Last news in Fakti

14 Май, 2012 13:17 36 359 57

Първи впечатления от новата Kia Rio

  • kia-
  • rio

Автомобилите от т.нар. "B" сегмент са най-продавани в Европа и именно поради тази причина концерните им обръщат доста голямо внимание. Изключение не правят и азиатските производители, които разработват подобни модели изцяло за клиентите от Стария континент. Тези субкомпактни автомобили трябва да могат да удовлетворят страстите както на хора, подражаващи на екшън герои като Брус Уилис, така и на романтично настроени госпожици с афинитет към Дженифър Анистън, например.

Всеки потенциален клиент има свои изисквания към автомобилите, но в този клас основно значение имат факторите цена, оборудване и гаранция на автомобила. Едно от доста атрактивните предложения тази година идва от корейската марка Kia, която стартира продажбите у нас на модела Rio - един автомобил, който впечатлява с дизайн, добро оборудване и уникална за България гаранция. Последната е 10 години и определено ще впечатли феновете на малолитражки от градски тип.

Тестът, който направихме, засяга новото поколение на Kia Rio, което според нашето субективно мнение ще допадне основно на младите хора от градската джунгла. Моделът се предлага в България в шест основни разновидности, а наличните към момента двигатели са четири - два дизелови и два бензинови. Нивата на екипировка са три, като всеки може да избере оптималното за себе си съотношение между оборудване и цена. Представянето на модела започва от външния вид, който, както е известно, е силно субективно понятие. От Kia обаче са се постарали да придадат модерен облик, като в същото време автомобилът е фирмено разпознаваем. За останалите елементи от екстериора може да се съди от снимките.

Интериорният дизайн на новото Rio също може да се нарече екстравагантен, въпреки, че в салона цялостното усещане е за конвенционален автомобил. Уредите са основно съсредоточени пред водача и като концепция наподобяват тези на немските автомобили. Приборният панел е информативен, а самите инструменти са съчетание от аналогови циферблати и интегрирани в тях монохромни дисплеи. Въпреки това доста елементи от салона на новото Rio са различни и иновативни, като това не е за сметка на функционалност и удобство. Що се отнася до комфорта, това, на което трябва да се наблегне, е пространството в купето. Мястото за краката на водача и пътника до него е напълно достатъчно, но по-интересното е, че и на втория ред пространството е повече от оптимално, дори и за пълноразмерни пасажери. Впечатление прави и багажното пространство. В зависимост от това дали втория ред седалки е разгънат или сгънат то може да варира от 288 до 923 литра. Единственият минус по отношение на салон е свързан с регулировките на предните седалки и по-конкретно на шофьорската. Там реглажът във вертикалата е по-малък от необходимото и дори в най-долно положение е предпоставка за намалена видимост при маневриране на заден ход.

Що се отнася до моторизацията, оптималният според нас двигател за новото Rio е малкият 1.1-литров дизелов мотор, който впечатлява със среден разход от едва 3.2 литра на 100 километра пробег. Базовият бензинов 1.2-литров мотор също се характеризира с нисък разход на бензин, като в същото време разполага с доста прилична динамика. Още едно от достойнствата на Rio е изключително добрата шумоизолация на салона. В окачването е намерен добър баланс между стабилност и комфорт, което заедно с добре шумоизолирания и просторен салон придават усещането, че се намирате в автомобил от по-висок клас. И накрая стигаме до цените на Rio. Те могат да се определят като особено атрактивни. Естествено има и по-евтини алтернативи, но предвид качество на материалите и на самата сглобка и оборудване, Kia Rio определено се позиционира в челото от предлагани субкомпактни автомобили у нас.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    6 3 Отговор
    А Фолксваген не може да даде гаранция по-голяма от 2 години.
  • 2 skier

    11 0 Отговор
    На първо четене Рио е един прекрасен градски автомобил, а и цените му са супер
  • 3 Алуди

