11 Май, 2020 09:33 17 555 30

Тествахме най-мощното BMW Х7

  • bmw-
  • x7-
  • m50i-
  • тест
Тествахме най-мощното BMW Х7 - 1

Независимо от усложнената ситуация в света, продължаваме да ви правим преки свидетели на най-новите автомобили, предлагащи се на нашия пазар. За своеобразен рестарт на тестовете избрахме новото най-мощно и най-голямо "всъдеходно" BMW. Става дума за версията X7 М50i - един огромен автомобил с повишена проходимост, който не е просто "разтегната" Х-петица, а е "седмѝцата" в света на всъдеходите, при това с вездесъщия V-образен осмак под капака.

Тествахме най-мощното BMW Х7

Екстериор

Добре известно е, че баварците от дълго време са тези, които определят формата на премиум кросоувърите със среден размер, но очевидно до този момент не смееха да се впуснат в класа на големите SUV-та. Вечният им съперник Mercedes-Benz пусна огромния GLS (бивш GL) още през 2006 година, като тази кола вече смени поколението си веднъж и сега го направи отново. Чак с неговото трето поколение баварците се осмелиха да дадат своя отговор по темата, който на пръв поглед визуално е доста сходен с аналога на Mercedes.

Ръководителят на проекта X7 Йорг Вундер обясни, че отзад и отстрани е било много трудно да се избегне прилика с GLS, като всичко е заради правия покрив - той е направен така, че да осигурява пространство над главите на пътниците от третия ред. Вертикалната пета врата като при GLS пък позволява да се увеличи количеството за багаж в товарното пространство. В профил извивката на Hofmeister е почти единственият отличителен белег. Съвсем друго нещо обаче е предницата на Х7.

Тествахме най-мощното BMW Х7

"Муцуната" по принцип е трудна за объркване, но там се вижда и най-противоречивата част от екстериорната визия на големия всъдеход. Става дума за хипертрофираните "бъбреци", които са нараснали с... 40%! Те са просто гигантски: 70 см ширина и 38 см височина. По европейските стандарти това е направо гигантомания, но в сравнение с „американците“, като Cadillac Escalade или Lincoln Navigator радиаторната решетка на X7 е самата скромност.

Според баварците такъв образ има за цел да предизвика емоции, но не непременно веднага положителни. Автомобилите, които се харесват от пръв поглед, обикновено отегчават бързо. С X7 "сприятеляването" става малко по-късно. Иначе отзад Х7 наследява задната врата с двойно отваряне от X5, а задните светлини наподобяват тези на флагманския седан 7-Series.

Но да се върнем към основния конкурент на Х7 в Европа и у нас - Mercedes-Benz GLS. Съдейки по характеристиките на Х7, целта е била да задминат конкурента във всички отношения. По дължина от броня до броня, новото BMW X7 (5 151 мм) превъзхожда Mercedes-Benz GLS (5 130 мм). Междуосието (3 105 мм) също е в полза на BMW, защото при GLS то е 3 075 мм. Ако пък сравним X7 със седана от седма серия, се вижда ясно, че кросоувърът е разположен точно между версиите с обичайната (3 070 мм) и дълга (3 210 мм) база.

Интериор

Тествахме най-мощното BMW Х7

И докато визията е радикално различна, въпреки умишлено търсените прилики с други модели на компанията, салонът на X7 е силно унифициран с този на по-малкия X5. До централната колонка, разликите са малко. Приликите с X5 се изразяват в идентичен преден панел и седалки. Оборудването обаче е по-богато: седалки, тапицирани с кожа Vernasca, четиризонов климатроник, електрически предни седалки и панорамен покрив. Всичко това вече е в базовата версия.

Широкият тунел за кардана в предната си част е покрит с т.нар. централна конзола, която е с три основни блока. Отгоре има мултимедия с 12.3-инчов екран, работещ с новата операционна система BMW OS7.0, която позволява запазване на профила на водача. По-ниско са контролите на климатичната инсталация, а вече в хоризонталната част на централната конзола е монтирано управлението на трансмисията и режимите на окачването.

