Пандемията от коронавирусната инфекция COVID-19 доведе до забавяне и дори отмяна на много автомобилни премиери. В тази връзка феновете на марката Citroen започнаха да си задават тревожни въпроси, а един от тях е: Какво ще се случи с флагманския лек автомобил, анонсиран с концепцията CXperience през 2016-а и потвърден в средата на 2019 година от Арно Белони, маркетинг директор на френската компания?
Оказва се, че проектът не е замразен и според Automotive News Europe, позовавайки се на Лорънс Хансен, продуктов и стратегически директор на Citroen, серийната версия ще бъде показана тази година. Хансен казва следното: "Повярвайте ми, колата съществува и тя е великолепна!" Той пояснява и, че новият модел със среден размер е изключително важен за Citroen.
И това въпреки факта, че през последните години леките коли от D-сегмента "ерозираха" между C и E, а също така има голям отлив на клиенти към по-универсалните кросоувъри. Според CarSalesBase, през първото тримесечие на тази година продажбите на автомобили от клас D в Европа са намалели с още 15% до 220 556 бройки (в сравнение с първото тримесечие на 2019 г.). Но търсенето на някои модели въпреки това се увеличава.
Например, лидерът в сегмента, BMW 3er, веднага добави 33% - продадени са 34 928 единици. Продажбите на Volkswagen Passat нарастват с 12% до 32 196 бройки, а на Volvo S60 - с 5% до 16 309 бройки. Френското Peugeot 508 също е "на плюс", като от него са продадени 8 562 екземпляра, което е със 7% повече от преди година. Като цяло е напълно възможно да се работи в средния клас, а Groupe PSA, очевидно, инвестират старателно в него.
През февруари премиум седанът DS 9 дебютира на модулната платформа EMP2. Той също лежи в основата на Peugeot 508. Наследникът на Citroen C5 вероятно ще бъде представен тази година, но все още не е известно с какъв индекс (C5 или C6) и каква каросерия (седан или лифтбек) ще има. Версия комби почти сигурно ще има, тъй като все още е търсена от европейците.
Съдейки по намеците на мениджърите от Citroen, наследникът на C5 по отношение на дизайн ще се различава значително от Peugeot 508 и DS 9, но, разбира се, той ще наследи линията на силовите им агрегати, включително и plug-in хибридната инсталация.
Ще припомним, че Citroen C5 от второто си поколение напусна европейския пазар през 2017-а, а най-добрата година на продажбите за него беше 2009-а, когато дилърите продадоха над 80 хиляди екземпляра. В Китай доскоро се предлагаше локализирана версия на C5 с модифициран дизайн на каросерията и с конвенционално пружинно окачване, вместо хидропневматично.
Миналата година обаче седанът, произведен за Китай, намери само 725 купувачи срещу 5 070 през 2018 година, тоест най-добрите му дни вече са история и е време да за наследник, който по всичко личи, че ще е глобален модел и ще се продава на много от световните пазари, включително в Европа и у нас.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 PSA
12:50 11.05.2020
2 фактически
Коментиран от #3, #10, #25
13:04 11.05.2020
3 Вальоо
До коментар #2 от "фактически":
Ами всъщност видяли сме. В Япония,марката има едни от най-добре поддържаните екземпляри в целия свят. Като почнеш от ретро модели та чак до автомобили като Ц6 и прочие. В Америка в днешно време няма как да ги видиш по простата причина че не продават там. Въпреки това,модела SM от преди 40+ години е много желан ретро автомобил в Америка и всеки който го има го поддържа възможно най-добре. Нещо друго да ти разясня,или знаете само Ваг и бенве?Коментиран от #4, #13
13:08 11.05.2020
4 Хахаха
До коментар #3 от "Вальоо":
И колко нови коли продават я дай статистика.Смешник!Коментиран от #5, #14, #15, #26
13:09 11.05.2020
5 Вальоо
До коментар #4 от "Хахаха":
Че да не съм им отдел продажби? Колкото искат да си продават,щом ги правят значи се купуват. Теб като не ти харесва,на някой друг му харесва.13:10 11.05.2020
6 Лумпен
13:16 11.05.2020
7 В.В.
