Last news in Fakti

10 Декември, 2019 17:04 18 586 60

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

  • mercedes-benz-
  • e-klasse-
  • w124-
  • e420-
  • реставрация

Немските автомобилни икони от края на 80-те и началото на 90-те години стават все по-желани сред носталгиците. Да се намери запазено BMW 5er E34 или Mercedes-Benz W124 обаче става все по-трудно, а това е само първата стъпка по пътя към мечтата за германски йънгтаймер. Реставрацията и възстановяването в оригиналното заводско състояние е далеч по-сложна и скъпа за решаване задача.

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Този украински Mercedes-Benz E420 е добър пример как се постига това. Седанът е произведен през 1994 г. и в момента на покупката е навъртял 236 хил. км (или поне толкова показва километражът). Реставрацията му е отнела цяла година, но резултатът си струва.

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

124-ката е разглобена до последното винтче. Боята е свалена механично до гол метал, проблемните места са закърпени и каросерията е боядисана отново в оригиналния цвят Blauschwarz metallic.

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

В процеса на работа са добавени джанти, брони и прагове от оригинален пакет AMG. Заводската резервна гума Pirelli P4000 обаче е запазена.

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Модификацията E420 се произвежда между 1992 и 1994 г. и се оборудва с могъщ V8 M119.975. Мощността от 279 к.с. позволява ускорение от 0 до 100 за 6.8 сек., а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч по електронен път.

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Двигателят също е реставриран. Извършен е основен ремонт с изцяло оригинални части, заменени са всички консумативи, маркучи и кабели, а крепежните елементи са поцинковани. За да се постигне усещане за нов автомобил, са поръчани дори заводски лепенки.

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Окачването е напълно сменено, включително всички възможни втулки, тампони, носачи, амортисьори и пружини. Спирачните апарати са оригиналните, но са рециклирани основно и са монтирани нови дискове и накладки.

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Седанът поначало е бил оборудван на ниво - електрически регулировки на седалките с надуваеми секции, памет и подгряване, двузонов климатик, люк и т.н. Декорациите от естествено дърво са полирани и лакирани наново, а седалките са възстановени в първоначалния им вид с помощта на салон от донорски автомобил.

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Единственото, което собственикът не е успял да подмени все още, е воланът. Идеята на ентусиаста е да монтира реставрирано кормило с дървени вложки.

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Целият масраф, включително с покупката на колата, е излязъл на мераклията около $40 000 (€36 105). Сумата изглежда внушително - особено предвид обстоятелството, че стига за нова E-Klasse (вярно, в далеч по-скромното изпълнение Е 200 d), но пък тогава надали някой ценител би вдигнал палец в знак на одобрение, както често се случва на собственика на преродената W124-ка.

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация

Mercedes-Benz E420 W124 след пълна реставрация


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 55 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Цецо ретрото

    90 6 Отговор
    Страхотна кола
  • 2 puke

    47 6 Отговор
    Браво за труда, както и за избора на кола. иначе на мен лично тия амг брони са ми много противни, по-добре да му беше сложил салон и окачване от спортлайн и заводските брони.
  • 3 гост

    31 2 Отговор
    exaa
  • 4 Азззз

    68 2 Отговор
    Супер изглежда! Адмирации за труда! Имам 124-ка, само че Е200 - колата ще се кара докато не се разпадне. С ръка на сърцето - това е най-любимия ми автомобил!

    Коментиран от #13

  • 5 Jezza

    57 5 Отговор
    Да си спомним за отдавна отминалите години, когато Мерцедес, беше еталон за качество! Когато мерцедес, беше Мерцедес!
  • 6 Преди

    6 62 Отговор
    имах W210 с такъв двигател.Вървеше мудно и харчеше над 20 в града.Сложих газ но положението само се влоши.Продадох го за 3000 лева и си купих Нисан Примера което се оказа доста правино решение.

    Коментиран от #7, #9

  • 7 бах

    52 2 Отговор

    До коментар #6 от "Преди":

    Вървял е мудно щото си го жалил, друго логично обяснение няма. Примиерата пълни ли ти душата като я настъпиш, а? На тоя V8 само като му чуеш звука и космите на врата ти настръхват и почват да растат с 6000 оборота в минута.

