Отидете към основна версия

26 931 55

Тест на новата Kia Cee'd

  • kia-
  • cee'd

 

На ход е новото, второ поколение на корейския бестселър Cee'd - азиатски автомобил, проектиран в и за Европа. Тази комбинация се оказва особено успешна при марката Kia, която благодарение на новия си дизайнер Петер Шрайер продължава да изненадва с актуални модели, все по-впечатляващи с дизайн. Именно новата визия и - естествено - значително подобреното качествно на израбтка отдалечиха страшно много марката от предишния й имидж на бюджетен производител. И така новият Cee'd е вече у нас и екипът ни не пропусна възможността да направи обстоен тест драйв на модела. Ето и първите ни впечатления.
 
Екстериор

Въпреки че елементи, присъщи за останалите модели на марката, умишлено са интегрирани и във външността на новия Cee'd, в никакъв случай не може да се говори за обезличаване на модела. Тук става дума за умело съчетание на фирмена идентичност и нов собствен облик, който всъщност няма нищо общо с предходното поколение. Основен акцент от екстериора на Cee'd са новите предни светлини и характерната за марката радиаторна решетка, незнайно защо наречена "усмивката на тигъра", При новият Cee'd тази решетка има леко променена форма. Иначе като цяло всички линии от външността на автомобила са станали по-плавни, без резки граници между отделните детайли. Автомобилът е пораснал с пет сантиметра на дължина и е по-нисък с един сантиметър. Това и новите дизайнерски решения превръщат Cee'd в динамичен компактен автомобил, който определено може да мери сили с най-добрите в този сегмент.
 
Интериор

И докато външният вид е сравним с този на европейските хитове, интериорът на Cee'd определено ги превъзхожда. Особено в по-високите нива на оборудване салонът може да съперничи успешно на бестселъри от по-високия клас. Детайлите са изработени от скъпоизглеждащи материали, а самата сглобка е на много високо ниво. Салонът е отлично обезшумен, а просторът му е осезаем. Благодарение на увеличените габарити мястото за краката на водача и пасажера, както и това за задните пътници е увеличено съответно с 21 и 12 мм. Увеличението е незначително, но дискомфорт в купето липсва. Иначе уредите са информативни, като интерес представлява средният циферблат, който имитира аналогов прибор, но всъщност представлява електронен дисплей. Предните седалки са ергономични и впечатляват с добре изразена странична поддръжка, но не така стои въпросът отзад. Там облегалките са малко по-твърди, като това е и единственият същестевн недостатък в купето.
 
Двигател и ходови характеристики

Гамата от предлагани агрегати не е много богата и на практика изборът е ограничен до 1.4- и 1.6-литрови бензинови и дизелови мотори. Основно внимание заслужават по-мощните 1.6-литрови  агрегати, които предлагат най-добро съотношение между икономичност, динамика и цена. Бензиновият мотор с работен обем 1.6 литра и обозначение GDI е икономичен и работи най-добре с новата трансмисия с два съединителя. Той обаче няма да допадне на водачите с по-агресивен стил на езда тъй като е малко муден в средните обороти. Дизеловият вариант обаче е без забележка и се справя отлично с масата на новия Cee'd. 
Като плюс трябва да се отбележи и значително по-меката возия на новата генерация Cee'd. Хубавото е, че комфортът на водача и пасажерите е подобрен, като от това не страда стабилността на колата в завои. С други думи моделът е идеално балансиран и предвид качеството на изработка, функционалността и не на последно място атрактивната цена може да се заключи, че има реални шансове да повтори успеха на своя предшественик.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Киа Моторс България представя Cee'd

      Това лято Kia представя иновото попълнение в моделната си гама - Cee'd. Автомобил, притежаващ качества и предимства, далеч надхвърля ...
    25.06.2012
    4 202
    15
  • Първи впечатления от новата Kia Rio

    Автомобилите от т.нар. "B" сегмент са най-продавани в Европа и именно поради тази причина концерните им обръщат доста голямо внимание. Из ...
    14.05.2012
    36 395
    57