Отговорът на този въпрос е ясен, без да е упоменат някъде изрично. Автомобилните производители правят коли, които да не издържат много повече от гаранцията, за да могат да печелят, както от покупката на нови автомобили, така и от скъпите ремонтни дейности. Липсата на надеждност в основните възли и агрегати на автомобилите е напълно умишлена и се прави от производителите посредством няколко основни трика.
Така например, лекосплавните и ефективни нови двигателни блокове, които тежат значително по-малко, разполагат с отлична геометрия на цилиндрите и имат минимални топлинни деформации, на практика са направени така, че се износват много по-бързо. Това е описано в гаранцията, но така, че да не може да се прочете от всеки.
При обстоен преглед на гаранционните условия на един автомобил става ясно, че ресурсът на повечето нови двигатели е не много повече от 200 000 километра. Освен проблема с блока, нарочен друг такъв е този с регулирането на клапаните. Отказвайки се от монтаж на хидрокомпенсатори, клапаните трябва да се регулират след пробег от около 100 000 километра.
Производителите обаче не казват, че за реглаж на клапаните в повечето съвременни двигатели се налага разглобяването на половината мотор и свалянето на разпределителния вал, което естествено не е никак евтино. Подобни хитринки и "капани", залагани от автопроизводителите има и в електрониката на колата, в елементи от окачването, в скоростната кутия и естествено - по детайли от каросерията.
Ако всички тези, нарочно интегрирани "капани" бъдат премахнати, то ресурсът на колата ще е значително по-голям, а ремонтите ще станат доста по-евтини. Но главното - автомобилът ще престане да бъде еднодневка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Йосип Броз Тито
Коментиран от #2, #77
12:04 11.06.2019
2 Караиванов
До коментар #1 от "Йосип Броз Тито":
Знае се ама малко журналисти го каезват. Евала на автора!Коментиран от #30
12:06 11.06.2019
3 Batushka
Коментиран от #5, #20, #107
12:08 11.06.2019
4 Прост
Коментиран от #11, #12, #59
12:09 11.06.2019
5 SAAB
До коментар #3 от "Batushka":
E .... и ? Когато свърши капацитета на заряд и се наложи подмана на батериите се озъбваш от цената им !Коментиран от #19, #70
12:14 11.06.2019
6 аяоаояа
Коментиран от #8, #16, #17, #18, #35, #52, #80
12:18 11.06.2019
7 мислещ
Никога не бих се набутал с такова извращение, освен ако не ми го продадат ново за 10 хиляди.
12:24 11.06.2019
8 мислещ
До коментар #6 от "аяоаояа":
Само че това не са малолитражки с турбо, нали? Не са TSI, Ecoboost и други подобни шитни...Коментиран от #9
12:25 11.06.2019
9 ДаТойВизира
До коментар #8 от "мислещ":
Точно така, той визира нормални марки, които гонят имидж, а не дребни и бързи печалби. Та тези марки, не слагат толкова "хитринки" и глупости. Ти да си видял таксиметрови шофьори да купуват подобни двигатели - дето на чертеж е ясно, че няма ресурс в него ?Коментиран от #75
12:29 11.06.2019
10 сектант
Коментиран от #101
12:31 11.06.2019
11 фффф
До коментар #4 от "Прост":
Ами всичките дето са с VVT нямат хидравлично регулиране12:31 11.06.2019
12 гост
До коментар #4 от "Прост":
А хидравличните повдигачи са вечни и никога не се развалят ?? А виждал ли си цените им и това , че за повечето нови автомобили са само комплект !! Тоест и един да се развали , трябва да платиш за 16 минимум ??Коментиран от #14
12:31 11.06.2019
13 фффф
Коментиран от #37
12:35 11.06.2019
14 фффф
До коментар #12 от "гост":
Хидравличните повдигачи ти позволяват да караш на газ без да правиш реглаж на 20-30 000 км. Само от икономията на гориво за 20 000 км мога да сменя комплект повдигачи. Моите са на 160 000 оригинални. Сещай се колко гориво/пари са спестени12:37 11.06.2019
15 ДЪСТЪР
12:38 11.06.2019
