Last news in Fakti

19 Юни, 2012 13:07 26 915 55

Тест на новата Kia Cee'd

  • kia-
  • cee'd

 

На ход е новото, второ поколение на корейския бестселър Cee'd - азиатски автомобил, проектиран в и за Европа. Тази комбинация се оказва особено успешна при марката Kia, която благодарение на новия си дизайнер Петер Шрайер продължава да изненадва с актуални модели, все по-впечатляващи с дизайн. Именно новата визия и - естествено - значително подобреното качествно на израбтка отдалечиха страшно много марката от предишния й имидж на бюджетен производител. И така новият Cee'd е вече у нас и екипът ни не пропусна възможността да направи обстоен тест драйв на модела. Ето и първите ни впечатления.
 
Екстериор

Въпреки че елементи, присъщи за останалите модели на марката, умишлено са интегрирани и във външността на новия Cee'd, в никакъв случай не може да се говори за обезличаване на модела. Тук става дума за умело съчетание на фирмена идентичност и нов собствен облик, който всъщност няма нищо общо с предходното поколение. Основен акцент от екстериора на Cee'd са новите предни светлини и характерната за марката радиаторна решетка, незнайно защо наречена "усмивката на тигъра", При новият Cee'd тази решетка има леко променена форма. Иначе като цяло всички линии от външността на автомобила са станали по-плавни, без резки граници между отделните детайли. Автомобилът е пораснал с пет сантиметра на дължина и е по-нисък с един сантиметър. Това и новите дизайнерски решения превръщат Cee'd в динамичен компактен автомобил, който определено може да мери сили с най-добрите в този сегмент.
 
Интериор

И докато външният вид е сравним с този на европейските хитове, интериорът на Cee'd определено ги превъзхожда. Особено в по-високите нива на оборудване салонът може да съперничи успешно на бестселъри от по-високия клас. Детайлите са изработени от скъпоизглеждащи материали, а самата сглобка е на много високо ниво. Салонът е отлично обезшумен, а просторът му е осезаем. Благодарение на увеличените габарити мястото за краката на водача и пасажера, както и това за задните пътници е увеличено съответно с 21 и 12 мм. Увеличението е незначително, но дискомфорт в купето липсва. Иначе уредите са информативни, като интерес представлява средният циферблат, който имитира аналогов прибор, но всъщност представлява електронен дисплей. Предните седалки са ергономични и впечатляват с добре изразена странична поддръжка, но не така стои въпросът отзад. Там облегалките са малко по-твърди, като това е и единственият същестевн недостатък в купето.
 
Двигател и ходови характеристики

Гамата от предлагани агрегати не е много богата и на практика изборът е ограничен до 1.4- и 1.6-литрови бензинови и дизелови мотори. Основно внимание заслужават по-мощните 1.6-литрови  агрегати, които предлагат най-добро съотношение между икономичност, динамика и цена. Бензиновият мотор с работен обем 1.6 литра и обозначение GDI е икономичен и работи най-добре с новата трансмисия с два съединителя. Той обаче няма да допадне на водачите с по-агресивен стил на езда тъй като е малко муден в средните обороти. Дизеловият вариант обаче е без забележка и се справя отлично с масата на новия Cee'd. 
Като плюс трябва да се отбележи и значително по-меката возия на новата генерация Cee'd. Хубавото е, че комфортът на водача и пасажерите е подобрен, като от това не страда стабилността на колата в завои. С други думи моделът е идеално балансиран и предвид качеството на изработка, функционалността и не на последно място атрактивната цена може да се заключи, че има реални шансове да повтори успеха на своя предшественик.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 bobi

    1 5 Отговор
    i30
  • 2 Симо

    6 1 Отговор
    Да, само дето е 100 пъти по-красива от i30
  • 3 Зако

    5 1 Отговор
    Браво на корейците, направили са стилистично много издържан автомобил, както при екстериора, така и при интериора. Завиждайте WV с грозните си голфове и почерпете идеи от другите производители, що се отася до дизайн, защото като вървят нещата, само лумпенизираните ви фенове ще купуват грозните ви каруци!
  • 4 Икономов