Тествахме най-мощното BMW Х7

Уредите са изцяло дигитални, информативни са, но не кореспондират с иначе луксозното излъчване на салона. Въпреки че колата се продава у нас и в Европа, е видно, че и външността, и интериорната част на X7 таргетират като основен пазар американския.

Предните седалки са големи и удобни, но макар да разполагат с всевъзможни ел. регулировки им липсва малко ергономия. Това обаче се усеща само при много дълги пътувания. "Диванът" на втория ред също е напълно електрифициран. Отстрани на багажника има бутони, които с едно натискане ви позволяват да превърнете втория и третия ред в напълно товарни или пътнически отделения. Операцията отнема около 25 секунди за сгъване на петте места и около 30 за връщане в изходно положение. Третият ред образува абсолютно равен под, но при втория има лек наклон.

За тези, които искат да използват X7 като още по-комфортен автомобил, сравним със седана от седма серия, е възможен шестместен салон с две огромни кресла на втория ред. В този случай обаче ще трябва да жертвате практичност, защото за да сгънете тези седалки, трябва ръчно да наклоните гърба им, а и в този случай вторият ред ще има по-малко пространство за коленете на пасажерите. Така че, според нас, диван с голям централен подлакътник е много по-удобен.

Тествахме най-мощното BMW Х7

Третият ред, естествено е най-малко комфортен, но удобства и при него не липсват. Като опция се предлага петзонов климатичен контрол с отделно устройство за управление на въздуховодите и най-отзад. Предвиден е и отделен сегмент на панорамния покрив, отопляеми седалки, USB-портове, държачи за чаши и възможност за управление на седалките. На третия ред обаче висок възрастен мъж ще бъде пространствено притеснен, въпреки че ако има спешна необходимост да се извърши пътуване, това не е невъзможно.

Багажникът с напълно разгънати седалки е малък (326 литра), въпреки че е достатъчен за два куфара. Ако е необходимо, можете да използвате и "подземното" пространство, където се съхранява щората на багажното отделение. Когато се сгъне третият ред, нещата се променят коренно и обемът се увеличава до внушителните 722 литра, а ако премахнете и втория ред, X7 се превръща в гигантско комби с товарен обем 2 120 литра.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме най-мощното BMW Х7

Въпреки техническата прилика с X5, работата по проекта Х7 е поверена на група инженери, работили преди това над лимузината 7er и именно комфортът е поставен на преден план. Така в сравнение с X5, който с новото си поколение стана значително по-малко "нервен", X7-ицата задава нови параметри на комфорт. Естествено най-мощната за момента версия М50i има и добре изразен спортен режим, но с огромната си каросерия, колата ясно показва, че не е създадена за това.

Флагманският кросоувър е предназначен за пътуване на дълги разстояния с голямо семейство. Агресията не е най-силната черта на колата, въпреки предостатъчната мощност на V-образния осмак. Х7 не е предвиден и за офроуд. Дългото междуосие е основна пречка за това, но пък регулируемото въздушно окачване и оптималната xDrive система позволяват безпроблемно преминаване през пресечена местност със средна трудност, като са идеални и за лоши метеорологични условия

На асфалт лек проблем открихме в по-голямото накреняване на колата в завои. Но няма как и да е иначе. Високият общ център на тежестта и доста тежкото купе се отразяват на стабилността в по-остри завои. Воланът прави 2.9 оборота от край до край, но чувствителността в зоната на т.нар. "нулева позиция"изглежда е умишлено занижена в името на запазване на курсовата устойчивост. Въпреки това при движение по магистрала е нужна лека корекция с волана от време на време. Може би за това вина има челното и странично съпротивление на X7.

Тествахме най-мощното BMW Х7

Иначе всичко останало е баварско. Спирачките спират повече от уверено огромната кола с тегло 2 395 килограма, а 4.4-литровият V8 с неговите 530 конски сили оставя без дъх водача и пасажерите, когато педалът на газта се натисне докрай. M-пакетът, с който беше оборудван тестовият автомобил, добавя агресия както във външния вид, така и в поведението на всъдехода. Струва си да се чуе и спортният рев на ауспухната система, когато автомобилът е в режим sport. Задните управлявани колела намаляват радиуса на завиване и страничните натоварвания на пътниците, но това може да се усети само при резки промени на траекторията.

