Отидете към основна версия

17 554 30

Тествахме най-мощното BMW Х7

  • bmw-
  • x7-
  • m50i-
  • тест

Независимо от усложнената ситуация в света, продължаваме да ви правим преки свидетели на най-новите автомобили, предлагащи се на нашия пазар. За своеобразен рестарт на тестовете избрахме новото най-мощно и най-голямо "всъдеходно" BMW. Става дума за версията X7 М50i - един огромен автомобил с повишена проходимост, който не е просто "разтегната" Х-петица, а е "седмѝцата" в света на всъдеходите, при това с вездесъщия V-образен осмак под капака.

Екстериор

Добре известно е, че баварците от дълго време са тези, които определят формата на премиум кросоувърите със среден размер, но очевидно до този момент не смееха да се впуснат в класа на големите SUV-та. Вечният им съперник Mercedes-Benz пусна огромния GLS (бивш GL) още през 2006 година, като тази кола вече смени поколението си веднъж и сега го направи отново. Чак с неговото трето поколение баварците се осмелиха да дадат своя отговор по темата, който на пръв поглед визуално е доста сходен с аналога на Mercedes.

Ръководителят на проекта X7 Йорг Вундер обясни, че отзад и отстрани е било много трудно да се избегне прилика с GLS, като всичко е заради правия покрив - той е направен така, че да осигурява пространство над главите на пътниците от третия ред. Вертикалната пета врата като при GLS пък позволява да се увеличи количеството за багаж в товарното пространство. В профил извивката на Hofmeister е почти единственият отличителен белег. Съвсем друго нещо обаче е предницата на Х7.

"Муцуната" по принцип е трудна за объркване, но там се вижда и най-противоречивата част от екстериорната визия на големия всъдеход. Става дума за хипертрофираните "бъбреци", които са нараснали с... 40%! Те са просто гигантски: 70 см ширина и 38 см височина. По европейските стандарти това е направо гигантомания, но в сравнение с „американците“, като Cadillac Escalade или Lincoln Navigator радиаторната решетка на X7 е самата скромност.

Според баварците такъв образ има за цел да предизвика емоции, но не непременно веднага положителни. Автомобилите, които се харесват от пръв поглед, обикновено отегчават бързо. С X7 "сприятеляването" става малко по-късно. Иначе отзад Х7 наследява задната врата с двойно отваряне от X5, а задните светлини наподобяват тези на флагманския седан 7-Series.

Но да се върнем към основния конкурент на Х7 в Европа и у нас - Mercedes-Benz GLS. Съдейки по характеристиките на Х7, целта е била да задминат конкурента във всички отношения. По дължина от броня до броня, новото BMW X7 (5 151 мм) превъзхожда Mercedes-Benz GLS (5 130 мм). Междуосието (3 105 мм) също е в полза на BMW, защото при GLS то е 3 075 мм. Ако пък сравним X7 със седана от седма серия, се вижда ясно, че кросоувърът е разположен точно между версиите с обичайната (3 070 мм) и дълга (3 210 мм) база.

Интериор

И докато визията е радикално различна, въпреки умишлено търсените прилики с други модели на компанията, салонът на X7 е силно унифициран с този на по-малкия X5. До централната колонка, разликите са малко. Приликите с X5 се изразяват в идентичен преден панел и седалки. Оборудването обаче е по-богато: седалки, тапицирани с кожа Vernasca, четиризонов климатроник, електрически предни седалки и панорамен покрив. Всичко това вече е в базовата версия.

Широкият тунел за кардана в предната си част е покрит с т.нар. централна конзола, която е с три основни блока. Отгоре има мултимедия с 12.3-инчов екран, работещ с новата операционна система BMW OS7.0, която позволява запазване на профила на водача. По-ниско са контролите на климатичната инсталация, а вече в хоризонталната част на централната конзола е монтирано управлението на трансмисията и режимите на окачването.

Уредите са изцяло дигитални, информативни са, но не кореспондират с иначе луксозното излъчване на салона. Въпреки че колата се продава у нас и в Европа, е видно, че и външността, и интериорната част на X7 таргетират като основен пазар американския.

Предните седалки са големи и удобни, но макар да разполагат с всевъзможни ел. регулировки им липсва малко ергономия. Това обаче се усеща само при много дълги пътувания. "Диванът" на втория ред също е напълно електрифициран. Отстрани на багажника има бутони, които с едно натискане ви позволяват да превърнете втория и третия ред в напълно товарни или пътнически отделения. Операцията отнема около 25 секунди за сгъване на петте места и около 30 за връщане в изходно положение. Третият ред образува абсолютно равен под, но при втория има лек наклон.

