Last news in Fakti

20 Май, 2019 12:27 13 600 5

Кой как продава коли в Европа

  • европа-
  • автомобили-
  • продажби-
  • 2019
Кой как продава коли в Европа - 1
Снимка: Shutterstock

Продажбите на автомобили в Европейския съюз спаднаха през април 2019-а с 0,4% до 1,3 милиона превозни средства. Данните са на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Продажбите намаляват за осми пореден месец и, както и през предходните месеци, това се дължи на въвеждането през септември миналата година на нов стандарт за определяне на разхода на гориво за леки и лекотоварни автомобили (WLTP), отбелязва Интерфакс. От началото на годината спадът е 2.6%, продадени са 5.3 млн. автомобила.

Сред най-големите пазари на автомобили в Европа през април, продажбите намаляват в Германия (с 1.1%, 310 715 единици) и във Великобритания (с 4.1%, 161 064 единици). Във Франция продажбите се увеличават с 0,4% до 188 196 единици, в Италия - с 1,5% до 174 412 единици, в Испания - с 2,6% до 119 417 единици. Най-висок е ръстът на регистрираните автомобили през април в Литва (с 42,2%) и в Кипър (с 39,4%), като максималния спад е регистриран в Дания (с 13,5%), Финландия (с 11,8%) и Швеция (с 11,6%).

Групата на Фолксваген остава най-големия доставчик на автомобили на европейския автомобилен пазар през април, въпреки че продажбите му в ЕС са намалели с 3,7% на месечна база, до 323 832 автомобила. Пазарният дял на компанията спада от 25,7% на 24,8%. Броят на регистрираните автомобили на Volkswagen е намалял със 7,2%, Audi - с 5,4%, продажбите на Skoda - с 1,4%, Seat - с 2,9%, Porsche - с 4,5%.

Френската група PSA е на второ място и увеличава продажбите с 1,5% до 215 382 единици, а пазарният ѝ дял нараства от 16,2% на 16,5%. Продажбите на марката Peugeot спадат с 0.8%, Opel / Vauxhall - с 3.4%, а тези на Citroen скачат с 14.7%. Renault Group също увеличи продажбите в ЕС през април с 1.8% до 143.123 автомобила, но са на трета позиция. Делът на компанията на регионалния пазар нарасна от 10.7% на 11%. Продажбите на марката Renault са намалели с 5%, а Dacia - с 15%.

Южнокорейската група Hyundai (Hyundai и Kia) стана четвъртата компания по продажби на европейския пазар, пред италианско-американската FCA Group. Продажбите на Hyundai се увеличават с 2,6% (88 489 единици), а на FCA намаляват с 2,9% (87,050 единици).


Поставете оценка:
Оценка 4 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    27 7 Отговор
    нормално е на дачия да намалеят - не са коли за всеки, все пак са си премиум!
  • 2 лапни шаран

    20 2 Отговор
    незнам кой и как продава, ама знам, че аз и останалите читави българи нямаме пари :) сега ми се върти банер на УАЗ България с новият им HUNTER, ама аз за стара трошка нямам манги, та камо ли за нова уаз-ка :)

    Коментиран от #5

  • 3 AUDI

    5 2 Отговор
    а този септември като влезне и оше по-новия стандарт за мерене , съвсем ще паднат продажбите :)
  • 4 Мършата

    6 4 Отговор
    Да хвърлим торба ла... в Европейският парламент!! 12/106!!!/!
  • 5 Ганьо

    14 4 Отговор

    До коментар #2 от "лапни шаран":

    "Читавите българи" отдавна избягаха от картелното робство в чужбина. Останаха само "лапни-шараните" които работят за да купуват изкуствено сирене по 8 лв кг и сухо мляко, лансирано като "прясно" по 2,40 от немските мафиоти