Тествахме най-мощното BMW Х7

Като цяло обаче, що се отнася до управление М50i е почти истинско BMW. Разходът му също е подобаващ за двигател с подобни характеристики. След продължителният тест, който направихме, борд компютърът отчете среден разход от 17.7 литра на 100 километра От друга страна е добре, че имате избор. Ако искате повече икономия и семеен мир - можете да изберете xDrive40i или дизеловите xDrive30d или M50d.

Цена


САЩ, разбира се, ще бъдат най-големият пазар за BMW X7, но предвид предпочитанията на финансово симпатичните българи, у нас за Х7 също има големи очаквания. Цените за базовата версия стартират от 163 000 лв. с ДДС, но за топ изпълнението, което тествахме, ще са ви нужни около 220 000 лв. Цените не са ниски, но пък са конкурентни в този премиум сегмент. Единствената лоша новина е, че новият Mercedes-Benz GLS тепърва също навлиза на пазара у нас.

Тествахме най-мощното BMW Х7


Поставете оценка:
Оценка 4 от 27 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    31 8 Отговор
    Камион е, но пък е уникално чудовище, поне така изглежда от написаното и от снимките

    Коментиран от #23

  • 2 сектант

    25 39 Отговор
    на мен не ми трябва много за да бъда щастлив а само нужното. за това карам Дачия Дъстър. осигурява ми нужният комфорт и перфектното изживяване и извличане на максимума от всеки един въодошевяващ момент с автомобила. Дачия е марка за истинският пилот.

    Коментиран от #5, #25, #28

  • 3 Карачо

    35 13 Отговор
    На снимки е грозно, но ако го видите на живо ще разберете, че е изкллючително грозно. Не е хейт, а самата реалност. Харесвам баварките. Тъкмо бяха започнали отново да правят готини коли и хоп пак дадоха крачка назад. Визията не струва. Пълна отврат. Дано по-скоро направят фейслифт, защото поне в Европа това грозилище ще "краси" само шоурумовете. Хубавото поне е, че запазват все още 8-ците, но до кога не се знае. Следващото поколение едва ли ще ги има, което е жалко. Няма какво да се сравни със звука на 8-мак освен 12-так...
  • 4 Караиванов

    17 3 Отговор
    Много добро и обективно ревю. За разлика от другите такива по нашите ширини, тук са показани и плюсове, и недостатъци на колата. Браво на Славчев.
  • 5 Някой си там

    15 8 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Да бе и 21-ви век да няма ел стъкла и смотания салон голям комфорт и пилотска кола
  • 6 Баш Батка

    3 4 Отговор
    Хубава реклама!
  • 7 Тая кола е за Баро

    12 1 Отговор
    Купиш за 200к.Правиш кефакиса за 5г.И хвърляш за 80к.И следващия кефакис.От втора ръка ще ви боли глава.Първия обира каймачето на млякото.За следващия айрана.Ама тия дето карат такива коли не тролят тук у Факти Макти.Бравос за статийката.

    Коментиран от #8

  • 8 Баш Батка

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "Тая кола е за Баро":

    Само за Макарони като теб е!
  • 9 Притежател

    12 1 Отговор
    Радиаторната решетка спокойно може да се използва за кошер.
  • 10 швейк

    6 4 Отговор
    газова може ли да му се сложи?
  • 11 prizrak

    6 4 Отговор
    Чудя се, ако утре удариш един милион от лотарията, дали пак ще си останеш щастлив с дъстъра?

