7 Януари, 2020 09:50 25 403 68

Тествахме флагмана на новата марка у нас

  • dr-
  • тест
Тествахме флагмана на новата марка у нас - 1

По време на автомобилния салон през октомври 2019-а в София за първи път беше показана една нова за нашия пазар автомобилна марка. Става дума за италианските кросоувъри DR - компания със седалище Макия д'Изерния, собствената продукция на която е базирана на китайски автомобили. Сега имахме възможност да направим динамичен тест на най-големия кросоувър с марка DR, моделното обозначение на който е 6.

Екстериор

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Този автомобил с повишена проходимост е базиран на модел на марката Cherry и впечатлява със стилен дизайн. И това съвсем не е случайно, тъй като преди време именно Cherry привлече бившия дизайнер на Ford и General Motors Джеймс Хоуп, както и Хакан Саракоглу, който преди това работеше в Porsche. Именно те са отговорни за външния вид на автомобила, който виждате на снимките.

Тестът, който направихме засяга версията DR6 с най-високо ниво на оборудване и с фабрична газова уредба. Нещо, което трябва да отбележим, освен че основните възли и агрегати са китайски, е, че DR разчита и на много европейски поддоставчици за ключови компоненти от автомобила. В DR6 са използвани части, производство на Bosch, Magneti Marelli и Michelin.

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Фабрично монтираната газова уредба е дело на BRC, а самият двигател е базиран на култовия 1.5 на Mitsubishi, но е доразработен и модернизиран от австрийската инженерна компания AVL (Anstalt für Verbrennungskraftmaschinen List). DR6 е дълъг 4 506 мм, широк е 1 841 мм, а междуосието му е 2 610 мм - габарити, които го позиционират в горния сегмент на компактните кросоувъри.

Как обаче се представя тази кола, която наистина (според нас) изглежда добре? Трябва да си признаем, че първоначално имахме сериозни резерви, свързани с управление, надеждност, комфорт и т.н. Бяхме обаче приятно изненадани, не само от външния вид на автомобила. Не си мислете, че тази кола няма недостатъци, но имайки предвид съотношението цена/качество, можем спокойно да кажем, че DR6 съперничи успешно с всички нискобюджетни кросоувъри на нашия пазар.

Интериор

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Автомобилът разполага с много екстри, като различното е, че голяма част от тях са включени в цената. Тоест предлагат се автомобили само с богато базово оборудване, което така или иначе се поръчва допълнително в повечето случаи при другите производители. Но да се върнем на темата. Кожен салон, ел. шибедах, круиз контрол, двузонален климатроник, мултимедия с голям екран и 18-цолови лети джанти са все екстри, които определено правят пътуването по-комфортно.

Иначе салонът не е никак малък, мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно, като единствено можем да отбележим по-плиткия багажен отсек, под който е монтирана "бутилката" на газовата уредба. Седалките са подчертано твърди, но пък са ергономични, а предните са снабдени с прилична странична поддръжка.

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Отзад обаче такава липсва. Уредите са конвенционални и информативни. Компилация са от аналогови прибори и електронни дисплеи. Като цяло интериорът изглежда доста добре, въпреки че материалите в него (особено пластмасите) са твърди и сравнително евтини. Те обаче не изглеждат така. Сглобката също е на прилично ниво, като паразитни шумове и скърцания в салона няма.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Що се отнася до двигател и ходови характеристики, то тук DR6 също се представя добре, но има два основни недостатъка - не се предлага автоматична скоростна кутия и 4х4 система. Иначе автомобилът е с голям клиренс (19 см), с по-скоро твърда, но не некомфортна возия и с приличен крен в завоите. Окачването е отпред McPherson, а отзад – многолостово. С други думи пътното му поведение е оптимално за кросоувър от този клас и отново, както и по останалите компоненти, може да съперничи с това на болшинството евтини кросоувъри.

Тествахме флагмана на новата марка у нас

1.5-литровият двигател е снабден с турбокомпресор, който е малко шумен във високия оборотен режим, но този „свистящ“ звук се харесва на по-драйвърски настроените автомобилни фенове. Динамичен е и разполага с мощност от 150 конски сили. Когато автомобилът се движи на газ, мощността пада до 140 конски сили, но това трудно се усеща. Моторът е еластичен, оптимално мощен за масата на купето, а т.нар. турбо дупка е минимална.