16 ПО ПРИНЦИП ТАКСИТАТА СА ЕЛЕМЕНТАРНИ КОЛИ
До коментар #6 от "аяоаояа":
И ЗА ТОВА НЯМА КОЙ ЗНАЕ КАКВО ДА СЕ РАЗВАЛЯ.ЕЛЕМЕНТАРНА ПОДДРЪЖКА СЕ ИЗИСКВА И НЕ Е ТРУДНО ДА СЕ ПРИЛАГА.ОТНОСНО ХОДОВАТА ЧАСТ СПОРЕД МЕН ЗАВИСИ ОТ ПЪТЯ И ОТ ШОФЬОРА.СТАРИТЕ КОЛИ СА С ПО-ЗДРАВО ОКАЧВАНЕ.В СТАТИЯТА ПИШЕ ЗАЩО Е ТАКА.12:41 11.06.2019
17 гост
До коментар #6 от "аяоаояа":
Автора много точно го е казал ама пак четете между редовете. Той дава пример как зад нещо привидно просто умишлено е заложен скъпоструващ скрит "капан".12:43 11.06.2019
18 Митко Илиев
До коментар #6 от "аяоаояа":
Размишленията на един бакшиш, а още повече оценка на статия, писана от пичовете от мобиле, които са карали бая повече нови коли от теб, мен лично не ме вълнува. Какво значело нова кола? Ми нова, от магазина, а не нов внос, както ти с твоя гладък мозък, достатъчен само да кара такси, си мислиш.Коментиран от #85
12:48 11.06.2019
19 гост
До коментар #5 от "SAAB":
Препоръчвам ти преди да плещиш глупости да поразгледаш пазара на електромобили втора ръка , дори в България !!!! Цените естествено са по-високи от петролки на същите години , но има защо и вече има и над 10 годишни и с пробег над 100 000 км !!!! Ако намериш в тях нещо сменено или развалено , освен някой шарнир , ела се обади !!!! Между другото нова батерия за Нисан Лийф или Рено Зое струва под 4 000 долара и може да се вземе и под наем за стотина лева на месец , което е доста по-малко от резервоар бензин или дизел !!!! За Тесла да не говорим !!!!! Опорките си ги запази за дружките "с бензин в кръвта" и мухи в главата !!!!!Коментиран от #22, #23, #24, #71, #86, #96
12:55 11.06.2019
20 Селянин
До коментар #3 от "Batushka":
И....? Те не се чупят ли, няма да ти се налага да оправяш окачване, или няма да има дефекти по електрониката, или единствено ще сменяш батерия, както каза някой по горе...? Всичко вече се прави, за да даваш кеш, все повече и повече...Който не го е разбрал си е негов проблем!12:59 11.06.2019
21 Кракра
Няма никакъв смисъл колите да изкарват по 10-20-30 години без проблеми, защото така или иначе в нормалните държави хората си сменят колата на 6-7-8 години - независимо дали е абсолютно здрава или е пред разпадане.
Коментиран от #62
12:59 11.06.2019
22 Истината
До коментар #19 от "гост":
Добре, 100-100 и няколко лева на месец за наем на батерия, но в тази цена не са включени разходите за ток, които ще направиш, за да я зареждаш цял месец тази батерия.А аз на моята Astra за 120лв пълня резервоара с нафта догоре и минавам 1 000км до следващо зареждане...
Коментиран от #25
13:02 11.06.2019
23 Ввв
До коментар #19 от "гост":
Карай си тролея и си трай13:09 11.06.2019
24 Име
До коментар #19 от "гост":
Лошото е че цените за които говориш, ги няма в България. Аз не знам у нас да се дават батерии за Зое под наем. Даже няма и финансиране от дуржавата за електромобил. Примерно в Германия ти дават 4000 евро за Зое, което си е цената на батерията.13:19 11.06.2019
25 Име
До коментар #22 от "Истината":
Колкото повече караш(предимно градско, очевидно, че те за извънградско не са много пригодни) толкова повече има файда, а и си спестяваш допълнително от обслужване на двигателя. Примерно, търговските представители са потенциални кандидати, ама ел.колите са по-скъпи от алтернативнии с ДВГ. У нас малко хора по големите градове имат къщи и могат да си зареждат електромобила, та предполагам че и това е фактор.Коментиран от #65
13:26 11.06.2019
26 Тъжна работа
Коментиран от #33
13:52 11.06.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 асд
Такива разсъждения от сорта "те" ни го правят на "нас" са доста елементарни.
До скоро Rover произвеждаха Defender ама хората нещо не се избиваха до го купуват за разлика от паркетниците еднодневки.
