Отидете към основна версия

8 769 27

Още тази година Citroen ще пусне на пазара нов флагмански лек автомобил

  • citroen-
  • c5-
  • c6-
  • cxperience

Пандемията от коронавирусната инфекция COVID-19 доведе до забавяне и дори отмяна на много автомобилни премиери. В тази връзка феновете на марката Citroen започнаха да си задават тревожни въпроси, а един от тях е: Какво ще се случи с флагманския лек автомобил, анонсиран с концепцията CXperience през 2016-а и потвърден в средата на 2019 година от Арно Белони, маркетинг директор на френската компания?

Оказва се, че проектът не е замразен и според Automotive News Europe, позовавайки се на Лорънс Хансен, продуктов и стратегически директор на Citroen, серийната версия ще бъде показана тази година. Хансен казва следното: "Повярвайте ми, колата съществува и тя е великолепна!" Той пояснява и, че новият модел със среден размер е изключително важен за Citroen.

И това въпреки факта, че през последните години леките коли от D-сегмента "ерозираха" между C и E, а също така има голям отлив на клиенти към по-универсалните кросоувъри. Според CarSalesBase, през първото тримесечие на тази година продажбите на автомобили от клас D в Европа са намалели с още 15% до 220 556 бройки (в сравнение с първото тримесечие на 2019 г.). Но търсенето на някои модели въпреки това се увеличава.

Например, лидерът в сегмента, BMW 3er, веднага добави 33% - продадени са 34 928 единици. Продажбите на Volkswagen Passat нарастват с 12% до 32 196 бройки, а на Volvo S60 - с 5% до 16 309 бройки. Френското Peugeot 508 също е "на плюс", като от него са продадени 8 562 екземпляра, което е със 7% повече от преди година. Като цяло е напълно възможно да се работи в средния клас, а Groupe PSA, очевидно, инвестират старателно в него.

През февруари премиум седанът DS 9 дебютира на модулната платформа EMP2. Той също лежи в основата на Peugeot 508. Наследникът на Citroen C5 вероятно ще бъде представен тази година, но все още не е известно с какъв индекс (C5 или C6) и каква каросерия (седан или лифтбек) ще има. Версия комби почти сигурно ще има, тъй като все още е търсена от европейците.

Съдейки по намеците на мениджърите от Citroen, наследникът на C5 по отношение на дизайн ще се различава значително от Peugeot 508 и DS 9, но, разбира се, той ще наследи линията на силовите им агрегати, включително и plug-in хибридната инсталация.

Ще припомним, че Citroen C5 от второто си поколение напусна европейския пазар през 2017-а, а най-добрата година на продажбите за него беше 2009-а, когато дилърите продадоха над 80 хиляди екземпляра. В Китай доскоро се предлагаше локализирана версия на C5 с модифициран дизайн на каросерията и с конвенционално пружинно окачване, вместо хидропневматично.

Миналата година обаче седанът, произведен за Китай, намери само 725 купувачи срещу 5 070 през 2018 година, тоест най-добрите му дни вече са история и е време да за наследник, който по всичко личи, че ще е глобален модел и ще се продава на много от световните пазари, включително в Европа и у нас.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 9 гласа.

Свързани новини