    Коментиран от #14

  • 12 Мартин

    12 8 Отговор
    мутренска кола, мутренскаа, нормалните хора не карат такива
  • 13 Емигрант

    15 1 Отговор
    Сигурен съм че това ще е следващия снаряд в ръцете на Кристиянчо като го пуснат от пандиза, мама му го е обещала
  • 14 сектат

    7 5 Отговор

    До коментар #11 от "prizrak":

    че аз и сега имам 1 милион ама си ги пазя, че в тая държава не се знае знае ли се
  • 15 Blackthorn

    9 9 Отговор
    Бегайте с тоя Годзил ба!
  • 16 Караиванов

    11 1 Отговор
    Много обективно написан тест, бравос на Радо.
  • 17 Мое мнение

    13 11 Отговор
    BMW-то Мерцедес няма да стане.
  • 18 viki lexus nx300

    15 3 Отговор
    Обявен завдски ср.разход 12.6 л....постигнат в реални условия ср.разход 17.7 литра - пет литра повече! Наливаш 230 000 лева в М50 Х7 с усъвършенствена ел.хидравлика и на 130 км в час почва да ходи из пътя ляво - дясно и трябва постоянно държена волана - що за идиотия? това е ултра скъпо возило за 230 000 лева и не може да държи права линия!

    Коментиран от #26

  • 19 дърт шофьор

    13 2 Отговор
    Кво ги тествате, бре? Те вече джиткат копелдаците насмъркани с тях, светкат-светкат по магистралата да им правим път.
  • 20 приоритет

    6 7 Отговор
    Когато някой каже, че не иска такава кола ми става ясно, че гроздето е кисело. Едва ли има някой, който да не иска да я подкара, но не всеки е готов да даде толкова пари. Независимо дали ги има. В общи линии това показва до някаква степен соц. статус. Тъпо е ако си дал всички пари за такава кола. Ако то са 5 - 10 % от годишният ти доход не е проблем на 5 - 6 години да си позволяваш. Но ако е целият ти годишен доход е глупаво. За по-тежки случаи не ми се говори. Затова не търсете логика в това. Просто въпрос на приоритети.

    Коментиран от #21

  • 21 Христов

    9 5 Отговор

    До коментар #20 от "приоритет":

    Аз не искам да я подкарам. Отдавна не съм на 20 за да се радвам на бмв. Карам други марки. Доста по-скъпи.

    А на теб щом тази масова марка ти прави "соц статус"-а, карай си я. Единствено показва колко не разбираш от автомобили.
  • 22 Ввв

    10 1 Отговор
    Всеки да кара каквото му харесва,точка!
  • 23 Емил

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Няма страшно! Следващата му генерация ще е с трицилиндров 1,1 литра с три турбини и 750 к.с.! Двигателят, барабар със скоростите ще се сменя н всеки 10000 км.!
  • 24 дявола

    7 3 Отговор
    Тази КОЛИБА ако не е дизайна е екстрите нищо не струва.Както го пишат високо проходим ада ама друг път и друг ДЖИП а не паркетен кон.Който не разбира от автомобили си купува БМВ (Бавно Мърдащ Варел)

    Коментиран от #29

  • 25 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    хахахахахахаха... дачия и пилот...хахахахахахаха ...как успя да вкараш 2 противоположности в едно/последното/изречение хахахахахахаха...дърпаш ли ги още по пампоровец хахахахахахаха
  • 26 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "viki lexus nx300":

    ами БМВ
  • 27 Слаба ракия

    1 2 Отговор
    БМВ никога не могат да направят автомобил.Да се пренасочат към изработка на волски каруци.
  • 28 Голям Слон

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Само да те питам, да не става дума за оня Дъстър, който дори и през 2019-а отзад все още е с барабанни спирачки? Трябваха му само едни барабани отпред и скоростен лост до лявата предна врата :-) Всъщност, винаги може повече....глупости. Хората от Дачия са го доказвали нееднократно.
  • 29 Jsb

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "дявола":

    Със сигурност не е най -високо проходимият автомобил,но да го наречеш”бавно мърдащ”!!!!!Освен че не си карал,явно не са те возили на такава кола!Със сигурност само си им давал път на магистралата със твоят високо проходим автомобил!
  • 30 Не ща го туй и без пари

    0 0 Отговор
    Тая недомислица, ако я вкарам там дето ходя за риба и там ше я намери некой археолог! Ше се окопае кат малак у блато и нема вадене от там!