За тези, които искат да използват X7 като още по-комфортен автомобил, сравним със седана от седма серия, е възможен шестместен салон с две огромни кресла на втория ред. В този случай обаче ще трябва да жертвате практичност, защото за да сгънете тези седалки, трябва ръчно да наклоните гърба им, а и в този случай вторият ред ще има по-малко пространство за коленете на пасажерите. Така че, според нас, диван с голям централен подлакътник е много по-удобен.

Третият ред, естествено е най-малко комфортен, но удобства и при него не липсват. Като опция се предлага петзонов климатичен контрол с отделно устройство за управление на въздуховодите и най-отзад. Предвиден е и отделен сегмент на панорамния покрив, отопляеми седалки, USB-портове, държачи за чаши и възможност за управление на седалките. На третия ред обаче висок възрастен мъж ще бъде пространствено притеснен, въпреки че ако има спешна необходимост да се извърши пътуване, това не е невъзможно.

Багажникът с напълно разгънати седалки е малък (326 литра), въпреки че е достатъчен за два куфара. Ако е необходимо, можете да използвате и "подземното" пространство, където се съхранява щората на багажното отделение. Когато се сгъне третият ред, нещата се променят коренно и обемът се увеличава до внушителните 722 литра, а ако премахнете и втория ред, X7 се превръща в гигантско комби с товарен обем 2 120 литра.

Двигател и ходови характеристики

Въпреки техническата прилика с X5, работата по проекта Х7 е поверена на група инженери, работили преди това над лимузината 7er и именно комфортът е поставен на преден план. Така в сравнение с X5, който с новото си поколение стана значително по-малко "нервен", X7-ицата задава нови параметри на комфорт. Естествено най-мощната за момента версия М50i има и добре изразен спортен режим, но с огромната си каросерия, колата ясно показва, че не е създадена за това.

Флагманският кросоувър е предназначен за пътуване на дълги разстояния с голямо семейство. Агресията не е най-силната черта на колата, въпреки предостатъчната мощност на V-образния осмак. Х7 не е предвиден и за офроуд. Дългото междуосие е основна пречка за това, но пък регулируемото въздушно окачване и оптималната xDrive система позволяват безпроблемно преминаване през пресечена местност със средна трудност, като са идеални и за лоши метеорологични условия

На асфалт лек проблем открихме в по-голямото накреняване на колата в завои. Но няма как и да е иначе. Високият общ център на тежестта и доста тежкото купе се отразяват на стабилността в по-остри завои. Воланът прави 2.9 оборота от край до край, но чувствителността в зоната на т.нар. "нулева позиция"изглежда е умишлено занижена в името на запазване на курсовата устойчивост. Въпреки това при движение по магистрала е нужна лека корекция с волана от време на време. Може би за това вина има челното и странично съпротивление на X7.

Иначе всичко останало е баварско. Спирачките спират повече от уверено огромната кола с тегло 2 395 килограма, а 4.4-литровият V8 с неговите 530 конски сили оставя без дъх водача и пасажерите, когато педалът на газта се натисне докрай. M-пакетът, с който беше оборудван тестовият автомобил, добавя агресия както във външния вид, така и в поведението на всъдехода. Струва си да се чуе и спортният рев на ауспухната система, когато автомобилът е в режим sport. Задните управлявани колела намаляват радиуса на завиване и страничните натоварвания на пътниците, но това може да се усети само при резки промени на траекторията.

Като цяло обаче, що се отнася до управление М50i е почти истинско BMW. Разходът му също е подобаващ за двигател с подобни характеристики. След продължителният тест, който направихме, борд компютърът отчете среден разход от 17.7 литра на 100 километра От друга страна е добре, че имате избор. Ако искате повече икономия и семеен мир - можете да изберете xDrive40i или дизеловите xDrive30d или M50d.

Цена


САЩ, разбира се, ще бъдат най-големият пазар за BMW X7, но предвид предпочитанията на финансово симпатичните българи, у нас за Х7 също има големи очаквания. Цените за базовата версия стартират от 163 000 лв. с ДДС, но за топ изпълнението, което тествахме, ще са ви нужни около 220 000 лв. Цените не са ниски, но пък са конкурентни в този премиум сегмент. Единствената лоша новина е, че новият Mercedes-Benz GLS тепърва също навлиза на пазара у нас.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 27 гласа.

Свързани новини