Отидете към основна версия

16 686 38

Тествахме още един от кросоувърите на новата марка у нас

  • dr-
  • 4-
  • тест

Става дума за италианската марка DR, която от съвсем скоро е представена на нашия пазар. В началото на годината изпробвахме възможностите на флагмана, който е обозначен с индекс 6, а сега дойде ред и на по-малкият му "брат" - DR4. Обстойният тест, който екипът на mobile.bg направи ни убеди, че тази сравнително нискобюджетна кола не отстъпва на преките си конкуренти, които на родния пазар са представени най-силно от румънската марка Dacia. Ето и по-конкретно за какво става дума.

Екстериор

Италиански по име, по външност и по някои основни компоненти, DR4 представлява преработена и прецизно коригирана версия на автомобила Refine S3, произвеждан от китайската марка Jac, с която италианците сключват споразумение, подобно на това, което вече съществува с марката Chery. В Италия се извършва сравнително основна преработка на предната и задна части, монтират се логата DR и се коригират доста детайли от интериора. Нека започнем точно от тук.

Интериор

Кожената тапицерия с контрастни шевове изглежда добре и хваща окото веднага. Седалките са удобни и ефективно поддържат тялото, благодарение на отличната странична поддръжка. А арматурното табло е с доста сложен дизайн, като също е оформено с грижа към детайла. В центъра стои 8-инчовият екран на мултимедийната система, който всъщност е по-ефектен, отколкото ефективен, тъй като е ограничен до радио, без RDS информация и до Bluetooth функция, но без навигация.

По-долу са контролите за достъп до различните менюта и тези за климатичната система. Положението на водача може да се определи, като туристическо, типично за кросоувър - седите по-високо, отколкото в стандартна кола, като воланът (регулируем само по височина) е доста наклонен напред. Но пространството там е наистина голямо. Това важи и за пасажера отпред, разбира се, а също и отзад, където е възможно да се настанят трима пътници с повече от приемливо ниво на комфорт.

Що се отнася до товарното пространство, то не е голямо, но пък е функционално, въпреки наличието на резервоара за пропан-бутан, който е монтиран на мястото за резервната гума. Като изключим частично аналоговите приболи на арматурното табло, които ни подсказват за малко по-остаряла концепция, като цяло можем да кажем, че качеството на интериорната сглобка и това на самите материали е на доста прилично ниво, а наличието на достатъчно екстри в базовото оборудване, ергономичните кресла и просторът в купето, допълват усещането за повече от приемлив комфорт. Но тъй като в една кола, освен да е удобно и комфортно, тя трябва и да се движи, ще преминем към следващите впечатления от нашия тест, които са свързани със силовият тракт и окачването на колата.

Двигател и ходови характеристики

DR4 се предлага у нас с един-единствен двигател. Агрегатът е с работен обем от 1.6-литра и с мощност 115 конски сили, има възможност да се "храни" както с бензин, така и с пропан-бутан. За последното се грижи фабрично монтирана BRC газова уредба, която е настроена отлично спрямо автомобила (все пак именно италианците са майсторите в тази област). На газ конските сили намаляват до 106, но това е трудно забележимо и от водача, и от пасажерите.

Предвид сравнително ниското тегло (1 475 кг) двигателят е оптимален за спокойна езда. Не очаквайте чудеса по отношение на динамика, но няма да усетите и липса на мощност в нито един от оборотните режими. Шестстепенната механична скоростна кутия е с добре паснати предавателни числа, а предното предаване прави колата предсказуема и изключително лесна за управление. DR4 е компактен отвън, но с просторен салон. Той е дълъг 4.34 м, широк е 1.76 м и е висок 1.64 м. С междуосие от 2.56 м, което е повече от това на преките му конкуренти, предлага отлична возия. Клиренсът е голям, но пък по-твърдото окачване го прави сравнително стабилен в завои (за автомобил от този клас).

Ако все пак държите на повече динамика, то трябва да държите оборотите в диапазона 3500 - 4500 об/мин и при изпреварване преходът към пета предавка или, още по-добре, към четвърта е задължителен. Ако пък държите тази кола да даде най-доброто от себе си по отношение на икономичност, то трябва да знаете, че DR4 дава най-доброто между 2000 и 4000 об/мин, независимо от използваното гориво. Средният разход, който отчете борд компютъра беше 5.8 литра на 100 километра пробег. На газ, разходът скача с около литър отгоре.

Един от по-съществените недостатъци на автомобила е, че при максимално разрешената у нас магистрална скорост от 140 км/ч, колата става шумна. Иначе структурата е посветена на комфорта. DR4 абсорбира пътните неравности доста добре. От друга страна, както вече споменахме, със сигурност не блести с динамични качества. По завоите обаче се движи забележително стабилно, сцеплението е добро, а кренът - минимален за кросоувър. Стабилността е гарантирана и от ESP, която, когато е необходимо, работи добре и поставя нещата на мястото си. Това, което обаче не удовлетворява напълно е волана, който не е достатъчно информативен.

Цена

Основното предимство на този автомобил е вече споменатата фабрична газова уредба от доказаните професионалисти BRC. С нея икономическото предимство на колата е неоспоримо, като се има предвид ненормалната разлика в цените у нас, която разделя двете горива. Иначе получавате симпатичен кросоувър, който не впечатлява с лукс и високи технологии, но има всичко необходимо за едно приятно пътуване, както в града, така и извън него. Така, че нашият съвет е: Ако искате да сте "извън матрицата", но в същото време сте се ориентирали към сравнително бюджетен нов субкомпактен кросоувър, то непременно обърнете внимание на DR4. В зависимост от оборудването цените варират от 33 000 до 38 000 лв с ДДС, а гаранцията е 5 години.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 20 гласа.

Свързани новини