ФАКТИ.БГ

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Публикувана: 7 Януари, 2020 09:50
64 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 19653
Тествахме флагмана на новата марка у нас
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.4 от 31 гласа.

По време на автомобилния салон през октомври 2019-а в София за първи път беше показана една нова за нашия пазар автомобилна марка. Става дума за италианските кросоувъри DR - компания със седалище Макия д'Изерния, собствената продукция на която е базирана на китайски автомобили. Сега имахме възможност да направим динамичен тест на най-големия кросоувър с марка DR, моделното обозначение на който е 6.

Екстериор

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Този автомобил с повишена проходимост е базиран на модел на марката Cherry и впечатлява със стилен дизайн. И това съвсем не е случайно, тъй като преди време именно Cherry привлече бившия дизайнер на Ford и General Motors Джеймс Хоуп, както и Хакан Саракоглу, който преди това работеше в Porsche. Именно те са отговорни за външния вид на автомобила, който виждате на снимките.

Тестът, който направихме засяга версията DR6 с най-високо ниво на оборудване и с фабрична газова уредба. Нещо, което трябва да отбележим, освен че основните възли и агрегати са китайски, е, че DR разчита и на много европейски поддоставчици за ключови компоненти от автомобила. В DR6 са използвани части, производство на Bosch, Magneti Marelli и Michelin.

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Фабрично монтираната газова уредба е дело на BRC, а самият двигател е базиран на култовия 1.5 на Mitsubishi, но е доразработен и модернизиран от австрийската инженерна компания AVL (Anstalt für Verbrennungskraftmaschinen List). DR6 е дълъг 4 506 мм, широк е 1 841 мм, а междуосието му е 2 610 мм - габарити, които го позиционират в горния сегмент на компактните кросоувъри.

Как обаче се представя тази кола, която наистина (според нас) изглежда добре? Трябва да си признаем, че първоначално имахме сериозни резерви, свързани с управление, надеждност, комфорт и т.н. Бяхме обаче приятно изненадани, не само от външния вид на автомобила. Не си мислете, че тази кола няма недостатъци, но имайки предвид съотношението цена/качество, можем спокойно да кажем, че DR6 съперничи успешно с всички нискобюджетни кросоувъри на нашия пазар.

Интериор

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Автомобилът разполага с много екстри, като различното е, че голяма част от тях са включени в цената. Тоест предлагат се автомобили само с богато базово оборудване, което така или иначе се поръчва допълнително в повечето случаи при другите производители. Но да се върнем на темата. Кожен салон, ел. шибедах, круиз контрол, двузонален климатроник, мултимедия с голям екран и 18-цолови лети джанти са все екстри, които определено правят пътуването по-комфортно.

Иначе салонът не е никак малък, мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно, като единствено можем да отбележим по-плиткия багажен отсек, под който е монтирана "бутилката" на газовата уредба. Седалките са подчертано твърди, но пък са ергономични, а предните са снабдени с прилична странична поддръжка.

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Отзад обаче такава липсва. Уредите са конвенционални и информативни. Компилация са от аналогови прибори и електронни дисплеи. Като цяло интериорът изглежда доста добре, въпреки че материалите в него (особено пластмасите) са твърди и сравнително евтини. Те обаче не изглеждат така. Сглобката също е на прилично ниво, като паразитни шумове и скърцания в салона няма.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Що се отнася до двигател и ходови характеристики, то тук DR6 също се представя добре, но има два основни недостатъка - не се предлага автоматична скоростна кутия и 4х4 система. Иначе автомобилът е с голям клиренс (19 см), с по-скоро твърда, но не некомфортна возия и с приличен крен в завоите. Окачването е отпред McPherson, а отзад – многолостово. С други думи пътното му поведение е оптимално за кросоувър от този клас и отново, както и по останалите компоненти, може да съперничи с това на болшинството евтини кросоувъри.

Тествахме флагмана на новата марка у нас

1.5-литровият двигател е снабден с турбокомпресор, който е малко шумен във високия оборотен режим, но този „свистящ“ звук се харесва на по-драйвърски настроените автомобилни фенове. Динамичен е и разполага с мощност от 150 конски сили. Когато автомобилът се движи на газ, мощността пада до 140 конски сили, но това трудно се усеща. Моторът е еластичен, оптимално мощен за масата на купето, а т.нар. турбо дупка е минимална.

