13 Май, 2019 12:38 23 037 50

Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили

  • автомобили-
  • германия
Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили - 1

Автомобилните пристрастия, особено по отношение на германските автомобили, винаги са били и ще бъдат на двата полюса. Германските машини обаче имат огромна маса от почитатели, но естествено има и такива, които ги отричат изцяло. Сега ще се опитаме да обсъдим аргументите и контрааргументите, направили германския автопром такъв, какъвто е в момента

V12

Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили


Ако в САЩ са поклонници на моторите V8, то Германските премиум производители отдавна са на мнение, че V12 е съвършенството. Естествено и други компании (Ferrari, Lamborghini, Jaguar…) правят V-образни дванайсетцилиндрови мотори, но немските шедьоври на Mercedes и BMW си остават един от най-спокойните и ненадминати двигатели в света.

Дизелови двигатели

Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили


Продължавайки темата за V12 моторите, то още преди десет години Audi предлагаше такъв дизелов агрегат. Германците са любители на нафтата и до ден-днешен купуват много коли с дизелови мотори. Французите ги догонват в много от по-малките класове, като вадят изключително икономични дизели, но флагманските агрегати на Audi с две турбини и компресор и на BMW с четири турбокомпресора нямат равни.

Инженерно превъзходство

Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили


Немските автомобили имат особена репутация. От мнозина те се смятат за абсолютно съвършени, както по надеждност, така и по технологични иновации. Основна заслуга за това има седана Mercedes-Benz S-Klasse. По-конкретно става дума за модификациите W126 (1979-1991) и W140 (1992-1998). Дори и днес, когато човек седне зад волана на един 300 SE от 80-те, например, ще изпита огромно удоволствие от шофирането.

Придворни тунинг ателиета

Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили


Студията за заводска доработка, познати с индексите AMG, M и RS и до ден-днешен са символ за превъзходство над всички останали. Автомобилите, пипнати от тези студия още приживе се превръщат в легенди, а днес е трудно да си представим Mercedes без AMG или BMW без M. Не трябва да се пренебрегва и работата на останалите германски тунинг ателиета, която не без основание е считана също за съвършена. Сред тях най-известни са Brabus, RUF и Alpina.

Интересно е обаче, че и четирите аргумента, с които мнозина прославят германското автомобилостроене, могат да бъдат оборени.

Да притежаваш S-Klasse или баварската седма серия с V12 двигател под капака е наистина престижно, но в днешно време - абсолютно безполезно.

Дизелите са икономични, но към днешна дата са подложени на непрестанни атаки и колкото и да се опитват германците да ги правят по-екологични, светът лека-полека е тръгнал към пълната им забрана.

Що се отнася до инженерното превъзходство, то компании, като Ferrari, Lotus или Lexus, например с радост съпоставят своите достижения с тези на BMW и Mercedes и, както се оказва, в много аспекти вече ги изпреварват.

А що се отнася до тунинг компаниите, то в последните години американски и японски компании дишат във врата на именитите немски ателиета за доработки и не са малко случаите, в които техни коли поставят рекорди.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 jap

    178 41 Отговор
    Не мразя Немските автомобили,а фалшивата им репутация за високо качество лежаща на модели от 80-те.

    Коментиран от #28

  • 2 duster

    34 75 Отговор
    алооо дачия е измислила думата съвършенство
  • 3 Morgoth

    117 4 Отговор
    Харесвам и немските и японските и не разбирам големия мерак за вманиачаване в едните или другите.
  • 4 dragula

    70 0 Отговор
    Като не обичаш нещо, не означава, че го мразиш и обратното.
  • 5 Денис

    79 20 Отговор
    Немска кола внос от Италия и ще ги намразите бързо ;)

    Коментиран от #8, #22, #29

  • 6 Караиванов

    35 5 Отговор
    Нестандартна и интересна статия. Браво!
  • 7 газара

    25 28 Отговор
    купете си нов автомобил и тогава ще осетите разликата

    Коментиран от #9, #10, #18, #21

  • 8 VAG

    9 32 Отговор

    До коментар #5 от "Денис":

    САМО АКО Е ОПЕЛ ИЛИ ФОРД !!!!!!!!!!!!
  • 9 Panzer

    29 2 Отговор

    До коментар #7 от "газара":

    Зе сега съм още на буквара! Съветвам те и теб да не бързаш.
  • 10 ПернишкиО

    61 35 Отговор

    До коментар #7 от "газара":

    По добре 10 годишно АUDI от нова дачия.