Коментиран от #29, #45
14:33 11.06.2019
29 Какво твърдиш
До коментар #28 от "асд":
Че автопроизвидителите са направили проучване и мнозинството са искали коли с нисък ресурс? Аз мисля че е обратното - хората и да не искат, купуват това, което им се предлага, а то им се предлага така, защото е по-изгодно за автопроизводителите.Коментиран от #34
14:46 11.06.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 123
Коментиран от #95
14:51 11.06.2019
32 Ивайло
14:58 11.06.2019
33 123
До коментар #26 от "Тъжна работа":
Наистина тъжна работа. Не, че съм голям фен на ВАГ, ама като почнете да пишете глупости, направо дразните хората. На 100 000 съм карал няколко вагови автомобили и са като нови до около 200 000. Сам масла и филтри. Вероятно и след това, ама няма как за знам. За да кажеш, че на 100 000 ВАГ или която и да е друга кола е таралясник означава, че пазаруваш само на Горубляне, където мастити търговци ти продават 10 годишна кола на 150 000 км. със съпътстващите митови и легенди. Та запомни от мен, автомобилите внос от западна Европа са от типа магистрални таксита. Те въртят между 50 и 100 000 на година. Тоест, вероятният пробег на такъв автомобил на 3 години е между 150 000 и 300 000. Автомобили над 5-6 години минават половин милион, а 10 годишните може да са на 1 млн. Кола на 3-5 години от Европа, запазена и реални километри в БГ няма, защото ще почти е на цената на нов автомобил от магазина.Коментиран от #39
15:01 11.06.2019
34 ггг
До коментар #29 от "Какво твърдиш":
Е ти здрава - Ама не е хубава.Е ти хубава - Ама не е здрава.
Е ти здрава и хубава - Ама скъпа е, за тия пари ще си взема още по-хубава.
15:05 11.06.2019
35 Бай Шиле
До коментар #6 от "аяоаояа":
Братчет,тази материя не е за теб.Гледай си таксито и чети повече.15:16 11.06.2019
36 асддса
Дреме ми на оная работа дали се чупи на 100, 200, 500 или милион. Коли на пазара колкото искаш, за колко пари искаш, на колкото км искаш. Купуваш каквото ти се кара, сравнително ново и безопасно.
Като не искаш, намери си 25 годишен мерцедес и си го карай до живот, никой не те спира.
Коментиран от #47
15:21 11.06.2019
37 ами да
До коментар #13 от "фффф":
И спестените пари за какво ги ползваш ? За нов телевизор, телефон или някой друга джаджа, която ще се счупи и трябва да я купиш наново...Коментиран от #49
15:23 11.06.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Onzi
До коментар #33 от "123":
Публикувано във факти.бг: "Кола на 3-5 години от Европа, запазена и реални километри в БГ няма, защото ще почти е на цената на нов автомобил от магазина. "Айде бе. Сериозно? Само да слезе автомобила от "витрината" и е минимум с 20% надолу. Карам си точно такива коли( 3-5 год.), ама се иска да се поразходиш из Европата и не струва 2-3000 евро ...
Коментиран от #42, #44
15:46 11.06.2019
40 MB W300SE
15:54 11.06.2019
41 Ганьо
16:02 11.06.2019
42 123
До коментар #39 от "Onzi":
Няма нужда да се разхождам. Има интернет - влизаш в който и да е дилър в Европа или в България и виждаш ценовите оферти, че за една и съща нова кола разликата е между 5 и 20 % в полза на българския дилър. Нормално е при нас да са по-ниски цените - от цената на труда, през консумативи - до наема - всичко е по-евтино. Данъците са по-ниски. След 3 години и 20 % да му свалиш пак ще го докараш на цената на бг дилъра. Тоест, ако ще купуваш 3 годишна кола си я купи от Бг дилър, защото и там след първите 2-3 години обезценката е поне 30 % ама от по-ниската начална база. А има в Европа държави - няма да ги цитирам да не ти пълня главата със статистика при които данъците преди регистрация увеличават стойността на колата с 50 %. И аз карам такива коли ами си ги купувам от тук, разходката по европата ми дърпа още 1000 евро надолу.Коментиран от #98
16:08 11.06.2019
43 DARK