    Коментиран от #11

  • 8 Джуган

    38 3 Отговор
    Някога имах w124 300E, една от най добрите коли на която някога съм се качвал, смених я с ML320, голяма грешка, това ме отказа от марката Мерцедес.
  • 9 Plameni

    8 15 Отговор

    До коментар #6 от "Преди":

    Само относно разхода на гориво Nissan Primera 1995-2002 с максимум 2.0 и 144кс може да бъде по - добър от Mercedes E 420 W210 279 кс произведен през същия период.

    Коментиран от #12

  • 10 Nikolov

    14 0 Отговор
    Супер!
  • 11 Грешиш

    18 1 Отговор

    До коментар #7 от "бах":

    Този двигател е много стара разработка.След 98ма пуснаха 430 който беше с по 3 клапана на цилиндър и се считаше за осъвременен вариант на 420 но и той не беше нещо много по различно.Е55AMG e осмака който наистина върви страхотно но цените на които се продава са колосални.

    Коментиран от #20, #21

  • 12 Равносметка

    5 23 Отговор

    До коментар #9 от "Plameni":

    При Мерцедеса не само разхода на гориво беше проблем.Данъка и застраховката също бяха скъпи,а като кола не беше нищо особено.Преди да го разкарам дори забелязах,че на много места по купето е тръгнала ръжда и то не само повърхностна.Скоростната кутия беше 4 степенна автоматична която работеше много флегматично и съм сигурен,че ако се е предлагала механична всеки е щял да я предпочете.Нисана също го продадох отдавна но след него съм купувал само Японски коли.Сега имам Хонда Сивик 9 от 2012та и съм много доволен от нея.

    Коментиран от #19

  • 13 Имах

    38 2 Отговор

    До коментар #4 от "Азззз":

    Същия като твоя. С всички екстри за модела. Като го купих беше на 7г на 180хил км. Продадох го 18 годишен на 470хил. За това време смених 1 шарнир и бензинова помпа. И горчиво съжалих че го продадох....И то за без пари. От няколко години търся пак да си купя но или са дроб или искат много пари. Но като се замисля има защо да ги искат. Това за мен е най невероятната кола в досегашната история на автомобилостроенето. Който каже нещо против нея или нищо не разбира от коли или е пълен психар

    Коментиран от #14, #47

  • 14 Странни хора

    10 35 Отговор

    До коментар #13 от "Имах":

    Не мога да разбера възнасящите 124-КИ Е30-КИ 80-ТКИ и разни подобни.Били много здрави,ами като имат 3 копчета на таблото какво да им се счупи?Преди години имах WV PASSAT от 92-ра с който като стигнех до морето слизах преуморен от пътя,иначе най скъпия ремонт по него беше 150 лева но никога повече не бих карал такава кола защото е от друга епоха в която ел.стъклата са били сред върховите екстри а при пътен инцидент си пътник.

    Коментиран от #15, #18, #24

  • 15 Plameni

    5 21 Отговор

    До коментар #14 от "Странни хора":

    Напълно съгласен. Фен на марката Mercedes. сменил на десет .За мен лично всеки следващ модел е по-добър.

    Коментиран от #48

  • 16 DBS

    12 6 Отговор
    Колата е страхотна ,но в подобни топ модификации ...които найстина са Over-Engineered... 500 Е .... Е500 ... Е420... AMGтата.
    Обикновен 200 не мерси .
  • 17 Японеца

    2 33 Отговор
    100г. няма промяна в ключалката на порше и мерцедес особенно външните се пълнят яко с вода. Замръзне ли зимат ви продават спрей и тубички за размразяване. 40 000$, никога не бих инвестирал в тази грозотия.

    Коментиран от #22, #23, #27

  • 18 Прочети

    7 3 Отговор

    До коментар #14 от "Странни хора":

    Внимателно последното изречение от коментар 13
  • 19 Plameni

    11 0 Отговор

    До коментар #12 от "Равносметка":

    Няма нищо изненадващо от високия разход на гориво на V8 спрямо 4 цилиндров с наполовина по-ниска мощност и обем .Няма изненада и при данъците. Автоматика спрямо фейслифта с пет предавки е по-бавен , но спрямо друг автоматик от него време, не мисля.Карам и чисто нови японски автомобили със секвенциална и безстепенна кутия -пълно разочарование. Единствено за ръждата съм съгласен ,като от този модел Mercedes дава единствен 30 год.гаранция срещу корозия
  • 20 не е така