    2 14 Отговор
    Фолксваген не, но Ауди ти праща поздрави, сънувай как японките догонват германките. Корейките са временно явление!
  • 4 Димитър Василев

    4 3 Отговор
    Айде да не се залъгваме с търговски трикове!
    Дори не е нужно да се вглеждате добре в условията на "10 годишната гаранция" за да видите, че тази гаранция се отнася за много малко на брой части или агрегати по автомобила.10 години е гаранцията на купето, на дръжките на вратите.....и на може би разни други "дръжки"....
  • 5 Станимир

    8 2 Отговор
    Говориш без да си наясно, ама въобще. Киа първи въведоха 7 години гаранция, а сега десетте се по повод на десетгодишнината на Киа България и гаранцията си е съвсем истинска, с нищо не се различава от петгодишната на Пежо, например или от двугодишната на Фолксваген
  • 6 Дамян Станков

    3 3 Отговор
    Който си купи кола заради удължената гаранция е пълен ид..т....
    Това се прави за да лапат от 500%-овите надценки....
    а когато ти се счупи агрегат ходи да ти го сменят "без пари...."
    имаме над 100 автомобила - от обслужването се печели поне 20 пъти повече отколкото от самата продажба.....
  • 7 мерцедеса

    8 2 Отговор
    То и БМВ и Мерцедес са си гола вода .... за мерца където е в гаранция и му се счупи компресора за въздух (кола в гаранция) въпросния компресор струваше 18 000 лв и се договорихме да се раздели тази цена на 2 по 9 000 лв за собственика и за балканстар.
    Каква е тази гаранция ? Само Киа и другите каручки - поне няма да плащам по 4 000 лв на година каско ... ба..и и гъзарията ... няма що!
  • 8 Speeder

    2 0 Отговор
    Абе то многото гаранция те връзва да ползваш само скъпото сервизно обслужване. За масла и филтри 300-400 лв. да даваш 7 години си е цифра, особено ако наистина правиш сериозен пробег..
  • 9 ония на луната

    3 0 Отговор
    и все пак, факт е че никой производител не дава подобна гаранция!А това че било далавера голямата гаранция айде, айде! Ако беше така, мерцедес и БМВ първи щяха да сложат гаранция от по 8-10години и да печелят луди пари от техническо обслужване(а то при тия марки е по хилядарка за консуматив)
  • 10 Николай

    2 10 Отговор
    Кой смешник си купува Киа с 1200 кубиков двигател, за да прави "пробег"?

    Коментиран от #18

  • 11 Маримба

    5 4 Отговор
    И с учудване разбирате че гаранцията на скоростната кутия е 3 месеца примерно както при споменатото по долу Пежо . Айде мерси на тия маркетингови трикове . И тая КИЯ след 3 години само някой тотално заблуден би я купил втора ръка така че купуваш я и я караш докато грохне с ясната идея че всичките пари които си дал ще си идат с нея без шансове за продажба на старо на по-късен етап . мани тая работа - предпочитам да плая по-скъпо за по-добър автомобил в тоя клас хем ще се чувствам по-добре и ще имам по-качествен автомобил хем някой ден като го обявая за продан ще се продаде
  • 12 Speeder

    2 5 Отговор
    Ами то след 10 години трябва направо нова кола да дадат, ако се падне на някоя фирма...
  • 13 Гената Радев

    10 2 Отговор
    айде отидете и питайте първо и после пишете глупости. Братовчед ми си купи Сийд и гаранцията й е 7 години, като пълната гаранция на колата е 5 години, а 7 е на двигателя и ск. кутия. Поздрави!
  • 14 Цветомир Попов

    12 2 Отговор
    Евала. Ако имам достатъчно пари бих си взел една КИА! А на онези дето предпочитат за 20к да си вземат 15-се годишен мерцедес или БМВ ще пожелая много безаварийни километри и по малко вадене на кеш за ремонти!
  • 15 Киро Киров