    5 2 Отговор
    Прав си Зако, но не само по отношение на дизайн. КИА са много по-надеждни и качествени от немските коли, а и както казва Симо са доста по-красиви от грозноватичките Хюндаи. Да не забравяме и седемгодишната гаранция на КИА.
  • 5 blabla

    7 1 Отговор
    Cee'd-а по надежност бият голфа сега и по дизайн. Да не говорим пък за цената и гаранцията. От VW доста се притесняват от корейските конкуренти и има защо.
  • 6 123

    2 9 Отговор
    Kia биели по надежност и по здравина VW. Това и на корейците да го кажете ще ви се изсмеят в лицето! ;)

    Коментиран от #8

  • 7 Тони

    1 7 Отговор
    VW са на първо място по продажби в света, следвани както винаги от Ford, а корейците даже ги няма и в топ 10. Пишете пълни глупости, VW се страхували от KIA.
  • 8 WOW

    1 4 Отговор

    До коментар #6 от "123":

    И аз не знам кой се опитвате да убедите в това, като вие самите не си вярвате. А колкото до колата, на дизайн са я издокарали, но като двигатели са пълна скръб заедно с Хюндай, просто в момента само с това привличат клиентите си. Веднъж тръгнах да разглеждам, продуктовата гама на Хюндай и се убедих, че те влагат пари само в дизайн явно. Двигателите бяха малки и с средна или ниска мощност!
  • 9 Илко

    4 0 Отговор
    Хюндай привличат с всичко друго но не и с дизайн. Та това са най-грозните коли в Европа. КИА е с едни гърди напред именно заради хубавия европейски дизайн. Иначе качеството и на двете марки е добро.
  • 10 Боза

    10 0 Отговор
    На първо място по продажби в света е Тойота. Тея дръгели на VW ги купуват само в европа.
  • 11 Станимир Христов

    0 2 Отговор
    ..добре де, ама на вас найстина ли ви харесва ИНТЕРИОРА на този автомобил, та това е дори по-грозно отвътре и от нов модел на Опел...нейскам да обиждам някого но цялата тази претрупаност във салона е някаква абсолютна малоумщина, поне според мен де.
  • 12 Иван Христолов

    3 0 Отговор
    Светославчо, моето момче. Далеч си от понятието автомобилен интериорен дизайн, за това по-добре замълчи.
  • 13 KIA-FAN

    4 0 Отговор
    Хората са го казали: Живей в пъти повече от закостенелите немски консерви.
  • 14 ahaha

    2 0 Отговор
    Savsem naskoro sedna v novata Jetta na vw v showrooma, i v golf 6. triabva da vi kaja, 4e sa kato Kia Sephia endovreme 1993ta! Absoliutno eftino praveni plastmasi, po bagajnika otvutre ima6e rujda a kolata e na 000km i sedi v showroom! A otnosno tazi Kia tuk moga da kaja 4e e pone edna classa nad golf i vidimo e sglobena dosta dobre i se sravniava da re4em s novia Ford C-Max a ne s VW gouf. Bravo na kia,nai-posle srqha da kopirat drugi modeli, tozi ve4e si e tiahno li4no proizvedenie.
  • 15 дойче веле

    0 4 Отговор
    Ся и някой ако ми даде едни 26 бона си я взимам веднага, за разлика от немските возила обаче, корейките трудно стигат до втора ръка, умират преждевременно.:)
  • 16 Росен Христов

    4 0 Отговор
    Браво на инженерите от KIA .
    Страхотен дизайн. Едва ли има друга компания в момента, която така успешно и за толкова кратко време да налага марката на пазара - на едно с големите автомобилопроизводители.
  • 17 Марио

    4 0 Отговор
    за момента киа предлага най-качествените и красиви автомобили за тези цени. Хюндай също са качествени, но са доста грозни. А Сиид е направо уникат. карам стария и сега смятам да се ориентирам към новия.
  • 18 логобот