    6 1 Отговор

    До коментар #11 от "Грешиш":

    4 калапановите V8 (или 32 клапана) са изключително здрави двигатели, много по-здрави и износоустойчиви от следващото поколение с по 3 клапана. След 95-та имат подобрения в охлаждането, само това им е кусура на по-старите. За 55 съм съгласен само ако визираш компресорния вариант, той е доста по як от атмосферния, който си е обикновен триклапанов таралясник.
  • 21 не е така

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "Грешиш":

    Иначе за скоростната кутия си прав, след 95-та им слагат нов управляващ блок който потдържа и по-нова 5 степенна кутия.
  • 22 Германеца

    20 4 Отговор

    До коментар #17 от "Японеца":

    Когато коментират германски автомобили жълтурите да мълчат,особено зле информираните

    Коментиран от #49

  • 23 Ти не само

    20 1 Отговор

    До коментар #17 от "Японеца":

    Че не си японец ами и си севернокореец. Ако не знаеш да те светна че на 124 централното е с въздух....По точно с вакум. Бях си сложил една обикновена аларма и с бутончето действаш без да пипаш ключалки. А да не говорим за качеството на уплътненията на вратите. На 20 годишна кола бяха свежи и меки като нови. Веднъж минах на мивка и след километър спрях при минус 15градуса. Сутринта дърпам вратата едва се отвори но уплътнението не мръдна. Преди това имах форд. При същата ситуация гумата остана на парчета по вратата.

    Коментиран от #50

  • 24 Незнам

    15 5 Отговор

    До коментар #14 от "Странни хора":

    Какво караш в момента но силно ти препоръчвам да внимаваш да не срещнеш w124....Особено челно. Всичките съвременни системи и ербеци няма да ти помогнат. Направо ще ти пръсне частите като щайги на магистрала.

    Коментиран от #26, #28, #37, #51

  • 25 бай Шиле

    1 11 Отговор
    Е да ,ама няма Евро 4 значи е "стара кола".Да се забрани.
  • 26 DBS

    9 7 Отговор

    До коментар #24 от "Незнам":

    Сигурен ли си ..... готов ли си на риск ..... Не бъркайте .....това ,че дадена кола има "дебели ламарини" не я прави безопасна ...Челен с 90 (да не дава господ никому) и в двете коли почти нямат шанс .Но в новата имат по-голям. Доооста по - голям. Добри коли са 124 ,но вв пак нека гледаме реално на нещата.Не го боготворете толкова
  • 27 китаеца

    10 0 Отговор

    До коментар #17 от "Японеца":

    абе японец, ти на кое порше или мерцедес или въобщ ена коя кола по света си видял ВЪТРЕШНА ключалка? или си ги плямапш колкото да не заспиш?

    "100г. няма промяна в ключалката на порше и мерцедес особенно ВЪНШНИТЕ се пълнят яко с вода."
  • 28 Plameni

    6 1 Отговор

    До коментар #24 от "Незнам":

    Както казах всеки следващ модел е по-добър.За какво са тия вече 60 години краш тестове при Мерцедес ,ако не са за по -добро. Мерцедес както знаем са първите които провеждат краш тестове .В днешно време провеждат по около 1000 краш теста годишно

    Коментиран от #30

  • 29 Алфа Ромео

    9 1 Отговор
    Това е истинска кола, здрав мощен седан от старата школа!
  • 30 Алфа Ромео

    4 1 Отговор

    До коментар #28 от "Plameni":

    По-добри са по отношение на безопасност, но дотам.

    Коментиран от #32

  • 31 Plameni

    6 2 Отговор
    Между другото Mercedes през 1949 г. патентоват ключалката на вратата. Като сравняваш W124 имай впредвид, че е модел преди 35 години ,японските автомобили да не би да са имали безключов достъп тогава,и като стана на въпрос : Японците кога въвеждат безключов достъп? Това , че в днешно време никой не ползва реално ключа за отключване няма да коментирам.
  • 32 Plameni

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "Алфа Ромео":

    Когато си имал по-стари , по-нови и W124 тогава коментирай.Мога да ти изброя много предимства на W210 особено фейслифта за W211 ,W212 и следващия W213 нямат място за сравнение
  • 33 W210

    5 1 Отговор
    До Преди, колега може би не си се разбрал с автомобила, а и газ над 2000 м2 не е добре. За Мерцедес трябва добър майстор и пари за поддръжка. Който няма.... Нисан
  • 34 Тайсън

    12 1 Отговор
    За хейтърчетата само да се огледат по улиците колко 124ки движат още, да не говоря в Мобилето колко се продават.Незнам друга марка,модел автомобил на 30 и над години да е правил по-здрав автомобил от този!