Разходът на гориво е малко по-висок в градски условия - 12 литра на 100 километра, но на извънградско, при това с максимално позволената скорост по републиканската пътна мрежа, борд компютърът отчете разход под 8 литра на 100 километра. Освен минималната разлика в мощността при движение на газ или на бензин, други разлики, включително и в разхода на гориво, не открихме.

Цена

Тествахме флагмана на новата марка у нас

Както вече споменахме, тази кола се предлага с по-богато базово оборудване (в сравнение с преките конкуренти от долния ценови сегмент) и поради тази причина стартовата ѝ цена е малко над 39 000 лв. Максималната пък е 44 000 лв, като в нея влизат всички налични екстри, включително и АГУ, и 21-цолови лети джанти. И ако дизайнът ви допада и търсите сравнително непретенциозен нов кросоувър, то обърнете внимание и на тази, нова за българския пазар, марка. DR6 определено заслужава внимание.

Тествахме флагмана на новата марка у нас


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 31 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    81 22 Отговор
    Отлично изглежда и от написаното ми се струва, че действително може да се противопостави на Дачия Дъстер и на Грейт Уол, особено.

    Коментиран от #10, #37

  • 2 qqqqqq

    62 21 Отговор
    От вън за мен лично е грозна, вътре много ми прилича на форд.
  • 3 Boxer 3.0

    38 14 Отговор
    Идеална за някой Бг доктор ;)
  • 4 Караиванов

    77 3 Отговор
    На мен ми харесва, ревюто на Радо - също. Цената е леко висока, но такива са и на конкурентите. Липсата на 4х4 е основен минус за нашия пазар.
  • 5 123

    28 23 Отговор
    карам такава служебна и често да ви кажа се замислям дали да не си купя и за лична материалите вложени в нея съвсем не са от най евтините доста прилично SUV че

    Коментиран от #61

  • 6 Безмислени коли

    71 36 Отговор
    Малък багажник, липса на 4х4, крен в завои и т.н. какъв е смисъла от т.н. СУВ кросовъри !?!? Били високи да се качвали по тротоарите !? Ама каква работа имат тези коли по тротоарите в междублоковите градинки м/у дърветата и т.н. ???? Не разбирам и желанието на джендърите, които си падат по тия СУВ-та да гледат останалите участници в движението отвисоко !?!? Ама нали рано или късно, ще слезете от "джипа" и..... ?

    Коментиран от #21

  • 7 Клошар

    57 2 Отговор
    Не ми се струва много евтина!
  • 8 Джуган

    112 2 Отговор
    44 хиляди за световно неизвестна марка, при това без автоматик и 4х4 ми се вижда много

    Коментиран от #19

  • 9 МаКаТа

    11 27 Отговор
    На първо четене е отличен вариант за сув с предно
  • 10 Гост

    36 2 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Принципно да, но няма 4х4, което е голям минус.
  • 11 Boxer 3.0

    46 6 Отговор
    А, извън кръга на шегата, когато обмисляте покупка на по-нов автомобил, не се оствяйте да в будальосват, че двигателя е с верига. Там е един от многото капани, заложени от производителя.
    Питайте дилъра/сервиза къде веригата, трябва ли да се сваля двигателя, колко е ходът на оптегачите и имат ли заключване, на колко км се сменят и т.н.
    Интересувайте се!
    Не им вярвайте като ви казват че маслото се сменя на 15 или 20хил. км.
    В тоя трафик, с тези миниатюрни маслени филтърчета, моточасовете за смяна на маслото идват далеч преди 10хил. км.
  • 12 банго

    25 4 Отговор
    Отвътре чист Форд.....и после корейците били копирали....всички копират от всеки....
  • 13 Dido

    45 5 Отговор
    За тези пари спокойно може да се вземе ново Субару XV или Опел Мокка, с 4х4 и автомат. За по-малко пари - Кашкай или Каджар с предно ..... Е да, няма да са с "газово"! Което за българина, който е отявлен еколог и природозащитник, БеЕрЦето и по-важно дори и от БеЕнВето!
  • 14 Коmapak

    22 2 Отговор
    С късо междуосие и без 4х4 ми се вижда безсмислена ама и за този влак ще има пътници...
  • 15 Никола

    55 3 Отговор
    Гледах ги на изложението, пълно дърво е това. За още много малко се взима HAVAL H6 пълен с екстри, автоматик, 190кс. 4х4 и супер лукс вътре.

