От 2020-а автопроизводителите трябва да намалят емисиите на въглероден двуокис на своите модели в Европа до средно 95 грама на километър. През изминалата година обаче средната им стойност на Стария континент е била 121,8 грама (NEDC). Това показват данните на JATO Dynamics, като при проучването са разгледани 23 страни.
Въпреки че емисиите на въглероден двуокис намаляват бързо между 2007-а и 2016-а, през последните няколко години отново се наблюдава ръст в стойността им.
JATO оправдава увеличението с по-ниските дизелови квоти поради Дизелгейт, както и с все по-популярните SUV модели, които емитират повече CO2. Тези две тенденции в европейската автоиндустрия все още не могат да бъдат неутрализирани от нарастващото търсене на електрифицирани коли, които представляват само 6 процента от общия брой на новите регистрации.
През 2019-а със 129,9 грама CO2 на километър Германия отчита по-лоши стойности от средните за Европа. Само Швейцария с традиционните за нея големи, мощни и често 4x4 модели и Полша се представят по-зле в класацията на JATO. Испания и Италия се намират малко под средното равнище за Европа, а от големите държави на Стария континент Франция изглежда с най-реален шанс да се справи с новите регулации за CO2 на ЕС.
(Забележка за таблицата: Стойностите на Дания, Португалия и Финландия не могат да се сравняват с тези на другите държави, тъй като те публикуват данни, измервани посредством стандартите WLTP, а не NEDC)
В статистиката за отделните автоконцерни Toyota заема челна позиция, изключвайки изцяло електрическия производител Tesla. През 2019-а новите коли на японската компания са отделили средно 97,5 грама въглероден двуокис на километър, което се дължи на изключително високия дял на хибридни превозни средства от 60 процента.
В групата на PSA пък Peugeot и Citroen са се представили значително по-добре от Opel и Vauxhall. Renault и Nissan са непосредствено един до друг на съответно четвърта и пета позиция, докато Dacia изостава.
Не можем да не споменем и най-големия автопроизводител в Европа - Volkswagen, чиито коли са отделили средно 121,2 грама въглероден двуокис през 2019-а.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Точно така
13:02 11.04.2020
2 Госあ
Коментиран от #8
13:12 11.04.2020
3 Gen Gurko
13:18 11.04.2020
4 Бачо Киро
Коментиран от #6
13:24 11.04.2020
5 Peci kupona
Коментиран от #20
13:26 11.04.2020
6 Добре
До коментар #4 от "Бачо Киро":
Батериите на Тесла се правят в Америка! Ще се правят и в Германия! След като най-големия завод за батерии е в Америка, можеш да видиш дали се е увеличил техния въглероден двуокис.Коментиран от #7, #28, #34, #35
13:28 11.04.2020
7 Баци
До коментар #6 от "Добре":
Прочети първо какви суровини са нужни за направата на батериите и как се добивът, и после коментирай кое е по-замърсяващо.Коментиран от #9, #11
13:53 11.04.2020
8 Хехе
До коментар #2 от "Госあ":
Тъпия гайдар продукт на БФ се обади.Коментиран от #10
13:59 11.04.2020
9 Факт
До коментар #7 от "Баци":
Америка е тайъв хегемон че само да ви настъпят по главите и ще ви излезе мозъка през ушите.14:02 11.04.2020
10 Госあ
До коментар #8 от "Хехе":
Продукт на Софийски Университет, CNRS и RIKEN. Тия последните нищо няма да ти говорят,ама я кажи нещо за себе си, освен това, което знаем ??? Между другото, сигурен съм, че ако си пред мен нема да ми говориш така. Имам чувството, че освен с интелекта си ощетен и с физиката. Обикновено интуицията ми е вярна.Коментиран от #12
14:11 11.04.2020
11 А нефта
До коментар #7 от "Баци":
Нефта как се добива? Там чисто ли е?Коментиран от #18
14:15 11.04.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Госあ
До коментар #12 от "Филип Борин":
Просто констатирам. Много често физически недъгавите са и интелектуално ощетени. Ще си кажеш,че са скачени белези 🤔Коментиран от #14, #24
14:18 11.04.2020
14 До клоуна от БФ
До коментар #13 от "Госあ":
Клоун.Коментиран от #16
14:27 11.04.2020
15 Рошко
14:30 11.04.2020
16 Госあ
До коментар #14 от "До клоуна от БФ":
Що си мислиш, че кварталното соу е най доброто образование 😂 ти от там ли наУчи, че електрокарите и теслята са най екологични 😄14:31 11.04.2020
17 Тия са неуморими!!!