    Коментиран от #52

  • 35 Ивайло

    11 1 Отговор
    Ентусиаста има вдигнат палец от мен!!! На двете ръце!!! Класически йънгтаймер от златните години на автомобилостроенето (особено немското беше еталон за качество)!!! Браво за труда, дано на има повече такива хора, за да се съхранят тези коли за следващите поколения!!! Респект!!!
  • 36 111

    5 3 Отговор
    36000 евро за реставрация, и задна броня и ауспухови накрайници от битака...

    Коментиран от #38

  • 37 гост

    5 10 Отговор

    До коментар #24 от "Незнам":

    Точно в такъв шлеп пасажерите са най-застрашени при удар. Тя предницата няма да се намачка много, но за сметка на това всички ще хвръкнат с пълна сила към волана и предното стъкло. По-новата кола има зони на деформация и двигателния отсек нарочно ще се намачка като хартия за да абсорбира силата, но пасажерската клетка ще остане здрава.

    Да не говорим за пътно поведение, ергономия, пространство. Спрямо днешните стандарти е тясна и неудобна, въпреки че преди 35 години се е смятала за голяма кола. За времето си може да е била върха, но технологията се е развила страшно много за 30 години.

    Коментиран от #43

  • 38 112

    5 1 Отговор

    До коментар #36 от "111":

    За теб ли се обадиха ,че си бил психично болен ?
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Йдйдйе

    11 1 Отговор
    Пичовете, които говорят, че новите коли са по-безопасни от старите - по принцип е така, но не и спрямо 124. Просто прочетете статията за 124 в английската википедия - за таблото и предната част на кабината, за вратите, стъклото, за офсетовия удар в бетон при 60 кмч без сериозни последствия и тогава се изказвайте
  • 41 124

    6 0 Отговор
    От 25 години само 124 ки карам
    230Е 200Д 250Д 300Д 200Е
    Свалям шапка единствената грешка на Мерцедес е че са произвели модел 124 защото нямат чупене и доста явно са се поизпотили относно приходи.
  • 42 Супер кола

    4 6 Отговор
    Реставрацията е продължила цяла година, като е била разглобена до последното винтче, кърпена, пребоядисвана, сменени прагове, брони, джанти, двигателя основно ремонтиран, окачването, всичката дървения обновена. Само волана не е пипан. НАЛИ ТОВА СА ИСТИНСКИТЕ КОЛИ, КОИТО ИЗДЪРЖАТ ПО 10-20 МИЛИОНА КИЛОМЕТРА ? На 25 години, 256 хиляди километра и вече нищо здраво не е било останало от нея. А такъв мераклия със сигурност доста е подбирал да вземе най-здравата обявена за продаване. ЯСНО КАКВИ БАТАЛИ СА ДРУГИТЕ 25 ГОДИШНИ МЕРЦЕДЕСИ, ПО КОИТО НЕ СА ХВЪРЛЕНИ 40000 ДОЛАРА, Т.Е. ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ.

    Коментиран от #53

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Bogdan

    1 0 Отговор
    Не са направили ремонта на ДВГ добре , маслото на 2 а градусите на 90 налягането на маслото след такъв ремонт трябва да е поне над 2.5 ако не и 3,анормалната температура трябва да е 80дори и с климатик и яко натискане след това на място трябва да спадне на 80за 5мин.
  • 45 Еволюция

    1 5 Отговор

    До коментар #43 от "Danny":

    Всяка съвременна кола е в пъти по-добра от тази антика. Не разбирам защо сте толкова ограничени да твърдите че преди 30 години колите са били по-добри. Признайте си, че тези преди 60 години са били още по-добри, а дори най-добрата правена някога е първия произведен автомобил.
    Смешници със смешни претенции на разбирачи.
  • 46 Богдан