    Коментиран от #52

  • 16 KOC

    22 16 Отговор
    за 30-40 бона по добре Т РОК поне е здрав а този никой не го знае дори къв е работи ли
  • 17 tarikat

    13 8 Отговор
    Отвътре си е чист Опел Зафира и първата Инсигния
  • 18 WCWC

    23 7 Отговор
    Пълен кенеф
  • 19 Японеца

    28 6 Отговор

    До коментар #8 от "Джуган":

    Ще спрете да се подигравате на Ганьо за газовите уредби!Не могат да влезнат в Евро 6 и Евро 7 и минават на газ. Путин им го каза 2019г. минавайте на природен газ!
  • 20 Корава

    1 3 Отговор
    работа, аисках да кажа ку...а работа.
  • 21 Само СУВ

    34 31 Отговор

    До коментар #6 от "Безмислени коли":

    СУВ имат много предимства пред леките автомобил
    1. По-високата позиция на седалките осигурява много по-добра видимост за водача, а оттам и много по-добра преценка на пътните ситуации.
    2. По-високата позиция на седалките осигурява много по-лесно слизане и качване от автомобила.
    3. По-високия клиренс на автомобила осигурява много по-добра проходимост през разбитите от дупки и бабуни градски улици.
    4. Разхода е като на лек автомобил.
    5. Няма никакъв съществен крен на завои ако се шофира с максимално разрешените скорости.
    Единствения недостатък е цената, но кефа цена няма.
    Плюещите СУВ са комплексари , които се дразнят от това , че някой седи по-високо от тях докато чакат на светофара.
    Аз казах!!!

    Коментиран от #24, #31, #45, #47

  • 22 птко

    21 4 Отговор
    Китайски Форд, произведен в Италия.Интересна комбинация.Накъде въври този свят!?
  • 23 гощо

    11 4 Отговор
    Ни е риба,ни е рак!
  • 24 ДДДД

    5 11 Отговор

    До коментар #21 от "Само СУВ":

    комплекс не съм чувал някой да има от това колко високо седи другия... комплекс имат малките колички като видят 20 цола джанти и 5-литров осмак...

    Коментиран от #43

  • 25 Баш Майстора

    12 5 Отговор
    DR сигурно е съкращение от дърво!
  • 26 Това джипче е куча марка

    18 6 Отговор
    Много грозен дизайн, интериора е копи-пейст от Форд,ама направо буквално прекопиран. Скъпа за марката и производител сбирщайн - Китай и Италия - две държави,които не се славят със здрави коли. Само двигателят ми харесва,че е Митсубиши, обаче в тая табуретка много харчи. Не заслужава внимание тази грозна табуретка куча марка за много пари.

    Коментиран от #42

  • 27 Пъпъгал

    11 0 Отговор
    Толкова струва и Форд Еко Спорт, който сглабят в Румъния
  • 28 гост

    5 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг: и впечатлява със стилен дизайн-това за колата на снимките ли е писано.Чудя се по какви критерии е оцинено така .

    Коментиран от #30

  • 29 Автомотор

    4 3 Отговор
    Е те Автомотор изпуснаха DS-a и сега това дърво, ако Желев им вземе и ситроена вероятно ще го продава по-добре. Трудна работа е бизнеса, не е за всеки.
  • 30 Ха ха

    4 2 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Е не по критериите за дизайна на вагиналните кошници явно
  • 31 Чук

    7 5 Отговор

    До коментар #21 от "Само СУВ":

    Най-готиното предимство е супер стабилността им ха ха
  • 32 Reptile

    14 2 Отговор
    За 28 К я отнсям веднага, парите нося на място и в торба, но за 44К - можете да си я задържите!
  • 33 Българина

