Отидете към основна версия

1 869 9

Спадът на автопазара в Китай ще продължи и през 2020-а

  • китай-
  • автопазар-
  • спад

Автомобилните производители в Китай трябва да свикнат с новите условия на най-големия автомобилен пазар в света. Това заяви в понеделник Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), повтаряйки прогнозите, че продажбите вероятно ще се свият за трета поредна година през 2020-а.

Съюзът очаква спад от 2% в новите доставки на автомобили през следващите 12 месеца. Това, все пак, е добър знак в сравнение със свиването от 8.2% през 2019-а, когато продажбите бяха поставени под натиск от новите стандарти за емисии и отрицателните ефекти върху икономиката, предизвикани от търговската война със САЩ.

Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) също заяви, че доставките на нови автомобили са спаднали за 18-и пореден месец през декември. Годишните продажби започнаха да се свиват през 2018-а с респективно 2.8%, спирайки растежа на пазара, започнал през 90-те години.

Наблюдателите на индустрията обаче се надяват на възстановяване на новите доставки на автомобили в по-бедните градовете, както и облекчаване на търговското напрежение между Китай и Съединените щати, което би довело до редуциране на спада.

"Ние се отдалечихме от етапа на високоскоростно развитие, което продължи цели 28 години. Трябва да приемем новата реалност и да се адаптираме", каза Ши Джианхуа на официален брифинг, висш служител в CAAM.

Продажбите на нови електрически превозни средства също са спаднали с общо 4% до 1.24 милиона бройки през 2019-а. Това се дължи предимно на намаляването на субсидията, която през 2018-а доведе до 62% ръст в новите доставки на електромобили. При това положение поставената от китайското министерство на индустрията цел преди 3 години, която гласи да се продадат 2 милиона електрически коли през 2020-а, изглежда невъзможна.

Глобалните автомобилни производители също са предпазливи с прогнозите си, след като през изминалата година съкратиха производството си, затвориха фабрики и уволниха персонал. Автоконцерни като Geely и партньорът на Ford Chongqing Changan Automobile заявиха, че очакват по-силна конкуренция тази година, която ще доведе до отстраняване на по-слабите играчи.

Миналата седмица американската компания заяви, че продажбите ѝ в Китай са спаднали с 26% през 2019-а. Това представлява продължение на вече тригодишна тенденция, която през 2018-а отчете 37% спад. Въпреки това, автоконцернът съобщи, че пазарния му дял се е стабилизирал в премиум сегмента.

Volkswagen пък, чиито SUV модели допринесоха за регистрирането на спад от само 1.1% през първите 11 месеца на 2019-а, заяви, че очаква пазарът в Китай да нараства със сравнително бавни темпове през следващите пет години.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Свързани новини