ФАКТИ.БГ

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

Публикувана: 3 Юни, 2020 11:03
32 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11782
Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 19 гласа.

Става дума за италианската марка DR, която от съвсем скоро е представена на нашия пазар. В началото на годината изпробвахме възможностите на флагмана, който е обозначен с индекс 6, а сега дойде ред и на по-малкият му "брат" - DR4. Обстойният тест, който екипът на mobile.bg направи ни убеди, че тази сравнително нискобюджетна кола не отстъпва на преките си конкуренти, които на родния пазар са представени най-силно от румънската марка Dacia. Ето и по-конкретно за какво става дума.


Екстериор

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

Италиански по име, по външност и по някои основни компоненти, DR4 представлява преработена и прецизно коригирана версия на автомобила Refine S3, произвеждан от китайската марка Jac, с която италианците сключват споразумение, подобно на това, което вече съществува с марката Chery. В Италия се извършва сравнително основна преработка на предната и задна части, монтират се логата DR и се коригират доста детайли от интериора. Нека започнем точно от тук.


Интериор

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

Кожената тапицерия с контрастни шевове изглежда добре и хваща окото веднага. Седалките са удобни и ефективно поддържат тялото, благодарение на отличната странична поддръжка. А арматурното табло е с доста сложен дизайн, като също е оформено с грижа към детайла. В центъра стои 8-инчовият екран на мултимедийната система, който всъщност е по-ефектен, отколкото ефективен, тъй като е ограничен до радио, без RDS информация и до Bluetooth функция, но без навигация.

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

По-долу са контролите за достъп до различните менюта и тези за климатичната система. Положението на водача може да се определи, като туристическо, типично за кросоувър - седите по-високо, отколкото в стандартна кола, като воланът (регулируем само по височина) е доста наклонен напред. Но пространството там е наистина голямо. Това важи и за пасажера отпред, разбира се, а също и отзад, където е възможно да се настанят трима пътници с повече от приемливо ниво на комфорт.

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

Що се отнася до товарното пространство, то не е голямо, но пък е функционално, въпреки наличието на резервоара за пропан-бутан, който е монтиран на мястото за резервната гума. Като изключим частично аналоговите приболи на арматурното табло, които ни подсказват за малко по-остаряла концепция, като цяло можем да кажем, че качеството на интериорната сглобка и това на самите материали е на доста прилично ниво, а наличието на достатъчно екстри в базовото оборудване, ергономичните кресла и просторът в купето, допълват усещането за повече от приемлив комфорт. Но тъй като в една кола, освен да е удобно и комфортно, тя трябва и да се движи, ще преминем към следващите впечатления от нашия тест, които са свързани със силовият тракт и окачването на колата.


Двигател и ходови характеристики

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

DR4 се предлага у нас с един-единствен двигател. Агрегатът е с работен обем от 1.6-литра и с мощност 115 конски сили, има възможност да се "храни" както с бензин, така и с пропан-бутан. За последното се грижи фабрично монтирана BRC газова уредба, която е настроена отлично спрямо автомобила (все пак именно италианците са майсторите в тази област). На газ конските сили намаляват до 106, но това е трудно забележимо и от водача, и от пасажерите.


Предвид сравнително ниското тегло (1 475 кг) двигателят е оптимален за спокойна езда. Не очаквайте чудеса по отношение на динамика, но няма да усетите и липса на мощност в нито един от оборотните режими. Шестстепенната механична скоростна кутия е с добре паснати предавателни числа, а предното предаване прави колата предсказуема и изключително лесна за управление. DR4 е компактен отвън, но с просторен салон. Той е дълъг 4.34 м, широк е 1.76 м и е висок 1.64 м. С междуосие от 2.56 м, което е повече от това на преките му конкуренти, предлага отлична возия. Клиренсът е голям, но пък по-твърдото окачване го прави сравнително стабилен в завои (за автомобил от този клас).

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

Ако все пак държите на повече динамика, то трябва да държите оборотите в диапазона 3500 - 4500 об/мин и при изпреварване преходът към пета предавка или, още по-добре, към четвърта е задължителен. Ако пък държите тази кола да даде най-доброто от себе си по отношение на икономичност, то трябва да знаете, че DR4 дава най-доброто между 2000 и 4000 об/мин, независимо от използваното гориво. Средният разход, който отчете борд компютъра беше 5.8 литра на 100 километра пробег. На газ, разходът скача с около литър отгоре.


Един от по-съществените недостатъци на автомобила е, че при максимално разрешената у нас магистрална скорост от 140 км/ч, колата става шумна. Иначе структурата е посветена на комфорта. DR4 абсорбира пътните неравности доста добре. От друга страна, както вече споменахме, със сигурност не блести с динамични качества. По завоите обаче се движи забележително стабилно, сцеплението е добро, а кренът - минимален за кросоувър. Стабилността е гарантирана и от ESP, която, когато е необходимо, работи добре и поставя нещата на мястото си. Това, което обаче не удовлетворява напълно е волана, който не е достатъчно информативен.


