Миналия четвъртък Ford представи електрическия си кросоувър Mustang Mach-E в Лондон. Освен това, американската компания потвърди пред Autoblog, че продажбите на стартовата серия First Edition ще започнат едновременно в Европа и САЩ, като са насрочени за последното тримесечие на 2020-а.
Това е отражение на предимството на Стария континент пред Америка по отношение на приемането на електромобили, което се дължи отчасти на новите строги правила на ЕС, които ограничават отделените емисии на въглероден двуокис. Автомобилният производител също обяви, че ще пусне 18 електрифицирани превозни средства на Европейския пазар до края на 2021-а, като 14 от тях ще се появят на бял свят още през тази година.
Mustang Mach-E ще бъде единствената изцяло електрическа кола на Ford на двата континента. В САЩ той се присъединява към съществуващите плъгин хибридни варианти на кросоувъра Escape и седана Fusion Energi, плюс Escape Hybrid и Explorer Hybrid.
Ford казва, че инженерните екипи на Стария континент са участвали от самото начало в разработването на европейската версия на Mustang Mach-E. Те са настроили окачването, кормилното управление, системата за контрол на стабилността и задвижването на четирите колела спрямо изискванията в Европа.
Ford не коментира доклада на CNET, според който Mach-E ще бъде предложен първо в Норвегия, където през изминалата година продажбите на електромобили нараснаха с близо 31% до 60 316, което представлява 42% от регистрациите на нови превозни средства в страната.
Електрическата офанзива на Ford в Европа ще бъде подкрепена чрез изграждането на 1 000 зарядни станции за служители на американската компания в съоръженията ѝ из целия континент през следващите три години. Освен това автоконцернът е съосновател на консорциума IONITY. Неговата цел е да построи 400 станции за бързо зареждане с капацитет от 350 киловата в Европа, като водачите на Ford ще могат да се възползват от преференциални цени.