Отидете към основна версия

15 749 26

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

  • renault-
  • captur-
  • тест-
  • рено-
  • e-tech

Французите от Renault проведоха първите международни тестове на хибридните версии на двата си бестселъра на родна земя, а екипът ни беше на мястото на събитието. Опитахме се да разберем дали по-високата цена на хибридите може да бъде оправдана с по-добро пътно поведение и по-нисък разход. Ето и впечатленията ни. Започваме с Renault Captur E-Tech

Renault Captur остава един от най-добрите автомобили в своя клас, но тази хибридна версия е доста по-скъпа от вариантите с обикновени бензинови и дизелови мотори. Освен цената обаче този plug-in хибрид предлага отлично оборудване и силов тракт, който средно харчи дори по-малко от дизел.

Предвид хибридната си схема Renault отвежда Captur E-Tech по различен път до много съперници в класа на компактните кросоувъри - от такива със стандартни ДВГ с 48-волтова ел.система до изцяло електрически, като Peugeot e-2008 и Hyundai Kona Electric. Всъщност обаче най-близкият конкурент за Captur идва от Kia: Niro PHEV съществува от известно време и предлага много сходни ТТ данни.

Що се отнася до техническата част на новия френски хибрид, с изключение на батерията, той споделя голяма част от силовия си агрегат с Clio Hybrid . За "горивната" страна на нещата се грижи 1.6-литров бензинов двигател, но има и два електрически мотора. Единият задвижва предните колела в режим EV и може да предложи въртящ момент до 205 Нм. Другият е по-компактен и работи като част от стартер/генераторната система, позволявайки на бензиновия двигател да се задейства почти незабавно, когато е необходимо.

Той също така има задача да генерира спирачна енергия за зареждане на батерията. Самият акумулаторен блок представлява устройство с капацитет 9.8 кВтч, което позволява до 50 километра изцяло електрическо шофиране. И този пробег е напълно реален - изпробвахме го лично. Според нас е и достатъчен за движение в града само на ток с еженощно зареждане у дома.

Интерес представлява и скоростната кутия на Captur E-Tech. Безсъединителният агрегат задвижва бензиновия двигател посредством четири предавки, а електродвигателят с други две. Сложната на пръв поглед трансмисия се справя с движението на хибридното Renault доста ефективно. В пълен EV режим електрическият мотор има повече от достатъчно тяга и той е перфектно използваем без помощта на бензиновия двигател и без проблеми достига до максимална скорост от 135 км/ч с нулеви емисии.

Колата по подразбиране е в режим EV, тъй като в батерията има достатъчно заряд. С изтощен акумулатор или ако натиснете селектора за смяна на режимите на Sport, бензиновият двигател ще се събуди веднага. 1.6-литровият агрегат е атмосферен, но е по-плавен и същевременно малко по-динамичен, отколкото този на прекия конкурент Niro PHEV. Макар че не е толкова динамичен, колкото е същия агрегат при Clio Hybrid, който, като оставим настрана батерията, е почти идентичен в оформлението си.

Пътното поведение на колата е по-скоро адекватно, отколкото впечатляващо. В града с Captur E-Tech е достатъчно "весел", но при приближаването до националното ограничение за скорост на магистрала ускорението значително намалява. Част от тази лека тромавост несъмнено идва и от допълнителната маса на батериите. Със своите 1564 кг, PHEV версията е с над 237 кг по-тежка от дизеловия Captur и с почти 400 кг по-тежка от най-лекия бензин.

Повечето килограми обаче имат и положителна страна. Докато останалата част от гамата Captur има склонност да се накренява малко повече в завои, хибридната версия не е такава. Заради по-ниския център на тежестта, идващ от ниско разположената батерия, колата е по-стабилна в завои с висока скорост. Самото управление се усеща още по-плавно, особено сравнено с това на стандартните кросоувъри от други марки. Воланът остава прецизен и силно информативен.

Малко, но доста ефектно дозирани промени, различават Captur E-Tech от останалата част от гамата на Captur по отношение на външния вид. Като оставим настрана фините лога, единствената очевидна промяна идва от допълнителния капак за зареждане на хибрида с електричество. Вътре Captur остава един от най-добрите в класа си. Качеството на изработка е отлично, дизайнът е интелигентен, а технологията в автомобила е модерна.

Всички хибридни модели получават най-добрите технологии, които гамата на Captur може да предложи. Това означава, че 10-инчовият дисплей пред водача и цветният 9.3-инчов екран на инфоразвлекателната система са стандарт. Останалата част от салона е също толкова просторна като стандартния Captur. Единствено, заради батерията, 379-литровият багажник на Captur E-Tech отстъпва на този при дизеловите (388 литра) и бензиновите модели (404 литра).

Цените за Captur Plug-in Hybrid започват от 58 990 лева. За сравнение Intens вариантът от модификациите с ДВГ с най-високо ниво на оборудване е по-евтин с около 20 000 лева, което е основната и единствена, според нас, причина тази кола да бъде по-трудно продаваема у нас.

Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 16 гласа.

Свързани новини