    Коментиран от #11, #30

  • 11 Гост 2

    83 35 Отговор

    До коментар #10 от "ПернишкиО":

    По добре 10 годишна Toyota от 5 годишно Audi !

    Коментиран от #12

  • 12 Реалист

    40 74 Отговор

    До коментар #11 от "Гост 2":

    Toyota ИМА ДА ДИША ПРАХТА НА AUDI И НИКОГА НЯМА ДА ГО СТИГНЕ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #13, #19, #32, #47

  • 13 Гост 2

    26 11 Отговор

    До коментар #12 от "Реалист":

    Мечтите са безплатни ...
  • 14 ЗаНовите

    29 3 Отговор
    Вижте, имам опит с поддръжка на по-източни коли в сервизи, наистина ще ми е интересно за немските да кажете нещо: докато сте в "пълна гаранция" - сменят ли ви всички неща, или почват с едни оправдания че шофьора, пътищата и дупките са виновни за всичко - за да не ви признаят гаранцията. Наистина айде един който поддържа нов немски автомобил каже как е ... нямам мои впечатление и ще интересно.

    Коментиран от #25, #50

  • 15 невероятно но факт

    24 3 Отговор
    И швабите се научиха на номера. Скоро имаха скандал, че са се договорили да произвеждат нискокачествено, а да запазят високите си цени (за големи печалби). VW и Мерцедес се надпреварваха, кой ще е първата ''певица''.
    V12 вече не е на мода. Отдавна минаха на V10, V8
  • 16 айде айде

    25 41 Отговор
    Тойота, Форд и бременна ученичка вкъщи, все същия срам.

    Коментиран от #20, #23

  • 17 Алфа Ромео

    27 4 Отговор
    Астра, Голф, Фокус стават за нелоши пазарски колички със евтина поддръжка, много части втора ръка. Най-готино се кара Фокус (много грозно табло има),много добре настроено динамично окачване и единствен е със независимо окачване отзад което автоматично го прави по-бърз и стабилен по завоите от другите две.
  • 18 пенчо

    13 2 Отговор

    До коментар #7 от "газара":

    разликата си я осещай ти не я пробутвай тук
  • 19 келеша

    12 0 Отговор

    До коментар #12 от "Реалист":

    и не забравяй че това си е само твое мнение което никой не го интересува...
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 0000

    23 0 Отговор

    До коментар #7 от "газара":

    Ти Осещаш ли как трябва да си кОпиш чисто нов бОквар
  • 22 Дани

    14 5 Отговор

    До коментар #5 от "Денис":

    Имам немска кола вкарана от Италия 11 години вече няма пеоблеми

    Коментиран от #31

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 1234

    15 8 Отговор
    Няма 20 или10г Ауди БМВ и или друга премиум марка има 20 или 10г кошници на по половин милион километра премиума им е изостанал малко с десетилетие две. Премиум са само за бг разбиранията за нормалния свят са ретро автомобили от миналия век
  • 25 Антон

    21 9 Отговор

    До коментар #14 от "ЗаНовите":

    От първа ръка: bmw f07 - купено ново, навъртени близо 85 000 км за 4 год, и впоследствие продадено. . Никакви нужди от гаранционни ремонти такаче незмам как стават нещата по гаранцията. Bmw f26 - купено ново, преди 5 години никакви гаранционни ремонти., в момента около 30 хил.км. Мерц гл х166 - купен нов, за 2 год. Навъртени близо 40 хил.км - адски много гаранционни ремонти, продаден. Но в дилърстпвото крадат нови части по гаранция и слагат такива избушени. Така че при тях всеки гаранционен проблем е добре дошъл защото от него си правят далавера. Порше 971 G2 купено ново, в момента около 45 хил.км счупих дръжката при отваряне на предния капак, смениха я гаранционно, въпреки че беше спорно дали съм я счупил аз или е била дефектна. Като цяло впечатленията са ми за липса на откази за покриване на проблеми по гарамция.
  • 26 гларус

    15 16 Отговор
    По добро от Хонда нема .Немски куфър никога
  • 27 Рони

    18 8 Отговор
    Не харесвам немските автомобили поради три причини. 1. Много електроника 2. Шофьорите им в България. 3. Цената
  • 28 Vwvwvvw

