Отидете към основна версия

18 598 60

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

  • mercedes-benz-
  • e-klasse-
  • w124-
  • e420-
  • реставрация

Немските автомобилни икони от края на 80-те и началото на 90-те години стават все по-желани сред носталгиците. Да се намери запазено BMW 5er E34 или Mercedes-Benz W124 обаче става все по-трудно, а това е само първата стъпка по пътя към мечтата за германски йънгтаймер. Реставрацията и възстановяването в оригиналното заводско състояние е далеч по-сложна и скъпа за решаване задача.

Този украински Mercedes-Benz E420 е добър пример как се постига това. Седанът е произведен през 1994 г. и в момента на покупката е навъртял 236 хил. км (или поне толкова показва километражът). Реставрацията му е отнела цяла година, но резултатът си струва.

124-ката е разглобена до последното винтче. Боята е свалена механично до гол метал, проблемните места са закърпени и каросерията е боядисана отново в оригиналния цвят Blauschwarz metallic.

В процеса на работа са добавени джанти, брони и прагове от оригинален пакет AMG. Заводската резервна гума Pirelli P4000 обаче е запазена.

Модификацията E420 се произвежда между 1992 и 1994 г. и се оборудва с могъщ V8 M119.975. Мощността от 279 к.с. позволява ускорение от 0 до 100 за 6.8 сек., а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч по електронен път.

Двигателят също е реставриран. Извършен е основен ремонт с изцяло оригинални части, заменени са всички консумативи, маркучи и кабели, а крепежните елементи са поцинковани. За да се постигне усещане за нов автомобил, са поръчани дори заводски лепенки.

Окачването е напълно сменено, включително всички възможни втулки, тампони, носачи, амортисьори и пружини. Спирачните апарати са оригиналните, но са рециклирани основно и са монтирани нови дискове и накладки.

Седанът поначало е бил оборудван на ниво - електрически регулировки на седалките с надуваеми секции, памет и подгряване, двузонов климатик, люк и т.н. Декорациите от естествено дърво са полирани и лакирани наново, а седалките са възстановени в първоначалния им вид с помощта на салон от донорски автомобил.

Единственото, което собственикът не е успял да подмени все още, е воланът. Идеята на ентусиаста е да монтира реставрирано кормило с дървени вложки.

Целият масраф, включително с покупката на колата, е излязъл на мераклията около $40 000 (€36 105). Сумата изглежда внушително - особено предвид обстоятелството, че стига за нова E-Klasse (вярно, в далеч по-скромното изпълнение Е 200 d), но пък тогава надали някой ценител би вдигнал палец в знак на одобрение, както често се случва на собственика на преродената W124-ка.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 55 гласа.

Свързани новини