Отидете към основна версия

3 436 46

Емисиите на CO2 в Европа все още са твърде високи

  • co2-
  • въглероден двуокис-
  • регулации

От 2020-а автопроизводителите трябва да намалят емисиите на въглероден двуокис на своите модели в Европа до средно 95 грама на километър. През изминалата година обаче средната им стойност на Стария континент е била 121,8 грама (NEDC). Това показват данните на JATO Dynamics, като при проучването са разгледани 23 страни.

Въпреки че емисиите на въглероден двуокис намаляват бързо между 2007-а и 2016-а, през последните няколко години отново се наблюдава ръст в стойността им.

JATO оправдава увеличението с по-ниските дизелови квоти поради Дизелгейт, както и с все по-популярните SUV модели, които емитират повече CO2. Тези две тенденции в европейската автоиндустрия все още не могат да бъдат неутрализирани от нарастващото търсене на електрифицирани коли, които представляват само 6 процента от общия брой на новите регистрации.

През 2019-а със 129,9 грама CO2 на километър Германия отчита по-лоши стойности от средните за Европа. Само Швейцария с традиционните за нея големи, мощни и често 4x4 модели и Полша се представят по-зле в класацията на JATO. Испания и Италия се намират малко под средното равнище за Европа, а от големите държави на Стария континент Франция изглежда с най-реален шанс да се справи с новите регулации за CO2 на ЕС.

(Забележка за таблицата: Стойностите на Дания, Португалия и Финландия не могат да се сравняват с тези на другите държави, тъй като те публикуват данни, измервани посредством стандартите WLTP, а не NEDC)

В статистиката за отделните автоконцерни Toyota заема челна позиция, изключвайки изцяло електрическия производител Tesla. През 2019-а новите коли на японската компания са отделили средно 97,5 грама въглероден двуокис на километър, което се дължи на изключително високия дял на хибридни превозни средства от 60 процента.

В групата на PSA пък Peugeot и Citroen са се представили значително по-добре от Opel и Vauxhall. Renault и Nissan са непосредствено един до друг на съответно четвърта и пета позиция, докато Dacia изостава.

Не можем да не споменем и най-големия автопроизводител в Европа - Volkswagen, чиито коли са отделили средно 121,2 грама въглероден двуокис през 2019-а.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.

Свързани новини