    5 2 Отговор
    ами аз не знам защо ги плюете не случайно основните марки при таксиджиите са Хюндаи и КИА аз лично още не съм видял нов мергел или бумер да издържа на такива издевателства, и само за хората спорещи за гаранцията и сервизното обслужване да не е по-евтино да поддържаш мергел с 5 годишна гаранция че във балканстар работят с кожи на клиента но това е нормално, а производителите отдавна започнаха да печелят от части а не от коли нали затова Мерцедес уволниха инженерите създали 124 и мечока(старата S класа)
  • 16 fasfa

    1 2 Отговор
    Много добра браво и отвън и отвътре. А относно такситата това е може би един страхотен избор 10 години гаранция, колкото е и мксималната допустима възраст за такси, ако не се лъжа и всичко на такава цена, браво наистина. Аз лично обаче предпочитам Skoda Fabia.
  • 17 do N5

    1 4 Отговор
    пич сънуваш..събуди се..BMW е46 от 1998 е с 12 години гаранция
  • 18 Тони

    2 5 Отговор

    До коментар #10 от "Николай":

    10-те години са напълно реални, но трябва само към тях да я караш на сервиз, а там цените са безбожно скъпи, както правят Хюндай, караш корейско а поддържаш немско.
  • 19 Стефанов

    6 2 Отговор
    Карам КИА СИИД фирмена четвърта година 80000км.
    без сервизни проблеми смяна масло през 15000 км.-от 120 до 250 лв.
    сервиза е перфектен в обслужването.Препоръчвам КИА
  • 20 Симеон Константинов

    3 4 Отговор
    Да акумулатор в Дженеръс Ауто на Шевролет е 480лв. вместо 150лв.
    Смяна на масло и филтри 700лв. вместо 120лв.,Крушка 50лв. вместо 3лв.Смяна на спирачна течност и антифриз на 2 години. по 100лв.
    То на тази кола няма какво да се повреди,евтин бензинов мотор,ръчни скорости или стари 4 степенни автоматици в комбинация с нисък въртящ момент/редки случаи/липса на много електроника.
    На практика нещата които могат да се повредят са много по малко,от колкото в Ауди или БМВ,ефтини части които не струват,а и те така са те цакали за всичко,че накрая са и на далавера.
    Да не забравяме,че тези рискове се покриват и от застраховки.На БМВ гаранцията е 2 години заводска,а след това я удължават на принципа на застраховка "РИСК" от повреда.Като настъпи повреда ти я отстраняват и получават сума от застрахователна компания.........
  • 21 пешо

    1 5 Отговор
    Интересно как такъв нужник предизвика толкова коментари.
  • 22 боко

    1 3 Отговор
    Запомнете:голям,топъл и евтин сладолед няма
  • 23 Симеон Константинов

    1 3 Отговор
    еФтини коли,които накрая на 10'те години ако някой си направи труда да види колко е могъл да спести,ако не е ходил във фирмен сервиз,ще се разочарова много неприятно.
    Не на последно място хората,които карат 10 години един и същи автомобил са радкост и са собственици които пазят изключително много автомобилите.В този ред на мисли възможността да възникне повреда вследствие на брутално каране е минимална,така и риска за застраховката "Повреда" която производителя сключва със застрахователна компания спада,също така и премията по застраховката.
  • 24 520 zender

    4 2 Отговор
    За градска кола става.Икономична е и изгодна.Но не е за мен.Вече се возих в базовия дизелов вариант.Слаб мотор ,мижава динамика,посредствен комфорт,не особенно устойчива в завой.За екстри не говоря-те не са ми приоритет в избора на кола.Затова,избирам си петата серия независимо че е на 11 години и няма гаранция.Всъщност,на ме тя изобщо не ми трябва-минал съм 75 000километра и имам дребни проблеми.Все пак желая на тия дето ще си я купят тая Кия да не им се налага да ползват гаранцията и да минават много километри.
  • 25 Фитипалди