Разходът на гориво е малко по-висок в градски условия - 12 литра на 100 километра, но на извънградско, при това с максимално позволената скорост по републиканската пътна мрежа, борд компютърът отчете разход под 8 литра на 100 километра. Освен минималната разлика в мощността при движение на газ или на бензин, други разлики, включително и в разхода на гориво, не открихме.

Цена

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Както вече споменахме, тази кола се предлага с по-богато базово оборудване (в сравнение с преките конкуренти от долния ценови сегмент) и поради тази причина стартовата ѝ цена е малко над 39 000 лв. Максималната пък е 44 000 лв, като в нея влизат всички налични екстри, включително и АГУ, и 21-цолови лети джанти. И ако дизайнът ви допада и търсите сравнително непретенциозен нов кросоувър, то обърнете внимание и на тази, нова за българския пазар, марка. DR6 определено заслужава внимание.

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.4 от 31 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Марио
1 Отговор
Отлично изглежда и от написаното ми се струва, че действително може да се противопостави на Дачия Дъстер и на Грейт Уол, особено.

Коментиран от #10, #37


Оценка:
-22 +81

qqqqqq
2 Отговор
От вън за мен лично е грозна, вътре много ми прилича на форд.

Оценка:
-21 +60

Boxer 3.0
3 Отговор
Идеална за някой Бг доктор ;)

Оценка:
-14 +38

Караиванов
4 Отговор
На мен ми харесва, ревюто на Радо - също. Цената е леко висока, но такива са и на конкурентите. Липсата на 4х4 е основен минус за нашия пазар.

Оценка:
-3 +76

123
5 Отговор
карам такава служебна и често да ви кажа се замислям дали да не си купя и за лична материалите вложени в нея съвсем не са от най евтините доста прилично SUV че

Коментиран от #61


Оценка:
-23 +28

Безмислени коли
6 Отговор
Малък багажник, липса на 4х4, крен в завои и т.н. какъв е смисъла от т.н. СУВ кросовъри !?!? Били високи да се качвали по тротоарите !? Ама каква работа имат тези коли по тротоарите в междублоковите градинки м/у дърветата и т.н. ???? Не разбирам и желанието на джендърите, които си падат по тия СУВ-та да гледат останалите участници в движението отвисоко !?!? Ама нали рано или късно, ще слезете от "джипа" и..... ?

Коментиран от #21


Оценка:
-35 +70

Клошар
7 Отговор
Не ми се струва много евтина!

Оценка:
-2 +55

Джуган
8 Отговор
44 хиляди за световно неизвестна марка, при това без автоматик и 4х4 ми се вижда много

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +108

МаКаТа
9 Отговор
На първо четене е отличен вариант за сув с предно

Оценка:
-26 +11

Гост
10 Отговор

До коментар #1 от "Марио":


Принципно да, но няма 4х4, което е голям минус.

Оценка:
-2 +35

Boxer 3.0
11 Отговор
А, извън кръга на шегата, когато обмисляте покупка на по-нов автомобил, не се оствяйте да в будальосват, че двигателя е с верига. Там е един от многото капани, заложени от производителя.
Питайте дилъра/сервиза къде веригата, трябва ли да се сваля двигателя, колко е ходът на оптегачите и имат ли заключване, на колко км се сменят и т.н.
Интересувайте се!
Не им вярвайте като ви казват че маслото се сменя на 15 или 20хил. км.
В тоя трафик, с тези миниатюрни маслени филтърчета, моточасовете за смяна на маслото идват далеч преди 10хил. км.

Оценка:
-6 +45

банго
12 Отговор
Отвътре чист Форд.....и после корейците били копирали....всички копират от всеки....

Оценка:
-4 +24

Dido
13 Отговор
За тези пари спокойно може да се вземе ново Субару XV или Опел Мокка, с 4х4 и автомат. За по-малко пари - Кашкай или Каджар с предно ..... Е да, няма да са с "газово"! Което за българина, който е отявлен еколог и природозащитник, БеЕрЦето и по-важно дори и от БеЕнВето!

