Last news in Fakti

8 Февруари, 2020 13:00 22 465 72

VW представи чист TDI

  • vw-
  • volkswagen-
  • tdi

Готови ли сте да дадете още един шанс на "мръсния" TDI на Volkswagen? Автопроизводителят се надява на това, тъй като излиза с нов дизелов двигател, който по негови думи е по-чист от всякога. Благодарение на иновативната нова система от два каталитични конвертора (SCR) и впръскване на AdBlue, което представлява 32.5% нетоксичен и незапалим уреен разтвор и 67.5% деминерализирана вода, VW предлага най-екологичния си TDI.

VW представи чист TDI

След дизеловия скандал, наричан още Дизелгейт, се спекулираше, че от Волфсбург ще се откажат изцяло от дизеловия агрегат. VW обаче ще продължи да произвежда ДВГ успоредно с електромобилите, в чието развитие инвестира огромни средства.

VW представи чист TDI

Наскоро автоконцернът представи изцяло новия си дизелов двигател EA 288 EVO заедно с иновативната си Twin-Dosing Technology. За да обясни системата, VW създаде анимирано видео, което показва как тя функционира.

EA 288 EVO разполага с два каталитични конвертора със собствена система за впръскване на AdBlue, необходим за намаляване на отделянето на азотни окиси, които бяха главният виновник за Дизелгейт.

VW представи чист TDI

Според VW новата Twin-Dosing система редуцира вредните емисии с над 80 процента. При впръскване на AdBlue в първия каталитичен конвертор, намиращ се в близост до двигателя, което му позволява да бъде загрят по-бързо, азотните оксиди се редуцират особено ефективно при ниски температури, като например, след като колата е запалила или по време на бавно градско каране. Това се дължи на факта, че SCR системата изисква определена температура, за да работи оптимално. Във втория каталитичен конвертор отново се впръсква AdBlue. Той, на свой ред, се намира под каросерията и е изключително ефективен при загрята кола или висока температура на двигателя, като например при шофиране с висока скорост. Тази двойна защита осигурява почти цялостно премахване на азотните окиси, правейки EA 288 EVO възможно най-чист.

VW представи чист TDI

Припомняме, че при впръскването на AdBlue при отработените газове в кaтaлитичния кoнвeртoр редуциращият агент (урея) се разгражда, комбинирайки се с пара, за да се образува амоняк, кoйтo рeaгирa c aзoтнитe oкиси и oт aуcпухa излизaт бeзврeдeн aзoт и вoднa пaрa.

VW представи чист TDI

VW вярва, че новият двигател EA 288 EVO ще даде на клиентите всички предимства, които предоставяха предишните TDI агрегати, но без вредните емисии. „Иновативната технология за двойно дозиране поставя нашите дизелови агрегати значително под текущите граници и дори под бъдещите граници, изисквани съгласно стандарта Euro 6d за отделените емисии на азотни оксиди. Следователно нашите TDI са не само изключително ефективни, мощни и генериращи голям въртящ момент - те също така допринасят и за по-чиста околна среда. Това ни прави много горди“, обяснява Маркус Кьоне, ръководител на разработката на дизелови агрегати във Volkswagen.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 44 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 jар

    57 163 Отговор
    Други производители вече правят електрически модели с по 600км пробег а VW тепърва ще предлага екологичен дизел.С това темпо на развитие изостават доста.

    Коментиран от #7, #16, #59, #66, #71

  • 2 smeh

    69 9 Отговор
    С толкова системи за подръжка, допълнително Адблу и не знам какво още икономията от дизела вече започва да става доста спорна. Ще ми е интересно някой тествал Голф 8-цата да сподели дали софтуерно е орязана чувствителността на газта. Реагира ли бързо, или оставя усещане за мудност. Защото при 3.0 тди/хем с 2 турбини/ от последните години нещата са плачевни спрямо предното поколение само с 1 турбо и малко доработки. А иначе на хартия са доста по-добре.

    Коментиран от #35

  • 3 Кристовв

    109 27 Отговор
    Така трябва , да зе развива двг-то , а не боклукчивете електрички дето са по-опасни и от корона вирус !!!

    Коментиран от #28

  • 4 пейо

    79 6 Отговор
    Още едно нещо което ще се реже в България и ще се премахва. Раят на автосервизите

    Коментиран от #54

  • 5 Гост

    109 4 Отговор
    Прост дизелов двигател с химична лаборатория около него, и още един куп контролираща електроника за нея, която по всяко време може да те вкара в авариен режим заради някой датчик. Всичко яко наблъскано, за да смениш една подгревна свещ махаш 20 чарколяка...
  • 6 Тошо

    87 2 Отговор
    И след някоя друга година четем обява в пернишко: изолиране на егр/агр-а, ампутиране на адблу системи, ремап и газодизел система само за 500лв. :)))
  • 7 Eee

    81 21 Отговор

    До коментар #1 от "jар":

    Къде ги видя тия 600км. Пробег при електричките с едно зараждане?И карал ли си електричка през зимата в минусови температури да видиш колко км. Ще си изминал?

    Коментиран от #9

  • 8 Гошко шофьорчето

    43 6 Отговор
    "Благодарение на иновативната нова система от ..." , ти идва да захапиш аспуха и да дишаш, дишаш. А и системата, хем иновативна, хем нова.
  • 9 Поинтересувай се

    30 52 Отговор

    До коментар #7 от "Eee":

    Тесла Модел 3 вече се предлага дори с по висок пробег.Дори скоро имаше статия за Пежо което тази година ще се продава и също ще минава над 600км с едно зареждане.

    Коментиран от #10, #12

  • 10 Бачо Киро

    62 13 Отговор

    До коментар #9 от "Поинтересувай се":

    Ти не гледай тестовете в Калифорния... Нагоре по Мичиган около нулата и не могат вратите да си отворят по половин час, хем с подгряване... Баш модел 3. Да не говорим, че при по-сериозни температури и модел Х има изгорял точно от системата за подгряване... Тесла трябва да вземат хора, които да им оправят автомобилната част. Електрическата ясно, че са напред с материала. Но колата не е просто таблет и 4 колела. Имат елементарни проблеми които не съществуват дори при евтини или дърти коли... Ясно, че трябва да е красиво за толкова пари, но трябва и да е функционално при доста повече ситуации, не само докато отиваш на кафе в Калифорния.

    Коментиран от #13, #18

  • 11 Вин

    43 15 Отговор
    Дизела се завръща!!!

    Коментиран от #27

  • 12 HitDobavki

    22 28 Отговор

    До коментар #9 от "Поинтересувай се":

    Купи си първо от теслата пък после коментирай хартиени измишльотини! Ама предполагам че никога няма да имаш пари да си го позволиш това електрокарче!

    Коментиран от #14

  • 13 Пълни глупости

    18 11 Отговор

    До коментар #10 от "Бачо Киро":

    Виж какви са вратите при Ауди А5! И почти всички спортни коли са без рамка на вратите. Там също са без рамка и стъклата замръзват за уплътненията. На всички коли вратите замръзват, но не всички имат предварително подгряване за да ги разтопят.

    Коментиран от #40

  • 14 И ти също

    12 4 Отговор

    До коментар #12 от "HitDobavki":

    Купи си покарай, та тогава плюй след тях.
  • 15 ВАГ

    32 3 Отговор
    Няма как да не бъде орязана динамиката на всички дизели не само на Ваг но и всички фирми пострадали от дизелгейт яко промениха софтуерно мощността на дизелите ,че и много бензини.Първо следва едно забавяне и тогава двигателя започва да отдава пълния въртящ момент...Няма как тая цяла лаборатория около двигателя да не го души и във същото време точно тя скъсява живота на двигателя и основно на турбината ...Мдаааа ние Европа трябва да спасим Екологията на целия свят а това ,че всички други континенти си правят каквото искат е друг въпрос..Е да де ама как не сме ли всички на една планетата???Рестрикциите са си само за нас за това ще караме и скоро бензинки по 0.8т бегачки
  • 16 Случаен

    11 8 Отговор

    До коментар #1 от "jар":

    Как ще изостават като развиват по-новата технология? По-скоро другите вървят назад
  • 17 Алфа Ромео

    17 3 Отговор
    Не вярвах че ще го кажа но това поколение Голф по ми харесва като дизайн.
  • 18 111

    29 15 Отговор

    До коментар #10 от "Бачо Киро":

    Тесла е едно шаси с 600 килограма батерии в дъното, електромотор и малко по-умен софтуер който да следи ефективното ползване на батериите. Като изработка не струват и има много да учат от европейците. Ако един ден учените измислят по-добра и по-лека химия за батериите, европейските производители ще направят по-добри електромобили, а междувременно Теслата ще я купуват основно в слънчева Калифорния като втора кола.
  • 19 Вариатор

    31 1 Отговор
    Ясно е че Ваг нямат повече варианти за грешки в посока дизел и е ясно ,че това е един от най модерните дизелови двигатели във 2020 ако не и най модерния Но си остава дизел....И цялото удоволствие от шофирането на дизел особено при. версиите със голям въртящ момент като ГТД със 400нм вече няма да е същия !!!!!Тези вече 400нм ще се отдават по бавно и цялата тази лаборатория яко ще души и скъсява живота на този иначе модерен макар и дизелов агрегат....

    Коментиран от #26

  • 20 Алфа Ромео

    33 5 Отговор
    Много сложно и скъпо изглежда с голяма вероятност за проблеми на малко километри още, тази кола е за хора с добри доходи да я карат 150 000 км и после да я разкарат към страни подобни на нашата където ще и орежат системите и ще стане обикновено TDI.
  • 21 Бледоликият Джон

    8 5 Отговор
    Да не е станале изневиделица 1-ви Април?Наистина лети тва време.
  • 22 Наглец

    13 24 Отговор
    Много гнусни са ми тия немци жалко че нямам един гранатомет да са им отнесъл посолството в Изток.Гнусни дебели свине!

    Коментиран от #36, #47

  • 23 Американеца

    16 21 Отговор
    Дизела е мръсно гориво и всеки тук ще ви го каже!
  • 24 авто фен

    15 8 Отговор
    Много красив автомобил / прилича на последнияТойота Аурис/. но с много безсмислен, усложнен и скъп за поддръжка дизелов мотор.
  • 25 Ивайло

    1 42 Отговор
    От 4 месеца се занимавам с един сайт който изглеждаше съмнителен, реших да пробвам тъй като не ми коства нищо. Миналата седмица изкарах 1287лв. След таксите и т. н. Доволен съм тъй като не губиш нищо. https://freebitco.in/?r=34541387
  • 26 авто фен

    12 13 Отговор

    До коментар #19 от "Вариатор":

    Модерен дизел не съществува, затова са всичките сложни филтри и системи за пречистване на "модерния дизел".
  • 27 авто фен

    7 4 Отговор

    До коментар #11 от "Вин":

    Последният им дизел е това, обявиха го преди няколко години. Преминават изцяло на хибриди и ел.коли след 2030г.
  • 28 авто фен

    22 7 Отговор

    До коментар #3 от "Кристовв":

    Това не е развитие на морално остарелия като принцип на работа тракащш дизел. Това е усложняване на системите за пречистване,фитлри, катализатори на иначе допотопния дизел. Ако се модернизираше самият двигател,той нямаше да има нужда от толкова сложни пречистващи системи!
  • 29 Яонеца

    19 21 Отговор
    При електричките няма масла и смяната им! Батериите ще ги развият до 600км пробег, ще ги направят по леки и с голяма плътност! Дизела е обречен!

    Фабриката на Мъск в Берлин ще заработи и ще видим ваг къде ще са?

    Коментиран от #39, #51

  • 30 И най смотаната газуредба е по добре

    16 7 Отговор
    Колко "чист "ще да е, да ,докато е нов в някоя нормална държава,като дойде ред да пристига в България ще е пушеща кочина,като всички други "велики дизели" които ги гледаме по пътищата си сега!Дано да затегнат еко законите ,нали искат да пълнят хазната,да прокарат същите еко закони за колите като в Германия!Какво чакат,да им се чудиш!?
  • 31 анонимен

    10 5 Отговор
    Новите дизелови коли не се ли карат предимно извънградско, каквито и системи да им измислят, всичко се задръства.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Реалист

    22 3 Отговор
    Скоро няма да се мине само на електрически автомобили, прекалено скъпи са, малък пробег, няма станции за зареждане, отделно зареждането е много бавно. Всеки да си кара това, което му е по джоба.

    Коментиран от #37

  • 34 Токо

    17 7 Отговор
    Брей брей ! Тия фолксвагени ще вземат да сеят тор след тях бе ! Направо ягоди ще никнат след тях :) То на 50 000 км ще трябват 3 000 Евро за филтрри ама ... нема значение , нали ще береме ягоди

    Коментиран от #38

  • 35 Токо

    11 3 Отговор

    До коментар #2 от "smeh":

    Е как бе колега ! Ти не знаеш ли , че щом излезе нов модел и веднага се обаждат на Факти и ги викат за тестове. Краш и всякакви !Задал си въприса на правилното място . Тук са специалисти и по електро автомобилите и по грипените и по ф-16 .... Ти питаш и те ти отговарят
  • 36 Нет

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "Наглец":

    В Изгрев е
  • 37 Терминатор

    2 4 Отговор

    До коментар #33 от "Реалист":

    Абсолютно вярно!!! Подкрепям те на 1000 000% колега!!!
  • 38 Така е

    0 3 Отговор

    До коментар #34 от "Токо":

    Първо руснаците ще минат. Ние сме след тях.
  • 39 ...

    15 4 Отговор

    До коментар #29 от "Яонеца":

    А колко вредни емисии се отделят при производството на батериите за електричките? И какво ще стане с батериите, които са извадени от употреба?

    Коментиран от #41, #50

  • 40 перничанин

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Пълни глупости":

    Норвежец , ти си знаеш. Разкрих те!!!!:)))
  • 41 авто фен

    6 7 Отговор

    До коментар #39 от "...":

    А колко вредни емисии се отделят при производството на милиардите оловни акумулатори за дизеловите коли и какво става с тях след излизане от употреба?
  • 42 GYR

    15 5 Отговор
    Производството на 6 мил литиеви батерии за среден клас автомобил се равнява на замърсяване като 6 атомни бомби със заряд над 4 пъти всяка от тази пусната над Хирошима. А разграждането на същите 6 милиона батерий е поне още 20 пъти по-вредно. Като и двете стойности са занижени

    Коментиран от #45, #65

  • 43 Иванов

    15 10 Отговор
    С 18 катализатора, 8 ламбда сонди и 100 електронни блока да ги контролират- не , мерси. Тия дизели почват да стават абсурдни, а още по-абсурдни са жалките опити на VAG да спасят дизела.

    Коментиран от #44

  • 44 По точно

    12 11 Отговор

    До коментар #43 от "Иванов":

    VW се опитват да се спасяват с дизела но скоро ще правят промоции от сорта,купуваш Туарег получаваш Пасат безплатно но това не е всичко само до края на месеца взимаш и Голф за да имаш една кола за каране докато другите две са в сервиза.
  • 45 авто фен

    12 4 Отговор

    До коментар #42 от "GYR":

    Ама ти вярваш ли си на измишлъотините. Къде видя радиационни елементи в литиево-йонните батерии? Не говори повече подобни глупости.

    И за какво разграждане на тези батерии говориш, те се рициклират.
    В кой клас си по дяволите?

    Коментиран от #46

  • 46 Не му обръщай внимание

    10 2 Отговор

    До коментар #45 от "авто фен":

    За това му плащат. Той и сам го знае че не са радиоактивни. По-скоро са радио активни, защото активират радиото.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Опа

    9 0 Отговор
    Всъщност, дали само VW са лъгали за свойте дизели? Е поне сега наистина ще бъдат еко
  • 49 ВаГ

    2 7 Отговор
    По повода за Теслата,ако искате кола си купете такава,а не циркуляр със заглавието на ,,инструмент за забиване на пирони,,-(Тесла)
    или некой нещастен смърдящ дизел!Истината всички я знаем!!!-Бензин!!!
  • 50 Японеца

    4 7 Отговор

    До коментар #39 от "...":

    Рециклират се, сегашните батерии какво се правят? Популизъм е твоя въпрос, хитър ход на 100 годишните умиращи пушилници!
  • 51 Кореец

    5 2 Отговор

    До коментар #29 от "Яонеца":

    И като заработи какво ще стане бе каун?!Ще наложиш ел.вибраторите ли?На путкин ден чувал ли си изразът?!Аман от пишлемета с пилешки мозък
  • 52 Я. Петров

    4 0 Отговор
    На адблу ли ще го караме или на нафта? Че нещо не разбрах..

    Коментиран от #60

  • 53 Всички е за печалба, а не екология

    10 0 Отговор
    Още по-скъпи и сложни конструкции, които като остарея ще са още по- невъзможни и нерентабилни за поддръжка и отново ще бъдат отстранявани. Тия нагли идиоти не мислят за скапаните си технологии в целия живот на експлоатация, а само докато ги продадат и са на няколко годинки. След това идват у нас, за да се превърнат в боклуци равни на тия които и сега се търкалят по улиците. Тук стандарта на живот скоро няма да позволява сложната и скъпа поддръжка и то на стара кола, всичко ще се отстранява до ниво на стар дизел от миналия век, както е сега....
  • 54 КонТрол

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "пейо":

    Гольо , да не би сервизите да режат без желанието на собственика?
  • 55 Браво

    4 1 Отговор
    сега да погнат американските тесли за косвеното заразяване на природата и нарушаване на екологията с утилизацията на батаериите
  • 56 некойси

    3 0 Отговор
    Твърде късно, кака се омъжи :)
  • 57 VW представи чист боклук!!!