    6 0 Отговор
    Както се казва - за всеки влак си има пътници. Един ще си купи едно - с последните пари да се покаже какъв не е и после ще чака от приятелите да го черпят като няма 5 лева в джоба, друг ще си купи друго - само и само да не се набива на очи... Ма що ли имам чувството, че тука повечето мнения са писани от хора, които или са попаднали на неправилната марка, или никога не са влизали в фирмен сервиз. Защото например на мене като ми свърши гаранцията на пежото (колегата Маримба да си гледа работата за гаранциите на пежото) продължих да си ходя в сервиза им. Смяна на масла и всички филтри - под 200 лв, става веднъж на 15000 км, колко ще икономисаш ако ги сметниш при бай Пашо - да икономисаш 40-50 лв... Е ако за 15000 не си събрал едни 50 лв. отгоре, по-добре ходи пеш. Или накладки - под 80 лв, със смяната 100 и нещо. А като си купиш при арабите на Симеон може и да ти струват 40 лв, ама може и да не спреш. И къде е икономията???? Виждал съм колега със сменен ангренажен ремък в гаража при незнайния майстор - в резултат ремонти за над 1300 лв... Колите все повече се усложняват, и вече не са много майсторите, дето ще се пробват да ги ремонтират - това не са ладите и москвичите. А ако някой е инвестирал в нормална техника, компютри и програми, за да ти открие грешката в електрониката и е обучил нормални майстори да боравят с тази техника, той също ще иска повечко. А на другите много трябва да се замисли човек дали да им остави колата за ремонт, като от нея ти зависи живота и това на семейството си, което возиш. Не че има при останалите има 100% гаранции де, ама поне като ти налеят масло в картера си сигурен, че знаят колко литра и от кое да сипят...
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 вено

    2 2 Отговор
    След 10 години никой няма и да помни тая кошница.
  • 28 до Вено

    0 1 Отговор
    Брее така ли разбирач? Ще видим да , а ти дотогава дали ще можеш да си купиш нова кола или още ще караш старата таратайка?
  • 29 гошо

    2 1 Отговор
    Напротиб след 10 години точно тази кола или по точно тази марка ще е между топ 10 производители световно..
  • 30 супер е

    3 1 Отговор
    Тази киа е много хубава кола,веднага ме грабна
  • 31 gost

    2 1 Отговор
    kia hyundai mnogo ka4estveni za razlika ot wv reno i mnogo drugi i da ne zabravq po ka4estveni ot pro4utiq benz
  • 32 симеон

    1 2 Отговор
    що слагате киа към евтините коли не разбитам та тя е по скъпа от немските дори в класа си няма да дам 30 бона за малолитражка ако ще от марс да е и с доживотна гаранция и каско тия от киа се самозабравят по цял свят киа е по евтина от хюндай а тука и надули цената сякаш за тея пари ти продават истинска кола
  • 33 Nick

    2 1 Отговор
    Къде видя 30000? Цената е от 18664лв до 26947.
    За 23805 може да се вземе 1.4 бензин с вс. екстри които са мноооого повече от на Фиеста, Поло или каквото и да е.
    За мене Кия са направили определено най-добрата алтернатива за класа си. Аз определено не съм фен на марката, но трябва да им се признае усилието и резултата :)
  • 34 Driver

