Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили

Публикувана: 13 Май, 2019 12:38
46 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11926
Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили
ШРИФТ ПЕЧАТ

Автомобилните пристрастия, особено по отношение на германските автомобили, винаги са били и ще бъдат на двата полюса. Германските машини обаче имат огромна маса от почитатели, но естествено има и такива, които ги отричат изцяло. Сега ще се опитаме да обсъдим аргументите и контрааргументите, направили германския автопром такъв, какъвто е в момента

V12

Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили


Ако в САЩ са поклонници на моторите V8, то Германските премиум производители отдавна са на мнение, че V12 е съвършенството. Естествено и други компании (Ferrari, Lamborghini, Jaguar…) правят V-образни дванайсетцилиндрови мотори, но немските шедьоври на Mercedes и BMW си остават един от най-спокойните и ненадминати двигатели в света.

Дизелови двигатели

Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили


Продължавайки темата за V12 моторите, то още преди десет години Audi предлагаше такъв дизелов агрегат. Германците са любители на нафтата и до ден-днешен купуват много коли с дизелови мотори. Французите ги догонват в много от по-малките класове, като вадят изключително икономични дизели, но флагманските агрегати на Audi с две турбини и компресор и на BMW с четири турбокомпресора нямат равни.

Инженерно превъзходство

Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили


Немските автомобили имат особена репутация. От мнозина те се смятат за абсолютно съвършени, както по надеждност, така и по технологични иновации. Основна заслуга за това има седана Mercedes-Benz S-Klasse. По-конкретно става дума за модификациите W126 (1979-1991) и W140 (1992-1998). Дори и днес, когато човек седне зад волана на един 300 SE от 80-те, например, ще изпита огромно удоволствие от шофирането.

Придворни тунинг ателиета

Четири причини да обичате или да мразите германските автомобили


Студията за заводска доработка, познати с индексите AMG, M и RS и до ден-днешен са символ за превъзходство над всички останали. Автомобилите, пипнати от тези студия още приживе се превръщат в легенди, а днес е трудно да си представим Mercedes без AMG или BMW без M. Не трябва да се пренебрегва и работата на останалите германски тунинг ателиета, която не без основание е считана също за съвършена. Сред тях най-известни са Brabus, RUF и Alpina.

Интересно е обаче, че и четирите аргумента, с които мнозина прославят германското автомобилостроене, могат да бъдат оборени.

Да притежаваш S-Klasse или баварската седма серия с V12 двигател под капака е наистина престижно, но в днешно време - абсолютно безполезно.

Дизелите са икономични, но към днешна дата са подложени на непрестанни атаки и колкото и да се опитват германците да ги правят по-екологични, светът лека-полека е тръгнал към пълната им забрана.

Що се отнася до инженерното превъзходство, то компании, като Ferrari, Lotus или Lexus, например с радост съпоставят своите достижения с тези на BMW и Mercedes и, както се оказва, в много аспекти вече ги изпреварват.

А що се отнася до тунинг компаниите, то в последните години американски и японски компании дишат във врата на именитите немски ателиета за доработки и не са малко случаите, в които техни коли поставят рекорди.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка