Отидете към основна версия

22 673 72

VW представи чист TDI

  • vw-
  • volkswagen-
  • tdi

Готови ли сте да дадете още един шанс на "мръсния" TDI на Volkswagen? Автопроизводителят се надява на това, тъй като излиза с нов дизелов двигател, който по негови думи е по-чист от всякога. Благодарение на иновативната нова система от два каталитични конвертора (SCR) и впръскване на AdBlue, което представлява 32.5% нетоксичен и незапалим уреен разтвор и 67.5% деминерализирана вода, VW предлага най-екологичния си TDI.

След дизеловия скандал, наричан още Дизелгейт, се спекулираше, че от Волфсбург ще се откажат изцяло от дизеловия агрегат. VW обаче ще продължи да произвежда ДВГ успоредно с електромобилите, в чието развитие инвестира огромни средства.

Наскоро автоконцернът представи изцяло новия си дизелов двигател EA 288 EVO заедно с иновативната си Twin-Dosing Technology. За да обясни системата, VW създаде анимирано видео, което показва как тя функционира.

EA 288 EVO разполага с два каталитични конвертора със собствена система за впръскване на AdBlue, необходим за намаляване на отделянето на азотни окиси, които бяха главният виновник за Дизелгейт.

Според VW новата Twin-Dosing система редуцира вредните емисии с над 80 процента. При впръскване на AdBlue в първия каталитичен конвертор, намиращ се в близост до двигателя, което му позволява да бъде загрят по-бързо, азотните оксиди се редуцират особено ефективно при ниски температури, като например, след като колата е запалила или по време на бавно градско каране. Това се дължи на факта, че SCR системата изисква определена температура, за да работи оптимално. Във втория каталитичен конвертор отново се впръсква AdBlue. Той, на свой ред, се намира под каросерията и е изключително ефективен при загрята кола или висока температура на двигателя, като например при шофиране с висока скорост. Тази двойна защита осигурява почти цялостно премахване на азотните окиси, правейки EA 288 EVO възможно най-чист.

Припомняме, че при впръскването на AdBlue при отработените газове в кaтaлитичния кoнвeртoр редуциращият агент (урея) се разгражда, комбинирайки се с пара, за да се образува амоняк, кoйтo рeaгирa c aзoтнитe oкиси и oт aуcпухa излизaт бeзврeдeн aзoт и вoднa пaрa.

VW вярва, че новият двигател EA 288 EVO ще даде на клиентите всички предимства, които предоставяха предишните TDI агрегати, но без вредните емисии. „Иновативната технология за двойно дозиране поставя нашите дизелови агрегати значително под текущите граници и дори под бъдещите граници, изисквани съгласно стандарта Euro 6d за отделените емисии на азотни оксиди. Следователно нашите TDI са не само изключително ефективни, мощни и генериращи голям въртящ момент - те също така допринасят и за по-чиста околна среда. Това ни прави много горди“, обяснява Маркус Кьоне, ръководител на разработката на дизелови агрегати във Volkswagen.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 44 гласа.

Свързани новини