Както неведнъж сме споменавали, т.нар. автомобилен сегмент "В" набира все повече популярност. Малолитражките с компактни размери са предпочитани превозни средства от повечето европейци и заради атрактивните си цени неизменно запълват десетката за най-продавани автомобили в Европа. Французите от Peugeot са известни с това, че определено умеят да правят малки автомобили. Именно там е тяхната сила, но последният им опит с модела 207 беше пълен провал. Още повече, че предшествениците 205 и 206 бяха истински бестселъри. Сега от Peugeot се опитват да поправят грешката си. Французите правят това с новият субкомпактен модел, обозначен с индекс 208. Този автомобил вече е в България, а екипът ни направи обстоен тест драйв на основните модификации на 208-цата. Ето и първите ни впечатления от нея.
Екстериор
Външният вид на новото 208 определено е забележителен. Дизайнерите са се постарали добре, вкарвайки в екстериора доста авангардни решения, като наред с тях ясно личи фирмената идентичност на модела. В зависимост от нивата на оборудване разлики се откриват в радиаторната решетка, а версиите с три и пет врати се различават най-вече по оформлението на задната колонка. В екстериора са вкарани оптимално количество хромирани елементи, придаващи лукс и усещане за премиум марка. По замисъла на дизайнерите автомобилът трябва да символизира младост, индивидуалност и да предизвиква любов от пръв поглед. Още един важен приоритет, върху който са работили французите, е компактността на 208. Докато предшественикът 207 преминаваше гарабитна дължина от четири метра, размерите на 208 отново са намалени. Автомобилът е по-къс от 207 със 70 мм, които са постигнати основно от намаляване на предния надвес.
Интериор
От друга страна значително по-грамотното оформление на салона го прави по-просторен, като цифровото изражение на този показател е плюс 50 мм в задния отсек и увеличено багажно пространство. Още нещо от изключителна важност е, че французите са успели значително да намалят масата на автомобила. В зависимост от нивото на екипировка и наличните двигатели общата маса на 208 е намалена със 110 – 173 килограма. Версиите с трицилиндрови двигатели тежат 975 кг. Главна особеност в интериорното оборудване играе воланът. Той е с видимо по-малки размери от тези на стандартно автомобилно кормило. Друг акцент в по-високите нива на оборудване е големият интегриран сензорен дисплей, разположен в горната част на централната конзола. Останалите прибори са позиционирани пред водача, но заради специфичната си форма са малко по-неинформативни. Както и да бъде нагласена седалката и кормилото, част от приборния панел остава зад волана. Това обаче е единстевият недостатък на салона на новото Peugeot 208. Останалите неща от просторния салон са без забалежки - подобрено качество на материалите и на самата сглобка и отлична шумоизолация.
Двигатели и ходови характеристики
Моделът се предлага с богата гама от дизелови и бензинови агрегати, както и с два типа трансмисии - механична и т.нар. от французите пилотирана. Последната представлява стандартна скоростна кутия, която се управлява от робот и на практика изпълнява функциите на автоматична. Тя разполага и с ръчен режим на превключване, като той може да се осъществява и от лостчета на волана. Окачването е още една от приятните изненади. Настройките на шасито са сходни с тези на Citroen DS3 (208 се прави на същата база), но возията като цяло е по-добра. Тук инженерите са намерили оптималното съотношение между стабилност и комфорт. Автомобилът впечатлява с малък крен в завоите и наред с това притежава доста мека возия за коли от този сегмент. От двигателите трябва да бъдат отличени трицилиндровите бензинови агрегати и най-малкият четирицилиндров дизел. Те се характеризират с изключително нисък разход на гориво и с равномерна и доста прилична динамика. По-мощните агрегати естествено разполагат с доста по-добра динамика, но според нас оптимален вариант за 208 е версията 1.4 HDI.
Цена
Гореспоменатият дизелов вариант е особено подходящ и от гледна точка на цената. Той е по-скъп от базовата бензинова версия с около 4 000 лева, но определено ще се отплати на бъдещите си собственици. Иначе най-евтиното Peugeot 208 е оборудвано с бензиновото еднолитрово двигателче и се предлага у нас за 20 927 лв. с ДДС. Ето и цялата ценова листа на модела.
Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 4 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ужасен
И вън и особено интериора могат да си съперничат с най -гадното китайско недоносче !
12:45 16.05.2012
2 Станислав
12:53 16.05.2012
3 лимонад
12:55 16.05.2012
4 Име:
13:07 16.05.2012
6 Citroen
Интериора бива дори изглежда приличен. Цената обаче ми се вижда малко височка. Базовата версия може да е с едни 1000евро надолу
13:20 16.05.2012
7 Георги Желев
13:21 16.05.2012
8 йордан иванов
13:30 16.05.2012
9 aha
13:32 16.05.2012
10 Някой
Новата 208 има супер грозно табло... направо не знам кой пияница го е проектирал...
Коментиран от #31
13:56 16.05.2012
11 Даниел Петков
13:57 16.05.2012
12 Peugeot
14:04 16.05.2012
13 VW&Mercedes
14:09 16.05.2012
14 ххх
Силата на Пежо е именно в малките коли, а тази нещо не ми допада кой знае колко.
Нито ми харесва ухилената предна радиаторна решетка, нито таблото (нпараво е ужасно), нито черните полирани в интериора пласмасви детайли, не маресвам силоета на колата. Никак не ми харесва и цената на автомобила!
14:15 16.05.2012
15 Милен
14:41 16.05.2012
16 307
15:12 16.05.2012
17 сабри бисеров
15:12 16.05.2012
18 Кирил
15:17 16.05.2012
19 DEZIGN
16:30 16.05.2012
20 Кофти
16:47 16.05.2012
21 Shefa
17:46 16.05.2012
22 аноним
--------------------------
няма начин да не им се отплати - при по-скъп дизел,по-скъпи масла и по-скъпа подръжка ще им се отплати на 32.13.3013 год
---------------
българинът не задава въпроси , Не смята - щом му кажат че е по-евтино-той се хвърля като говедо
18:04 16.05.2012
23 fasfa
19:14 16.05.2012
24 vice
19:20 16.05.2012
25 mel0n
Коментиран от #27
21:38 16.05.2012
26 Meno
23:28 16.05.2012
27 ВИП АМГ
До коментар #25 от "mel0n":
@25 ako tova prilicha na 309 znachi si za ochila.23:43 16.05.2012
28 Стефан
00:19 17.05.2012
29 Хаха
00:23 17.05.2012
30 FMC
02:16 17.05.2012
31 арно пижото
До коментар #10 от "Някой":
10,700 евро, ако бях германец примерно щях да я взема на жената, готина количка, но тъй, като съм българин ще почакам 10 години и ще я купя като НОВ внос. :)09:52 17.05.2012
32 PlimP
10:35 17.05.2012
33 Лео
11:09 17.05.2012
34 Мариян Димитров
17:51 17.05.2012
35 Angel
Единственото нещо което не ми допадна е малкият волан, малко ми се губеше в ръцете.
20:29 17.05.2012
36 FMC
00:03 18.05.2012
37 PlimP
11:33 19.05.2012
38 Лео
12:11 21.05.2012
39 Вземи си Рено тунинг
21:15 25.12.2019