Оценка:
-5 +44

Коmapak
14 Отговор
С късо междуосие и без 4х4 ми се вижда безсмислена ама и за този влак ще има пътници...

Оценка:
-2 +22

Никола
15 Отговор
Гледах ги на изложението, пълно дърво е това. За още много малко се взима HAVAL H6 пълен с екстри, автоматик, 190кс. 4х4 и супер лукс вътре.

Коментиран от #52


Оценка:
-3 +54

KOC
16 Отговор
за 30-40 бона по добре Т РОК поне е здрав а този никой не го знае дори къв е работи ли

Оценка:
-16 +21

tarikat
17 Отговор
Отвътре си е чист Опел Зафира и първата Инсигния

Оценка:
-7 +13

WCWC
18 Отговор
Пълен кенеф

Оценка:
-7 +22

Японеца
19 Отговор

До коментар #8 от "Джуган":


Ще спрете да се подигравате на Ганьо за газовите уредби!Не могат да влезнат в Евро 6 и Евро 7 и минават на газ. Путин им го каза 2019г. минавайте на природен газ!

Оценка:
-6 +27

Корава
20 Отговор
работа, аисках да кажа ку...а работа.

Оценка:
-3 +1

Само СУВ
21 Отговор

До коментар #6 от "Безмислени коли":


СУВ имат много предимства пред леките автомобил
1. По-високата позиция на седалките осигурява много по-добра видимост за водача, а оттам и много по-добра преценка на пътните ситуации.
2. По-високата позиция на седалките осигурява много по-лесно слизане и качване от автомобила.
3. По-високия клиренс на автомобила осигурява много по-добра проходимост през разбитите от дупки и бабуни градски улици.
4. Разхода е като на лек автомобил.
5. Няма никакъв съществен крен на завои ако се шофира с максимално разрешените скорости.
Единствения недостатък е цената, но кефа цена няма.
Плюещите СУВ са комплексари , които се дразнят от това , че някой седи по-високо от тях докато чакат на светофара.
Аз казах!!!

Коментиран от #24, #31, #45, #47


Оценка:
-30 +34

птко
22 Отговор
Китайски Форд, произведен в Италия.Интересна комбинация.Накъде въври този свят!?

Оценка:
-4 +21

гощо
23 Отговор
Ни е риба,ни е рак!

Оценка:
-4 +10

ДДДД
24 Отговор

До коментар #21 от "Само СУВ":


комплекс не съм чувал някой да има от това колко високо седи другия... комплекс имат малките колички като видят 20 цола джанти и 5-литров осмак...

Коментиран от #43


Оценка:
-11 +5

Баш Майстора
25 Отговор
DR сигурно е съкращение от дърво!

Оценка:
-5 +11

Това джипче е куча марка
26 Отговор
Много грозен дизайн, интериора е копи-пейст от Форд,ама направо буквално прекопиран. Скъпа за марката и производител сбирщайн - Китай и Италия - две държави,които не се славят със здрави коли. Само двигателят ми харесва,че е Митсубиши, обаче в тая табуретка много харчи. Не заслужава внимание тази грозна табуретка куча марка за много пари.

Коментиран от #42


Оценка:
-6 +17

Пъпъгал
27 Отговор
Толкова струва и Форд Еко Спорт, който сглабят в Румъния

Оценка:
-0 +10

гост
28 Отговор
Публикувано във факти.бг: и впечатлява със стилен дизайн-това за колата на снимките ли е писано.Чудя се по какви критерии е оцинено така .

Коментиран от #30


Оценка:
-4 +5

Автомотор
29 Отговор
Е те Автомотор изпуснаха DS-a и сега това дърво, ако Желев им вземе и ситроена вероятно ще го продава по-добре. Трудна работа е бизнеса, не е за всеки.

Оценка:
-3 +4

Ха ха
30 Отговор

До коментар #28 от "гост":


Е не по критериите за дизайна на вагиналните кошници явно

Оценка:
-2 +4

Чук
31 Отговор

До коментар #21 от "Само СУВ":


Най-готиното предимство е супер стабилността им ха ха

Оценка:
-5 +7

Reptile
32 Отговор
За 28 К я отнсям веднага, парите нося на място и в торба, но за 44К - можете да си я задържите!