Цена

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

Основното предимство на този автомобил е вече споменатата фабрична газова уредба от доказаните професионалисти BRC. С нея икономическото предимство на колата е неоспоримо, като се има предвид ненормалната разлика в цените у нас, която разделя двете горива. Иначе получавате симпатичен кросоувър, който не впечатлява с лукс и високи технологии, но има всичко необходимо за едно приятно пътуване, както в града, така и извън него. Така, че нашият съвет е: Ако искате да сте "извън матрицата", но в същото време сте се ориентирали към сравнително бюджетен нов субкомпактен кросоувър, то непременно обърнете внимание на DR4. В зависимост от оборудването цените варират от 33 000 до 38 000 лв с ДДС, а гаранцията е 5 години.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 19 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
барабус
1 Отговор
Един колега си взе от старите DRи-ами пълен боклук приличащ на Ленд Круйзър-2008г за 3200лв,смятай!

Коментиран от #3


Оценка:
-14 +25

Марио
2 Отговор
Добро ревю, с плюсове и минуси. Относно колата - много симпатична и най-важното много икономична. При седем на сто газ това си е под 4 лв за 100 км. Единственият минус е, че е малко скъпичка.

Коментиран от #27


Оценка:
-9 +39

Караиванов
3 Отговор

До коментар #1 от "барабус":


старите нямат нищо общо с тези. Все пак всяко начало е трудно, но италианците добре ги доработват, а базата от JAC не е никак лоша. Не случайно VW искат да купят JAC и това ще стане факт до месец. Иначе много хубав материал на Радо, а четворката е супер, но както казва колегата над мен - малко скъпа.

Коментиран от #4, #10


Оценка:
-8 +37

барабус
4 Отговор

До коментар #3 от "Караиванов":


Ама няма да си го купиш нали?От снимките го разбра ,че е качествен-пекан си кат Дейвид Бекъм!

Оценка:
-10 +13

дърт шофьор
5 Отговор
Данните за разхода са подвеждащи. Ако са истина най-вероятно става въпрос за контролен разход при 80 км/ч, равен път, равна газ без ускорения. Средният експлоатационен разход е нещо съвсем, ама съвсем различно.

Коментиран от #9


Оценка:
-5 +25

viki
6 Отговор
Добре де и автора мълчи - дайте точен линк към вносителя на ДР4 за България! - успях с много мъки да открия от ауто билд че е Автомотор - Ситороен Бг....само че на сайта им няма препратка никъде към ДР 4 сайт и ценови листи екстри!!! Моля дайте линк към сайта на ДР4 Бъгария!

Коментиран от #8, #12


Оценка:
-3 +16

Ха ха ха
7 Отговор
Минала покрай италия китайски Бoклyк.

Оценка:
-10 +26

Сергей
8 Отговор

До коментар #6 от "viki":


в прикачената статия към тази има всичко за новата марка у нас, кой я внася и т.н. няма едно и също нещо да се пише по 100 пъти. Освен това в гугъл като напишеш DR и веднага ще ти излезе сайта на български с цени и на другите модели и т.н. Иначе за колата - прилична конкуренция на дачия, а като форма и размери - на рено каптюр. По-евтино е от реното, но не достатъчно, инае всичко друго, на първо четене, изглежда ОК

Оценка:
-3 +10

Viki
9 Отговор

До коментар #5 от "дърт шофьор":


Данните са в реални условия от спокоен шофьжр - не диво пишлеме! 5.8 литра бензинов разход или 6.8 литра газ пропан при съответните версии за 100 км. при 50 км градско и 50 км извънградско с шофиране по знаци 90 извънграда 140 на магистралата и 50-55 градско...както карат нормалните шофьори. Пропуснал е автора да пише газ пропан версията ДР4 е 35 590 лева с ддс и 5 години гаранция....изумителното е че за ДР4 2020 г. пълният кожен салон е включен в цената както и двузонов климатроник и 8 инчов централен дисплей - само за големи джанти над 17 инча се доплаща! За сравнение утрепания Дъстър Ред лайн 1.3 е с цена 37 500 лева с ддс!!!

Оценка:
-8 +24

criminal
10 Отговор

До коментар #3 от "Караиванов":


Виж всеки си знае, но от както имах Алфа Ромео вече не искам да видя италианец..........

Коментиран от #21


Оценка:
-20 +12

Йонко - понко
11 Отговор
Италианска марка произвеждана от китайци!