16:10 11.06.2019
44 123
До коментар #39 от "Onzi":
И ти може да се купуваш, защото си го вземаш за теб. Ама Ганьо от Горубляне няма да купи такава кола на 3 години и на 100 000 км. реални, защото както каза - тя е само с 20 % овехтяване. Или ако говорим за Пасат на 2-3 години с цена 30 000 евро нов, с 20 % обезценка е 24 000 евро. Като сложиш докарването стана 25 000 евро. Тук Порше ги продават съвсем нови на цена от 51 000 лева. Пък ако го вземеш на 3 години от там може и на 35 да ти го дадат. За какъв да ходя до европа да купувам по-скъпи коли. Та да се върнем на Ганьо - на него му трябва същия Пасат ама за 23 000 лева за да има клиенти. И той не купува от представителството кола, ами от някой състезател, която за 3 години вече и е взета душата с 200 по магистралите и е на поне 300 000. После връща километража на 120 000 и българския бълък купува, а после вика - гледай ВАГ какъв боклук е - на 130 000 км ми гръмна скоростната кутия и двигателя.Коментиран от #53
16:24 11.06.2019
45 Бай Шиле
До коментар #28 от "асд":
Струва ми се,че някои аспекти на пазарната икономика ги възприемаш много наивно.Формирането на общественото мнение е фундаментална част от тази икономика.Има фирми с милиарден бюджет,които се занимават с поръчки в тази сфера.За момента наблюдаваме акция "електрически автомобил - спасете Земята от глобалното затопляне".За Земята няма категорична яснота но за печалбите на господарите е ясно.Сложно ли ти беше?16:33 11.06.2019
46 Айде бе
16:56 11.06.2019
47 Бълвоч
До коментар #36 от "асддса":
Моята кола я карам вече 8 години, сега е на 18.Не мирише на бълвоч. Ако си мондар и от магазина да я вземеш след година ще е вмирисана и разтропана. Рядко излиза нещо да се ремонтира и е евтино.
За какво трябва да я сменявам, че било модерно на всеки 5 години да се хвърлят пари за малко по-удобно пътуване ?
Правя си много по-смислени удобства със парите недадени за нова кола.
17:01 11.06.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Джаджи
До коментар #37 от "ами да":
Телефизор, телефон и още някоя джаджа, дотук ги докара до 3-5 хиляди лева.Продължавай да смяташ.
17:31 11.06.2019
50 Каун
17:32 11.06.2019
51 Гледам лошо
До коментар #48 от "за гъби съм":
Ако се бях добрал до пари от евро проект щях да гледам много благо и с благодарност към всички от които съм откраднал парите от много голям черен джип.Но не съм.
Засега няма притеснително количество ръжда, ще я сменя след 5-6 години когато вече ще е много остаряла морално и може би вече няма да има части, не е някакъв бутиков модел от Дискавъри тв, че 30-годишна да събира погледи.. Но сега, в почти идеално състояние, няма смисъл да я продавам, само защото има нов модел.
17:36 11.06.2019
52 Ироничен
До коментар #6 от "аяоаояа":
Публикувано във факти.бг: Аз като човек от 25г. в занаята, мога да кажа че всяка по-нова кола е по-добра от по-старите, преди 20г. на 6 месеца сменяхме окачване, сега караме по 3-4 години без проблеми.===============
Ей това не трябваше да го пишеш.
17:41 11.06.2019
53 Ганьо
До коментар #44 от "123":
Този дето го наричаш Ганьо, всъщност е Иван, Петьо, Митко и т.н. и не отива в Германия защото е много захлупен, за разлика от "тарикати" като теб, а просто няма възможност да отиде и взима каквото му се предложи в Горубляне и за което има пари.Да ходиш там няма смисъл, ако ще взимаш кола за 4-5 хиляди лева, за която се знае че няма как да е в топ състояние.
Ако си си взел колата от чужбина, не те прави толкова уникален, че да се подиграваш на хората дето са си купили кола от нашия пазар.
Тук съм купувал коли, които са си стрували парите, без да ме е интересувало на колко километра са реално. Като я закарам в сервиз ми казват какво да очаквам от колата като належащи ремонти и ако си е заслужавало съм я взимал.