    6 3 Отговор
    Тея пак се опитват да ни обеждават че лайното им не смърди!
  • 58 www

    1 2 Отговор
    Разни филтри и много сложна електроника на колко километра ще се сменят катализаторите? А цената ще по висока от преди - заради катализаторите... Америкаците в лицето на Тесла инвестират в електрически автомобили, японците от Тойота в хибриди и във водородни горивни клетки, а германците се опитват да подобрят своя ТДИ. Всеки си има стратегии. А основната група клиенти ги интересува колко ще му струва един километър пробег (общо амуртизации сервивизи и др.) за целия жизнен цикъл предвиден от производителя, както и от сурността и надежността на автомобила...
  • 59 Хайл

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "jар":

    НАВЛЕК ЕЛЕКТРОКАРСКИ.от къде ти идва тока да си заредиш боклука за 8 часа и някви 220 км,като ти се скапе батерията кой ще я рециклира...иначе си професор,много ги разбираш
  • 60 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "Я. Петров":

    Пълни и двата то от което си вземе...вдигнаха вече цената...2.20 нафта и 1 лв адблу за литър и от разход 5/100 за 10 лв става 5/100 за 11 лв-повишение 10 %

    Коментиран от #63

  • 61 ърт

    3 2 Отговор
    дизелът горивото на миналото.
  • 62 Dizeldjiqta

    5 2 Отговор
    Не ви знам вас ама аз още поне 30години ще карам на дизел и после няма да си купя мизерна електричка със съмнителна екологичност(изработка на батерии ,двигател и ел енергия за зараждане ) а ще си взема кола на ВОДОРОД истинското бъдеще а не маркетингови измислици и трикове , на които всички се връзвате. Карай нафта , карай бензин , газ , метан квото ти е на сърце тея коли тряя и малко удоволствие да доставят за парите си .
  • 63 ххх

    3 0 Отговор

    До коментар #60 от "Хайл":

    Консумацията на адблу е 2-4% спрямо консумацията на гориво. С други думи на 2 резервоара гориво ще платите 5 до 10 лв за адблу...

    Коментиран от #64, #67

  • 64 Мистър Уейн

    3 0 Отговор

    До коментар #63 от "ххх":

    Няма и толкова 5000-6000 километра издържа Ад блу резервоарът на 240 к.с. TDI.
  • 65 Иванов

    2 2 Отговор

    До коментар #42 от "GYR":

    Ти тия глупости във всичките теми тука ли ги написа?
    Дано поне са ти платили.
  • 66 6495

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "jар":

    Хаха представили чист дизел. Немска честна дума хахаха. Не, благодаря немски коли никога повече. Не ядем доматите с колците.
  • 67 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "ххх":

    Знам колко го ползва това адблу защото карам нещо с адблу и до болка ми е ясно-за колите е по-скъпо от камионите макар да е налято от една и съща цистерна,но ми е друга мисълта-"грижа за природата" за сметка на брата шофьор

    Коментиран от #68

  • 68 60 ст е реалната цена на адблу

    3 0 Отговор

    До коментар #67 от "Хайл":

    Между другото масово в Бг разфасовките с адблу не се съхраняват правилно! Повечето хора се притесняват какво става ако замръзне, а всъщост проблема е лятото, кагато го напече слънцето на някой рафт... Ако замръзне проблем няма, но като го оставим на 40С или го купим от такова място то става негодно!
  • 69 type-R

    3 2 Отговор
    Тия нямат срам! Толкова ли не разбират, че още първия пикльо ще изреже всички системи за очистване!
  • 70 гого

    3 3 Отговор
    Фолксваген са наистина една от най-сериозните марки в света,но от както карам мазда вече 11години ,не искам и да чуя за друга марка.
  • 71 Хей

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "jар":

    Що сравняваш едното с другото?
  • 72 гост

    1 0 Отговор
    След 10 години ще има 5 филтъра, които ще струват колкото половината кола. А за електричките тока идва от боклуците в централите, пушекът обаче влиза в дробчетата на децата и ракът не закъснява. Много еко, много нещо.