Оценка:
-5 +19

Кристиян
12 Отговор

До коментар #6 от "viki":


Какъв аутобилд бе, там са най-корумпираните ревюта на коли, без нито един минус. Тук Славчев ги прави доста по-реални, като винаги показва и недостатъците, което е рядко срещано от БГ автомобилните медии.

Оценка:
-1 +23

Пламен
13 Отговор
Една джипка на Хонда хубава година ще излезе 12-15000лв. Сузуки Гранд витара 2008 е 8000лв.

Коментиран от #30


Оценка:
-13 +9

Дачия
14 Отговор
Ревюто е добро и не скрива недостатъците
Карам служебен Дъстър с фабрично ГАЗ
Честен съм и ще кажа , че е добра работна кола
Дали бих си купил личен Дъстър -ДА , но не на тези цени , просто колата не заслужава повече от 15к и то след уговорки
Разхода се движи някъде около 8.5 -9 литра
Двигателя е 1.6 115 к.с , не съм сигурен дали това не е двигателя от Кашкай , но малко подобрен
ДР наистина има видимо по хубав салон , но мосля , че не може да се мери с всички останали качества на Дъстъра

Оценка:
-5 +24

фен на марката
15 Отговор
силен удар в стена си търси! :D

Оценка:
-8 +7

Бангеев
16 Отговор
Реална статия с реални недостатъци и плюсове, за реална кола на реални пари

Оценка:
-8 +10

уеи
17 Отговор
Правен в час по трудово обучение от неграмотни селяни !

Оценка:
-12 +14

Реалист
18 Отговор
Волана и скоростният лост са откраднати, като дизайн от Opel Astra J

Оценка:
-2 +11

селтак
19 Отговор
Със тия 115кс. тоа туч нема да мое да откине!

Оценка:
-11 +14

селтак
20 Отговор
Хахахаха,38 бона за тоа котор! Тия да не са изпушили 1 кило тревица!

Оценка:
-7 +19

никога алфа
21 Отговор

До коментар #10 от "criminal":


Правилно си направил.Не случайно bri4ka анонсира всички алфи като Алфа Умрело.

Оценка:
-12 +6

Никола
22 Отговор
Колите са китайски , но с доработено в Италия купе и окачване , а моторът е настроен от австрийска фирма .Гледах ги на изложението вътре всичко е твърда пластмаса . Големият минус е липсата на автоматик , пък и малко по-мощен мотор на разположение като втори вариант , защото тия 115кс. за близо 1.5 тона са смешни . Впрочем Great Wall има в тоя ценови диапазон по -добро предложение Haval H2 с 143кс. и възможност 4х4 или автоматик .

Оценка:
-2 +18

Разбирача
23 Отговор
Нека моля никой не се заблуждава че това е едно китайско недоразумение което минава през Италия за да получи сертификация за продажба в Европа. Този уред е много далеч от качеството и технологийте дори на Дачия Дъстер. Цената му втора употреба ще е катастрофално ниска. Снабдяването с части ще е трагедия... За продадените 5 бройки годишно сервиза ще имат един цял обучен човек.

Оценка:
-2 +23

м даа
24 Отговор
Автомотор Корпорация върви надолу , след като София Франсауто им отмъкна премиум марката DS те я заместиха с китайски ОЕМ с подобно име DR .

Оценка:
-2 +11

хехе
25 Отговор
Грозно и малко.

Оценка:
-5 +10

Радо
26 Отговор
Това нещо 4х4 ли е или е само с предно предаване за тази цена??...имам Дъстър от първия модел и тежи 1160кг. празен - с 300 кила по-лек от това италянското нещо, и гори 6 на 100 нафта Дъстърът, и е вече на 170К км. и нищо му няма.

Оценка:
-3 +13

ддд
27 Отговор

До коментар #2 от "Марио":


и че не е японска

Оценка:
-2 +3

Фен на Сектанта
28 Отговор
Китайски части и италианска сглобка! Гола вода!

Оценка:
-4 +12

Bigbb
29 Отговор
Лизачи на китайски анали сте вие а не разбирачи от коли

Оценка:
-3 +5

123
30 Отговор

До коментар #13 от "Пламен":


А така Паци, кажи им го! Къде ще сравняваме 12 годишен гнилоч със нова кола? Да живеят свинските опашки! И телта, де! А, и тиксото! Ура ....

Коментиран от #31


Оценка:
-0 +7

123
31 Отговор

До коментар #30 от "123":


Ааааааз, забравих, дори, ама да не забравите да питате по форумите какво да ди купите с 2 лева? И да стигнете на Луната с него! За 5 лева на 100 километра, естествено!

Оценка:
-0 +3

За 38 хилки ще си возя гъзето на........
32 Отговор
Мергел

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Боряна Димитровa
Боряна Димитрова от Алфа рисърч коментира предизборната кампания.
Образованието, здравеопазването и доходите са новите магистрали"

Още бисери
ТОП 5