18 Май, 2020 16:58 14 163 14

Огромното BMW X8: нищо официално, но много подробности

  • bmw-
  • x8
Огромното BMW X8: нищо официално, но много подробности - 1

За появата на кросоувъра X8 в гамата на BMW се говори от почти три години. В медиите се появяват различни хипотези относно концепцията за бъдещия модел, но представителството на марката не коментира това по никакъв начин. В момента повечето неофициални източници са единодушни, че новият индекс G09 ще се отнася за Х8 и на практика ще се превърне в луксозна версия на кросоувъра X7. Този нов модел ще заеме свободната ниша между Х7 и Rolls-Royce Cullinan. X8 изглежда, като логично разработване на стратегия за разширяване на гамата, но какво всъщност ще представлява?

Как обаче ще изглежда то?

Огромното BMW X8: нищо официално, но много подробности
Според рендера на BMW Design, Х8 ще е стъпка над Х7

Докато някои експерти твърдят, че новият продукт ще е една стъпка над X7, други настояват, че X8 ще получи силует, наподобяващ купе, и ще се превърне в най-големия модел от купеобразните SUV-та X2, X4 и X6. Относно рендерите от BMW Design, се виждат пропорции, наподобяващи сегашното X7. Но не забравяйте, че това е просто прототипна скица, начертана още през 2018 година. През това време в мрежата се появиха много други визуализации на бъдещия модел, което ясно показва, че напротив, очаква ни друг кросоувър, наподобяващ купе.

На каква платформа ще бъде изграден новият X8?

Огромното BMW X8: нищо официално, но много подробности
Х8 на платформата CLAR

С голяма степен на вероятност може да се твърди, че новият продукт ще бъде изграден около модулната платформа CLAR, която вече се използва в седана 5er а и при X7. Най-малко би било неразумно да се разработи нова платформа за един-единствен модел при условия на обща оптимизация и ако вземем предвид глобалната криза, причинена от пандемията COVID-19, такъв сценарий изглежда напълно абсурден.

Какъв ще бъде силовият тракт?

Огромното BMW X8: нищо официално, но много подробности
Хибриден силов тракт ма топ версията Х8 М

X8 ще има няколко версии с различни опции на двигателя, включително и хибридна мощност. V-образният осмак с обем 4.4 литра ще бъде сдвоен с електродвигател с мощност около 200 конски сили. Предполага се, че системната мощност на хибрида, който ще бъде монтиран само в наточената версия X8 M, ще бъде 750 конски сили, а пиковият момент ще е от порядъка на 1 000 нютон метра. По този начин топ изпълнението може да се превърне в първото BMW, обозначено с М и снабдено с хибриден силов тракт.

Ами вътрешното оборудване?

Огромното BMW X8: нищо официално, но много подробности
Сензорни дисплеи и всички възможни нови технологии на марката

BMW X8 вероятно ще получи вътрешна архитектура с четири места с две отделни задни седалки и богато оборудване. Съдейки по изобразяването, управлението на основните функции ще бъде поверено на няколко сензорни екрана. Вероятно производителят няма да се откаже и от контрола с жестове. Освен това на клиентите ще бъдат предложени различни опции като проекционен дисплей, многоконтурни седалки с отопление и масаж, както и специална интериорна украса от каталога на BMW Individual.

Колко ще струва?

Огромното BMW X8: нищо официално, но много подробности
Повечето твърдения обаче са, че Х8 ще е най-голямото купеобразно SUV

В САЩ препоръчителната цена на дребно за базовата версия на X8 може да достигне $ 80 000. При условие че X7 стартира при местните дилъри от $ 73 900, това изглежда логично. От друга страна, ако приемем, че X8 ще се позиционира между X7 и Cullinan, началната цена в САЩ може да надхвърли и $100 000. Появата на новия продукт може да се очаква и до края на тази година, но като се има предвид забавеният ефект от пандемията, представянето на модела най-вероятно ще се осъществи през 2021 година. И приблизително от втората половина на следващата година ще започнат продажбите на дребно. X8 ще се конкурира основно с Audi Q8, а списъкът може да бъде допълнен от Porsche Cayenne Coupe и Range Rover Vogue. А защо не и с Mercedes-Benz GLS.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джуиш поуа

    46 16 Отговор
    Грозен немски клозет.

    Коментиран от #5, #6

  • 2 Марио

    15 22 Отговор
    Е това ще е върха на върховете
  • 3 Ммм...да

    31 8 Отговор
    Все повече тия джипове заприличват на погребални бусове.
  • 4 А 1л двигател

    17 4 Отговор
    Ще има ли? Ако да, го взимам веднага и да е 2.5 цилиндъра за да не мо са налага да слагам газова :)
  • 5 Лили

    6 18 Отговор

    До коментар #1 от "Джуиш поуа":

    Тъп хейтър
  • 6 ......

    11 16 Отговор

    До коментар #1 от "Джуиш поуа":

    Завистлив, прост, Ганьо.
  • 7 Ехтри много

    19 3 Отговор
    Бмв с парно отпред
  • 8 Притежател

    17 7 Отговор
    Грух, грух грозно.
  • 9 анонимен

    15 5 Отговор
    Немска кола си купувам само с 10 години гаранция или 400к км. Много се изхитриха германците и трудно добутват вече до 100к без някоя изненада. Докато се правят на интересни, ще караме лексуси.
  • 10 Бай Минчо Трапера

    3 8 Отговор
    Кадилак ескалейд е 1000 пъти по-добър и като визия и като надеждност на двигателя и като комфорт. Тая пластмасова щайга с мини маус моторче няма и 100хил км да навърти без нещо да не издаде багажа. BMW = Bayerische Mist Wagen

    Mist - на баварски диалект означава л*йна, тор, фъшкии

    Коментиран от #11

  • 11 Ввв

    4 3 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Минчо Трапера":

    Какъв Кадилак бе пич,американските пишман кочини си ги карат само с Краваристан и то не защото са ок,ми просто са евтинджос!

    Коментиран от #14

  • 12 Мемфис

    2 2 Отговор
    Всичко ново и фондаментално измислено в техниката е измислено от ГЕРМАНЦИ!
    В останалият свят се правят “реплики”!
  • 13 Инженер

    2 2 Отговор
    Няма съвременна кола в света която да не е копирана от германските нововъведения в автомобилостроенето.
  • 14 Kolbenfresser

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Ввв":

    Казва човек, който никога не е карал нов кадилак. Далеч са от миналото, когато качеството на материалите в интериора им беше под всяка критика. Кола за 200000 лв не е евтинджос.