Peugeot иска да промени усещането за волана на автомобила, както и формата му

13 Ноември, 2025 10:41 1 366 9

  • peugeot-
  • concept-
  • волан-
  • 208

Очаква се серийното 208 да наследи някои от елементите му

Peugeot иска да промени усещането за волана на автомобила, както и формата му - 1

Peugeot, марка, отдавна известна с дръзкия си дизайн, отново се опитва да предефинира кокпита с новия впечатляващ Polygon Concept. Този агресивно ръбат шоукар служи като „осезаема реалност“ за тестване на революционна технология, която ще бъде внедрена в серийно произвеждан автомобил до 2027 година, вероятно като предварителен поглед към следващото поколение супермини 208.

Peugeot иска да промени усещането за волана на автомобила, както и формата му

Основната характеристика е завръщането на правоъгълен Hypersquare контрол на кормилното управление, видян за първи път в концепцията Inception от 2023 година. Този компонент е неразделна част от новата система Steer-by-Wire, която напълно елиминира механичната връзка между водача и предните колела – ход, който преди повече от десетилетие беше опитан от Infiniti с модела Q50. Peugeot твърди, че системата им предлага изключителна маневреност и лекота на употреба, особено при ниски скорости, където съотношението се регулира, за да изисква максимално завъртане от само 170 градуса в двете посоки, което е много по-малко от традиционните три пълни завъртания, необходими за пълно заключване. При скорости по магистралата системата се затяга, изисквайки минимално усилие за поддържане на траекторията.

Peugeot иска да промени усещането за волана на автомобила, както и формата му

Острата, квадратна естетика на Polygon – подчертана от екзотичните врати е смело продължение на френския стил. Въпреки футуристичния си вид, концепцията отдава почит на наследството, като дизайнът на колелата и детайлите на задните колони ясно препращат към легендарния 205 GTi от 80-те години.

Докато фантазийните елементи на малкия SUV, като вратите отварящи се нагоре и предното стъкло, което служи и като гигантски дисплей, ще останат ограничени до концептуалния етап, се очаква производствената версия на следващия 208 да наследи по-квадратния дизайн. Суперминито ще се произвежда на платформата Stellantis STLA Small, която ще споделя със следващия Opel Corsa. Тази гъвкава архитектура е проектирана да поддържа както двигатели с вътрешно горене, така и изцяло електрически варианти, като електромобилите, произведени на тази платформа, могат да достигнат максимален пробег от 500 километра, което гарантира, че следващият 208 ще остане конкурентен във всички пазарни сегменти.


Поставете оценка:
Оценка 1.6 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 офф бе

    18 0 Отговор
    хората искат здрави и икономични коли

    Коментиран от #2

  • 2 Точно така

    11 2 Отговор

    До коментар #1 от "офф бе":

    Моделите 2008 са пълен провал
  • 3 карчи

    16 0 Отговор
    Всички искат да ви променят усещането "зад волана", като ви го отнемат и скоростите, педалите, аве цялото управление за да се возите чудесно усещайки се, като чувал картофи, мхъм😐
  • 4 БРАВО

    8 1 Отговор
    Не случайно волана е кръгъл, като го въртиш е удобно да го държиш във всеки един градус на завъртане. А Пежо ще откриват колелото, ще направят квадратен волан за да открият че кръглия няма грешка!

    Коментиран от #5

  • 5 карчи

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "БРАВО":

    Тесла минаха по тоя път и върнаха кръглия волан поради искане от потребителите, но като опция срещу... 700 долара, ако правилно помня😂
  • 6 Оффффф

    8 0 Отговор
    Стига с тия изгъзици. Кола, като хората не остана. Няма да въртя геврека, Ами ще командвам, дай на ляво, дай надясно, а сега що удари бабата на пътеката. Искам кола, а не играчка!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Кочо Честименски

    1 0 Отговор
    Вече промениха усещането за двигателя, както и формата му...
  • 9 От чужбина

    0 0 Отговор
    Тези изобщо не са в позиция за да имат думата и да променят нещо. Тук, в Англия като погледнеш колите се виждат най-много германски автомобили. Има и Шкоди. Следват далекоизточните японски и корейски, без да знам кои са в повече. Виждат се и Фордове, Волва, Ровър, Ягуар, Опелчета, тук-там има и малки Фиатчета. Френските каручки са едни от последните в редицата. Рено рядко се вижда, по-често се вижда Дачия. Пежо вероятно са едни от най-последните в редичката. Какво могат да променят?