    0 1 Отговор
    Nick, кои екстри са повече от на Фиеста? Карам 1.4 за около 26000, но ти гарантирам, че някои от екстрите ги няма стандартно дори и при Mondeo Titanium . Първо идете, вижте за каква цена ще ви продадат даден модел с дадени екстри и тогава правете заключения. Оставете тия ценови листи, те са за тия дето лаят из форумите. Нормалният човек отива, проверява, пита и ако му харесва, купува. Исках да напиша обаче за гаранцията на тая КИА и изобщо за ползата от файдата. Понеже карах една лична Фиеста 5 години с 2 годишна гаранция мога да кажа, че по време на гаранцията имах 2-3 дребни дефекта като изгоряла запалка, но след изтичнае на гаранцията успях да сменя следващите 3 години две крушки на късите светлини за 9 лева общо, 20 минути работа от моя страна и я продадох. Питам, защо ми е тогава тая удължена гаранция? Искам да се противопоставя на един малък коментар в статията, че видите ли, тия автомобили се избирали и заради гаранцията. Глупости. Евтин автомобил се избира не заради гаранцията ( която специално при Форд означава 1500 лева за 3 години отгоре), а заради това, да не се чупи нито в гаранционен период, нито извън него. Не пожелавам на никого да взема автомобил с огромна гаранция, който да стои по сервизите за постоянни ремонти. Освен всичко те задължават и всяка година да ги посещаваш за разни обслужвания, дори да не си изминал предписаните 15 или 20 000 км. Това е глупаво, но от това се печели. Затова, ако имащше възможност, бих си взел следващият автомобил с 2 години гаранция. Това е период, през който си проличават заводските дефекти и се отстраняват безплатно. След това колата рядко се чупи или изобщо не се чупи, ако се кара като личен автомобил. До продажбата и дори е възможно изобщо да не се сменят нито накладки, нито ремъци. Говоря за лични автомобили, защото служебните за мен не са автомобили и нямат място в моя коментар. И пакл за цената на тоя автомобил. Айде дайте ми сравнение по ценови листи и сравнение по дадени отстъпки да кажем за промоционални модели, макар и това да е търговски трик. Отстъпки се дават дори и за поръчкови автомобили, което е хитро и зарибяващо. Не знам колко вносители предлагат подобни условия, но лично моят автомобил е изцяло поръчков с определен процент отстъпка от ценовата листа. Така, че нека някои от вас си запазят коментарите за цените, след като никога не са купували нов автомобил в тоя клас.
  • 35 дупко избегвач

    3 0 Отговор
    Хубава е колата, пунтира Тойота Ярис, предпоследния модел. Има Тойоти за по 9-10 бона почти нови на 4-5 години, за какво да рискувате с Киа-та, плюс това частите са скъпи и ги няма, за елементарни неща по окачването трябва да чакате с месеци....
    А като добавим и "прекарасните" пътища, е ясно че ще имате доста ядове.
    Новите коли не са за Бълхария, тука требе ТАНК.:)
  • 36 ВИП АМГ

    1 0 Отговор
    interesno dali garanciata 10g e palna i za kakv probeg?
  • 37 мяу

    1 2 Отговор
    много китайски вид има вътре..
  • 38 пешо

    3 2 Отговор
    кенеф
  • 39 йоци

    1 1 Отговор
    страшна е ама мяза на талига
  • 40 боко

    1 2 Отговор
    Че си а купим ама другпът
  • 41 vipселтик

    0 1 Отговор
    с то 1и1 че фърчи
  • 42 пеко

    0 4 Отговор
    От гаранции се интересуват сомо убафци дето ръцете са им отзад и си сменят накладките в сервиз щото е по сигурно

    Коментиран от #46

  • 43 риа кио

    1 1 Отговор
    За 10-те години гаранция се заплаща за техническо обслужване още около 3000лв за бензиновите и 3600лв за дизеловите двигатели.
  • 44 520 zender

    2 3 Отговор
    Повтарям за номер 25-Не смятам че се набивам на очи.И никой неможе да ме черпи-имам достатъчно пари.Малолитражките не са за мен. Друго освен БМВ5 аз няма да карам.Таквиз коли дет са по 75-90кс не ми ги фали.Такива съм имал много,и издишаха до една.Карай там каквото си искаш и на мен акъл не ми давай момко.Тръгнал на мен да ми казва какъв бръмбар да карам..