    1 2 Отговор
    голям фурор като фиат и след 7 години струва колкото на отпадаци не ви виня 4е не можете да изпла6тате нови немски возила изкло4вам форд и опел ама не плоите като мухи или да говорите като лисицата за гроздето колата са я докарали ама остава в евтиния сегмент без имиж и невзра4на ''киа'' и колегата е прав 4е кореиците трудно стигат втората употреба за6тото нямат и цена и остажят ве4но твои като си я купил веднаж.караите сас здраве и безаварини

    Коментиран от #33

  • 19 520 зендер

    1 0 Отговор
    Сигурно си заслужава-говоря за дизеловите вариянти.Нооо не е за мен.Слабички моторчета.Поне за мен де.Всъщност това е голф-клас.Неее не е за мен-определено не е за мен.Но ще има успех.Сигурен съм в тва.
  • 20 Петър

    1 0 Отговор
    А как стои въпроса с резервните части ?
    Едва ли са така разпространени у нас, както например Фиат, Форд, VW, Audi, Merzedes, BMW ?
    Прав ли съм или...

    Иначе колицата по-горе са я докарали, даже изглежда много добре !
  • 21 Петър

    0 0 Отговор
    А как стои въпроса с резервните части ?
    Едва ли са така разпространени у нас, както например Фиат, Форд, VW, Audi, Merzedes, BMW ?
    Прав ли съм или...

    Иначе колицата по-горе са я докарали, даже изглежда много добре !
  • 22 520 зендер

    2 0 Отговор
    Според мен е доста хубава. Изглежда добре и мотора ме устройва. Кола точно за мен и най вече ми допада че е в класа на голфа. Определено е като за мен и ще има успех сигурен съм в тва
  • 23 golfa

    0 2 Отговор
    pusnaha fiat bravo posle opel kopiraha astrata ot tiah sega kia kopirat i astrata egati smeha
  • 24 520 зендер

    2 0 Отговор
    Киа ми харесва. От доста време мисля да продам e39 ката и да си взема киа но по стара. за сега не мога да продам БМВ-то
  • 25 не е за мен, за мен е

    0 1 Отговор
    520 зендер , какви са тези коментари, последно за теб ли е, или не.
  • 26 doctora

    5 0 Отговор
    Абе философи дървени кви немски коли ви гонят бе
    Голф - 2 години гаранция
    Мерцедес - 2 години гаранция
    Киа - 10 години гаранция ;).....говорете си, не ми пречите...
  • 27 Ботев Пд

    3 0 Отговор
    КИА е най-старият производител на автомобили в Корея и е логично да са най-напред. Върху платформата на Сиид се прави и i30 на Хюндай, а и са с едни и същи мотори. С този си модел обаче, Сиид дръпна много пред Хюндая. Даже последният, в новата му модификация е по-зле от стария интериор. Според мен - корейците постигат най-голям коефициент при съотношенията качество/гаранция/цена в този клас автомобили и с това увеличават продажбите. От мен - едно голямо браво!
  • 28 Ime

    0 2 Отговор
    точно така и на 7-та най- добрия случай осмата си оставаш само с гаранцията :)))
  • 29 Гого

    4 0 Отговор
    Притежавам (вероятно) първото КИА Сийд SW , дизел 1,6/115 к.с. от почти 5 години. Купих я на "тъмно" - нямах база за сравнение все още....
    Без да съм такси , само първата година изминах 62-65 000 км. Никакви особени проблеми с колата - само консумативи. Изключително здрава кола и прекрасен двигател ! Преди това съм имал руски и немски автомобили от по-нисък и по-висок , но тази е много по-добра.
    Ако посетите сайта на фен-форума ще видите , че не е много интересен - просто хората нямат големи проблеми и няма за какво да пишат.
    Вероятно новото поколение Сийд ще е още по-сполучливо...
    А за части - има и са на съвсем прилични цени.
    Относно здравината на колите - колко от такситата са на КИА/Хюндай - по-голям тест аз не знам...