Оценка:
-2 +12

Българина
33 Отговор
Всички коли са събери чарк, а тази е и от италия, което е най притеснителното. Мотора ще е най здравото, но италянската инженерна мисъл е пословична с гениалността си в кавички

Коментиран от #50


Оценка:
-15 +7

Цената на този
34 Отговор
Курник е максимум 12-13€ всичкото отгоре пари ня вятъра

Оценка:
-4 +11

Цената на този
35 Отговор
Курник е максимум 12-13€ всичкото отгоре пари ня вятъра

Оценка:
-3 +6

Pokoloko
36 Отговор
sony - sonashi
panasonic - panasoanic
adidas - adibas

mente sled menteto....

Оценка:
-3 +12

хонда
37 Отговор

До коментар #1 от "Марио":


Без 4х4 това нещо е за боклука ........100%

Оценка:
-10 +6

normalen
38 Отговор
Абе вие луди ли сте кьорави ли? Тоя ковчег е грозен, скапан но за сметка на това е скъп

Оценка:
-6 +12

444
39 Отговор
20хил. не повече за тоя курник!

Оценка:
-4 +15

шперца
40 Отговор
39 бона е равно на 39 гоуфа тройка а не мерси

Оценка:
-6 +9

Калоян
41 Отговор
Много ми харесва количката, ще отида да я видя на живо в автомотор. Парите хич те са много, предвид оборудването. Една дачия дъстър само с предно е същата цена, но това изглежда доста по-модерно. Авторът, мнението на който уважавам, също я харесва. Така че според мен не е роша

Оценка:
-11 +8

ккк
42 Отговор

До коментар #26 от "Това джипче е куча марка":


Много харчи, да така е. Моята е атмосферка с литър отгоре, с 4х4 и вероятно по-тежка, въпреки това дава леко по-нисък разход от написаното. Щом няма 4х4 не си заслужава да се купува висока кола, купуваш негативите без позитивите на сув-а, не го разбирам това. Да, повечето хора не ползват 4х4 всеки ден, а и при мнозинството от сув не се изпозлват и в пресечена местност, но въпросът е да имаш една кола за всякакви местности и когато ти се наложи да се измъкнеш. Ясно е че сув не е идеален за града, нито за магистралата, не е оптимален за чукари, но той е всичко в едно, което му е плюса, затова коли без двойно са като селски тунинг за една кола.

Оценка:
-3 +13

Ами
43 Отговор

До коментар #24 от "ДДДД":


Да кифлата наистина и теква и я избива на комплекс. Страх от малък мощен корвет ламбо ферари. Прави пау и си мъртъв по добре 1н тир наистина пред мола да си купи кафе гъзария а.

Коментиран от #44


Оценка:
-1 +6

Майтап
44 Отговор

До коментар #43 от "Ами":


Хареса ми това съкращение 1н тир :)

Оценка:
-1 +7

Random
45 Отговор

До коментар #21 от "Само СУВ":


1. Като си заобиколен от други такива боклуци пак ли ще виждаш по-добре?
2. Глупости
3. Ми що не вдигнат едно нормално комби вместо да правят тия недомислици? По-високото купе и то ли помага на проходимостта?
4. Абсолютно грешно.
5. Ама е повече от на нормална кола.

Оценка:
-6 +10

Порно
46 Отговор
Плащаш , караш 150 х км и хвърляш.

Оценка:
-1 +5

Муха
47 Отговор

До коментар #21 от "Само СУВ":


Дженди, карай си коша и не се бутай при разбиращите от автомобили. Писал си пълни простотии дето може да ги роди само болен джендърски мозък. 1. Кефи най-много! Веднага отивам да се кандидатирам за водач в градския... Хахаха... Е краен случай маршрутка или доставчик с бус! Смех!

Оценка:
-4 +4

Супер
48 Отговор
От дачия е по-добра, но Haval h6 е по-добър.