    Коментиран от #45

  • 45 ВИП АМГ

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "520 zender":

    @44 napalno si prav kolega.
  • 46 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #42 от "пеко":

    @42 estestveno che kato si kopuvash nova kola se interesuvash ot garanciata zashtoto kato davash edna shapka pari za kola i ti schupi skorosti ili motor tili shte si gi opravish be profesore.drug e vaprosa che az vinagi bih vzel kola marka vtora upotreba otkolkoto nov mentak.a otnosno malkite motori shte vi kaja che samo chovek koito ne e karal kola s moshten dvigatel bi si vzel tia prahosmukachki.adio lapeta.
  • 47 гост666

    0 2 Отговор
    Колата не е лоша,но гаранция 10 години е безумие,като се има в предвид че колата е типично градска,дупките в градовете ни са страшни и всички го знаят,ще има дребни обяснения в кои случаи гаранцията не важи.А и много от Българите не изминават нужните километри за техн.обслужване,но трябва да си платят за гаранционният преглед и задължителната подмяна на консумативи,които спокойно може да не сменят,защото не са изминали достатъчно километри.И задължително плащаш за нещо,което не ти е нужно.Да,мисля,че две години е достатъчна гаранция.Но все пак е много хубава малка кола.
  • 48 гост666

    0 2 Отговор
    Колеги,някой от Вас се изказват неподготвени.Киа е собственост на Хюндай.Колите за Европа се разработват в Германия и се произвеждат в Европа.За резервни части не се чака с месеци.Аз карам Peugeot и за една пластмасова тръбичка чаках 10 работни дни доставка,така че не е само при тях.А кола на 4 или 5 години не е нова повярвайте ми.Разликата между нея и нова е приближително 200 000 км.

    Коментиран от #49

  • 49 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "гост666":

    @48 vsichki li koli na 4 god, sa na 200000km?

    Коментиран от #50

  • 50 gost

    0 2 Отговор

    До коментар #49 от "ВИП АМГ":

    @49 prez 2003godina si vzehme bus ot moto pfoe na 1godina i 4 meseca i be6e na 208000km ne e gre6ka 208000km e edvali na 4 5 godini kola da nqma 200000 km nai malko e na tolkova po dobre kia otkolkoto nqkoi benz na 10 godini za tiq pari kadeto sa go skapali ot karane v italiq kiata e mn dobra marka bih si vzel kia po vsqko edno vreme stiga da imam nujda i to zadaljitelno 6te e jip

    Коментиран от #51, #52

  • 51 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "gost":

    @50 ok ama da slagash vsichki koli pod obsht znamenateo e smeshno.shte ti dam za primer moi priatel koito pritejava Jaguar xjr model 1997g koito e zakupil nov i sega e na 67000km.a otnosno busat koito si zakupi e normalno da e na mnogo km zashtoto se kopuva za rabota a ne za razhodki.ok
  • 52 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "gost":

    @50 a otnosno tova dali nova kia ili 10g mercedes shte ti kaja che vinagi bih vzel mercedesa.koli ot dolni marki ne karam.a i ne smiatam che ti si pokazatel za trezvo mnenie pri polojenie che si lichi che ne razbirash ot avtomobili.
  • 53 opel4o