    7 15 Отговор
    Всички коли са събери чарк, а тази е и от италия, което е най притеснителното. Мотора ще е най здравото, но италянската инженерна мисъл е пословична с гениалността си в кавички

    Коментиран от #50

  • 34 Цената на този

    12 4 Отговор
    Курник е максимум 12-13€ всичкото отгоре пари ня вятъра
  • 35 Цената на този

    7 3 Отговор
    Курник е максимум 12-13€ всичкото отгоре пари ня вятъра
  • 36 Pokoloko

    13 3 Отговор
    sony - sonashi
    panasonic - panasoanic
    adidas - adibas

    mente sled menteto....
  • 37 хонда

    7 10 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Без 4х4 това нещо е за боклука ........100%
  • 38 normalen

    13 6 Отговор
    Абе вие луди ли сте кьорави ли? Тоя ковчег е грозен, скапан но за сметка на това е скъп
  • 39 444

    16 4 Отговор
    20хил. не повече за тоя курник!
  • 40 шперца

    10 6 Отговор
    39 бона е равно на 39 гоуфа тройка а не мерси
  • 41 Калоян

    8 11 Отговор
    Много ми харесва количката, ще отида да я видя на живо в автомотор. Парите хич те са много, предвид оборудването. Една дачия дъстър само с предно е същата цена, но това изглежда доста по-модерно. Авторът, мнението на който уважавам, също я харесва. Така че според мен не е роша
  • 42 ккк

    14 3 Отговор

    До коментар #26 от "Това джипче е куча марка":

    Много харчи, да така е. Моята е атмосферка с литър отгоре, с 4х4 и вероятно по-тежка, въпреки това дава леко по-нисък разход от написаното. Щом няма 4х4 не си заслужава да се купува висока кола, купуваш негативите без позитивите на сув-а, не го разбирам това. Да, повечето хора не ползват 4х4 всеки ден, а и при мнозинството от сув не се изпозлват и в пресечена местност, но въпросът е да имаш една кола за всякакви местности и когато ти се наложи да се измъкнеш. Ясно е че сув не е идеален за града, нито за магистралата, не е оптимален за чукари, но той е всичко в едно, което му е плюса, затова коли без двойно са като селски тунинг за една кола.
  • 43 Ами

    6 1 Отговор

    До коментар #24 от "ДДДД":

    Да кифлата наистина и теква и я избива на комплекс. Страх от малък мощен корвет ламбо ферари. Прави пау и си мъртъв по добре 1н тир наистина пред мола да си купи кафе гъзария а.

    Коментиран от #44

  • 44 Майтап

    7 1 Отговор

    До коментар #43 от "Ами":

    Хареса ми това съкращение 1н тир :)
  • 45 Random

    10 6 Отговор

    До коментар #21 от "Само СУВ":

    1. Като си заобиколен от други такива боклуци пак ли ще виждаш по-добре?
    2. Глупости
    3. Ми що не вдигнат едно нормално комби вместо да правят тия недомислици? По-високото купе и то ли помага на проходимостта?
    4. Абсолютно грешно.
    5. Ама е повече от на нормална кола.
  • 46 Порно

    5 1 Отговор
    Плащаш , караш 150 х км и хвърляш.
  • 47 Муха

    4 4 Отговор

    До коментар #21 от "Само СУВ":

    Дженди, карай си коша и не се бутай при разбиращите от автомобили. Писал си пълни простотии дето може да ги роди само болен джендърски мозък. 1. Кефи най-много! Веднага отивам да се кандидатирам за водач в градския... Хахаха... Е краен случай маршрутка или доставчик с бус! Смех!

    Коментиран от #65

  • 48 Супер

    9 4 Отговор
    От дачия е по-добра, но Haval h6 е по-добър.
  • 49 XXXXXX

    3 7 Отговор
    Колицата си е сгодна за ти я пари.Миналата година си купих Киа Спортидж базовиа модел с отстъпката ми излезе 37 800 лв.1.6 бензин 132кс. предно предаване и механична скоростна кутиа.А DR-а има газ и турбо което го прави лично за мен по привлекателен,така че не мисля че цената му е висока просто са ни ниски заплатите.И разхода на гориво му е добър,корееца градско ми взима 10.5-11 литра и е атмосверка.Така че като за бюджетник си е много гот,на който не му харесва нека да хвърли едно око на Махиндра или Тата-Баджач и после ще си говорим :-)

    Коментиран от #58

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Калата

    3 2 Отговор
    Чета редовно тестовете на Радослав Славчев и трябва да ви кажа, че когато една кола има недостатъци, той не ги спестява. Повечето други медии пишат само хвалебствия за колите. Та щом написаното е сравнително положително, то наистина може да ѝ се обърне внимание.
  • 52 мдаа

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Никола":

    Да, само че и HAVAL няма 4х4...иначе определено е по-добрия вариант.