    18 1 Отговор

    До коментар #1 от "jap":

    То за всички коли ваши това. Вече се правят така че след 6 7 години да вземеш нов модел. А преди вземаш кола която да те зарови.
  • 29 АLFA Q 4

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Денис":

    АМИ ТАМ СЕ ИЗПОЛЗВАТ ТОТАЛНО
    С ВНОС ОТ ИТАЛИЯ ЩЕ РАЗБЕРЕТЕ КОЯ КОЛА КОЛКО Е ИЗДЪЖЛИВА
  • 30 АLFA Q 4

    6 3 Отговор

    До коментар #10 от "ПернишкиО":

    И КВО ОСТАВА ОТ ДЕСЕТ ГОДИШНО АУДИ
  • 31 АLFA Q 4

    7 16 Отговор

    До коментар #22 от "Дани":

    ТИЯ ГИ РАЗПРАВЯЙ НА ТЕЗИ ОКОЛО ТЕБ
    МАЙ И ЗА ТЕБ БУКВАРЧЕ ТРЯБВА
    АБЕ ВСИЧКИ ФЕНОВЕ НА НЕМСКИТЕ КАРУЦИ МАЙ НЕ СА ЗАВЪРШИЛИ И ПЪРВИ КЛАС,,,, ПРИЯТЕЛЧЕТААААА

    Коментиран от #35, #37

  • 32 jdm

    3 7 Отговор

    До коментар #12 от "Реалист":

    Ти за супра чувал ли си?
  • 33 Ситроена

    14 7 Отговор
    Благодарение на немските коли за всички сервизи в България има работа!765
  • 34 Guest10

    5 0 Отговор
    като цяло зависи от модела. Немските автомобили мачкат във високите сегменти в луксозните класове а ако искаш нещо по бюджетно си вземи източен автомобил или някоя друга марка.
  • 35 Дани

    9 4 Отговор

    До коментар #31 от "АLFA Q 4":

    Не знам кое е каруца ама знам че алфата са я измислили една неделя като се чудели какво да правят
  • 36 мангуста

    3 1 Отговор
    Е-34 – 1990г. не карам много,но нямам поне засега никакви проблеми с нея.Изключвам дреболий от ежедневната експлоатация. Не зная на колко км. е защото когато я купих от Дупница преди 7 год. километражът сочеше 212 хил. Ха-ха ха!
  • 37 Реалист

    11 1 Отговор

    До коментар #31 от "АLFA Q 4":

    Колегата от коментар 22 е споделил мнение на база личния си опит, в това няма нищо лошо, няма смисъл да обръщаш темата и да говориш за грамотност, след като и ти не си особено грамотен, като гледам.
    От личен опит съм склонен да му вярвам, защото преди 14 години внесох 12 годишна НЕМСКА кола от Италия и до ден днешен си я карам и съм адски доволен за времето, в което ми е служила и продължава да ми служи. За тези години само 1 път ме е оставяла на път, и то защото се скапаха четките на генератора, за около 30лв всичко се оправи. Пари не съм щадил за колата, но като цяло всичко е било основно за консумативи и някой друг дребен проблем.
    Не карам никого на сила да ми вярва, просто казвам това, което съм видял с очите си и ми е като опит.

    Коментиран от #38

  • 38 АLFA Q 4

    3 5 Отговор

    До коментар #37 от "Реалист":

    МОЖЕШЕ И ДА ТИ ПОВЯРВАМ,, АКО ОТ МНОГО ГОДИНИ.. СЕ СБЛЪСКВАМ С КАЧЕСТВОТО НА НЕМСКИТЕ ВОЗИЛА.
    В АБСОЛЮТНО ПРОФЕСИОНАЛЕН ПЛАН.
    ОТ СТРАНА ЧЕ СЕ ИЗДЪРЖАМ ОТ ТЯХ САМ ДОВОЛЕН.. МА НЕЛЕТЕ В КОСМОСА С КАЧЕСТВО ИМ..
    БЕШЕ
  • 39 гощо

    7 8 Отговор
    Карал съм японски,американси и немски коли! Немското си е немско! Едно време предпочитах японски защото немските бяха постни от към екстри а японците в стремежа си да се налагат имаха екстри! А и Хонда Прелюд си беше по кола от Опел Кадет или Голф през онези години! Мога още сравнения да дам,но няма смисъл! В момента немските коли са светлини години напред!
  • 40 гощо

