Немските автомобилни икони от края на 80-те и началото на 90-те години стават все по-желани сред носталгиците. Да се намери запазено BMW 5er E34 или Mercedes-Benz W124 обаче става все по-трудно, а това е само първата стъпка по пътя към мечтата за германски йънгтаймер. Реставрацията и възстановяването в оригиналното заводско състояние е далеч по-сложна и скъпа за решаване задача.
Този украински Mercedes-Benz E420 е добър пример как се постига това. Седанът е произведен през 1994 г. и в момента на покупката е навъртял 236 хил. км (или поне толкова показва километражът). Реставрацията му е отнела цяла година, но резултатът си струва.
124-ката е разглобена до последното винтче. Боята е свалена механично до гол метал, проблемните места са закърпени и каросерията е боядисана отново в оригиналния цвят Blauschwarz metallic.
В процеса на работа са добавени джанти, брони и прагове от оригинален пакет AMG. Заводската резервна гума Pirelli P4000 обаче е запазена.
Модификацията E420 се произвежда между 1992 и 1994 г. и се оборудва с могъщ V8 M119.975. Мощността от 279 к.с. позволява ускорение от 0 до 100 за 6.8 сек., а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч по електронен път.
Двигателят също е реставриран. Извършен е основен ремонт с изцяло оригинални части, заменени са всички консумативи, маркучи и кабели, а крепежните елементи са поцинковани. За да се постигне усещане за нов автомобил, са поръчани дори заводски лепенки.
Окачването е напълно сменено, включително всички възможни втулки, тампони, носачи, амортисьори и пружини. Спирачните апарати са оригиналните, но са рециклирани основно и са монтирани нови дискове и накладки.
Седанът поначало е бил оборудван на ниво - електрически регулировки на седалките с надуваеми секции, памет и подгряване, двузонов климатик, люк и т.н. Декорациите от естествено дърво са полирани и лакирани наново, а седалките са възстановени в първоначалния им вид с помощта на салон от донорски автомобил.
Единственото, което собственикът не е успял да подмени все още, е воланът. Идеята на ентусиаста е да монтира реставрирано кормило с дървени вложки.
Целият масраф, включително с покупката на колата, е излязъл на мераклията около $40 000 (€36 105). Сумата изглежда внушително - особено предвид обстоятелството, че стига за нова E-Klasse (вярно, в далеч по-скромното изпълнение Е 200 d), но пък тогава надали някой ценител би вдигнал палец в знак на одобрение, както често се случва на собственика на преродената W124-ка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Цецо ретрото
17:25 10.12.2019
2 puke
17:30 10.12.2019
3 гост
17:30 10.12.2019
4 Азззз
Коментиран от #13
17:40 10.12.2019
5 Jezza
18:28 10.12.2019
6 Преди
Коментиран от #7, #9
18:38 10.12.2019
7 бах
До коментар #6 от "Преди":
Вървял е мудно щото си го жалил, друго логично обяснение няма. Примиерата пълни ли ти душата като я настъпиш, а? На тоя V8 само като му чуеш звука и космите на врата ти настръхват и почват да растат с 6000 оборота в минута.Коментиран от #11
18:46 10.12.2019
8 Джуган
18:54 10.12.2019
9 Plameni
До коментар #6 от "Преди":
Само относно разхода на гориво Nissan Primera 1995-2002 с максимум 2.0 и 144кс може да бъде по - добър от Mercedes E 420 W210 279 кс произведен през същия период.Коментиран от #12
19:02 10.12.2019
10 Nikolov
20:06 10.12.2019
11 Грешиш
До коментар #7 от "бах":
Този двигател е много стара разработка.След 98ма пуснаха 430 който беше с по 3 клапана на цилиндър и се считаше за осъвременен вариант на 420 но и той не беше нещо много по различно.Е55AMG e осмака който наистина върви страхотно но цените на които се продава са колосални.Коментиран от #20, #21