    Коментиран от #54

  • 53 САЛАМА НЕЙКО

    5 1 Отговор
    Имайте предвид ,че всеки един китайски автомобил е с технология от преди 10 години и странен "модерен " дизайн

    Коментиран от #55

  • 54 Никола

    3 0 Отговор

    До коментар #52 от "мдаа":

    Е да във варианта с автоматик HAVAL h6 няма 4х4 , но с ръчка има .
  • 55 Ningbo

    6 2 Отговор

    До коментар #53 от "САЛАМА НЕЙКО":

    Потърси в Интернет WEY VV7. Моделът е на Great Wall. Мисля че носи името на собственика. Уникален дизайн, и добър набор от двигатели. Не зная колко китайски автомобили сте виждал на живо. Има брутални безумици...вярно е. Но има наистина много добри автомобили. Както на дизайн, така и като двигатели...ходова част. Китай произвежда 71 марки автомобили. Тази индустрия е с чудовищни мащаби. Имат технологиите и кадрите. Произвеждат BMW, MERCEDES BENZ,AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA, TESLA.... Американски, японски и корейски марки. Аз поне съм виждал поне 15 модела на VW, с имена дето не съм ги и чувал. Като изключим електрическите, 90% от ДВГ автомобилите са бензинови автоматици..Дизайнът на много от китайските автомобили е по-впечатляващ от скучните VW например..Но всеки си има мнение и вкус. Идеята на коментарът ми е, че все още гледаме с насмешка, и подценяваме Китайската автомобилна индустрия.
  • 56 Kubeto

    0 2 Отговор
    ford
  • 57 кочината ми харесва

    1 1 Отговор
    лошото е че скъпа и тя
  • 58 докато има балъци

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "XXXXXX":

    ще има и тарикати хахах толко пари за кия мухаха

    Коментиран от #62

  • 59 ддд

    0 0 Отговор
    Колата като цена не е добра. Рено Каджар например се предлага с 4х4 и дизел за толкова с дилърската отстъпка, инак е 5х.лв отгоре, но и те си заслужават. В момента най-добрата китайска кола е Грейт Уол Н6 на старо, вървят по 15х.лв, а са страхотни коли за тази цена, карал съм и го знам от личен опит. Трябваше да се наложат на нашия пазар, защото бяха дори по-евтини от тази по-горе, а предлагаха 150кс комънрейл, кожена тапицерия и хубави дисплеи. Сега се предлага по-стилен Хавал, но той няма двойно предаване за пазарите у нас, инак е много добър за 44х.лв.

    Коментиран от #66

  • 60 дърт шофьор

    2 1 Отговор
    Прочетох първото изречение - добре. Прочетох второто - и по-нататък не съм чел. Стана ми ясно.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Бай Благой

    0 0 Отговор
    Все едно гледам Форд.
    Успех.
  • 64 Кръстев

    1 0 Отговор
    От ревюто, а и от снимките, ми се струва, че този незнаен кросоувър е по-добър и от хавал н6, и от дъстър с предно. Обективен тест на Славчев с плюсове и минуси. Браво.
  • 65 до Жендъра #47

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Муха":

    Жендо откъде и тебе пара да я купиш ве
  • 66 Хитрата сврака

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "ддд":

    Гоуф цвайка за тебе само
  • 67 Къчо

    0 0 Отговор
    А Гоуф Цвайки с шаси от алуминиев винкел сглобка ВолфсПерник немаше ли
  • 68 Цицелко Цоцорков

    0 0 Отговор
    Мечтая за БГ Голф произведен с винкел от Санкт Перникбург Чуйпетлово