    2 5 Отговор
    Карал съм японски,американси и немски коли! Немското си е немско! Едно време предпочитах японски защото немските бяха постни от към екстри а японците в стремежа си да се налагат имаха екстри! А и Хонда Прелюд си беше по кола от Опел Кадет или Голф през онези години! Мога още сравнения да дам,но няма смисъл! В момента немските коли са светлини години напред!
  • 41 Петро

    9 0 Отговор
    Че то в Германия нещо друго освен автомобили произвежда ли се? А дори тези автомобили лежат на стара слава. Двигатели от края на миналия век, повече пластмаса и хайде, икономични сме. Не, печалбари сте.
  • 42 Курск

    6 0 Отговор
    Ферари и Ламборгини се равнявали по БМВ,то сигурно и Бентли и Ролс Ройс се равнява по Мерцедес и Ауди , по голяма глупост не бях чел.
  • 43 Недостатъци

    5 2 Отговор
    Основния недостатък на изброените в статията немски автомобили е цената.
    При положение, че за човек с нормална за България заплата, единствения шанс да си купи такава кола е ако има скъп наследствен имот да го продаде и след 5-10 години нито да има имот, нито пари за скъпа подръжка на кола, която вече се е обезценила, няма как да се каже, че е добра покупка.
    За всяко нещо като се казва дали е хубаво или лошо се основава на това дали си струва парите.
    При всички луксозни марки става въпрос за около 2 тона ламарини със сходни технически показатели и ниво на лукс и да се хълца че някой модел превъзхожда всички останали винаги ще е спорно.
    А за Ауди произведено преди 2000 г. да се каже че се отличава или превъзхожда която и да е друга западна кола е смешно.
    На достъпните немски, като Опел, Фолксваген, дето ръждата ги хваща още на малолетна възраст какво да се харесва ? Вътре като дялани с балтия, а отвън ръжда. Няма как такава кола да ме привлече да я купя, освен ако съм много на зор и не мога да си позволя друга.
  • 44 За мен

    6 4 Отговор
    Първо имах Мазда след това взех БМВ сега карам Тойота и не мисля повече да взимам друга кола освен японска

    Коментиран от #45

  • 45 За теб

    5 0 Отговор

    До коментар #44 от "За мен":

    Явно БМВ-то много те е разочаровало типична немска кола/мощна, скучна и трошлива/.Не пишеш да си имал друга европейска кола, което не значи че няма добри такива. Особено от френските на PSA, някои модели на Форд, Ферари, Ламборджини, Порше ...
  • 46 ЧИСТОКРЪВНИ НЕМСКИ МАШИНИ

    4 2 Отговор
    Само да напомня на любителите на немски машини и най-вече на еталона им за качество Мерцедес, че от доста време части за тях се правят в Турция. Знаем, че Турция не се слави с качествена стока, а с евтина и производството не е изнесено на там, за да се подобри качеството, а да се направи компромис с него, запазвайки висока цената/печалбата.

    Това, че в Турция се правят части и за Форд, Рено и други такива е достатъчна причина да избягвам и тези производители.

    Айде, почвайте да хвалите как турските автомобили са най-качествените в света и има турски автомобил и всички останали.
  • 47 Аститой

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Реалист":

    даже го е минала,а по цени да не говорим
  • 48 159

    0 0 Отговор
    Факт! Искаш ли хай клас тежък семеен, мощен "параход" - немското няма просто конкуренция! Не са такива нещата обаче в сув територията, което е странно! Тя м/у другото и статията проследява точно такива модели. Ама нещо не виждам база м/у s класа и ферари?! Различни "планети". Обаче от горният сегмент на средния клас надолу, конкуренция и то в повечето случаи по-добра - бол!
  • 49 Умният

    2 0 Отговор
    Всичко се върти около печалбата.Автомобилните мениджъри са принудени да правят щуротии,за да вървят напред.Качеството ...Засега само Японските самураи държат фронта!
  • 50 Балконский

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "ЗаНовите":

    Пасат Б7 в момента на 6г и 215000км.след изтичамето на гаранцията нов радоатор на 180000,195000 съединител с махоовик,нови дискове на спирачки предни и задни на 210000