Рюселсхайм, Германия. Наш екип от мястото на събитието.
След като PSA купи Opel в новата моделна гама на германците останаха малко 4х4 модела. GM не продаде платформите на французите и сега те на практика нямат истинска система за задвижване на четирите колела. Insignia и Mokka са в т.нар. "заварено положение", но след края на жизнения цикъл на моделите, германците ще трябва да търсят друго решение, ако искат да имат 4х4 автомобили.
Новите им кросоувъри са само с предно предаване, но сега вече се появи и версия с четири задвижващи колела. Това е Opel Grandland X4 - автомобил с хибриден силов тракт. Премиерата на новата модификация на Grandland се състоя в Рюселсхайм заедно с представянето на новата Corsa - e, за която вече ви разказахме. Хибридният тракт на Grandland X4 е на базата на турбо бензиновия мотор.
Автомобилите са оборудвани и с осемстепенни автоматици e-EAT8, а само на ток могат да изминават до 50 километра. Освен бензиновия мотор с 200 конски сили ще са налични и два електромотора. Единият е интегриран в трансмисията, а вторият електромотор е монтиран на задната ос заедно с инвертор и редуктор.
Системата се нарича Hybrid4, а системната мощност на силовия тракт ще е 300 конски сили. Той ще работи съвместно с осемстепенен автоматик, в който хидро трансформаторът е заменен с "мокра" многодискова муфа. Електромоторите на хибрида ще се захранват от йон литиев акумулаторен блок с капацитет 13.2 киловат часа.
От стандартна розетка батериите ще се зареждат за седем часа, а от бързозарядна станция - за час и 30 минути до 80%. Външно новата хибридна модификация не се различава от досегашните версии на Grandland. Единствено, екземплярът, който беше показан на премиерата в Рюселсхайм беше решен в два цвята - черно и бяло.