    Коментиран от #42

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 третокласник

    0 3 Отговор
    като гледам цените, най-скъпата киа 128к.с. около 44 бона, колкото най-скъпото пежо 308 само че със 163 коня, да го д...т дръпнатите
  • 32 пич

    0 3 Отговор
    аве аз за тези пари ес320 2008 год. ще си взема и Кола ще карам

    Коментиран от #34

  • 33 pkl

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "логобот":

    Хаха, за тебе скъпия сегмент явно е Фолксваген. Успех
  • 34 nik

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "пич":

    @32 em karai si 320 kata na 500 000km horata 6te karat nova s 0km pak ti edvam 6te i se otpravish
  • 35 Дуду

    1 2 Отговор
    Много добре вървят всички корейски марки. Проблемът им, а и на другите марки среден клас, е че до 5 години ще бъдат тотално отвяни от китайските 180 автомобилни производителя. Както казаха в ТопГиър ,"Вижте какво са правили китайците преди пет години (показват триколка с мотор от мотор), вижте какво правят сега (показват нещо от рода на Киа Оптима или Рено Латитуд) и си представете какво ще правят след 5 години!"
    Според мен, до 5 години ще останат само европейските премиум марки (те са некопируеми), а средния клас ще се борят за оцеляване.
  • 36 SILVER

    2 0 Отговор
    колата е трепач.има я в автосалона на КИА в Студентски град.запишете се за тест и после коментирайте на кой му "миришат по-вече чорапите".трудно се пречупват комлексираните българи да не робуват на марки, а на доказано качество изпитано във времето.така беше в началото и със шкода, но тях ги спаси VWи сега правят по-евтините реплики.евала на корейците че имат смелостта да се противопоставят на европейските марки с евпропейски дизайнер и гарантирано качество(10г.)
  • 37 второкласник

    2 0 Отговор
    цитат от статия.......Когато новият Hyundai i30 излезе на пазара, само за седмица корейският производител получи над 60 000 поръчки.....
    оставям изводите за вас.
  • 38 Сие

    3 1 Отговор
    второкласник - прав си но киата е 100 пъти по-красива от Хюндая
  • 39 Бхд БхД

    0 2 Отговор
    Киа та е наистина хубава,всичко му е на място НО преди дни видях една Киа не знам каква беше видях само че е киа катастрофирала и ми направи впечатление от едно преобръщане тавана беше в нивото на седалките,и това ме разочарова много.
  • 40 непознат

    3 1 Отговор
    Здравейте, и аз да се изкажа.Карам Ситроен ксара 98 1.6 вече трета година.Не мога да се оплача само консумативи и по често предница.Не робувам на марки просто тогава ми изпадна доста изгодно, но с кеф бих си взел киа сиид стига да имам финансова възможност е говорим за по- стария модел.

    Коментиран от #50

  • 41 аноним

    0 3 Отговор
    Българинът винаги е говорил БЕЗ да мисли
    ------------------
    Такива умници като вас вдигат цените - осъзнайте се,огледайте се,ослушайте се !!!

    Всяка кола има ЦЕНА - вижте цените за нормални хора и тогава хвалете КИА http://bg.automobile.de/
    ----------
    КИА не е лош автомобил , конкуренцията притиска всички , но КИА е надценен автомобил !КИА не продават в БГ .Както писа някой по-долу - я опитайте да продадете секънд хед КИА - нова - преминала на улицата е МИНУС 40 %
    ----------
    Както навсякъде и при автомобилите има "Курс Купува и Курс Продава" - вразумете се и не режете клона на който седите!
    -------------
    за да влезе КИА на пазара в БГ - трябва поне ПЕТ год. да продават без печалба , да наводнят пазара,всяка трета кола трябва да е КИА - я проверете на сайта им - гаранционно обслужване на Спортидж е 3700 лв - къде е евтиноно тук - умняги
    --------------
    времето на МОТОТЕХНИКА отмина - всичко е ПАРИ

    Коментиран от #46

  • 42 защо не помислиш ?