Коментиран от #19
14:50 11.04.2020
18 Random
До коментар #11 от "А нефта":
По е чисто от тецКоментиран от #25
16:25 11.04.2020
19 Глей ся
До коментар #17 от "Тия са неуморими!!!":
Хората сами го виждат, колко се изчисти въздуха след като всичко спря. Така че е трудно да убеждаваш, колко са чисти колите с ДВГ.Коментиран от #21
16:26 11.04.2020
20 Random
До коментар #5 от "Peci kupona":
Филтъра не работи чрез преобразуване на енергия бе умник, а чрез химични реакции.16:28 11.04.2020
21 Случаен
До коментар #19 от "Глей ся":
А дали не е защото и фабриките спряха? А и то праховите частици по-скоро са се слегнали отколкото да са изчезнали(демек въздуха е чист защото няма какво да вдига прахта)Коментиран от #26
16:31 11.04.2020
22 До 19
Коментиран от #23
16:59 11.04.2020
23 До 22
До коментар #22 от "До 19":
Електрическите коли, са по-екологични даже и тока да идва от ТЕЦ. Като е сметнато производство, използване и рециклиране на батериите. Статия на Форбс. https://www.forbes.com/sites/mikescott/2020/03/30/yes-electric-cars-are-cleaner-even-when-the-power-comes-from-coal/#35527142320bКоментиран от #27
17:14 11.04.2020
24 Типична блондинка
До коментар #13 от "Госあ":
Разсъждаваш като типична блондинка. Мислят си, че след като са красиви значи са и умни. По твоята логика, Стивън Хокинг би трябвало да е красив атлет, предвид интелектът му, Бог да го прости. Тоест ти си много по-умен от него, предвид физиката и самочувствието ти, нали? Аман от комплексари!Коментиран от #31
17:26 11.04.2020
25 Ами не е
До коментар #18 от "Random":
Ами не по-чисто от ТЕЦ. Ако си спомняш дори тук беше публикувана онази скалъпена статия, в която проучване на учени "доказваше", че производството на електромобили и тяхното движение били по-мръсни през първите 80 000 км. Като за база взимаха производство на батерии и последващото им зареждане с 100% електроенергия произведена от въглища. Освен това, за дизеловия автомобил, смятаха само това, което излиза от ауспуха, без да се отчита въглеродният отпечатък на самото гориво. И въпреки тези стъкмистики, все пак след 80 хиляди километра електромобила вече беше по-чист. При това смятаха за батерия 100 киловатчаса, каквато в момента има един-единствен електромобил в света, останалите са с два пъти по-малки батерии.17:37 11.04.2020
26 Какъв прах?
До коментар #21 от "Случаен":
Теорията ти издиша много яко. За какъв прах говориш през зимата в кишата, когато смогът е най-гаден? Освен това, въпреки че фабриките не работят, тецовете продължават да си работят, защото хората са си денонощно по домовете и консумират електроенергия. Очевидно тецовете не замърсяват въздуха чак толкова, че да се усети от 99% от населението. За сметка на това, съседът като си запали дизеловия Фолксваген пред блока, чак на третия етаж те се усеща миризмата и буквално се вижда, ако през това време сме оставили прозореца да се проветрява.Коментиран от #42
17:50 11.04.2020
27 Госあ
До коментар #23 от "До 22":
Така ли ? Ами защо тогава таблицата друго показва? В рефериран журнал,точно и ясно е сметнато и казано колко точно са по чисти хибридите. И те са с 14 пъти по нисък въглероден отпечатък от електрокарите от електрокарите. Така че докато не минем на водород, хибридите са най удачни.18:00 11.04.2020
28 перничанин
До коментар #6 от "Добре":
САЩ не участва в споразумението за парниковите газове.19:31 11.04.2020
29 dsadsa
20:19 11.04.2020
30 kick
20:22 11.04.2020
31 Госあ
До коментар #24 от "Типична блондинка":
Между другото, Стивън Хокинг е бил в отбора по гребане на Оксфорд преди да де отключи заболяването му, а Едуин Хабъл шампион по бокс при полупрофесионалисти, Кимура, който обясни математически точно как стоят нещата с еволюцията е бил изявен джудист и т.н. Далеч съм от мисълта да мисля като блондинка, става дума за интелектуално, духовно и физическо развитие.Коментиран от #32
21:27 11.04.2020
32 Ами замисли се
До коментар #31 от "Госあ":
Не е лошо да си спомниш тези неща следващия път, като решиш да обиждаш някого на недъгав. Това показва твоето интелектуално ниво, а не това на този, към когото е адресирана обидата.22:32 11.04.2020
33 Русенец
22:58 11.04.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Друсан ли си
До коментар #6 от "Добре":
Младеж?09:53 12.04.2020
36 TSLA
В момента сме третото десетилетие на 21-век. Фабриката за изкопаеми брички спря производство. В ход е проект "Battery 2030+" на European Battery Alliance за химично неутрални батерии. В проекта участват 17 организации от девет европейски държави. Залага се на контролиране на реакциите вътре в клетките и способността им да се самовъзстановяват.