Коментиран от #57
17:52 11.06.2019
54 Bloodoks
17:55 11.06.2019
55 Кореаца
17:56 11.06.2019
56 Rosos
18:06 11.06.2019
57 123
До коментар #53 от "Ганьо":
Това, че не четеш внимателно е ясно, ама и че не разбираш какво съм написал е много тревожно. Това показва, колко голяма е дупката в образователната ни система. Коли от Германия купува Onzi, който съм коментирал. Аз си ги вземам от тук. И вложих усилия да му обясня, че е по-добре от тук да си купиш колата - не от Горубляне или Дупница във всеки случай. А Ганя е горублянския дилър, не е купувач. Леле хора, ходете поне на вечерно училище или четете книги.18:36 11.06.2019
58 Viper
18:52 11.06.2019
59 Волво
До коментар #4 от "Прост":
Доста японски двигатели са без хидравлични повдигачи.18:55 11.06.2019
60 Каблешко
19:45 11.06.2019
61 КочоКочевКочанов
19:46 11.06.2019
62 Иее
До коментар #21 от "Кракра":
Много сте непросветени повечето. Средната възраст на колите в Германия е около 10 г. Малко пообиколете Европа да видите какви коли се карат и тогава пишете. В източна Германия и малките наделени места се карат масово 10-20 год. автомобили.Коментиран от #64
19:53 11.06.2019
63 Язека
Коментиран от #76
20:05 11.06.2019
64 Ееи
До коментар #62 от "Иее":
И също така жените в Европа са с малки цици, вземете пообиколете20:06 11.06.2019
65 Истината
До коментар #25 от "Име":
Така е, прав си, за градско може би са по-добри, но аз като купувам кола, не я взимам за да я карам само в града, а я взимам както за градско, така и за извънградско.А който има пари, и не го бърка, че ще мисли за 2 коли, може да си вземе електромобил за града, а с двигател за извън града.
А и както казваш, определено това, че няма къде да заредиш батерията е проблем за много хора, и затова все още не са толкова масови. Ако си в блок и живееш на по-горен етаж или пък нямаш възможност да си спреш под терасата, няма как да пуснеш кабела и да зареждаш...
20:23 11.06.2019
66 Николай
20:50 11.06.2019
67 Николай
20:52 11.06.2019
68 Хахах
Коментиран от #78
20:57 11.06.2019
69 Доналд Кук
21:06 11.06.2019
70 Тисъна
До коментар #5 от "SAAB":
И токът ще стане още по- скъп- ще се изравни с бензина🤣Коментиран от #72, #97
21:17 11.06.2019
71 Язе
До коментар #19 от "гост":
Госта вече е и дилър на електрички.Уж изгодни,уж евтини пък хората ги продават.Защо?Защото не се чупят,не се развалят,защото май са...май не са.Още с полупката уж си на кяр,пък после я продават.Взимай и си готов,с пари в джоба.Горивото на месец ми е 60лв.Поблазних са да давам 100лв за наем за батерии.Коментиран от #87
21:20 11.06.2019
72 гост
До коментар #70 от "Тисъна":
Ако токът скочи и бензина ще скочи! Нали с ток проивеждат бензина! И то не малко ток! Ти в цената на бензина си плащаш и тока!Коментиран от #74
21:47 11.06.2019
73 Не съм комунист, ама
Трабанта си беше супер.
21:56 11.06.2019
74 Антиелектрика
До коментар #72 от "гост":
Пак пишеш глупости. Цената на бензина е 1/3 от това, което купуваме на бензиностанцията, а от нея едва 10-на % се влияят от цената на тока. Като ти шибнат един акциз от 1 евро на kW и тогава ще разбереш какво ти пее радиото!22:00 11.06.2019
75 Стефан фарашев
До коментар #9 от "ДаТойВизира":
Да е ваг и дизеловите им агрегати не съм чувал такава наглост като тяхната и то кога турбината станала консуматив?23:07 11.06.2019
76 селянин 1
До коментар #63 от "Язека":
Голф 2,е по добър,ама я го неща..старецо у гаражо има Тойота Карина-дву валка,атмосферка,136 к.с.двеияди кубика,като я докопам,дако е на четвърт век..я изправям на задните точила.Коментиран от #82
23:08 11.06.2019
77 Наблюдател
До коментар #1 от "Йосип Броз Тито":
Погледнете в Ютюб документален филм "Купи, хвърли, купи" и всичко ще ви стане ясно...23:08 11.06.2019
78 ГостЪ
До коментар #68 от "Хахах":
Шокиращо е как всички да един реагират снегатив на една абсолютна истина . Това говори за пълно неразбиране на з аобикалящият ни свят . Нищо чудно , че сме толсова зле . Истините са за да се приемат . Иначе те премазват .
От мен плюс .
