Автопроизводителите работят усилено, за да поддържат и да спечелят лоялността на клиентската си база, а нарастващата конкуренция само затруднява тази задача. Някои марки са по-добри в задържането на клиенти от други. Тазгодишното проучване за лоялност към автомобилните марки на американската маркетингова агенция J.D. Power, публикувано тази седмица, показва именно кои автопроизводители успяват да спечелят лоялността на клиентите си. Това предаде Motor 1.
Lexus оглавява класацията в луксозния сегмент, тъй като 48% от клиентите на автоконцерна се връщат към марката. С минимална разлика на второ място се нарежда Mercedes с 47,8%. Челната петица се допълва от BMW, Porsche и Audi с респективно 45,1%, 44,9% и 43,4%. По отношение на лоялността на клиентите зле се представят Jaguar, Infiniti и Maserati. Процентът на клиентите, които се връщат към тези марките при закупуването на нов автомобил е съответно 20,7%, 27,7% и 28,7%.
Масовите автопроизводители, които се наслаждават на висока лоялност са Subaru, Toyota и Honda. Завръщащите се клиенти при трите японски марки са респективно 60.5%, 60.3% и 58.7%.
Масовите автоконцерни, които пък страдат от ниска лоялност, включват триото на Fiat Chrysler Automobiles - Fiat, Chrysler и Dodge. Само 10.4%, 14.1% и 17.8% от клиентите на марките се връщат обратно при тях. Следва Mini с 26,8 процента лоялност.
Заместник-председателят на J.D. Power Тайсън Джомини заяви, че има „много фактори, които допринасят за клиентската лоялност към една марка“, включително самия процес на закупуване и как автомобилът кара собствениците да се чувстват, когато шофират. Той посочи, че в последно време автоконцерните са се фокусирали върху създаването на програми, въведени, за да помогнат на клиентите, които са били засегнати от коронавирусната пандемия. „Много автопроизводители предложиха финансова помощ на потребителите си. Подобни програми изграждат лоялност", обясни Джомини.