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "Гого":

    Коментар до #29:
    ----------------------
    oтносно здравината на колите - колко от такситата са на КИА/Хюндай - по-голям тест аз не знам...
    -------------------


    КИА са точно толкова здрави,колкото почти всички останали и това че са таксита не ги прави ПО-здрави!

    Ще ти светна ламБата за нещо друго:

    когато влязоха първите ХЮНДАЙ-Лантра - за "ОК-Супертранс" - цената на ХЮНДАЙ-Лантра в магазина беше около 24 - 26 000 лв
    -----
    въпр. ХЮНДАЙ-Лантра / ТАКСИ влязоха на цена около 13 000 лв
    ----
    така стоят и нещата с КИА - Такситата
    ---
    Живееш в капитализъм - всичко е в Цената
  • 43 като че ли ще ме запомниш

    2 0 Отговор
    е, да. гадно е когато видиш кола в тази форма, но не се знае с каква скорост се е движела и как е паднала. аз пък едно мицубиши Колт 2008, го направих за скрап при скорост от 160км/ч. на мен ми нямаше нищо. колата- отпред, отзад, страница и шарнири бяха аут. беше забавна въртелешка.
  • 44 като че ли ще ме запомниш

    1 0 Отговор
    предишния ми коментар е до коментар номер 39 от Байрам Байрам.

  • 45 Гого

    3 0 Отговор
    До коментар #41 - наистина българина говори/пише без да мисли...
    Коректно си посочил , че ТО на Спортидж-а струва 3700лв. Само , че НЕКОРЕКТНО не си посочил , че става въпрос за ЦЕЛИЯ период на гаранцията , който е посочен 120 месеца= 10 години(някой друг да предлага такива гаранции???). С лееека математика - 3700/10=370 лв./год. 370лв /365дни = 1.01 лв/ден. Сигурно не е малко , но за този клас ... И ГАРАНЦИЯ 10(ДЕСЕТ) ГОДИНИ !!!! Все пак колата е за хора , които могат да си я позволят - умняга...
    До коментар #42 :
    - търговската политика на КИА Моторс Корея можем да си я коментираме , но трудно можем да я определяме...
    - и на тази и на друга цена тези таксита без проблем са на по 300-500- че и повече холяди километри и си рабооотят.
    - все пак темата е за Сийд и казвам ЛИЧНИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ от марката и модела. Много съм доволен , оправдава си парите и я препоръчвам на всеки !!!
    Успех на пътя на всички !
  • 46 силвер

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "аноним":

    до аноним:
    погледни и цената на техническо обслужване и и на ново Пежо,фокус или Гоуф.Да ама цените им не са публикувани защото ще им секнат продажбите.Цената която цитираш е за срок от 7(седем) години на дизелов спотридж и то в софийскя сервиз.Колко мислиш че ще е на Тигуан или Куга..хахах?Я опитай да продадеш един ц4 или фокус нови преминали по улиците..надолу 50%, а не 40%.В крайна сметка КИА се хвали от хора които са полвали автомобила и пак биха заложили на марката а не от зяпачи по форумите и оказионите.Някои(само)от българите първо пишат и после мислят.

    Коментиран от #47

  • 47 аноним

    0 1 Отговор

    До коментар #46 от "силвер":

    Коментар до #45:
    -----------
    без да влизам в конфликт ,само ще добавя:

    1-разгледахте ли немските цени ?? - разлика от 4 до 7 000 лв как ви се струва
    2-вносителите на КИА , с по 150 продажби на година няма какво да губят - утре решават - утре Затварят а гаранцията - сещате се
    имаме пример - ДАЙХАЦУ - доста по-добри автомобили , но приключиха!