    1 0 Отговор
    ДВГ не пипано температура 90 градуса, налягането на маслото под 2 , дори при яко натискане с климатик на място за 5 Мин температурата трябва да е на 80 а налягането на маслото при това както се изказват основен ремонт с оригинални части трябва да е на 3 ,според мен или не са отваряли да правят основен ремонт или след като са го отворили са разбрали че е най малко на 500 000 км опитали са да направят нещо с компромиси и резултатът е такъв тук иска майсторлък сигурен съм че ще има толкова много скрити мини по цялата реставрация че оня ще му се опнат нервите ,по добрия вариант на немското возило е да се остави каквото може от оригинала това което е консуматив да се смени и да си я кара сега ще почне едно ,това угасна един какво си скърца
  • 47 Пълен психар

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Имах":

    Жална му майка на който я е купил от теб почти без пари както казваш и без нищо да си пипал освен някакъв шарнири. Продал си му пълен батал, затова си го дал евтино. Каквито са и другите дето си признавал че си ги оглеждал, с изключение на някоя взета от морга, напудрена и с надута цена, дето само фасона са и възстановили горе-долу.
  • 48 Нормално

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "Plameni":

    Нормално и естествено е всеки следващ модел да е по-добър, което не значи по-евтин за поддръжка. Заради скъпите цени са ти тези минуси, тези дето са ти ги наслагали още живеят в 90-те, когато им е било по-евтино да си поддържат баталите, а сега им е скъпо и стават кисели. Та нека слагат минуси само тези които са си купували чисто нови и имат обективно мнение. Не дори взет на 2 години от Италия, на който никога не му е сменявани маслото, след първите 12 месеца, през които е навъртял гаранционния пробег.
  • 49 Шваба

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "Германеца":

    Коментирайте си кошниците по разни форуми за талиги. Да не ви се смеят нормалните хора, а пък вие да им се сърдите, че са на друго мнение.
  • 50 Ясно

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Ти не само":

    В уплътненията е тайната
  • 51 Не знам

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Незнам":

    Какви тъпаци ти слагат плюсове, че някой щял да бъде размазан от някаква тъпа, тежка кошница.
  • 52 Кючек

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Тайсън":

    Нормално за България. 60% от колите у нас са на над 20 години. Има колкото искаш 30 годишни пасати, голове, рена, пежа, фиати и т.н. Като коментираш Мерцедес, виж в Германия колко ги карат тези развалини.
  • 53 Plameni

    4 0 Отговор

    До коментар #42 от "Супер кола":

    Тук имаме реставрация по украински. Истинска реставрация се извършва в Mercedes Benz Classic Center където се реставрират и поддържат музейните експонати на Мерцедес и други класически експонати. На пълна реставрация подлежат и автомобили които са дори на 5 000 км.и самата реставрация може да продължи няколко години,и да струва шест и седем цифрена сума.Само копчето за вдигане на прозореца на Mercedes 600 Pullman (W100) струва 11 000€

    Коментиран от #60

  • 54 ВЕСЕЛИН

    0 2 Отговор
    НЕ МИ ХАРЕСВАТ ВЕЖДИТЕ И МНОГО СТЕ СЕ ЗАБАВИЛИ С ТЕЗИ ПАРИ АЗ РАБОТЯ СЬЩОТО
  • 55 Бате Гойко

    1 2 Отговор
    Ако не беше избрал НАЙ-ГРОЗНИТЕ съществуващи джанти и аз щях да го харесам...
  • 56 мнение

    1 2 Отговор
    всичко много хубаво ама да бяха оправили олюпения волан. Стои нелепо на фона на хвърления труд и финанси

    Коментиран от #57

  • 57 Тоз пък

    2 0 Отговор

    До коментар #56 от "мнение":

    Ако беше прочел статията щеше да си промениш мнението.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Georgi

    1 0 Отговор
    Къде са снимките бе ?!
  • 60 Реставрация

    1 3 Отговор

    До коментар #53 от "Plameni":

    Реставрира се нещо значимо, като стари църкви, културни паметници и произведения на изкуството. Тук става въпрос за нормално възстановяване, на стара, но не и класическа кола. Мерцедес който нов е струвал 40000 долара примерно, във възможно най-доброто състояние за модела, току що слязъл от конвейера, на 0 км, в завода да ти го реставрират ще ти вземат, както казваш 7 цифрена сума. Това се нарича стригане на овце, но такава дивотия могат да си позволят само хора, за които тези пари не са проблем, да си правят кефа както искат. Само да не ме убеждават, че тези ламарини наистина заслужават толкова пари.