Отидете към основна версия

3 725 17

Нови и употребявани коли: Как се отразява кризата в страните по света и у нас

  • нови автомобили-
  • употребявани автомобили-
  • лизинг-
  • цени-
  • криза

Най-голямо раздвижване се наблюдава при употребяваните автомобили, като прогнозите са, че у нас именно този сектор ще се възстанови по-бързо

Финансовата криза, която породи коронавирусната инфекция се отрази сериозно на на всички сектори, в това число и автомобилния. Търсенето на леки коли, консумативи, бензин или свързани с автомобилите услуги е паднало навсякъде. Но цената на тези услуги варира по различни начини в различните страни.

САЩ

Според системата на Федералния резерв на САЩ за първото тримесечие на 2020 година в страната средната ставка за заем на автомобил със срок от 48 месеца възлиза на 5.29%. Впоследствие срока бе удължен до 60 месеца и така ставката намаля средно до 5.15% годишно. Федералният резерв на САЩ не взема предвид лихвените проценти по кредитите за по-кратки срокове на кредитиране. В сравнение с края на 2019 г. лихвените проценти по кредитите за автомобили в САЩ са намалели. И дори при такива кредитни лихви в САЩ лизингът остава по-популярен. Той има по-ниски месечни плащания в сравнение със заем. Освен това, този лизинг в САЩ е валиден както за нови, така и за употребявани автомобили, и можете да организирате финансовата си програма в банка или при дилър на автомобили.

Обединеното кралство

Във Великобритания не са популярни само класическите кредити за автомобили. Там има и схема, подобна на лизинга за физически лица. Тя ви позволява да вземете добра кола с минимално авансово плащане или изобщо без такова, месечните плащания по тази схема също са значително по-малки. Когато срокът на лизинга изтече, водачът или ще трябва да преведе значително остатъчно плащане, или да върне колата. В този случай водачът няма право да надвишава предвидения в договора годишен пробег и трябва да обслужва автомобила при оторизиран търговец. Лихвата за кредит за кола във Великобритания зависи от кредитната история на клиента. Шофьорите с добра история вече могат да получат минимална ставка в размер на 3% годишно. Тези с лоши или много лоши кредитни рейтинги ще получат заем с лихва 27-30% годишно. 

Франция

Във Франция лихвите по кредитите за автомобили са много по-малки, отколкото в Обединеното кралство - максималният процент не надвишава 6. Нов автомобил или кола под две години вече може да се вземе със ставка до 5% и ще включва фиксирани 4% годишно, т.е. и салдото се формира от други плащания по кредита.

Германия

В Германия, както и в Обединеното кралство, кредитният рейтинг е от голямо значение, но той няма да повлияе на лихвения процент за заем на автомобили - само на решението на банката или посредниците. Можете да кандидатствате за кредит за автомобил както се решава се за всеки случай поотделно. Възможни са дори отрицателни лихвени проценти.

Русия

В Русия, например колите и кредитите за автомобили поскъпнаха. Цените на горивата не се променят сериозно, въпреки че в други страни бензинът става все по-евтин. Само цените за наем и покупка на гаражи забележимо са поевтиняли. Но в други страни, както вече стана ясно - това не е така.

Китай

Продажбите на нови коли в Китай през първото тримесечие на годината са спаднали с 42% в сравнение със същия период през 2019-а. Най-слабият месец е бил февруари, когато са били купени със 79% по-малко автомобили. Заради това властите в няколко китайски провинции започват отпускането на държавна помощ до €1 280 за покупка на нова кола. Така правителството се надява да раздвижи автомобилния пазар в страната, пострадал сериозно от епидемията от COVID-19.

България

У нас лизинговите условия, както и цените на автомобилите не са значително променени. Най-голямо раздвижване се наблюдава при употребяваните автомобили, като прогнозите са, че у нас именно този сектор ще се възстанови по-бързо. Както е известно ние сме малка страна с почти никаква икономика и сме пряко зависими от големите европейски държави. А през второто тримесечие спадовете в Европа достигат повече от 70%, което означава, че предстоят тежки месеци за сектора, а това ще се засегне основно бизнесите у нас, свързани с новите автомобили, включително и лизинговите компании.
 

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.

Свързани новини