20:55 10.12.2019
12 Равносметка
До коментар #9 от "Plameni":
При Мерцедеса не само разхода на гориво беше проблем.Данъка и застраховката също бяха скъпи,а като кола не беше нищо особено.Преди да го разкарам дори забелязах,че на много места по купето е тръгнала ръжда и то не само повърхностна.Скоростната кутия беше 4 степенна автоматична която работеше много флегматично и съм сигурен,че ако се е предлагала механична всеки е щял да я предпочете.Нисана също го продадох отдавна но след него съм купувал само Японски коли.Сега имам Хонда Сивик 9 от 2012та и съм много доволен от нея.Коментиран от #19
21:10 10.12.2019
13 Имах
До коментар #4 от "Азззз":
Същия като твоя. С всички екстри за модела. Като го купих беше на 7г на 180хил км. Продадох го 18 годишен на 470хил. За това време смених 1 шарнир и бензинова помпа. И горчиво съжалих че го продадох....И то за без пари. От няколко години търся пак да си купя но или са дроб или искат много пари. Но като се замисля има защо да ги искат. Това за мен е най невероятната кола в досегашната история на автомобилостроенето. Който каже нещо против нея или нищо не разбира от коли или е пълен психарКоментиран от #14, #47
21:13 10.12.2019
14 Странни хора
До коментар #13 от "Имах":
Не мога да разбера възнасящите 124-КИ Е30-КИ 80-ТКИ и разни подобни.Били много здрави,ами като имат 3 копчета на таблото какво да им се счупи?Преди години имах WV PASSAT от 92-ра с който като стигнех до морето слизах преуморен от пътя,иначе най скъпия ремонт по него беше 150 лева но никога повече не бих карал такава кола защото е от друга епоха в която ел.стъклата са били сред върховите екстри а при пътен инцидент си пътник.Коментиран от #15, #18, #24
21:28 10.12.2019
15 Plameni
До коментар #14 от "Странни хора":
Напълно съгласен. Фен на марката Mercedes. сменил на десет .За мен лично всеки следващ модел е по-добър.Коментиран от #48
21:38 10.12.2019
16 DBS
Обикновен 200 не мерси .
22:05 10.12.2019
17 Японеца
Коментиран от #22, #23, #27
22:07 10.12.2019
18 Прочети
До коментар #14 от "Странни хора":
Внимателно последното изречение от коментар 1322:11 10.12.2019
19 Plameni
До коментар #12 от "Равносметка":
Няма нищо изненадващо от високия разход на гориво на V8 спрямо 4 цилиндров с наполовина по-ниска мощност и обем .Няма изненада и при данъците. Автоматика спрямо фейслифта с пет предавки е по-бавен , но спрямо друг автоматик от него време, не мисля.Карам и чисто нови японски автомобили със секвенциална и безстепенна кутия -пълно разочарование. Единствено за ръждата съм съгласен ,като от този модел Mercedes дава единствен 30 год.гаранция срещу корозия23:02 10.12.2019
20 не е така
До коментар #11 от "Грешиш":
4 калапановите V8 (или 32 клапана) са изключително здрави двигатели, много по-здрави и износоустойчиви от следващото поколение с по 3 клапана. След 95-та имат подобрения в охлаждането, само това им е кусура на по-старите. За 55 съм съгласен само ако визираш компресорния вариант, той е доста по як от атмосферния, който си е обикновен триклапанов таралясник.23:03 10.12.2019
21 не е така
До коментар #11 от "Грешиш":
Иначе за скоростната кутия си прав, след 95-та им слагат нов управляващ блок който потдържа и по-нова 5 степенна кутия.23:05 10.12.2019
22 Германеца
До коментар #17 от "Японеца":
Когато коментират германски автомобили жълтурите да мълчат,особено зле информиранитеКоментиран от #49
23:32 10.12.2019
