Автомобилните пристрастия, особено по отношение на германските автомобили, винаги са били и ще бъдат на двата полюса. Германските машини обаче имат огромна маса от почитатели, но естествено има и такива, които ги отричат изцяло. Сега ще се опитаме да обсъдим аргументите и контрааргументите, направили германския автопром такъв, какъвто е в момента
V12
Ако в САЩ са поклонници на моторите V8, то Германските премиум производители отдавна са на мнение, че V12 е съвършенството. Естествено и други компании (Ferrari, Lamborghini, Jaguar…) правят V-образни дванайсетцилиндрови мотори, но немските шедьоври на Mercedes и BMW си остават един от най-спокойните и ненадминати двигатели в света.
Дизелови двигатели
Продължавайки темата за V12 моторите, то още преди десет години Audi предлагаше такъв дизелов агрегат. Германците са любители на нафтата и до ден-днешен купуват много коли с дизелови мотори. Французите ги догонват в много от по-малките класове, като вадят изключително икономични дизели, но флагманските агрегати на Audi с две турбини и компресор и на BMW с четири турбокомпресора нямат равни.
Инженерно превъзходство
Немските автомобили имат особена репутация. От мнозина те се смятат за абсолютно съвършени, както по надеждност, така и по технологични иновации. Основна заслуга за това има седана Mercedes-Benz S-Klasse. По-конкретно става дума за модификациите W126 (1979-1991) и W140 (1992-1998). Дори и днес, когато човек седне зад волана на един 300 SE от 80-те, например, ще изпита огромно удоволствие от шофирането.
Придворни тунинг ателиета
Студията за заводска доработка, познати с индексите AMG, M и RS и до ден-днешен са символ за превъзходство над всички останали. Автомобилите, пипнати от тези студия още приживе се превръщат в легенди, а днес е трудно да си представим Mercedes без AMG или BMW без M. Не трябва да се пренебрегва и работата на останалите германски тунинг ателиета, която не без основание е считана също за съвършена. Сред тях най-известни са Brabus, RUF и Alpina.
Интересно е обаче, че и четирите аргумента, с които мнозина прославят германското автомобилостроене, могат да бъдат оборени.
Да притежаваш S-Klasse или баварската седма серия с V12 двигател под капака е наистина престижно, но в днешно време - абсолютно безполезно.
Дизелите са икономични, но към днешна дата са подложени на непрестанни атаки и колкото и да се опитват германците да ги правят по-екологични, светът лека-полека е тръгнал към пълната им забрана.
Що се отнася до инженерното превъзходство, то компании, като Ferrari, Lotus или Lexus, например с радост съпоставят своите достижения с тези на BMW и Mercedes и, както се оказва, в много аспекти вече ги изпреварват.
А що се отнася до тунинг компаниите, то в последните години американски и японски компании дишат във врата на именитите немски ателиета за доработки и не са малко случаите, в които техни коли поставят рекорди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 jap
Коментиран от #28
12:44 13.05.2019
2 duster
12:46 13.05.2019
3 Morgoth
12:48 13.05.2019
4 dragula
12:52 13.05.2019
5 Денис
Коментиран от #8, #22, #29
12:54 13.05.2019
6 Караиванов
13:13 13.05.2019
7 газара
Коментиран от #9, #10, #18, #21
13:15 13.05.2019
8 VAG
До коментар #5 от "Денис":
САМО АКО Е ОПЕЛ ИЛИ ФОРД !!!!!!!!!!!!13:32 13.05.2019
9 Panzer
До коментар #7 от "газара":
Зе сега съм още на буквара! Съветвам те и теб да не бързаш.13:34 13.05.2019
10 ПернишкиО
До коментар #7 от "газара":
По добре 10 годишно АUDI от нова дачия.Коментиран от #11, #30
13:35 13.05.2019
11 Гост 2
До коментар #10 от "ПернишкиО":
По добре 10 годишна Toyota от 5 годишно Audi !Коментиран от #12
13:59 13.05.2019
12 Реалист
