Отидете към основна версия

25 466 68

Тествахме флагмана на новата марка у нас

  • dr-
  • тест

По време на автомобилния салон през октомври 2019-а в София за първи път беше показана една нова за нашия пазар автомобилна марка. Става дума за италианските кросоувъри DR - компания със седалище Макия д'Изерния, собствената продукция на която е базирана на китайски автомобили. Сега имахме възможност да направим динамичен тест на най-големия кросоувър с марка DR, моделното обозначение на който е 6.

Екстериор

Този автомобил с повишена проходимост е базиран на модел на марката Cherry и впечатлява със стилен дизайн. И това съвсем не е случайно, тъй като преди време именно Cherry привлече бившия дизайнер на Ford и General Motors Джеймс Хоуп, както и Хакан Саракоглу, който преди това работеше в Porsche. Именно те са отговорни за външния вид на автомобила, който виждате на снимките.

Тестът, който направихме засяга версията DR6 с най-високо ниво на оборудване и с фабрична газова уредба. Нещо, което трябва да отбележим, освен че основните възли и агрегати са китайски, е, че DR разчита и на много европейски поддоставчици за ключови компоненти от автомобила. В DR6 са използвани части, производство на Bosch, Magneti Marelli и Michelin.

Фабрично монтираната газова уредба е дело на BRC, а самият двигател е базиран на култовия 1.5 на Mitsubishi, но е доразработен и модернизиран от австрийската инженерна компания AVL (Anstalt für Verbrennungskraftmaschinen List). DR6 е дълъг 4 506 мм, широк е 1 841 мм, а междуосието му е 2 610 мм - габарити, които го позиционират в горния сегмент на компактните кросоувъри.

Как обаче се представя тази кола, която наистина (според нас) изглежда добре? Трябва да си признаем, че първоначално имахме сериозни резерви, свързани с управление, надеждност, комфорт и т.н. Бяхме обаче приятно изненадани, не само от външния вид на автомобила. Не си мислете, че тази кола няма недостатъци, но имайки предвид съотношението цена/качество, можем спокойно да кажем, че DR6 съперничи успешно с всички нискобюджетни кросоувъри на нашия пазар.

Интериор

Автомобилът разполага с много екстри, като различното е, че голяма част от тях са включени в цената. Тоест предлагат се автомобили само с богато базово оборудване, което така или иначе се поръчва допълнително в повечето случаи при другите производители. Но да се върнем на темата. Кожен салон, ел. шибедах, круиз контрол, двузонален климатроник, мултимедия с голям екран и 18-цолови лети джанти са все екстри, които определено правят пътуването по-комфортно.

Иначе салонът не е никак малък, мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно, като единствено можем да отбележим по-плиткия багажен отсек, под който е монтирана "бутилката" на газовата уредба. Седалките са подчертано твърди, но пък са ергономични, а предните са снабдени с прилична странична поддръжка.

Отзад обаче такава липсва. Уредите са конвенционални и информативни. Компилация са от аналогови прибори и електронни дисплеи. Като цяло интериорът изглежда доста добре, въпреки че материалите в него (особено пластмасите) са твърди и сравнително евтини. Те обаче не изглеждат така. Сглобката също е на прилично ниво, като паразитни шумове и скърцания в салона няма.

Двигател и ходови характеристики

Що се отнася до двигател и ходови характеристики, то тук DR6 също се представя добре, но има два основни недостатъка - не се предлага автоматична скоростна кутия и 4х4 система. Иначе автомобилът е с голям клиренс (19 см), с по-скоро твърда, но не некомфортна возия и с приличен крен в завоите. Окачването е отпред McPherson, а отзад – многолостово. С други думи пътното му поведение е оптимално за кросоувър от този клас и отново, както и по останалите компоненти, може да съперничи с това на болшинството евтини кросоувъри.

1.5-литровият двигател е снабден с турбокомпресор, който е малко шумен във високия оборотен режим, но този „свистящ“ звук се харесва на по-драйвърски настроените автомобилни фенове. Динамичен е и разполага с мощност от 150 конски сили. Когато автомобилът се движи на газ, мощността пада до 140 конски сили, но това трудно се усеща. Моторът е еластичен, оптимално мощен за масата на купето, а т.нар. турбо дупка е минимална.

Разходът на гориво е малко по-висок в градски условия - 12 литра на 100 километра, но на извънградско, при това с максимално позволената скорост по републиканската пътна мрежа, борд компютърът отчете разход под 8 литра на 100 километра. Освен минималната разлика в мощността при движение на газ или на бензин, други разлики, включително и в разхода на гориво, не открихме.

Цена

Както вече споменахме, тази кола се предлага с по-богато базово оборудване (в сравнение с преките конкуренти от долния ценови сегмент) и поради тази причина стартовата ѝ цена е малко над 39 000 лв. Максималната пък е 44 000 лв, като в нея влизат всички налични екстри, включително и АГУ, и 21-цолови лети джанти. И ако дизайнът ви допада и търсите сравнително непретенциозен нов кросоувър, то обърнете внимание и на тази, нова за българския пазар, марка. DR6 определено заслужава внимание.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 31 гласа.

Свързани новини