Отидете към основна версия

24 722 50

Автомобилът на старо: Toyota Corolla (2006 - 2013 г.)

  • автомобилът на старо-
  • toyota-
  • corolla-
  • тойота

Този модел е по-надежден от повечето конкуренти и е високо котиран на вторичния пазар. Но има и минуси

В десетото се поколение (2006-2013 г), Corolla (E140/E150) се предлага само в каросерия седан (хечбекът е заменен от отделен модел Auris). Сглобката на тази генерация е основно японска, а рестайлингът се появява в края на 2009 година.

В допълнение към козметичните промени, модернизирането на модела донесе преработка на много жизненоважни компоненти по колата, а и хидравличен автоматик на мястото на роботизираната трансмисия.

Ето и основните предимства на тази кола:

Просто и трайно окачване без слаби места.
Каросерията се противопоставя добре на корозията.
Ефективен климатик и отопление.


Колкото и да се смята за надеждна, Corolla от тези години има и недостатъци: Най-често проявяващите са:

Скъпа поддръжка, кратки сервизни интервали.
Непретенциозен екстериор и интериор, с не особено удобни седалки.
При клиренс от около 145 мм и немалък преден надвес, преодоляването на по-големи неравности е сложно.


Най-препоръчителният и масов двигател

Над 80% от офертите на вторичния пазар са седани с двигател 1.6 (1ZR-FE, 124 к.с.), който често се нарича еталон. Ранният 1.6 обаче е повлиян от образуването на въглеродни отлагания в цилиндрите и до 100–150 хил. км понякога се наблюдава неприлично висок харч на масло.

В края на 2009 г. двигателят беше модернизиран чрез въвеждане на система за безстепенно управление на повдигането на клапаните, вследствие на което модернизираният мотор може да оцелее до 350 000 км. Ангренажната верига обаче издържа 150 000 км. Нестабилен ресурс се забелязва и при водната помпа, и термостата.

Трансмисии

Няма специални оплаквания по отношение на ръчните скоростни кутии, освен че ресурсът на съединителя е скромен, но това силно зависи от стила на шофиране. Автоматичните трансмисии обаче имат "болежки". Роботът MMT (C50A) с един съединител, подобно на други роботизирани кутии от този период, е нестабилен и чуплив, а понякога се разваля твърде рано и само единични екземпляри оцеляват над 150 000 км без ремонт.

Употребявана Corolla с такава трансмисия явно не е най-добрият вариант. От 2009 г. се върна старият доказан хидравличен автоматичен Aisin U340E. Единственото оплакване за него е, че той е само четиристепенен. Иначе това е надеждна дълготрайна трансмисия, която силно препоръчваме.

Други проблеми

Като цяло всички елементи на тази кола издържат дълго време, с изключение на втулките на предния стабилизатор. В студа ключалките на вратите замръзват, а повреди в стартера на ранните версии не са изключени.

Проблеми в кормилната колона, са причинени от луфт в рейката, където пластмасовата втулка се износва бързо. Спирачните апарати също не са от най-надеждните и изискват редовна поддръжка.

Колко струват употребявани екземпляри от тази десета генерация на Corolla, можете да видите ТУК.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 28 гласа.

Свързани новини

  • Нови подробности за Toyota Land Cruiser 300

    Toyota Land Cruiser 300 трябваше да дебютира през следващата година, но поради пандемията от коронавирус дебютната дата беше отложена за неопределено ...
    25.09.2020
    9 390
    17