23 Ти не само
До коментар #17 от "Японеца":
Че не си японец ами и си севернокореец. Ако не знаеш да те светна че на 124 централното е с въздух....По точно с вакум. Бях си сложил една обикновена аларма и с бутончето действаш без да пипаш ключалки. А да не говорим за качеството на уплътненията на вратите. На 20 годишна кола бяха свежи и меки като нови. Веднъж минах на мивка и след километър спрях при минус 15градуса. Сутринта дърпам вратата едва се отвори но уплътнението не мръдна. Преди това имах форд. При същата ситуация гумата остана на парчета по вратата.Коментиран от #50
23:47 10.12.2019
24 Незнам
До коментар #14 от "Странни хора":
Какво караш в момента но силно ти препоръчвам да внимаваш да не срещнеш w124....Особено челно. Всичките съвременни системи и ербеци няма да ти помогнат. Направо ще ти пръсне частите като щайги на магистрала.Коментиран от #26, #28, #37, #51
23:55 10.12.2019
25 бай Шиле
00:00 11.12.2019
26 DBS
До коментар #24 от "Незнам":
Сигурен ли си ..... готов ли си на риск ..... Не бъркайте .....това ,че дадена кола има "дебели ламарини" не я прави безопасна ...Челен с 90 (да не дава господ никому) и в двете коли почти нямат шанс .Но в новата имат по-голям. Доооста по - голям. Добри коли са 124 ,но вв пак нека гледаме реално на нещата.Не го боготворете толкова00:09 11.12.2019
27 китаеца
До коментар #17 от "Японеца":
абе японец, ти на кое порше или мерцедес или въобщ ена коя кола по света си видял ВЪТРЕШНА ключалка? или си ги плямапш колкото да не заспиш?"100г. няма промяна в ключалката на порше и мерцедес особенно ВЪНШНИТЕ се пълнят яко с вода."
00:16 11.12.2019
28 Plameni
До коментар #24 от "Незнам":
Както казах всеки следващ модел е по-добър.За какво са тия вече 60 години краш тестове при Мерцедес ,ако не са за по -добро. Мерцедес както знаем са първите които провеждат краш тестове .В днешно време провеждат по около 1000 краш теста годишноКоментиран от #30
00:58 11.12.2019
29 Алфа Ромео
01:58 11.12.2019
30 Алфа Ромео
До коментар #28 от "Plameni":
По-добри са по отношение на безопасност, но дотам.Коментиран от #32
02:01 11.12.2019
31 Plameni
02:08 11.12.2019
32 Plameni
До коментар #30 от "Алфа Ромео":
Когато си имал по-стари , по-нови и W124 тогава коментирай.Мога да ти изброя много предимства на W210 особено фейслифта за W211 ,W212 и следващия W213 нямат място за сравнение02:33 11.12.2019
33 W210
08:23 11.12.2019
34 Тайсън
Коментиран от #52
08:25 11.12.2019
35 Ивайло
09:38 11.12.2019
36 111
Коментиран от #38
09:54 11.12.2019
37 гост
До коментар #24 от "Незнам":
Точно в такъв шлеп пасажерите са най-застрашени при удар. Тя предницата няма да се намачка много, но за сметка на това всички ще хвръкнат с пълна сила към волана и предното стъкло. По-новата кола има зони на деформация и двигателния отсек нарочно ще се намачка като хартия за да абсорбира силата, но пасажерската клетка ще остане здрава.Да не говорим за пътно поведение, ергономия, пространство. Спрямо днешните стандарти е тясна и неудобна, въпреки че преди 35 години се е смятала за голяма кола. За времето си може да е била върха, но технологията се е развила страшно много за 30 години.
Коментиран от #43
10:09 11.12.2019
38 112
До коментар #36 от "111":
За теб ли се обадиха ,че си бил психично болен ?11:30 11.12.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Йдйдйе
11:57 11.12.2019
41 124
230Е 200Д 250Д 300Д 200Е
Свалям шапка единствената грешка на Мерцедес е че са произвели модел 124 защото нямат чупене и доста явно са се поизпотили относно приходи.
