Отидете към основна версия

22 Юни, 2019 21:13, обновена 22 Юни, 2019 21:13 37 083 69

Тествахме най-продаваната френска кола

  • renault-
  • clio-
  • тест

Лисабон, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Субкомпактният модел на Renault, носещ от 1990 година името Clio, е най-продаваната френска кола за всички времена. Бестселърът в клас B преживя четири доста успешни поколения, а сега на ход е петата генерация на Clio. Моделът беше представен статично по време на автомобилното изложение в Женева през март, а три месеца по-късно французите организираха и първите динамични тестове на колата. Наш екип беше на мястото на събитието и първоначалните ни впечатления от Clio V са, че тази малка кола ще продължи да доминира сред субкомпактните автомобили, както у нас, така и в Европа.

Екстериор


Основната критика при статичното представяне на модела в Женева бе, че външният вид е доста сходен с този на предшественика и подхожда повече на рестайлинг, отколкото на нова генерация. Френските специалисти, присъстващи на тестовете в Португалия, веднага парираха подобни твърдения, като заявиха, че съвсем умишлено не са правили кардинални промени по външността на колата, защото тя е широко одобрявана от клиентите в цяла Европа. Освен това абсолютно всички каросерийни панели са различни и изцяло нови.

Новото Clio се прави и на иновационната CMF-B платформа, на която в бъдеще ще се правят още доста модели от алианса. Иначе, външността е фирмено разпознаваема, като са използвани доста детайли, наподобяващи Megane. С-образните дневни светлини са новия светлинен подпис на марката и те вече присъстват и в Clio V. Оребрен преден капак и странични панели, както и хром вместо черна пластмаса, пък са решенията, които придават по-луксозен външен вид на субкомпактната кола. Леко раздутите калници, ефектните джанти и ярки цветове завършват екстериорната картина, добавяйки доза спорт и младежки дух. Освен стандартната версия, са налични и по-спортната RS Line, и луксозната Initiale Paris.

Интериор


Първото, което се набива на очи, настаните ли се в салона на новото Clio, е огромният вертикален екран, разположен в горната част на средната конзола. Специалистите от Renault разказаха, че това е първият автомобил от В класа, който разполага с толкова внушителен екран. За сравнение ще кажем, че дори при най-големия кросоувър на марката Koleos, диагоналът на екрана е ограничен до 8.7 инча, докато при новото Clio той варира в диапазона 7.0 - 9.3 инча. Приборният панел, разположен пред погледа на водача също е изцяло дигитален и цветен. Уредите се характеризират с информативност, която при по-високите нива на оборудване предлага дори екстри, като дублиране на навигационната система и много други.

При базовите изпълнения, информацията се ограничава до стандартните показания за скорост, обороти на двигателя, ниво на гориво в резервоара, температура на охладителната течност и т.н. Още нещо интересно е свързано с новия волан. Той е с редуциран център, което е направено с цел оптимално позициониране на въздушната възглавница, в случаите, когато се налага тя да се отвори. Кормилната колона също е по-компактна, като по този начин мястото за краката на водача е значително повече. Предните седалки са твърди, с подчертано изразена странична поддръжка, удобни са и не изморяват дори и при по-дълги пътувания. Отзад тази поддръжка не е толкова добра, но и там има предостатъчно простор дори за по-ръстови пасажерите.

За този клас той е едно от най-големите и въпреки компактните външни размери, пълноразмерни пасажери се чувстват отлично на втория ред. В салона има и различни ниши за вещи, които са с общ обем от 26 литра. Багажникът също има с какво да се похвали. Обемът му от 391 литра го прави най-големият в класа. Минусите по отношение на интериор, които забелязахме са свързани с навигационната система на колата. Тя е дело на Tom Tom и въпреки че французите твърдят, че е модернизирана, не е на нужното ниво. Забавяния, насичане на картината и неразпознаване на пътните знаци са част от недостатъците. Иначе, салонът е много добре шумоизолиран, а материалите и самата сглобка са на доста прилично ниво.

Двигател и ходови характеристики


Новата платформа позволява скъсяване на габаритите на Clio V с 12 мм, като в същото време просторът в салона е увеличен. Освен това аеродинамиката на колата е подобрена, което се дължи на леко скосения таван и на оребренията на каросерийните панели. Друга новост, която ни направи впечатление е новият електромеханичен усилител на волана. Кормилото се усеща стегнато, по-твърдо и по-директно. Като цяло возията може да се определи по-скоро като мека, но въпреки това кренът в завоите е минимален. Французите са се справили отлично с шасито и колата е изключително приятна за каране. Последното до голяма степен се дължи и на двигателите, предвидени за Clio V, но не на всички.

Базовите еднолитрови мотори са слабички дори за сравнително лекото купе. Те са бензинови с мощност 65, 75 и 100 конски сили, като последния е най-приемлив. Не така стои въпросът с новия 1.3-литров двигател, който е съвместна разработка на Режията с Daimler и се монтира на и на компактните модели на Mercedes-Benz. Този агрегат идеално подхожда на новото Clio. С него колата се чувства изключително пъргава, динамика не липсва в нито един от оборотните режими, а EDC трансмисията на Renault е идеално адаптирана към мотора. Налични са и два дизелови мотора, които по традиция се отличават с прилична динамика и с много нисък разход на гориво. И двата дизела са с обем 1.5 литра и са с мощност 85 и 115 коня. Въпреки доброто ни отношение към тези дизелови мотори, нашият фаворит си остава 1.3-литровия TCe, който разполага с мощност от 130 конски сили - напълно достатъчни за Clio V.

От новите технологии, с които изобилства петата генерация на Clio, се откроява т.нар. полуавтономна система. Тя се състои от адаптивен круиз контрол, който е с възможност за определяне на дистанцията спрямо предния автомобил и от 360-градусова камера, интегрирана зад централното огледало за обратно виждане. Последната държи колата в лентата, като не я "лашка" от линия до линия, а я центрира с леки корекции на волана, сходни с тези, които водачът извършва, за да държи посоката. С тази система поведението на колата е изключително адекватно, но ръцете не могат да се свалят от волана за повече от 30 секунди - време достатъчно за да си вземете нещо от задната седалка, например. През този период, според думите на инструктора ни по време на теста, можете да сте сигурни, че системата ще ви замести.

*Продажбите у нас и в Европа стартират от есента на тази година, а цените все още не са известни.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 30 гласа.

Свързани новини