До коментар #11 от "Гост 2":
Toyota ИМА ДА ДИША ПРАХТА НА AUDI И НИКОГА НЯМА ДА ГО СТИГНЕ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Коментиран от #13, #19, #32, #47
14:27 13.05.2019
13 Гост 2
До коментар #12 от "Реалист":
Мечтите са безплатни ...14:58 13.05.2019
14 ЗаНовите
Коментиран от #25, #50
15:37 13.05.2019
15 невероятно но факт
V12 вече не е на мода. Отдавна минаха на V10, V8
15:38 13.05.2019
16 айде айде
Коментиран от #20, #23
15:54 13.05.2019
17 Алфа Ромео
16:08 13.05.2019
18 пенчо
До коментар #7 от "газара":
разликата си я осещай ти не я пробутвай тук16:22 13.05.2019
19 келеша
До коментар #12 от "Реалист":
и не забравяй че това си е само твое мнение което никой не го интересува...16:24 13.05.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 0000
До коментар #7 от "газара":
Ти Осещаш ли как трябва да си кОпиш чисто нов бОквар18:44 13.05.2019
22 Дани
До коментар #5 от "Денис":
Имам немска кола вкарана от Италия 11 години вече няма пеоблемиКоментиран от #31
19:30 13.05.2019
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 1234
19:41 13.05.2019
25 Антон
До коментар #14 от "ЗаНовите":
От първа ръка: bmw f07 - купено ново, навъртени близо 85 000 км за 4 год, и впоследствие продадено. . Никакви нужди от гаранционни ремонти такаче незмам как стават нещата по гаранцията. Bmw f26 - купено ново, преди 5 години никакви гаранционни ремонти., в момента около 30 хил.км. Мерц гл х166 - купен нов, за 2 год. Навъртени близо 40 хил.км - адски много гаранционни ремонти, продаден. Но в дилърстпвото крадат нови части по гаранция и слагат такива избушени. Така че при тях всеки гаранционен проблем е добре дошъл защото от него си правят далавера. Порше 971 G2 купено ново, в момента около 45 хил.км счупих дръжката при отваряне на предния капак, смениха я гаранционно, въпреки че беше спорно дали съм я счупил аз или е била дефектна. Като цяло впечатленията са ми за липса на откази за покриване на проблеми по гарамция.19:43 13.05.2019
26 гларус
20:38 13.05.2019
27 Рони
20:59 13.05.2019
28 Vwvwvvw
До коментар #1 от "jap":
То за всички коли ваши това. Вече се правят така че след 6 7 години да вземеш нов модел. А преди вземаш кола която да те зарови.21:20 13.05.2019
29 АLFA Q 4
До коментар #5 от "Денис":
АМИ ТАМ СЕ ИЗПОЛЗВАТ ТОТАЛНОС ВНОС ОТ ИТАЛИЯ ЩЕ РАЗБЕРЕТЕ КОЯ КОЛА КОЛКО Е ИЗДЪЖЛИВА
21:35 13.05.2019
30 АLFA Q 4
До коментар #10 от "ПернишкиО":
И КВО ОСТАВА ОТ ДЕСЕТ ГОДИШНО АУДИ21:36 13.05.2019
31 АLFA Q 4
До коментар #22 от "Дани":
ТИЯ ГИ РАЗПРАВЯЙ НА ТЕЗИ ОКОЛО ТЕБМАЙ И ЗА ТЕБ БУКВАРЧЕ ТРЯБВА
АБЕ ВСИЧКИ ФЕНОВЕ НА НЕМСКИТЕ КАРУЦИ МАЙ НЕ СА ЗАВЪРШИЛИ И ПЪРВИ КЛАС,,,, ПРИЯТЕЛЧЕТААААА
Коментиран от #35, #37
21:42 13.05.2019
32 jdm
До коментар #12 от "Реалист":
Ти за супра чувал ли си?22:37 13.05.2019
33 Ситроена
22:54 13.05.2019
34 Guest10
23:51 13.05.2019
35 Дани
До коментар #31 от "АLFA Q 4":
Не знам кое е каруца ама знам че алфата са я измислили една неделя като се чудели какво да правят00:24 14.05.2019
36 мангуста
00:29 14.05.2019
37 Реалист
До коментар #31 от "АLFA Q 4":
Колегата от коментар 22 е споделил мнение на база личния си опит, в това няма нищо лошо, няма смисъл да обръщаш темата и да говориш за грамотност, след като и ти не си особено грамотен, като гледам.От личен опит съм склонен да му вярвам, защото преди 14 години внесох 12 годишна НЕМСКА кола от Италия и до ден днешен си я карам и съм адски доволен за времето, в което ми е служила и продължава да ми служи. За тези години само 1 път ме е оставяла на път, и то защото се скапаха четките на генератора, за около 30лв всичко се оправи. Пари не съм щадил за колата, но като цяло всичко е било основно за консумативи и някой друг дребен проблем.