    не съм казал да не се купува КИА - когато се Купува - да се купува по Курс КУПУВА а на офертна цена - както и това обслужване за 3700 лв - да не е определено със закон от парламента ???
    -----------
    СПР.ТОЙОТА - при тях е безплатно обслужването за цялата гаранция , цените им не са много по-високи и дори така- НЕ ПРОДАВАТ !!!
    просто времената са други - това исках да кажа !
  • 48 Гого

    1 0 Отговор
    До "анонимен"
    - с гаранцията на КИА няма проблем - тя е международна. Като/ако си тръгнат от България - ей го къде е Ниш , Скопие , Солун , Букурещ или Одрин (изток , запад , север , юг).
    - 150 продажби , но на 300 заявени/произведени (хората чакат по 5-7 месеца за КИА - ако имат 1000 продажби за 10 000 произведени - тогава май ще са повече на загуба , нали ?
    - пак казвам 3700 лв е ОБЩО цената за целия период на гаранция от 10 (ДЕСЕТ) години (не за 7 год.). Който не желае гаранцията сам си прави всичко и ТО ще му излезе по-евтино(няма да са 3700лв.).
    - какви конфликти/заяждания , какви 5лв ??? Тук само си "чешем езиците/клавиатурите" ))))))
    Само ми е интересно хора , които не са ползвали дадена марка/модел (без значение - не говоря за КИА и не визирам никого от тук) - как дават мнение , че "...тая кола е върха..." , или "..това е к..еф , щайга , боклук и т.н. ..." . Хора - всякакви , коли - всякакви , вкусове - всякакви , възможности - всякакви...
    А , това с бирата ми харесва....
  • 49 силвер

    0 0 Отговор
    Коментирайки цената на обслужването преценете колко ще спестите от тези 3700лв. за период от десет години ако си обслужвате колата извън официалните сервизи.Нима в другите е безплатно?Нали и там се заплаща труд и консумативи.Но пък колко ще си спестите ако гаранцията поема рискове от проблеми по окачването или недай боже двигателя?Всеки сам да прецени дали си заслужава дребната сметка на спестените левчета от техническо обслужване.
  • 50 520 зендер

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "непознат":

    Никога няма да се върна към Ситроен-Може и да съм единичен случай но при положение че имах проблеми с износена кормилна реика съединител спирачки-непоправимо задно-гърне задно -какво ли още не....писна ми от Ситроен-вероятно съм случил боклук-но никога повече Ситроен..
  • 51 непознат

    0 0 Отговор
    Колега, нямаш проблем с марката Ситроен- а със годинките на колата ,каквато и кола да купиш на 15год,ще ги имаш същите проблеми,когато купумаме коли за 3000лв това е положението .Карал съм доста коли стари различни марки и със всичките коли съм имал проблем така че за да нямаш проблем купи си нова кала и ще си решиш проблема.
  • 52 Xsara

    0 0 Отговор
    Тези според, които корейските автомобили не могат да доживеят втора ръка, нека напишат в mobile.bg - DAEWOO или HYUNDAI и да видят колко стари автомобили се продават ( горе долу 20 годишни).
    Колкото до най - старият корейски автомобилен производител, това е - Ssang Yong, датиращи от 50-те години на миналия век, но в лек застой. След фалита на DAEWOO, поемат производството на техните вседеходи MUSSO и KORANDO с двигатели MERCEDES.
    Вие ми дайте парите за нея, пък ако ще да изкара до второ употреба.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 napilim.pro

    0 0 Отговор
    Профессиональный монтаж напольных покрытий.Обращайтесь всегда рады вам помочь.
    Мы делаем следующие работы
    Монтаж напольного плинтуса из массива
    Монтаж напольного плинтуса МДФ
    Монтаж напольного плинтуса дюрополимер
    Монтаж напольного плинтуса ПВХ
    Монтаж напольного плинтуса ЛДФ
    Монтаж потолочного плинтуса.
    Монтаж напольного плинтуса из металла и т.д кроме камня.
    Покраска плинтуса.
    Монтаж напольных покрытий
    Монтаж паркетной доски на подложку.
    Монтаж ламината.
    Монтаж винилового ламината
    Монтаж инжинерной доски
    Монтаж моссивной доски (с готовым покрытием)
    Монтаж фанеры.
    Монтаж галтелий и наличников.
    По другим работам уточняйте!
    гарантия на все виды работ.
    Напилим.про