Отидете към основна версия

3 624 16

Кризата на Ford в Китай продължава с 26.1% спад

  • ford-
  • китай-
  • спад

През 2019-а продажбите на Ford в Китай са спаднали с 26,1%. Автоконцернът се бори с вече тригодишен спад на доставките на нови превозни средства във втория си по големина пазар.

Американският автомобилен производител е доставил 146 473 коли в Китай през четвъртото тримесечие на 2019-а, което е с 14.7% по-малко в сравнение със същия период на 2018-а. През изминалата година Ford е продал общо 567 854 автомобила в азиатската държава.

Автоконцернът се опитва да съживи представянето си в Китай, след като бизнесът му започна да се свива в края на 2017-а. Тогава продажбите са претърпели влошаване от 6%, последвано от рекордно лошата 2018-а с намаляване на новите доставки от 37%.

Анинг Чен, президент и главен изпълнителен директор на Ford Greater China, заяви, че макар 2019-а да е била трудна година за автомобилния производител, пазарния дял на компанията в премиум сегмента се е стабилизирал, а спадът в бюджетния сегмент е започнал да намалява през втората половина на годината.

„Натискът от външната среда и низходящата тенденция на индустрията ще продължат и през 2020-а. Именно заради това ще положим усилия за укрепване на продуктовата ни гама с повече продукти, ориентирани към клиента.", разясни Чен.

Автопроизводителят планира да пусне в Китай повече от 30 нови модела през следващите три години, от които над една трета ще бъдат електрически превозни средства. Осен това ще бъдат локализирани управленски екипи чрез наемане на повече персонал, като по този начин американската компания ще подобри партньорските си отношения в съвместните си предприятия.

Припомняме, че в Китай Ford прави автомобили чрез джойнт венчъри с Chongqing Changan и Jiangling Motors. Освен това автоконцернът заяви, че ще бъде партньор и с Zotye, за да продава превозни средства на по-ниски цени.

2020-а ще бъде трудна не само за Ford, но и за всички автомобилни производители, който правят бизнес в азиатската държава. Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) предвижда през тази година пазарът да се свие с 2% поради по-слабата икономика и търговския спор със САЩ.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 7 гласа.

Свързани новини