Оценка:
-4 +9

XXXXXX
49 Отговор
Колицата си е сгодна за ти я пари.Миналата година си купих Киа Спортидж базовиа модел с отстъпката ми излезе 37 800 лв.1.6 бензин 132кс. предно предаване и механична скоростна кутиа.А DR-а има газ и турбо което го прави лично за мен по привлекателен,така че не мисля че цената му е висока просто са ни ниски заплатите.И разхода на гориво му е добър,корееца градско ми взима 10.5-11 литра и е атмосверка.Така че като за бюджетник си е много гот,на който не му харесва нека да хвърли едно око на Махиндра или Тата-Баджач и после ще си говорим :-)

Коментиран от #58


Оценка:
-5 +3

50
Този коментар е премахнат от модератор
Калата
51 Отговор
Чета редовно тестовете на Радослав Славчев и трябва да ви кажа, че когато една кола има недостатъци, той не ги спестява. Повечето други медии пишат само хвалебствия за колите. Та щом написаното е сравнително положително, то наистина може да ѝ се обърне внимание.

Оценка:
-2 +3

мдаа
52 Отговор

До коментар #15 от "Никола":


Да, само че и HAVAL няма 4х4...иначе определено е по-добрия вариант.

Коментиран от #54


Оценка:
-1 +3

САЛАМА НЕЙКО
53 Отговор
Имайте предвид ,че всеки един китайски автомобил е с технология от преди 10 години и странен "модерен " дизайн

Коментиран от #55


Оценка:
-1 +5

Никола
54 Отговор

До коментар #52 от "мдаа":


Е да във варианта с автоматик HAVAL h6 няма 4х4 , но с ръчка има .

Оценка:
-0 +3

Ningbo
55 Отговор

До коментар #53 от "САЛАМА НЕЙКО":


Потърси в Интернет WEY VV7. Моделът е на Great Wall. Мисля че носи името на собственика. Уникален дизайн, и добър набор от двигатели. Не зная колко китайски автомобили сте виждал на живо. Има брутални безумици...вярно е. Но има наистина много добри автомобили. Както на дизайн, така и като двигатели...ходова част. Китай произвежда 71 марки автомобили. Тази индустрия е с чудовищни мащаби. Имат технологиите и кадрите. Произвеждат BMW, MERCEDES BENZ,AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA, TESLA.... Американски, японски и корейски марки. Аз поне съм виждал поне 15 модела на VW, с имена дето не съм ги и чувал. Като изключим електрическите, 90% от ДВГ автомобилите са бензинови автоматици..Дизайнът на много от китайските автомобили е по-впечатляващ от скучните VW например..Но всеки си има мнение и вкус. Идеята на коментарът ми е, че все още гледаме с насмешка, и подценяваме Китайската автомобилна индустрия.

Оценка:
-2 +5

Kubeto
56 Отговор
ford

Оценка:
-2 +0

кочината ми харесва
57 Отговор
лошото е че скъпа и тя

Оценка:
-1 +1

докато има балъци
58 Отговор

До коментар #49 от "XXXXXX":


ще има и тарикати хахах толко пари за кия мухаха

Коментиран от #62


Оценка:
-1 +2

ддд
59 Отговор
Колата като цена не е добра. Рено Каджар например се предлага с 4х4 и дизел за толкова с дилърската отстъпка, инак е 5х.лв отгоре, но и те си заслужават. В момента най-добрата китайска кола е Грейт Уол Н6 на старо, вървят по 15х.лв, а са страхотни коли за тази цена, карал съм и го знам от личен опит. Трябваше да се наложат на нашия пазар, защото бяха дори по-евтини от тази по-горе, а предлагаха 150кс комънрейл, кожена тапицерия и хубави дисплеи. Сега се предлага по-стилен Хавал, но той няма двойно предаване за пазарите у нас, инак е много добър за 44х.лв.

Оценка:
-0 +0

дърт шофьор
60 Отговор
Прочетох първото изречение - добре. Прочетох второто - и по-нататък не съм чел. Стана ми ясно.

Оценка:
-1 +2

61
Този коментар е премахнат от модератор
62
Този коментар е премахнат от модератор
Бай Благой
63 Отговор
Все едно гледам Форд.
Успех.

Оценка:
-0 +0

Кръстев
64 Отговор
От ревюто, а и от снимките, ми се струва, че този незнаен кросоувър е по-добър и от хавал н6, и от дъстър с предно. Обективен тест на Славчев с плюсове и минуси. Браво.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Методи Андреев
Методи Андреев коментира ситуацията в България
Българската демокрация се изражда в режим, щом говорим за подслушване"

Още бисери
ТОП 5