Last news in Fakti

8 Юли, 2020 09:57 3 723 17

Нови и употребявани коли: Как се отразява кризата в страните по света и у нас

  • нови автомобили-
  • употребявани автомобили-
  • лизинг-
  • цени-
  • криза

Най-голямо раздвижване се наблюдава при употребяваните автомобили, като прогнозите са, че у нас именно този сектор ще се възстанови по-бързо

Нови и употребявани коли: Как се отразява кризата в страните по света и у нас - 1

Финансовата криза, която породи коронавирусната инфекция се отрази сериозно на на всички сектори, в това число и автомобилния. Търсенето на леки коли, консумативи, бензин или свързани с автомобилите услуги е паднало навсякъде. Но цената на тези услуги варира по различни начини в различните страни.

САЩ

Според системата на Федералния резерв на САЩ за първото тримесечие на 2020 година в страната средната ставка за заем на автомобил със срок от 48 месеца възлиза на 5.29%. Впоследствие срока бе удължен до 60 месеца и така ставката намаля средно до 5.15% годишно. Федералният резерв на САЩ не взема предвид лихвените проценти по кредитите за по-кратки срокове на кредитиране. В сравнение с края на 2019 г. лихвените проценти по кредитите за автомобили в САЩ са намалели. И дори при такива кредитни лихви в САЩ лизингът остава по-популярен. Той има по-ниски месечни плащания в сравнение със заем. Освен това, този лизинг в САЩ е валиден както за нови, така и за употребявани автомобили, и можете да организирате финансовата си програма в банка или при дилър на автомобили.

Обединеното кралство

Във Великобритания не са популярни само класическите кредити за автомобили. Там има и схема, подобна на лизинга за физически лица. Тя ви позволява да вземете добра кола с минимално авансово плащане или изобщо без такова, месечните плащания по тази схема също са значително по-малки. Когато срокът на лизинга изтече, водачът или ще трябва да преведе значително остатъчно плащане, или да върне колата. В този случай водачът няма право да надвишава предвидения в договора годишен пробег и трябва да обслужва автомобила при оторизиран търговец. Лихвата за кредит за кола във Великобритания зависи от кредитната история на клиента. Шофьорите с добра история вече могат да получат минимална ставка в размер на 3% годишно. Тези с лоши или много лоши кредитни рейтинги ще получат заем с лихва 27-30% годишно. 

Франция

Във Франция лихвите по кредитите за автомобили са много по-малки, отколкото в Обединеното кралство - максималният процент не надвишава 6. Нов автомобил или кола под две години вече може да се вземе със ставка до 5% и ще включва фиксирани 4% годишно, т.е. и салдото се формира от други плащания по кредита.

Германия

В Германия, както и в Обединеното кралство, кредитният рейтинг е от голямо значение, но той няма да повлияе на лихвения процент за заем на автомобили - само на решението на банката или посредниците. Можете да кандидатствате за кредит за автомобил както се решава се за всеки случай поотделно. Възможни са дори отрицателни лихвени проценти.

Русия

В Русия, например колите и кредитите за автомобили поскъпнаха. Цените на горивата не се променят сериозно, въпреки че в други страни бензинът става все по-евтин. Само цените за наем и покупка на гаражи забележимо са поевтиняли. Но в други страни, както вече стана ясно - това не е така.

Китай

Продажбите на нови коли в Китай през първото тримесечие на годината са спаднали с 42% в сравнение със същия период през 2019-а. Най-слабият месец е бил февруари, когато са били купени със 79% по-малко автомобили. Заради това властите в няколко китайски провинции започват отпускането на държавна помощ до €1 280 за покупка на нова кола. Така правителството се надява да раздвижи автомобилния пазар в страната, пострадал сериозно от епидемията от COVID-19.

България

У нас лизинговите условия, както и цените на автомобилите не са значително променени. Най-голямо раздвижване се наблюдава при употребяваните автомобили, като прогнозите са, че у нас именно този сектор ще се възстанови по-бързо. Както е известно ние сме малка страна с почти никаква икономика и сме пряко зависими от големите европейски държави. А през второто тримесечие спадовете в Европа достигат повече от 70%, което означава, че предстоят тежки месеци за сектора, а това ще се засегне основно бизнесите у нас, свързани с новите автомобили, включително и лизинговите компании.
 


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    22 1 Отговор
    Хубав анализ, но за съжаление мрачен. У нас нищо не се прави от държавата. Да, употребяваните коли ще се продават, но кога ще можем да си купим нови. В другите страни, както се вижда от статията, се намаляват лизинги, дават се субсидии, а у нас - нищо.

    Коментиран от #4

  • 2 Джуган

    23 3 Отговор
    Прогнозите за бързо възстановяване на продажбите на употребявани автомобили вероятно дължим на Горублянските експерти, в консултации с Дупнишките.

    Коментиран от #3

  • 3 Враца

    7 6 Отговор

    До коментар #2 от "Джуган":

    Ти да не си врачански експерт???

    Коментиран от #15

  • 4 567

    23 4 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Не всеки иска нова кола. Аз си купих 5 годишна в брой на половин цена. Мога да я купя и нова но не искам да имам кредити. 4 месеца съм без работа но не се притеснявам как да си платя вноската...и спя спокойно.

