към пълната им забрана.
Що се отнася до инженерното превъзходство, то компании, като Ferrari, Lotus или Lexus, например с радост съпоставят своите достижения с тези на BMW и Mercedes и, както се оказва, в много аспекти вече ги изпреварват.
А що се отнася до тунинг компаниите, то в последните години американски и японски компании дишат във врата на именитите немски ателиета за доработки и не са малко случаите, в които техни коли поставят рекорди.