    0 5 Отговор
    Колата е със страхотен дизайн!!! Последните години КИА напреднаха много с външният си вид!!! Обаче има едно НО, НО въпреки добрия дизайн са супер чупелници ,особенно за Българските условия!!!
    Познавам двама човека които работят в салон на СУБАРУ и друг който работи в КИА салон!!!
    Коренно различни са положенията,оказа се че КИА-та е супер сервизен автомобил ,направо мига да кажа чупелник,отчаях се от разказите за нови КИА със всевъзможни проблеми !!!
    Как ли пък не да натоваря семейството си и да отида на почивка в Гърция или Турция,недай си боже по-далече!!!
    За 1 година в шоурума и сервиза на СУБАРУ ,не са имали автомобил със по-сериозен проблем от накладки,масло и други консумативи!!! Без коментар!!!
    А пък за тия пичове дето се превъзнасят по Мерцедес и БМВ било то и на 10 години,мога да кажа само едно!!!
    момчета премерете си температурата,говорите несвързано:
    Първо : Няма по-грозно нещо от дърт Мерц или БМВ,при тях най-бързо остаряват моделите като визия!!!
    10 годишен барутник със супер скъпа поддръжка,бръмчат като Трактори ,горят яко, а пък вървенето се обезсмисля от другите неволи които съпътстват тези автомобили,и не ми казвайте че са супер здрави ,че познавам доста нещастни собсвеници на щайги марка Мерцедес и БМВ!!! Яко ринат пари по сервизите и псуват !!!!
    То и някакъв колега изкара и ФОРД че е Автомобил,гледам писал хвалебствия тука!!!
    Разбирам доста от Автомобили и мога смело да заявя че на марките ФОРД,ФИАТ и СИТРОЕН трябва със закон да им бъде забранено да произвеждат Автомобили!!!
    Вие как мислите???

    Коментиран от #55

  • 54 Driver

    1 1 Отговор
    ВИП АМГ, няма да споря с теб. Купувал съм два пъти нови, лични автомобили, затова споделям с вас от какво съм се интересувал. Най-малкото, което ме е интересувало при първата покупка, а и при втората, е гаранцията. Аз съм работещ човек и всеки изкаран лев за мен е ценен. Така, че си правя сметка на парите, затова и имам възможност само за малки нови автомобили като тоя. Не искам да карам стари, та били те и от по-горен клас по ред причини, които няма да обяснявам. Когато избирах автомобил, най-напред ме интересуваха условията за покупка или с други думи казано, ще ми разрешат ли да си купя автомобил с моите доходи, без разни гаранции и така нататък. През 2006 година Форд се продаваха само срещу лична карта и никой не се интересуваше от това, на колко си осигуряван, имаш ли доходи или не. Бе достатъчно едно свидетелство за съдимост и лична карта. Значи, това бе първото и най-важно условие за купувач като мен. Второто условие бе, да попадна на кола в която се събирам и която се чупи рядко. Такива по онова време, а и сега, бяха точно Форд и в частност тогавашната Фиеста, която сега без да си кривя душата (вече не я карам), е най-надеждният автомобил в тоя клас в дългосрочен план. Не случайно споменах, че след втората година, когато изтече гаранцията, съм влизал само два пъти в сервиз за смяна на масла и филтри. Сам смених и две крушки по 4.50 лева, купени от Кауфланд. На шестата година новият собственик смени накладки и една изгоряла крушка на задните светлини. Когато вземах ключовете от колата, попитах дилъра за най-честите проблеми. Каза ми, че няма такива и единственото нещо, което се поврежда по-често е горивомера( неточен), който при модела отпреди фейслифта бе със светодиоден индикатор, а след това тип часовник. Каза ми, че каквото има се появява до втората година и се оказа много прав. До втората година ги тормозех за една изгоряла запалка по моя вина и един полудял горивомер и това е. После нищо. карах си колата до петата година и я продадох. Следващата кола бе по-новия модел. Хвана ме яд, че точно когато я купувах, Мото Пфое вдигнаха гаранцията на 5 години, като едновременно с това вдигнаха и цената с 1500 лева на всички модели (или почти всички, не мога да твърдя ) Получи се така, че реално аз вече си плащам трите безаварийни години с предния модел. Защоито сега и да не се счупи нещо, аз давам 1500 лева. С предната кола дадох само 9 лева! Ей това е пладнешки обир, но нямка какво да се направи срещу тия глупави гаранции! Исках да ми дадат само 2 години гаранция и да ми смъкнат 1500 лева от цената, но за жалост от пролетта на миналата година въведоха тая простотия за всички модели, естествено конкурирайки се с пръдните на КИА и Хюндай! Дотогава по желание всеки можеше да си вземе още 3 години гаранция срещу същите тия 1500 лева. Как да не го хване човек яд на българската простотия? Не случайно в Германия си държат гаранциите по 2 години и не им пука, защото колите им рядко се чупят до петата година. Тук обаче Ганьо е хитър и си взема парите, дори колата да не се счупи никога! Взема си ги и с обслужванията, защото си длъжен при 5 години гаранция да ходиш 5 години в сервиза всяка година, дори колата ти да не е на лизинг, а купена кеш. Иначе ти умира гаранцията, а едновременно с това и допълнителните 1500 лева, с които са те одрали. Така, че долу големите гаранции! Автомобилите ни не се чупят чак толкова, че да заслужават 1500 лева надценка! Какво толкова може да се счупи за 1500 лева в един малък автомобил? Ами то за повечето неща е валидно автокаското. Сега даже го направиха хептен мързеливо. Отиваш в сервиза и те си приемат щетите. Даже не се разкарваш до застрахователя, който да ти продиктува какво да излъжеш, за да ти признаят щетата в София. Така, че за мен най-важните неща при покупка на евтин, личен автомобил са условията на покупка ( документи, лизинг, разни други скрити нещица), качеството на даден автомобил, достатъчно пространство за мен и евентуален багаж, мотор + разход на гориво, качества на пътя и естествено комфорт при пътуване. Изобщо не ме интересува гаранцията или по-точно ме интересува, защото ме лъжат с тая 5 годишна гаранция и надвзетите 1500 лева. Иначе тия Фиестички са прекрасни автомобили за човек без голяма челяд. Не виждам, как бих предпочел тая КИА на същата цена пред Фиеста. Няма как да стане, цената е твърде висока на тоя корейски автомобил за да ме привлече по някакъв начин. 10 години гаранция са и 10 години бреме и занимавки със сервизите на КИА. Не, благодаря!