00:00 12.06.2019
79 Skk
Коментиран от #88
00:01 12.06.2019
80 Пеитот
До коментар #6 от "аяоаояа":
И вашите коли са стари00:15 12.06.2019
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Хаха
До коментар #76 от "селянин 1":
И аз така си карам дъртата Калибра c20xe и дори и да си купя друга кола,Опела няма да го махна00:41 12.06.2019
83 Омо
Под офиса ми има 3 авто сервиза, 98% от колите които идват са 15+ години на по 300-400 К км пробег не съм виждал нещо до 100К км
00:54 12.06.2019
84 666
01:02 12.06.2019
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Sel
До коментар #19 от "гост":
Преди да плещиш глупости вземи та прочети нещо за прехвалените електрокари- ако не знаеш и на теслата се сменя масло и филтри и са в пъти по скъпи от нормалните, пък окачването е пълба скръб01:48 12.06.2019
87 пръч
До коментар #71 от "Язе":
тея батерии струват колкот колата бе каун отсе тея пари кат колата нова е 100 бона05:40 12.06.2019
88 BMW M4
До коментар #79 от "Skk":
За 3 год. и 80,000 км точно 10,000 за кола с 470 коня и карана ... ясно как. Не знам ако си бях взел любимата ти 124-ка дали с такова каране изобщо щеше да е цяла сега.07:35 12.06.2019
89 Ами
07:56 12.06.2019
90 Баварец
Коментиран от #104
07:57 12.06.2019
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 azko
09:31 12.06.2019
93 гощо
09:35 12.06.2019
94 Bubbles
11:13 12.06.2019
95 Три
До коментар #31 от "123":
Гаранция на какво,че то всичко е консуматив,или трябва да се случи нещо с мотора чак тогава да признаят някаква гаранция.11:20 12.06.2019
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 ккк
До коментар #70 от "Тисъна":
Еми то в Германия е така... Като сметнеш разхода на дизел и ток, цената е 1:1, най-вече, когато нямаш къща и съответно зареждаш от обществените зарядни...11:43 12.06.2019
98 Dimirest
До коментар #42 от "123":
Колега, чета коментарите и много се забавлявам! Има някой попадения, ама основната маса потвърждава категорично, че в България живеят 6-7 милиона разбирачи от политика, футбол, жени и коли!!Ще си позволя да вметна че парите които ще платиш по-малко на БГ дилър ще дадеш за ремонти. Всички марки даже и така наречените премиум произвеждат 2 вида коли, за Европа и Източна Европа! Последно се возих на румънско такси Форд Мондео на 520к, беше вътре като нов! Шофьора вика никакви проблеми, защото е правен и купен от Германия!!!Имали във фирмата коли от ВАГ купени от Румъния след 250к само ремонти!!!12:00 12.06.2019
99 УЕФА-мафия
12:20 12.06.2019
100 Москвич2141
12:39 12.06.2019
101 Григор Колев
До коментар #10 от "сектант":
Е ти ела да видиш моята служебна Дачия от 2015.Вързвам и вратите с тел, щтото изгниха ключалките.
Има и предимство като ме видят с половин кола в трафика и ми правят път.
Коментиран от #105
13:55 12.06.2019
102 Капиталист
14:38 12.06.2019
103 Габи от Абу Даби
15:03 12.06.2019
104 Николай
До коментар #90 от "Баварец":
Моля те не говори така. При бай Тошо беше по добре. Даже сега ще го ексхумираме и ще си клонираме 5-6 като него да имаме за в бъдеще. Даже смятам да предложа по един Брежнев и Фидел Кастро ей тъй да има за разнообразие.17:16 12.06.2019
105 До Григор
До коментар #101 от "Григор Колев":
Ти по скоро си ГРИНГО.18:48 12.06.2019
106 vankicha
20:27 12.06.2019
107 Баро кар
До коментар #3 от "Batushka":
Тихо че и електричките може да ги секнат като дизела циите Само трябва да се намери някой Еко тъпанар да докаже че производството на батериите е по-вредно от ауспуха на дизел ака и че в тролея има постоянна радиация и ела да видиш какво става с токаджии те21:47 12.06.2019
108 свинче със звънче
13:15 13.06.2019
109 Емил Георгиев
08:20 14.06.2019
110 Грую
14:52 02.07.2019
111 Спиро
Всеки следващ модел на който и да е производител трябва да е по-добър от предишния. Това означава други изисквания и трябва да се търсят нови решения. Ако искате да е бърз и същевременно по-икономичен, то няма как да се прави от щанцована ламарина 2мм. А и “ограничението на пробега до малко над 200 000 км ми изглежда крайно неоснователно. Имам си личен опит за много над този “стандарт” а не смятам че съм върха на сладоледа...
09:19 19.10.2019