И как точно с магаретата и катърите ще спрете лавината на прогреса? Кой точно ще се занимава с омазани майстори и ще виси по каналите? Кой ще кара бавни и мръсни коли? Кой ще купува тунджа по 3-5 кинта литъра?
Куче лае срещу вятъра, Баце...
Коментиран от #38
11:47 12.04.2020
37 TSLA
Ама тресе ви носталгията? Третия свят е пред вас!
12:05 12.04.2020
38 Борко
До коментар #36 от "TSLA":
То понеже всички като минат на ел. коли тока ще стане без пари....😂😂😂😂....ей богу,колко наивници има?!Точно като с истерията около "страшния" корона вирус...😂😂😂😂
Коментиран от #39
12:22 12.04.2020
39 Ами то токът вече стана без пари
До коментар #38 от "Борко":
Май пропускаш факта, че в момента цените на тока отново вървят от нулеви до отрицателни на моменти като всяка година по това време. И с всяка година тази тенденция ще се увеличава защото се изграждат нови и нови възобновяеми мощности, а пък потреблението се запазва и даже намалява. Електромобилите просто ще го задържат и балансират, зареждайки когато има излишък от ток. Пропускаш и фактът, че тази година купувахме евтин ток от Турция, която доскоро беше наш клиент, на който продавахме токът скъпо и прескъпо. Навсякъде има излишък от ток и това бута цената му, както тази на бензина в момента.Коментиран от #40
18:42 12.04.2020
40 Гост
До коментар #39 от "Ами то токът вече стана без пари":
Явно не плащаш сметките у вас. Моят ток се е качил. Твоят явно някой ти го е спрял. Отрицателна цена на тока значи че някой ти плаща за да му ползваш тока.Коментиран от #41
21:46 12.04.2020
41 А ти какво очакваш?
До коментар #40 от "Гост":
Все едно ми казваш - Абе как температурата ще е паднала до минус 20 градуса, вкъщи премерих плюс 25. Ще разбереш каква е температурата навън, само ако излезеш отвън.Ще разбереш какви са реалните цени на тока, като излезеш на либерализирания свободен пазар, а не плащаш по регулираните цени. Тогава ще псуваш през зимата, че цените са високи, защото има недостиг, но ще се радваш пролет и есен, че тока е почти без пари, а дори понякога ти дават пари да го ползваш.
Коментиран от #43, #44
07:21 13.04.2020
42 Прав е
До коментар #26 от "Какъв прах?":
Лугата, която сипят, и пътя изсъхва пръв19:30 13.04.2020
43 Син
До коментар #41 от "А ти какво очакваш?":
Ако имахме газ по домовете, като нормалните хора, разхода на ток щеше да е много по нисък. Бай хей и рубладжиите са ни натресли на ток, за да им купуваме мижавите реактори, и да им правим оборот на калпавата индустрия. Лед крушките, пестят ток, уреди А++, консумацията може да се намали в пъти.Коментиран от #45, #46
19:42 13.04.2020
44 Гост
До коментар #41 от "А ти какво очакваш?":
И двата пръста в контакта, двата крака в легена и се правиш на бързовар. Начетохме се на твоите детски утопични мечти. Омръзнал си на всички ни с глупостите си.20:39 13.04.2020
45 Гост
До коментар #43 от "Син":
Аре възирай и ти ве рубладжииски трол.Да сменям един монополист с друг.От ток та на газ. Да не плащам на енергото а да ме дерат от газовата компания.Каква е разликата?Че и да треперя дали няма да ми се взриви апартамента от тия качествени инсталации, които правят с китайски чаркове.Няма и да си помисля за газ.20:41 13.04.2020
46 Гост
До коментар #43 от "Син":
И газта ти идва от Русия.Пак ще си на колене пред Путин.20:42 13.04.2020