    Коментиран от #56

  • 55 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "opel4o":

    @53 kolega ti niamash vazmojnost za 10g opel obache davash mnenie za mercedes benz i bmw.
  • 56 ВИП АМГ

    2 1 Отговор

    До коментар #54 от "Driver":

    @54 kolega uvajavam hora koito se trudiat i iskarvat parite si s chesten trud.za tova ti kazvam davai parite si za avtomobili koito sa marka a ne iaponski i koreiski bokluci.otnosno Ford i moeto mnenie e che sa mnogo nadejdni avtomobili.za parite si niama po dobro no az karam samo Mercedes Benz.
  • 57 Гого

    1 1 Отговор
    До "опелчо"
    - какво означава "чупелници , особено за българските условия " ????
    Питам не за друго , а защото карам КИА Сийд , навъртях й 120 000 км за 4 ,5 г. и за това време са й сменени само 5 биалетки - цена на 1 бр. 2,60лв , но те пък се покриват от гаранцията....Останалото е консумативите - масло , филтри и един път накладки.... Кое му е чупливото - не разбирам. А нашите пътища са далеч по-добри от руските - влез в руски форуми и виж колко са "чупелници". Ако има проблем с руския (не се заяждам !!!!) , посети сайта на фен форума на КИА - скукааа....
    Най-"страшните" теми са за споменатите биалетки , перата на чистачките , как на някой му изгоряла крушка и ооо - ужас - за всичките Сийд-ове от форума (има и Сийд-ове не регистрирани във форума) - 2-3 подменени (пак по гаранция) амортисьори...Ужас !!!! ) ) ) )
    Каквото и да си говорим - има хора всякакви с различни нужди , вкусове , потребности , възможности... От вече натрупан опит с тази марка - не е лоша колата , много приятни двигатели , полученото със сигурност надвишава очакването !!! В сравнение с Ролс-Ройс , обаче - изостават...
    Дано да се поправят....