Не карам никого на сила да ми вярва, просто казвам това, което съм видял с очите си и ми е като опит.
Коментиран от #38
02:02 14.05.2019
38 АLFA Q 4
До коментар #37 от "Реалист":
МОЖЕШЕ И ДА ТИ ПОВЯРВАМ,, АКО ОТ МНОГО ГОДИНИ.. СЕ СБЛЪСКВАМ С КАЧЕСТВОТО НА НЕМСКИТЕ ВОЗИЛА.В АБСОЛЮТНО ПРОФЕСИОНАЛЕН ПЛАН.
ОТ СТРАНА ЧЕ СЕ ИЗДЪРЖАМ ОТ ТЯХ САМ ДОВОЛЕН.. МА НЕЛЕТЕ В КОСМОСА С КАЧЕСТВО ИМ..
БЕШЕ
08:30 14.05.2019
39 гощо
11:14 14.05.2019
40 гощо
11:15 14.05.2019
41 Петро
12:20 14.05.2019
42 Курск
15:14 14.05.2019
43 Недостатъци
При положение, че за човек с нормална за България заплата, единствения шанс да си купи такава кола е ако има скъп наследствен имот да го продаде и след 5-10 години нито да има имот, нито пари за скъпа подръжка на кола, която вече се е обезценила, няма как да се каже, че е добра покупка.
За всяко нещо като се казва дали е хубаво или лошо се основава на това дали си струва парите.
При всички луксозни марки става въпрос за около 2 тона ламарини със сходни технически показатели и ниво на лукс и да се хълца че някой модел превъзхожда всички останали винаги ще е спорно.
А за Ауди произведено преди 2000 г. да се каже че се отличава или превъзхожда която и да е друга западна кола е смешно.
На достъпните немски, като Опел, Фолксваген, дето ръждата ги хваща още на малолетна възраст какво да се харесва ? Вътре като дялани с балтия, а отвън ръжда. Няма как такава кола да ме привлече да я купя, освен ако съм много на зор и не мога да си позволя друга.
20:35 14.05.2019
44 За мен
Коментиран от #45
13:46 15.05.2019
45 За теб
До коментар #44 от "За мен":
Явно БМВ-то много те е разочаровало типична немска кола/мощна, скучна и трошлива/.Не пишеш да си имал друга европейска кола, което не значи че няма добри такива. Особено от френските на PSA, някои модели на Форд, Ферари, Ламборджини, Порше ...20:10 16.05.2019
46 ЧИСТОКРЪВНИ НЕМСКИ МАШИНИ
Това, че в Турция се правят части и за Форд, Рено и други такива е достатъчна причина да избягвам и тези производители.
Айде, почвайте да хвалите как турските автомобили са най-качествените в света и има турски автомобил и всички останали.
20:17 17.05.2019
47 Аститой
До коментар #12 от "Реалист":
даже го е минала,а по цени да не говорим17:58 11.06.2019
48 159
18:12 11.06.2019
49 Умният
00:26 12.06.2019
50 Балконский
До коментар #14 от "ЗаНовите":
Пасат Б7 в момента на 6г и 215000км.след изтичамето на гаранцията нов радоатор на 180000,195000 съединител с махоовик,нови дискове на спирачки предни и задни на 21000021:26 02.07.2019