Отидете към основна версия

32 336 38

Ето го новото Peugeot 208

  • peugeot-
  • 208

 

Както неведнъж сме споменавали, т.нар. автомобилен сегмент "В" набира все повече популярност. Малолитражките с компактни размери са предпочитани превозни средства от повечето европейци и заради атрактивните си цени неизменно запълват десетката за най-продавани автомобили в Европа. Французите от Peugeot са известни с това, че определено умеят да правят малки автомобили. Именно там е тяхната сила, но последният им опит с модела 207 беше пълен провал. Още повече, че предшествениците 205 и 206 бяха истински бестселъри. Сега от Peugeot се опитват да поправят грешката си. Французите правят това с новият субкомпактен модел, обозначен с индекс 208. Този автомобил вече е в България, а екипът ни направи обстоен тест драйв на основните модификации на 208-цата. Ето и първите ни впечатления от нея.

Екстериор
Външният вид на новото 208 определено е забележителен. Дизайнерите са се постарали добре, вкарвайки в екстериора доста авангардни решения, като наред с тях ясно личи фирмената идентичност на модела. В зависимост от нивата на оборудване разлики се откриват в радиаторната решетка, а версиите с три и пет врати се различават най-вече по оформлението на задната колонка. В екстериора са вкарани оптимално количество хромирани елементи, придаващи лукс и усещане за премиум марка. По замисъла на дизайнерите автомобилът трябва да символизира младост, индивидуалност и да предизвиква любов от пръв поглед. Още един важен приоритет, върху който са работили французите, е компактността на 208. Докато предшественикът 207 преминаваше гарабитна дължина от четири метра, размерите на 208 отново са намалени. Автомобилът е по-къс от 207 със 70 мм, които са постигнати основно от намаляване на предния надвес. 

Интериор
От друга страна значително по-грамотното оформление на салона го прави по-просторен, като цифровото изражение на този показател е плюс 50 мм в задния отсек и увеличено багажно пространство. Още нещо от изключителна важност е, че французите са успели значително да намалят масата на автомобила. В зависимост от нивото на екипировка и наличните двигатели общата маса на 208 е намалена със 110 – 173 килограма. Версиите с трицилиндрови двигатели тежат 975 кг. Главна особеност в интериорното оборудване играе воланът. Той е с видимо по-малки размери от тези на стандартно автомобилно кормило. Друг акцент в по-високите нива на оборудване е големият интегриран сензорен дисплей, разположен в горната част на централната конзола. Останалите прибори са позиционирани пред водача, но заради специфичната си форма са малко по-неинформативни. Както и да бъде нагласена седалката и кормилото, част от приборния панел остава зад волана. Това обаче е единстевият недостатък на салона на новото Peugeot 208. Останалите неща от просторния салон са без забалежки - подобрено качество на материалите и на самата сглобка и отлична шумоизолация.

Двигатели и ходови характеристики
Моделът се предлага с богата гама от дизелови и бензинови агрегати, както и с два типа трансмисии - механична и т.нар. от французите пилотирана. Последната представлява стандартна скоростна кутия, която се управлява от робот и на практика изпълнява функциите на автоматична. Тя разполага и с ръчен режим на превключване, като той може да се осъществява и от лостчета на волана. Окачването е още една от приятните изненади. Настройките на шасито са сходни с тези на Citroen DS3 (208 се прави на същата база), но возията като цяло е по-добра. Тук инженерите са намерили оптималното съотношение между стабилност и комфорт. Автомобилът впечатлява с малък крен в завоите и наред с това притежава доста мека возия за коли от този сегмент. От двигателите трябва да бъдат отличени трицилиндровите бензинови агрегати и най-малкият четирицилиндров дизел. Те се характеризират с изключително нисък разход на гориво и с равномерна и доста прилична динамика. По-мощните агрегати естествено разполагат с доста по-добра динамика, но според нас оптимален вариант за 208 е версията 1.4 HDI.
 
Цена
Гореспоменатият дизелов вариант е особено подходящ и от гледна точка на цената. Той е по-скъп от базовата бензинова версия с около 4 000 лева, но определено ще се отплати на бъдещите си собственици. Иначе най-евтиното Peugeot 208 е оборудвано с бензиновото еднолитрово двигателче и се предлага у нас за 20 927 лв. с ДДС. Ето и цялата ценова листа на модела.

Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 4 гласа.

Свързани новини