Отидете към основна версия

23 381 50

Тествахме новия флагман на Seat

  • тест-
  • seat-
  • terraco

Близо година след лансирането на най-големия кросоувър на Seat, този модел вече е на родна земя и може да бъде поръчан. Екипът ни направи обстоен тест на SUV-то Tarraco, което на практика се явява испански брат на Skoda Kodiaq, а така също и на Tiguan Allspace.

Моделът е най-големия в гамата на Seat, разполага със седемместна версия и се предлага с прилична гама от дизелови и бензинови двигатели. Това, което съвсем не е маловажно е и неговата цена. Той е по-евтин (макар и с малко) от горепосочените му съплатформеници, продаващи се под марките Skoda и VW. Ето и първоначалните ни впечатления от Seat Tarraco.

Екстериор


Tarraco се явява последният от чешко-немско-испанското трио на пълноразмерни SUV-та, построени на платформата MQB-A-LWB (Long Wheelbase). Той е и най-новото попълнение в кросоувър гамата на Seat, като се позиционира над Arona и Ateca. Името му е избрано от фенове на марката и е в чест на испанския град Тарагона, но въпреки това, колата ще се произвежда във Волфсбург.

Трябва да признаем, че дизайнът е доста по-интересен от болшинството автомобили от този сегмент. Terraco изглежда елегантно, спортно и стремително, като отчасти наподобява последното поколение на Seat Ibiza. Ако разглеждаме "испанеца" на фона на неговите "братя" (ъгловатия Kodiaq и обтекаемия Tiguan Allspace), то спокойно можем да кажем, че Terraco е в "златната среда".

Тоест, взел е най-доброто и двата си съплатформеника - заострена муцуна с фирмено разпознаваема радиаторна решетка и доволно оригинално оформена кърма, който е леко сходна с тази на Kodiaq. Ако сравним габаритите на трите кросоувъра се вижда, че Tarraco е най-голям - дължината му е 4.73 метра. Междуосието обаче е едно и също - 2.79 метра.

Интериор


Версията, която ни беше предоставена за тест беше със седем места и първоначално се запитахме: За какво им е в гамата седемместна версия, като все още испанците имат минивана Alhambra. Този миниван обаче е доста стар, произвежда се от 2010 година, а самият сегмент от много време бележи все по-голям и по-голям спад в продажбите си. Така че Tarraco спокойно може да замести Alhambra. Новото SUV на Seat е само с 12 сантиметра по-късо, а функционалността на третия ред кресла не е никак лоша.

Разликите в багажните отделения също не са големи. Tarraco разполага с внушителен за своя сегмент багажник от 760 литра, а когато се сгънат седалките и на втория ред - той нараства до 1920 литра. Много по-важен е комфортът на пасажерите обаче, а при новото испанско SUV той е на лице. Много пространство за краката, както на първия, така и на втория ред. Седалките не са меки, но пък са ергономични и не изморяват, дори и при по-дълги пътешествия, а дигиталните уреди на таблото са информативни и изключително лесно управляеми.

Минус по отношение на интериора се явяват по-евтините материали, които са използвани. Но въпреки изобилието от твърда пластмаса, интериорните дизайнери са предвидили метални вложки и декоративни облицовки на най-подходящите места, както и не скъпа, но ефектна тапицерия на панелите на вратите. Всичко това прави интериора на Tarraco да изглежда просто, но красиво.

Информационно-развлекателната система също заслужава внимание. Екранът е с висока резолюция, осеминчов е и работи без лагове. Благодарение на Amazon пък в мултимедията е достъпен гласовият помощник Alexa, а ако се добави опцията Navi Plus, то системата предвижда и жестово управление. Като цяло салонът може да се определи като стегнат, без излишен лукс, но практичен и удобен. По-евтините материали са компенсирани с отлична сглобка.

Двигател и ходови характеристики


Новият пълноразмерен испански кросоувър се предлага с гама от два бензинови четирицилиндрови агрегата и два дизела с еднакъв обем и с различни мощностни характеристики. Базовият 1.5 TSI, който не е за препоръчване поради ред причини, (една от които е, че все още не е минал тестовете за точни нива на емисиите в Европа) върви в комплект само с предно предаване и с механична скоростна кутия.

Двулитровият TSI, който разполага с мощ от 190 коня е един от най-оптималните варианти за Tarraco. Динамичен, сравнително икономичен (реален среден разход 9.3 л/100 км) и характеризиращ се с перфектно доускорение. Последното се дължи и на отличната работа на роботизираната трансмисия с два съединителя, през която момента се предава и на четирите колела.

Въпреки Дизелгейт скандала, член на VW групата все още не може да мине без дизелови мотори. При Tarraco те са два. И двата са двулитрови, а мощността им е 150 и 190 конски сили. И двата се справят отлично с масата на SUV-то, икономични са, но подобно на всички TDI мотори, са леко дразнещо шумни. 400-те Нм въртящ момент на по-мощния дизел обаче никак не са за пренебрегване, така че нашите предпочитания са към мощните версии на бензина и дизела.

Що се отнася до проходимостта на Tarraco, то тя може да се определи, като много прилична. При активиране на офроуд режима автоматично се задейства HDC системата, която подпомага спускането, а алгоритъмът на работа на ESP се променя чувствително. Иначе 4х4 системата контролира момента към четирите колела посредством Haldex от последно поколение. Най-общо казано това е своеобразен съединител, който осигурява взаимодействието на електронните системи, регулира приплъзването на задвижването, като едновременно с това командва електронния блокиращ диференциал.

Системата работи съвместно с компютър, събиращ и още доста допълнителна информация. Компютърът получава данни от сензорите за оборотите на колелата и от управлението на двигателя. С тези данни той притежава цялата важна информация и може да реагира оптимално на ситуациите. Симулацията на самоблокиращи механични диференциали върши отлична работа и като цяло проходимостта на Tarraco може да се определи като много добра, естествено имайки предвид класа, в който е позициониран моделът.

Цена


Ако трябва да оценим положителните и отрицателни черти на новото Tarraco и вземем предвид цените на модела у нас, то спокойно можем да дадем оценка 8 по десетобалната система. Феновете на подобни автомобили и по-конкретно тези от VW групата, непременно трябва да обърнат внимание на Tarraco. Цената му може да се определи, като атрактивна, особено на фона на Kodiaq и Tiguan Allspace. За около 60 000 лв получавате добре оборудван, качествен и надежден пълноразмерен кросоувър с оптимални 4х4 система и двигатели.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 24 гласа.

Свързани новини