13:20 11.05.2020
8 фактически
13:26 11.05.2020
9 Random
Коментиран от #21, #22
14:03 11.05.2020
10 Госあ
До коментар #2 от "фактически":
Фактически в Япония съм виждал и Ситроен и Пежо. Гоуфове не съм виждал. А бмв'тата ги карат малкото селтаци дето и там все пак ги има. Друго ?Коментиран от #11
14:03 11.05.2020
11 До екскурзианта
До коментар #10 от "Госあ":
Само ще ти кажа че японците признават само германците като техническа нация.Кой те знае кво си и видял и колко си и бил там.Коментиран от #27
14:09 11.05.2020
12 перничанин
Коментиран от #17
14:11 11.05.2020
13 Хайл
До коментар #3 от "Вальоо":
Не им обяснявай кои са истинските автомобили че ще вземат да си купят и трябва да фалират фирмите за авточаст-нека си карат "немски премиуми" 👍😉14:14 11.05.2020
14 Хайл
До коментар #4 от "Хахаха":
Смешник си ти защото освен електрички друго не знаеш,а и по-добре че незнаеш14:16 11.05.2020
15 Хайл
До коментар #4 от "Хахаха":
Никой не е длъжен да ти дава на те статистика-ти колко продажби на тесла ЛИЧНО СИ ВИДЯЛ??? Или щото маск това ти е писал и си чел в неговите изказвания...тесла се ползва като такси за централните части на градовете след лобиране на еколози ако не знаеш,всичко на всичко 3% са за лично ползване и това ми го каза маск снощи по телефона и не беше надрусан.камиона няма да го пусне защото вече е взел парите и каза чакайте малко...ти дай имената на хората които са купили тоя боклук да ги проверя...няма само да искаш ами дай информация истинска.....14:26 11.05.2020
16 Дано да го пуснат
14:58 11.05.2020
17 перничанин
До коментар #12 от "перничанин":
Да , объркал съм, 2013г е кола на годината.Коментиран от #18
15:28 11.05.2020
18 Вальоо
До коментар #17 от "перничанин":
Е и? Какво е значението? Тук говорим за хубави коли,а не за голфчета и 318ки.16:18 11.05.2020
19 Янко Видрарски
Ц 5 е среден клас седан , много хубав. Карах такъв 10 години от предишното поколение 2008 ,което излезе.Моя беше от 2009 В никакъв случай не подценявайте марката Ситроен- превъзходни са Ц 5 , в много отношения превъзхождат средната класа на немските грандове
17:24 11.05.2020
20 type-R
18:38 11.05.2020
21 Язе
До коментар #9 от "Random":
Точно след 2008г.до към 2014-15 си имат читави мотори без 1,6т.бензин.Кеф ти от 140 до 240к.с.Напълно достатъчно за кола от този клас.Малките мотори идват след това.Въпреки всичко Пежо 308 гти с 1,6 бие Ауди s3 на писта.00:17 12.05.2020
22 Касчей
До коментар #9 от "Random":
По една случайност имах С3, 1.0, 2012 г - за 7 години, 280 000 км. и разходи само за консумативи09:58 12.05.2020
23 Jack Bauer
14:05 12.05.2020
24 ДОКО
10:41 14.05.2020
25 Ахахахаа
До коментар #2 от "фактически":
ти си бил много гърбав и неук мишок. Да те светна, много японски коли са с френски двигател, мазда, нисан та дори и джипове мицубиши. Да не говорим за ягуарите, визирам дизеловите. Аааа да не за и мерцедес има с френски двигател. Тааа ако немското беше по-добро от френското нямаше да са дезориентирани толкова и щяха немци да купят френски концерн, а не францизите да купят и спасят от фалит немски производител. Добре, че ситроен/пежо се смилиха и купиха опел та поне новите им модели да станат малко от малко коли. И друг път като си много бос не пиши, мъл1и си кротко на вмирисаното диванче и чакай ден да мине друг да дойде в твоето невзрачно съществуване. Нищо лично казвам го с добро, както искаш го разбирай. Айде със здраве!11:14 14.05.2020
26 Ахахахаа
До коментар #4 от "Хахаха":
ти си бил много гърбав и неук мишок. Да те светна, много японски коли са с френски двигател, мазда, нисан та дори и джипове мицубиши. Да не говорим за ягуарите, визирам дизеловите. Аааа да не за и мерцедес има с френски двигател. Тааа ако немското беше по-добро от френското нямаше да са дезориентирани толкова и щяха немци да купят френски концерн, а не францизите да купят и спасят от фалит немски производител. Добре, че ситроен/пежо се смилиха и купиха опел та поне новите им модели да станат малко от малко коли. И друг път като си много бос не пиши, мъл1и си кротко на вмирисаното диванче и чакай ден да мине друг да дойде в твоето невзрачно съществуване. Нищо лично казвам го с добро, както искаш го разбирай. Айде със здраве!11:17 14.05.2020
27 Ахахахаа
До коментар #11 от "До екскурзианта":
ти cи бил мнoгo гърбaв и нeук мишoк. Дa тe cвeтнa, мнoгo япoнcки кoли ca c фрeнcки двигaтeл, мaздa, ниcaн тa дoри и джипoвe мицубиши. Дa нe гoвoрим зa ягуaритe, визирaм дизeлoвитe. Aaaa дa нe зa и мeрцeдec имa c фрeнcки двигaтeл. Тaaa aкo нeмcкoтo бeшe пo-дoбрo oт фрeнcкoтo нямaшe дa ca дeзoриeнтирaни тoлкoвa и щяхa нeмци дa купят фрeнcки кoнцeрн, a нe фрaнцизитe дa купят и cпacят oт фaлит нeмcки прoизвoдитeл. Дoбрe, чe cитрoeн/пeжo ce cмилихa и купихa oпeл тa пoнe нoвитe им мoдeли дa cтaнaт мaлкo oт мaлкo кoли. И друг път кaтo cи мнoгo бoc нe пиши, мъл1и cи крoткo нa вмириcaнoтo дивaнчe и чaкaй дeн дa минe друг дa дoйдe в твoeтo нeвзрaчнo cъщecтвувaнe. Нищo личнo кaзвaм гo c дoбрo, кaктo иcкaш гo рaзбирaй. Aйдe cъc здрaвe!11:18 14.05.2020