19:18 11.12.2019
42 Супер кола
Коментиран от #53
19:38 11.12.2019
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Bogdan
19:47 11.12.2019
45 Еволюция
До коментар #43 от "Danny":
Всяка съвременна кола е в пъти по-добра от тази антика. Не разбирам защо сте толкова ограничени да твърдите че преди 30 години колите са били по-добри. Признайте си, че тези преди 60 години са били още по-добри, а дори най-добрата правена някога е първия произведен автомобил.Смешници със смешни претенции на разбирачи.
19:50 11.12.2019
46 Богдан
20:10 11.12.2019
47 Пълен психар
До коментар #13 от "Имах":
Жална му майка на който я е купил от теб почти без пари както казваш и без нищо да си пипал освен някакъв шарнири. Продал си му пълен батал, затова си го дал евтино. Каквито са и другите дето си признавал че си ги оглеждал, с изключение на някоя взета от морга, напудрена и с надута цена, дето само фасона са и възстановили горе-долу.20:26 11.12.2019
48 Нормално
До коментар #15 от "Plameni":
Нормално и естествено е всеки следващ модел да е по-добър, което не значи по-евтин за поддръжка. Заради скъпите цени са ти тези минуси, тези дето са ти ги наслагали още живеят в 90-те, когато им е било по-евтино да си поддържат баталите, а сега им е скъпо и стават кисели. Та нека слагат минуси само тези които са си купували чисто нови и имат обективно мнение. Не дори взет на 2 години от Италия, на който никога не му е сменявани маслото, след първите 12 месеца, през които е навъртял гаранционния пробег.20:32 11.12.2019
49 Шваба
До коментар #22 от "Германеца":
Коментирайте си кошниците по разни форуми за талиги. Да не ви се смеят нормалните хора, а пък вие да им се сърдите, че са на друго мнение.20:38 11.12.2019
50 Ясно
До коментар #23 от "Ти не само":
В уплътненията е тайната20:39 11.12.2019
51 Не знам
До коментар #24 от "Незнам":
Какви тъпаци ти слагат плюсове, че някой щял да бъде размазан от някаква тъпа, тежка кошница.20:41 11.12.2019
52 Кючек
До коментар #34 от "Тайсън":
Нормално за България. 60% от колите у нас са на над 20 години. Има колкото искаш 30 годишни пасати, голове, рена, пежа, фиати и т.н. Като коментираш Мерцедес, виж в Германия колко ги карат тези развалини.20:45 11.12.2019
53 Plameni
До коментар #42 от "Супер кола":
Тук имаме реставрация по украински. Истинска реставрация се извършва в Mercedes Benz Classic Center където се реставрират и поддържат музейните експонати на Мерцедес и други класически експонати. На пълна реставрация подлежат и автомобили които са дори на 5 000 км.и самата реставрация може да продължи няколко години,и да струва шест и седем цифрена сума.Само копчето за вдигане на прозореца на Mercedes 600 Pullman (W100) струва 11 000€Коментиран от #60
23:00 11.12.2019
54 ВЕСЕЛИН
07:35 12.12.2019
55 Бате Гойко
10:46 12.12.2019
56 мнение
Коментиран от #57
11:26 12.12.2019
57 Тоз пък
До коментар #56 от "мнение":
Ако беше прочел статията щеше да си промениш мнението.12:41 12.12.2019
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Georgi
11:19 13.12.2019
60 Реставрация
До коментар #53 от "Plameni":
Реставрира се нещо значимо, като стари църкви, културни паметници и произведения на изкуството. Тук става въпрос за нормално възстановяване, на стара, но не и класическа кола. Мерцедес който нов е струвал 40000 долара примерно, във възможно най-доброто състояние за модела, току що слязъл от конвейера, на 0 км, в завода да ти го реставрират ще ти вземат, както казваш 7 цифрена сума. Това се нарича стригане на овце, но такава дивотия могат да си позволят само хора, за които тези пари не са проблем, да си правят кефа както искат. Само да не ме убеждават, че тези ламарини наистина заслужават толкова пари.11:20 14.12.2019