    Коментиран от #5, #9

  • 5 4567

    19 2 Отговор

    До коментар #4 от "567":

    Няма да те разбере.Тези са от вечно недоволните искащи "лизинги и то изгодни"те всичките са изгодни ама за този който ги дава...Аз също никога не бих си купил не само кола но и НИЩО на изплащане. Не виждам логика да изплащаш нещо като не знаеш утре какво може да ти се случи с работата или не дай Боже с теб.

    Коментиран от #13

  • 6 батка

    11 8 Отговор
    Абе какви мъже сте ако нямате черно Алуди, Мерцедес или Беемве, голямо, с газ или дизелов чепел дето прави кълбета отрова след себе си.

    Коментиран от #8

  • 7 С.С

    26 0 Отговор
    Понеже съм беден-макар да имам собствено жилище,хладилник и си позволявам две почивки годишно в BG,и понякога....рядко-в чужбина,не мога да си купя нов автомобил от шоу-рума. Затова надзъртам в Cars. bg и точа зъби за една простичка Хонда Акорд,бензин,2010г. Ако живеех в Швейцария,Германия,та ще и в Румъния-щях да знам,че държавата щеше да толерира желанието ми да изкарам от представителството една Октавия или Артеон. Но в България,с тези доходи,с тези условия- ще потъна финансово по-бързо от Титаник. Искам всички да караме нови коли,но едва ли ще стане в близките години.

    Коментиран от #10

  • 8 луд

    9 0 Отговор

    До коментар #6 от "батка":

    гъзарията не ме топли
  • 9 Дфен

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "567":

    А пътуваш ли спокойно?

    Коментиран от #16

  • 10 123

    6 8 Отговор

    До коментар #7 от "С.С":

    Прав си. Само не мога да разбера този вроден песимизъм в българина. Имаш собствено жилище, вероятно не пестиш от храна, може да си купиш кола за 7-8 000 лева и успяваш да отидеш на 2 почивки през годината. И се определяш като беден. Та ти си по-богат от 70 % от германците, французите, испанците и италианците. Там 80 % от хората нямат никакъв шанс да си купят жилище. Мечтаните от нас заплати по 2000 евро, които вземат не стигат и за 30 кв. сантиметра в по-големите градове. Неслучайно заселилите се напоследък тук пенсионери от тези държави, там с 1000 евро пенсия умират от глад, а в България живеят като царе. И да, напълно си прав, трябва държавата да финансира част от новите автомобили, за да може повече българи да си ги позволят. Така или иначе за вкараните боклуци от вън, нито се плащат данъци, нито мита, нито акцизи, а после и поддръжката им се прави само в гаражни сервизчета, работещи на тъмно. За самата държава е по-изгодно финансово да подпомага купуването на нова кола от магазина.

    Коментиран от #11, #14

  • 11 Хаха

    10 1 Отговор

    До коментар #10 от "123":

    преди да пишеш небивалици си научи урока. Испания например е държават с най-много жилища е Западния свят!!!!!! Отиди да видиш как живеят пенсионирерите там и ще забравиш за любимата на всички в Бългатия Германия!!!!!! Какви жилища в Бългатия ъова чр баба ти има ти как ше си купиш средна цена в София 1300 евро квадрата и 1500лв да взимаш нямаш шанс!!!
  • 12 Гост

    8 1 Отговор
    Каква икономика у нас? На нашите акъла им стига да създадат само поданническа икономика. Няма производство, целият ресурс на страната е даден на чужди лешояди да го глозгат на концесия. Работоспособното население е изгонено да слугува на западняците, където се трепе за смешни пари, но пък праща по малко на бащи и майки тук, да си плащат данъсите и сметките чинно към държавните кърлежи. А продоволствията нужни за тяхното съществуване се внасят от съмнителни вносители, вместо да се правят чисти продукти тук. Всеки проект, дори най-малкият, е невъзможно да се реализира без субсидия от еврофондове, което прави страната ни изцяло зависима от тях. Ето ти икономика на паразитният робовладелец.
  • 13 Гост

    12 0 Отговор

    До коментар #5 от "4567":

    Живот на кредит: да харчиш пари, които нямаш, за да си купиш неща, които не ти трябват, за да впечатлиш хора, които не харесваш.
  • 14 Гост

    9 2 Отговор

    До коментар #10 от "123":

    Знаеш ли откъде българите имат жилища? Дядовците и бабите им имаха къщурки в покрайнините на градовете. Когато дойде социализъма, почнаха да строят блокове навред и да разрастват градовете. Събаряха къщурките и строяха отгоре им блокове, а на бабите и дядовците даваха по два апартамента срещу къщурка. Така и семейството на жена ми са се сдобили с два апартамента, като сега има и тя, има и за сестра й. Повечето в България са така. От останалите някой просто са робували за изплащане на заеми, които беха много изгодни по време на соца, а други са далавераджии, които могат да изкарат много пари за кратко време. И в България хората предпочитат да карат кола втора ръка, но да отидат на почивка, докато в Германия приоритетите са други. Всеки решава за какво да си харчи парите.
  • 15 Джуган

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Враца":

    Не съм, но познавах една врачанка, страхотна, носеше на повече бой от перничанка. Предишният и приятел, от някакво Врачанско село е имал Е36 с две врати и дебел спортен ауспух.

    Коментиран от #17

  • 16 567

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Дфен":

    да. колата която карам няма много електронни глупости и до сега не е спирала никъде
  • 17 Враца

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Джуган":

    Не съм даже от този край. Ама много им се радвам/на джамбазите/ от къде ги намират тия коли всички на по 159--160х???